All Categories
    View My Stats
    Filters
    Preferences
    جستجو
    خبرخوان

    بلاگ

    کینگپین؛ برداشتی متفاوت از فورد ماستنگ مک وان
    0 کینگپین؛ برداشتی متفاوت از فورد ماستنگ مک وان

    با شروع برگزاری نمایشگاه SEMA، انبوهی از خودروهای جالب و عجیب راهی لاس وگاس شده‌اند. با توجه به سابقه سال‌های گذشته، قابل پیش‌بینی بود که رینگ برادرز هم در این دوره از نمایشگاه SEMA حاضر شود. امسال هم مایک و جیم رینگ، یک خودروی جالب به نام کینگپین (Kingpin) را به این رویداد هیجان‌انگیز آورده‌اند.

    رینگ برادرز کینگپین نمونه تغییریافته از فورد ماستنگ مک وان 1969 است، که به رسم همیشگی این تیونر آمریکایی، به طور کامل دستخوش تغییر و بازسازی قرار گرفته است.

    بنابر اعلام رینگ برادرز، بیش از 5.500 ساعت زمان برای طراحی و ساخت کینگپین صرف شده است تا یکی از زیباترین محصولات این تیونر آمریکایی بتواند در نمایشگاه SEMA حاضر شود.

    آفرود با کراس‌اور برقی هیوندای
    0 آفرود با کراس‌اور برقی هیوندای

    شرکت هیوندای با استفاده از فرصت برگزاری نمایشگاه SEMA، یک کانسپت جدید به نام آیونیک 9 آفرود را معرفی کرده است، تا توانایی خودروهای برقی برای بیراهه‌نوردی را به مخاطبان نمایش بدهد. این خودرو که در همکاری هیوندای و شرکت BigTime شرکت گرفته است، به طور کامل برای آفرود آمادگی دارد.

    تغییر چهره برای آریزو 6
    0 تغییر چهره برای آریزو 6

    خودرویی که در چین با نام چری آریزو 5 جی تی، در روسیه به نام اومودا S5 GT و در ایران با نام فونیکس Z6 GT شناخته می‌شود، حالا تحت نام آریزو 6 در قزاقستان رونمایی شده است. این مدل که بنابر خبر رسانه‌های روس از سبد محصولات چری در بازار چین کنار رفته است، با برخی تغییرات ظاهری به بازار این کشور آسیای میانه وارد خواهد شد. بد نیست بدانید که اومودا S5 که در ایران با نام آریزو 6 پرو می‌شناسیم هم از مدتی پیش با پیشرانه 1.5 لیتر تنفس طبیعی یا توربوشارژ در قزاقستان به فروش می‌رسد.

    رنو توئینگو E-Tech؛ ورود به نسل چهارم با پیشرانه برقی
    0 رنو توئینگو E-Tech؛ ورود به نسل چهارم با پیشرانه برقی

    پس از معرفی دو مدل رنو 5 E-Tech و رنو 4 E-Tech که با استقبال رسانه‌ها و مخاطبان همراه شد، رنو قصد دارد یک نام خاطره‌انگیز دیگر یعنی توئینگو را به زندگی بازگرداند.برخلاف رنو 4 و 5 که سال‌ها از بازار خودرو غایب بودند، نسل سوم رنو توئینگو تا سال 2024 تولید می‌شد. اما نسل چهارم با تفاوتی اساسی نسبت به دو نسل قبل از خود، به طور کامل با الهام از نسل اول توئینگو طراحی شده است. نسل اول این خودرو به عنوان یکی از موفق‌ترین خودروهای فرانسوی، در فاصله سال‌های 1992 تا 2007 در فرانسه تولید می‌شد. تولید این خودرو در کلمبیا تا سال 2012 ادامه پیدا کرد.

