معرفی هوندا پریلود 2026

شرکت هوندا با نمایش یک کانسپت در توکیو اتوسالن 2023، از تولد دوباره پریلود خبر داد. نمونه آزمایشی در سال 2024 معرفی شد و حالا تصاویری از نمونه نهایی به نمایش درآمده است.
5 نسل از هوندا پریلود در فاصله سالهای 1978 تا 2001 عرضه شد. این خودرو همواره به عنوان یک کوپه میانسایز شناخته میشد و نسل ششم نیز همین عنوان را دارد، اما با توجه به بالا رفتن همزمان در صندوق و شیشه عقب، میتوان آن را تاحدی لیفتبک نیز بشمار آورد.
طراحی هوندا پریلود
هوندا از نسل جدید پریلود به عنوان «خودروی اسپرت ایدهآل» یاد میکند، که احتمالا به ترکیب همزمان عملکرد فنی و قابلیت کاربردی این خودرو اشاره دارد.
طراحی هوندا پریلود با فرم خمیده دماغه، دو چراغ بزرگ جلو با نوار بین آنها و چراغهای یکپارچه عقب، به سایر محصولات فعلی هوندا شباهت دارد. مشتریان میتوانند یکی از رنگهای سفید، مشکی، خاکستری تیره یا قرمز را انتخاب کنند. ظاهرا تعداد محدودی از این خودرو با ترکیب رنگی بدنه سفید و سقف و آینههای مشکی هم به صورت آنلاین به فروش خواهد رسید. با سفارش پکیج Sports Style هم مواردی شامل رینگها با طراحی متفاوت و آینهها و باله عقب مشکی نیز به بدنه اضافه میشود.
کابین و امکانات هوندا پریلود
با مشاهده تصویر فضای داخلی هوندا پریلود میتوان دریافت که بسیاری قطعات از مدلهای همین پلتفرم یعنی سیویک و ایتنگرا به پریلود منتقل شده است، هرچند که در برخی قسمتها نیز میتوان استقلال طراحی را تشخیص داد.
با وجود اشتراک کلاستر با سیویک تایپ R، داشبورد هوندا پریلود فرم مدرنتر و خلوتتری دارد. کنسول میانی که در ارتفاع بالاتری قرار گرفته، اهرم دنده و تعدادی دکمه دیگر را در خود جای داده است. حالت رانندگی S+ Shift که جلوتر از بقیه و تقریبا در بخش میانی کنسول قرار دارد، وظیفه شبیهسازی صدای پیشرانه و حالت تعویض دنده را بر عهده گرفته است.
نشاندهنده دیجیتال، نمایشگر لمسی و کنترلهای تهویه به سیویک و دریچههای تهویه به اینتگرا شباهت دارد. البته ابعاد بزرگتر پوشش داخلی درها با زیرآرنجی مناسب خودروهای کوپه به همراه اتصال یکپارچه صندلیها و پشتسریها، حال و هوای اسپرت و البته راحت کابین هوندا پریلود را به بیننده انتقال میدهد. همانطور که از یک خودروی کوپه انتظار داریم، ردیف عقب چندان جادار نیست، اما با طراحی هاچبک-مانند در صندوق، به نظر میرسد که با فضایی بزرگ در محفظه بار مواجه شویم.
بنابر اعلام هوندا، صندلی راننده با توجه به حمایت از بدن در رانندگی اسپرت و صندلی سرنشین جلو برای تامین راحتی بیشتر، طراحی شده است. گذشته از این باید به متریال نرم رکابهای جانبی و همچنین نحوه طراحی درهای جلو اشاره کرد، که از برخورد با پای سرنشین، جلوگیری میکند.
ترکیب رنگی سفید و آبی و همچنین طرح تریم، میتواند یادآور مدلهای قدیمیتر باشد. البته صندلی عقب کاملا با مشکی تزئین شده، که با توجه به کاربری محدود آن، منطقی است.
هوندا پریلود براساس نسخه بروزرسانی شده از پلتفرم سیویک شکل گرفته، هرچند که فاصله محورها کاهش و فاصله عرضی چرخها و سختی شاسی افزایش یافته است. موقعیت فرمان و تعلیق هم مناسب حال یک کوپه GT-استایل تغییر کرده است.
مشخصات فنی هوندا پریلود
بنابر اعلام هوندا، پریلود به سامانه هیبرید شامل پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی همراه با دو موتور برقی، مجهز شده است. یکی از موتورها به عنوان ژنراتور و موتور دیگر برای گردش چرخهای جلو، فعالیت میکند. هوندا سیویک هیبرید با چیدمان فنی مشابه، 200 اسببخار قدرت و 315 نیوتنمتر گشتاور در اختیار دارد. باید امیدوار باشیم که این اعداد برای پریلود، افزایش پیدا کند.
هوندا پریلود برخی از ویژگیهای فنی سیویک تایپ R شامل اتصال دو-ستونی تعلیق جلو و ترمزهای برمبو در محور جلو را به همراه دارد. یک محفظه لوازم نیز در کف این خودرو جاسازی شده است.
برنامه عرضه و قیمت هوندا پریلود
با توجه به جایگاه هوندا پریلود، میتوان اطمینان داشت که قیمت آن از قیمت پایه 31.645 دلار سیویک هیبرید هاچبک 2026، بیشتر تعیین شود.
بنابر اعلام هوندا، طراحی ظاهری و مشخصات فنی پریلود در تمام بازارها یکسان خواهد بود. طبق خبرهایی از رسانههای ژاپنی، احتمال تولید تیپهای تایپ R و تایپ S از پریلود نیز دور از ذهن نیست.
ثبت سفارش برای هوندا پریلود از سپتامبر 2025 و در ژاپن آغاز میشود. بنابر اعلام رسانهها، این کوپه ژاپنی اوایل 2026 در ایالات متحده و مدتی بعد در اروپا عرضه خواهد شد.