بدنه فولکس ID کراس همچون تی-کراس، یک فرم جعبهای را به نمایش میگذارد. بنابر اعلام فولکس، طراحی بخشهایی از بدنه ID کراس به محصولات دیگر این برند اشاره دارد چراکه ستونهای C با الهام از گلف شکل گرفته و نوار نورانی بین چراغهای جلو هم قبلا در ID. Buzz دیده شده است. با توجه به فرم عادی دستگیره درها و آینههای جانبی به همراه قطعات پلاستیکی مشکی، به نظر میرسد که ID کراس فاصله چندانی تا خط تولید نداشته باشد. ظاهرا نشانهای نورانی روی بدنه هم به پای ثابت در طراحی محصولات فولکس تبدیل شده است.
ابعاد بدنه فولکس ID کراس در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 4.161، 1.839 و 1.588 متر اعلام شده است، که در مقایسه با کوچکترین کراساور فولکس در ایالات متحده یعنی تائوس، عرض یکسان و ارتفاع کمتری دارد. بدنه این خودرو بر رینگهای 21 اینچ قرار میگیرد.
کابین و امکانات فولکس ID کراس
همچون سایر کانسپت های فولکس در نمایشگاه IAA، در کابین فولکس ID کراس هم میتوان دکمههای فیزیکی را در بخش میانی داشبورد و روی فرمان مشاهده کرد. گذشته از کلاستر 11 اینچ، نمایشگر لمسی 13 اینچ، و کلید گردان، دو شارژر بیسیم و دو جالیوانی در کنسول میانی، باید به طراحی نیمه شفاف زیر آرنجی اشاره کرد که یک ویژگی نوآورانه بشمار میآید.
صندلیهای ID کراس را میتوان به طور کامل خم کرد تا به گفته فولکس واگن، فضایی جادار در حد یک ون، پدیدار شود. علاوه بر فضای 450 لیتری محفظه بار، یک فضای 38 لیتری زیر صندلیهای عقب و یک محفظه کوچک 25 لیتری زیر کاپوت هم برای قرار دادن لوازم، پیشبینی شده است.
مشخصات فنی فولکس ID کراس
همچون ID پولو، فولکس ID کراس نیز براساس پلتفرم MEB+ شکل گرفته که برای خودروهای محرک-جلو طراحی شده است. قوای حرکتی این مدل از یک موتور برقی 208 اسببخار قدرت تامین میشود. برد حرکتی و حداکثر سرعت ID کراس با این پیشرانه به ترتیب 420 کیلومتر (برمبنای WLTP) و 175 کیلومتر برساعت اعلام شده است.
برنامه تولید فولکس ID کراس
نمونه نهایی فولکس ID کراس در تابستان 2026 و با نام جدید که شاید ID پولو کراس باشد، رونمایی خواهد شد. هاچبک ID پولو هم در دو تیپ استاندارد و GTI در سال 2026 به خط تولید وارد میشود. نمونه نهایی ID. Every1 نیز با یک نام متفاوت در سال 2027 از راه میرسد. انتظار میرود که نسخه تغییریافته از برخی محصولات جدید فولکس تحت برندهای اشکودا و سئات نیز عرضه بشوند.