    طراحی رنو توئینگو E-Tech

    فرم کمانی چراغ‌های جلو و عقب، سه ورودی هوا در بخش بالایی کاپوت و نوار افقی جلوپنجره، به طور مستقیم به نسل اول توئینگو اشاره می‌کند. البته از آنجا که دوره هاچبک‌های سه‌در تقریبا به پایان رسیده، نسل چهارم رنو توئینگو نیز همچون نسل قبل و البته رنو 5 E-Tech به صورت پنج‌در طراحی شده است. شیشه‌های عقب نیز به‌ جای پایین آمدن، به سمت بیرون باز می‌شوند که به توئینگو مدل 2014 اشاره دارد. شخصیت شاد و پرشور نسل جدید رنو توئینگو در خودروهای امروزی کمتر دیده می‌شود.

    این خودرو اگرچه از نسل‌های قبلی خود بزرگتر است، اما با 3.789 متر طول، 1.72 متر عرض، 1.491 متر ارتفاع دارد و 2.493 متر فاصله بین محورها، همچنان کوچک محسوب می‌شود. برای افرادی که رینگ‌های 18 اینچ را برای این خودرو زیادی بزرگ می‌دانند، رینگ‌های 16 اینچ نیز قابل انتخاب است.

    کابین و امکانات رنو توئینگو E-Tech

    در فضای کابین نسل جدید رنو توئینگو با صفحه نشان‌دهنده 7 اینچ و نمایشگر لمسی 10 اینچ، کمتر می‌توان اثر مشخصی از نسل‌های گذشته پیدا کرد. البته تزئین بخشی از داشبورد با رنگ مشابه بدنه، به طور مستقیم به نسل اول اشاره دارد.

    روکش‌های رنگی در پوشش داخلی درهای جلو نیز بخشی از بدنه خودروست، که همراه با بقیه قسمت‌ها رنگ‌آمیزی می‌شود. این اقدام علاوه بر ایجاد ارتباط بصری با نسل اول، احتمالا هم در کاهش هزینه‌های تولید نیز موثر است. گذشته از این‌ها باید به اهرم دنده در پشت فرمان و تعدادی دکمه فیزیکی روی فرمان و داشبورد، اشاره کنیم.

    یکی از ویژگی‌های جالب نسل جدید رنو توئینگو، قابلیت جابجایی مستقل دو صندلی عقب است. صندلی سرنشین جلو را نیز می‌توان به‌ طور کامل خم کرد. فضای 360 لیتری محفظه بار نیز پس از تا کردن صندلی‌ها به هزار لیتر می‌رسد.

    مشخصات فنی رنو توئینگو E-Tech

    نسل جدید رنو توئینگو به اصالت خود به عنوان یک خودروی موتور-جلو وفادار باقیمانده، با این تفاوت که حالا به یک موتور برقی مجهز شده است. 80 اسب‌بخار قدرت و 175 نیوتن‌متر گشتاور حاصل از این موتور، برای این خودروی 1200 کیلوگرمی، کافی به نظر می‌رسد. شتاب صفر تا 50 و صفر تا صد نسل جدید رنو توئینگو به ترتیب 3.85 و 12.1 ثانیه و حداکثر سرعت آن هم 130 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

    مجموعه باتری 27.5 کیلووات ساعت LFP، برد حرکتی 263 کیلومتر را برای نسل جدید رنو توئینگو فراهم می‌کند. به لطف پشتیبانی از جریان سریع 50 کیلووات، ذخیره این باتری در مدت نیم ساعت از 10 به 80 درصد افزایش می‌یابد. این باتری از جریان خانگی 11 کیلووات نیز پشتیبانی می‌کند.

    قیمت رنو توئینگو E-Tech

    رنو توئینگو E-Tech در اسلوونی تولید خواهد شد. این هاچ‌بک کوچک از اوایل سال 2026 با قیمت پایه کمتر از 20 هزار یورو (23 هزار دلار)، به مصاف با رقبایی همچون هیوندای اینستر، فیات 500e، بی وای دی دلفین Surf و فولکس واگن ID.1 می‌رود. البته این آخری در سال 2027 وارد میدان خواهد شد.

