All Categories
    View My Stats
    Filters
    Preferences
    جستجو

    معرفی کانسپت های میتسوبیشی در نمایشگاه توکیو 2025

    سه شنبه, 13 آبان 1404

    میتسوبیشی الِوِنس

    الِوِنس از تمام شاسی‌بلندهای ساخت میتسوبیشی در سال‌های اخیر، زیباتر به نظر می‌رسد. بخش شیشه‌ای بالای بدنه بر نیمه عضلانی پایینی، استوار شده است. البته بنابر اعلام میتسوبیشی، در این طرح زیبا، به ایمنی و قابلیت‌های کاربردی نیز توجه شده است. در نمای جلو با زبان طراحی Dynamic Shield و اجزای لانه زنبوری جلوپنجره مواجه هستیم. در نمای جانبی هم خط شانه مرتفع و امتداد شیشه‌ها تا نیمه پایینی بدنه، جلب نظر می‌کند.

    کابین میتسوبیشی الِوِنس با سه ردیف صندلی با روکش چرم به صورت 2+2+2 چیدمان شده است. در این بخش باید به قابلیت چرخش صندلی‌های جلو، نمایشگر بزرگ سرتاسری و یک نمایشگر کوچک در فرمان، اشاره کرد. با وجود این نمایشگرهای مختلف، چند دکمه‌ فیزیکی نیز همچنان وجود دارد. هوش مصنوعی دستیار راننده با تحلیل شرایط محیط و ترجیحات راننده، می‌تواند با او تعامل کند.

    درحالی‌که بسیاری از مشتریان از شاسی‌بلندهای برقی رویگردان شده‌اند، قوای حرکتی پلاگین-هیبرید میتسوبیشی الِوِنس می‌تواند ترکیبی از مصرف اقتصادی و قابلیت‌های کاربردی را ارائه بدهد.

    قوای حرکتی این شاسی‌بلند از دو موتور برقی داخل ‌چرخ در جلو و سامانه انحصاری میتسوبیشی یعنی S-AWC با دو موتور مجزا در محور عقب، تشکیل می‌شود. در کنار این مجموعه برقی، یک پیشرانه درونسوز سازگار با سوخت کربن‌خنثی (بدون انتشار گازهای گلخانه‌ای خالص) قرار دارد.

    هنوز مشخص نیست که این پیشرانه بنزینی به عنوان ژنراتور عمل می‌کند یا مستقیما به چرخ‌ها متصل می‌شود. از ظرفیت باتری میتسوبیشی الِوِنس اطلاعی نداریم، اما میتسوبیشی به قابلیت انتقال انرژی به سایر لوازم برقی (V2L) اشاره کرده و در تصاویر تبلیغاتی هم یک تریلر مجهز به آشپزخانه و حمام را در کنار این خودرو به تصویر کشیده است، بنابراین انتظار داریم که میتسوبیشی الِوِنس به یک باتری بزرگ مجهز باشد.

    میتسوبیشی دلیکا D:5

    اما به سراغ میتسوبیشی دلیکا D:5 برویم که با ظاهری جسورتر، کابین مدرن و فناوری‌های جدید به میدان آمده است. نسل پنجم دلیکا در سال 2007 به بازار آمد و در سال 2019 مورد بروزرسانی قرار گرفت. حالا میتسوبیشی این ون محبوب را با بهبود سیستم فرمان، پایداری بیشتر، هندلینگ بیشتر و طراحی جدید همراه می‌کند.

    فرم عمودی و بزرگ جلوپنجره، چراغ‌های عمودی و کوچک عقب، پنل مشکی روی در صندوق با نام Delica روی آن، برجستگی لبه گلگیرها و طرح جدید  رینگ‌های 18 اینچ، ظاهری خشن‌تر از قبل برای میتسوبیشی دلیکا D:5 فراهم کرده است که می‌تواند هویت بیراهه‌نورد مورد ادعای میتسوبیشی را نیز نمایش بدهد. البته دلیکا در نسل‌های قبلی نیز ترکیبی از کارایی یک مینی‌ون و قابلیت‌های حرکت در خارج از جاده را به همراه داشته است.

    در فضای کابین میتسوبیشی دلیکا D:5 نیز با نمایشگر دیجیتال جدید، صندلی‌های مقاوم در برابر آب با روکش چرم/جیر و دوخت‌ خاکی‌رنگ و چند درگاه‌ USB-C  روبرو هستیم. دلیکای جدید نیز به سامانه چهارچرخ محرک میتسوبیشی یعنی S-AWC  مجهز شده است، که با کنترل مستقل نیروی محرکه و ترمز در هریک از چرخ‌ها، پایداری خودرو را در شرایط مختلف افزایش می‌دهد.

    فعلا درباره قوای حرکتی میتسوبیشی دلیکا D:5 چیزی نمی‌دانیم، اما بعید نیست که همان پیشرانه 2.2 لیتر توربودیزل و گیربکس هشت سرعته اتوماتیک نسل قبل، در مدل جدید هم نصب شود.

    انصراف از نظر