بنتلی کانتیننتال GT سوپراسپرتس جدید بر اساس کانتیننتال GT کنونی شکل گرفته و به پیشرانه V8 توئین توربو آشنای گروه فولکسواگن مجهز شده است، که 657 اسببخار قدرت و 800 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. برخلاف دیگر نسخههای کانتیننتال، در این مدل از سیستم هیبرید خبری نیست و خروجی پیشرانه از طریق گیربکس هشت سرعته دوکلاچه به چرخهای عقب منتقل میشود. سوپراسپرتس تنها در 3.7 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و میتواند تا حداکثر سرعت 309 کیلومتر برساعت به حرکت خود ادامه دهد.
سوپراسپرتس به عنوان تنها نسخه غیرهیبرید و محرک-عقب از کانتیننتال GT و با وزن کمی کمتر از 2 تن، به میزان قابل توجه 450 کیلوگرم از کانتیننتال GT اسپید سبکتر است.

بنتلی برای انتقال تمام خروجی پیشرانه به چرخهای عقب، از دیفرانسیل الکترونیکی لغزش محدود هوشمند استفاده کرده است. همچنین فاصله عرضی چرخهای عقب 16 میلیمتر افزایش یافته و سیستم توزیع گشتاور به همراه فرمانپذیری چرخهای عقب هم به این خودرو اضافه شده است. علاوهبراین، تنظیمات سیستم فرمان، تعلیق و کنترل کشش نیز مجددا تنظیم شده است. سیستم تعلیق شامل دوبل جناغی در جلو و چند اتصالی در عقب هم با سیستم آنتیرول الکترونیکی 48 ولتی اختصاصی بنتلی هماهنگ میشود. این سامانه میتواند تکانهای بدنه را در کمتر از 0.3 ثانیه مهار کند.
بنتلی ادعا میکند که ترمزها با کالیپرهای 10 پیستون با دیسکهای کربن سیلیکون کاربید 440 میلیمتری در جلو و کالیپرهای چهار پیستونه با دیسکهای 410 میلیمتر در عقب، بزرگترین نمونههای موجود در بین تمام خودروهای تولید انبوه است.
سه حالت «تورینگ» با قابلیت افزایش ارتفاع تعلیق، Bentley با عملکرد اسپرت پدال گاز و تعلیق و Sport برای استفاده از نهایت توان خودرو نیز برای رانندگی با بنتلی کانتیننتال سوپراسپرتس، پیشبینی شده است.
به گفته بنتلی، سوپراسپرتس جدید میتواند تا 30 درصد سریعتر از کانتیننتال GT اسپید استاندارد، از پیچها عبور و شتاب جانبی تا 1.3 جی را تحمل کند. این عدد با عملکرد کونیگزگ CCX قابل مقایسه است.

بنتلی با استفاده از قطعات آئرودینامیک از جنس فیبرکربن شامل رکاب و رینگها، ظاهری جسورانه به سوپراسپرتس هدیه کرده است. زیرسپری جلو، بزرگترین نمونهای است که تاکنون روی یک خودروی جادهای بنتلی مشاهده کردهایم. این قطعه با دو باله کوچک در دو طرف همراه است که کاهش نیروی بالابرنده را به همراه دارد.
دیفیوزر عقب جدید هم به افزایش خشونت ظاهری نمای عقب یاری میرساند، درحالیکه باله ثابت روی در صندوق عقب هم 300 کیلوگرم نیروی رو به پایین بیشتر نسبت به کانتیننتال GT استاندارد، تولید میکند.
سوپراسپرتس همچنین رینگهای سبکوزن 22 اینچ فورجکاری شده را به همراه دارد، که با همکاری Manthey Racing و به طور خاص برای این خودرو، طراحی شده است.

تلاش بنتلی برای کاهش وزن سوپراسپرتس در فضای داخلی نیز ادامه یافته به نحوی که صندلیها و سیستم صوتی عقب و همچنین بخشی از عایق صوتی حذف شده و ضخامت صندلیهای جلو نیز کمتر شده است. با کاهش ضخامت عایق، سرنشینان میتوانند بیشتر از قبل از صدای سیستم اگزوز اسپرت آکراپوویچ لذت ببرند. خریدار میتواند از میان طیف گسترده رنگهای دو یا سه تایی، متریال چرم و دینامیکا و تریم فیبرکربن، ترکیب دلخواه را انتخاب کنند.
بنتلی قصد دارد فقط 500 دستگاه کانتیننتال GT سوپراسپرتس را از اواخر 2026 به مشتریان تحویل بدهد. از قیمت این خودرو اطلاعی در دسترس نیست، اما میتوان اطمینان داشت که نسبت به رقم 285 هزار دلار برای مدل پایه بنتلی کانتیننتال GT، به مراتب گرانتر باشد.