    معرفی جیپ گرند چروکی 2026
    0 معرفی جیپ گرند چروکی 2026

    شرکت استلانتیس یک پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ جدید با نام هاریکان 4 توربو (Hurricane 4 Turbo) را طراحی کرده است. این پیشرانه به عنوان یکی از اولین نمونه‌های تولید انبوه مجهز به فناوری سیستم احتراق جت آشفته غیرفعال (TJI)، می‌تواند 324 اسب‌بخار قدرت و 450 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این پیشرانه ابتدا در جیپ گرند چروکی 2026 نصب خواهد شد.

    در حال حاضر از قیمت جیپ گرند چروکی 2026 اطلاعی در دسترس نیست. مدل فعلی این خودرو با قیمت پایه 38.460 دلار به فروش می‌رسد.

    معرفی نیسان الگرند 2026
    0 معرفی نیسان الگرند 2026

    نیسان در نمایشگاه خودرو توکیو 2025، چهارمین نسل از الگرند را رونمایی کرده است. نسل اول این مینی ون پرمیوم در سال 1997 و برای رقابت با تویوتا آلفارد و هوندا اودیسه وارد بازار شد. نسل سوم هم بین سال‌های 2011 تا 2017 تولید می‌شد. حالا پس از نزدیک به یک دهه غیبت، نیسان الگرند برای رقابتی جدید، آماده می‌شود.

    نیسان الگرند به عنوان بخشی از برنامه Re:Nissan خودروساز ژاپنی برای بازسازی سبد محصولات و بهبود وضعیت فروش، از تابستان 2026 در ژاپن عرضه خواهد شد.

    طراحی نیسان الگرند

    بنابر اعلام نیسان، فرم بدنه الگرند براساس فلسفه طراحی «آینده‌نگری بی‌زمان ژاپنی» شکل گرفته است، که اصول زیبایی‌شناسی سنتی ژاپن را با فناوری‌ها و متریال مدرن، ترکیب می‌کند. مثلا فرم هندسی و پر از جزئیات جلوپنجره به هنر چوبکاری Kumiko اشاره دارد، که در ترکیب با عناصر نورانی، جلوه‌ای زیبا را به نمایش می‌گذارد. رنگ بدنه با نام Fuji Dawn که به ترکیبی از مسی و رزگلد شباهت دارد هم از تابش نور غروب بر کوه فوجی و رنگ قرمز-بنفش Shigoku به عنوان نمادی از شکوه در فرهنگ ژاپنی، الهام گرفته شده است.

    کابین و امکانات نیسان الگرند

    در فضای کابین نیسان الگرند با محیطی وسیع مواجه هستیم، که احساس راحتی را به بیننده منتقل می‌کند. صندلی‌های مستقل ردیف دوم با طراحی zero-gravity، روکش چرم TailorFit، تریم چوب، الگوی هندسی Kumiko در پوشش داخلی درها، دو نمایشگر 14.3 اینچ، سیستم صوتی Bose با 22 بلندگو، نورپردازی 64 رنگ، از مهمترین ویژگی‌های این بخش بشمار می‌آید.

    فناوری خودران ProPILOT در سطح یک، رانندگی بدون دخالت دست تا سرعت 50 کیلومتر برساعت و در سطح دو، رانندگی خودران در بزرگراه شامل تعویض خط خودکار را برای نیسان الگرند فراهم می‌کند.

    مشخصات فنی نیسان الگرند

    قوای حرکتی نیسان الگرند از نسل سوم سامانه هیبرید نیسان به نام e-POWER تامین می‌شود، که به گفته نیسان، سروصدای کمتر و عملکرد روان‌تری ارائه خواهد کرد. فعلا از جزئیات سامانه محرکه این خودرو اطلاعی در دسترس نیست. خروجی سامانه از طریق سیستم چهار چرخ محرک برقی -4ORCE به چرخها منتقل می‌شود که بنابر اعلام سازنده به یاری توزیع هوشمند گشتاور، پایداری بهتری را فراهم می‌کند. سیستم تعلیق فعال نیز حرکات اضافی و تکان‌های بدنه را در هنگام شتاب‌گیری و ترمز به حداقل می‌رساند.

