برخلاف کوروت E-Ray، سامانه هیبرید کوروت ZR1X به صورت موازی فعالیت میکند بدین معنا که پیشرانه درونسوز و قوای برقی، اتصال مکانیکی ندارند. پیشرانه 8 سیلندر 5.5 لیتر توئین توربوشارژ V8 که نزدیک به محور عقب قرار دارد، 1079 اسببخار قدرت و 1123 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند که با کوروت ZR1 تفاوتی ندارد. خروجی پیشرانه از طریق گیربکس 8 سرعته دوکلاچه به محور عقب منتقل میشود.
وظیفه گردش چرخهای جلو بر عهده موتور برقی قرار دارد، که 189 اسببخار قدرت و 197 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. مجموعه باتری 1.9 کیلووات ساعت هرچند از نظر ظرفیت با کوروت E-Ray تفاوتی ندارد، اما بنابر اعلام جنرال موتورز، قدرت و ولتاژ عملکرد آن افزایش یافته است. این باتری به کمک نیروی حاصل از ترمزگیری یا فشردن دکمه Charge +، شارژ میشود.
فعالسازی حالت Push-to-Pass، بالاترین سطح قدرت کوروت ZR1X یعنی 1267 اسببخار را آزاد میکند، تا این کوپه آمریکایی بتواند ظرف کمتر از 2 ثانیه به سرعت 96.5 کیلومتر برساعت دست یابد. این خودرو مسافت 400 متر را در کمتر از 9 ثانیه و با سرعت 240 کیلومتر برساعت طی خواهد کرد. با عبور از سرعت 257 کیلومتر برساعت، موتور برقی جلو از مدار خارج میشود تا ZR1X همچون کوروت ZR1 به خودروی محرک-عقب تبدیل شود. از حداکثر سرعت کوروت ZR1X اطلاعی نداریم، اما این عدد برای کوروت ZR1، در حدود 375 کیلومتر برساعت اعلام شده است.
کوروت ZR1X از نظر ظاهری هم به ZR1 شباهت دارد. پکیج ZTK پرفورمنس با تعلیق اسپرت و تایرهای پایلوت اسپرت کاپ 2 R ساخت میشلن و همچنین کیت آئرودینامیک با امکان تولید بیش از 544 کیلوگرم نیروی رو به پایین را برای ZR1X هم میتوان سفارش داد.
از تجهیزات استاندارد این خودرو میتوان به کمکفنرهای تطبیقی، ترمزهای کربن-سرامیک Alcon با کالیپرهای 10 و 6 پیستون در محور جلو و عقب و حالت PTM Pro با امکان خاموش کردن سیستم پایداری و سامانه ضد لغزش، اشاره کرد.
در فضای کابین شورولت کوروت ZR1X مدل 2026 با سه نمایشگر دیجیتال، تعداد کمی دکمه فیزیکی و قطعات فیبرکربن مواجه هستیم.
بنابر گمانهزنی رسانههای آمریکایی، فروش شورولت کوروت ZR1X مدل 2026 با قیمت پایه 250 هزار دلار، تا قبل از پایان 2025 آغاز خواهد شد. این خودرو در دو فرم کوپه و سقف تاشو فلزی، عرضه میشود.