از مدتی پیش و با حذف گیربکس 5 سرعته دستی، تویوتا آیگو X حالا فقط با گیربکس اتوماتیک عرضه میشود. پیشرانه یک لیتری تنفس طبیعی هم جای خود را به نمونه 1.5 لیتر مشترک با یاریس داده، که با 114 اسببخار قدرت، 43 واحد از پیشرانه قبلی نیرومندتر است.
دستیابی به سرعت صد توسط تویوتا آیگو X هم به جای 14.9 ثانیه قبلی در کمتر از 10 ثانیه اتفاق میافتد. این کراساور کوچک به عنوان تنها گزینه هیبرید در این کلاس، آلایندگی کربنی 86 گرم در کیلومتر و مصرف سوخت متوسط 3.8 لیتر در صد کیلومتر را ارائه میکند که قابل توجه است.
با وجود اضافه شدن 76 میلیمتر به طول بخش جلویی بدنه، تویوتا آیگو X با طول 3.7 متر همچنان فضای چندانی برای قرار دادن باتری در اختیار ندارد. البته مهندسان تویوتا برای غلبه بر این مشکل، دو مجموعه سلول باتری را در کنار یکدیگر نصب کردهاند. به لطف این طراحی، ظرفیت محفظه بار همچون قبل، 231 لیتر است.
تویوتا آیگو X با طراحی جدید جلوپنجره و همچنین تغییر در چراغهای جلو و سقف، نسبت به قبل کمی متفاوت دیده میشود. برای نخستین بار، مشتریان میتوانند تویوتا آیگو X را در تیپ GR اسپرت سفارش بدهند که در بخش فرمان و تعلیق با تنظیمات اسپرت همراه شده است.
علاوه بر افزایش ضخامت عایق صوتی، تیپهای گرانتر تویوتا آیگو X به شیشههای جانبی با ضخامت بیشتر مجهز شدهاند. نشاندهنده آنالوگ با صفحه 7 اینچ تعویض و ترمز پارک برقی هم به صورت استاندارد عرضه شده است.
از دیگر تجهیزات رفاهی استاندارد تویوتا آیگو X میتوان به شارژر بیسیم، تاشوی برقی آینهها، سیستم تصفیه هوای nanoeX ساخت پاناسونیک، چند درگاه USB تایپ C، امکان دریافت بروزرسانی نرمافزاری از راه دور و مجموعهای از سامانههای ایمنی و دستیار راننده، اشاره کرد.
فروش تویوتا آیگو X در اروپا از اواخر امسال آغاز خواهد شد. در طول سه سال گذشته، بیش از 287 هزار دستگاه از این کراساور کوچک در اروپا به فروش رسیده است.