     

    ملاقات با تویوتا ونزا
    0 ملاقات با تویوتا ونزا

    هنوز هم بزرگ‌ترین خودروساز دنیاست. پارسال 10 میلیون و 800 هزار دستگاه خودرو فروخته. 320 میلیارد دلار درآمد و 38 میلیارد دلار هم سود خالص داشته. به‌تنهایی 12.5 درصد از سهم کل بازار جهانی خودرو را در اختیار دارد. بیش از 370 هزار کارمند رسمی در سرتاسر دنیا برایش کار می‌کنند. این‌ها آمار ترسناک گروه خودروسازی تویوتاست. پس، هیچ‌کس نمی‌تواند به نحوه مدیریت این امپراطوری ایرادی وارد کند. پس، هر تصمیمی که می‌گیرد، منطقی است. پس، می‌داند که چی کار دارد می‌کند. پس، اگر روزی روزگاری یک خودرو را در آمریکا برای آمریکایی‌ها می‌ساخته و روزی روزگاری همان خودرو را در چین برای چینی‌ها می‌ساخت، حتماً دلیلی داشته. این داستان «ونزا» است.

    نسل جدید مزدا 2 در راه است
    0 نسل جدید مزدا 2 در راه است

    مزدا در نمایشگاه حمل و نقل ژاپن 2023 هم کانسپت دیگری به نام ویژن ایکس-کامپکت را معرفی کرد، که از نظر تناسبات طراحی به مزدا 2 شباهت دارد.

    معرفی کانسپت های میتسوبیشی در نمایشگاه توکیو 2025
    0 معرفی کانسپت های میتسوبیشی در نمایشگاه توکیو 2025

    به نظر می‌رسد که میتسوبیشی قصد دارد با زنده کردن محصولات موفق قبلی، به ریشه‌های خود بازگردد. شاهد این امر را می‌توان در نمایشگاه حمل و نقل ژاپن 2025 مشاهده کرد، جایی که دو کانسپت Elevance و دلیکا D5 توسط این برند ژاپنی به نمایش درآمده است.

    معرفی مزدا ویژن ایکس-کوپه
    0 معرفی مزدا ویژن ایکس-کوپه

    شرکت مزدا با معرفی دو کانسپت در نمایشگاه حمل و نقل ژاپن 2025، چهره و فناوری‌های محصولات خود در سال‌های آینده را به نمایش گذاشته است.

    طراحی مزدا ویژن ایکس-کوپه

    مزدا ویژن ایکس-کوپه با رنگ نقره‌ای بدنه، جلوه‌ای تازه از زبان طراحی Kodo مزدا را به نمایش می‌گذارد. چراغ‌های زاویه‌دار جلو با دو نوار LED در طرفین جلوپنجره و همچنین فرم زیبای شیشه و چراغ‌های عقب که در خمیدگی بخش انتهایی بدنه ادغام شده است، نمایی هیجان‌انگیز و البته زیبا را به نمایش گذاشته است. در نمای جانبی از دستگیره و آینه‌های جانبی خبری نیست.

    کمتر پیش می‌آید که ابعاد بدنه یک خودروی کانسپت اعلام شود، اما می‌دانیم که طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورهای مزدا ویژن ایکس-کامپکت به ترتیب 5.05، 1.995، 1.48 و 3.08 متر است. بنابراین ویژن ایکس-کامپکت نه تنها نسبت به نسل فعلی مزدا 6 بلکه در مقایسه با بنیان‌گذار کلاس سدان کوپه یعنی مرسدس بنز CLS نیز طول بیشتری دارد.

    کابین و امکانات مزدا ویژن ایکس-کوپه

    در فضای کابین این خودروی چهار نفره با روکش سفید صندلی‌ها و تزئینات سبز و قهوه‌ای در بخش‌های مختلف، روبرو هستیم. نمایشگر بزرگ در میانه داشبورد، فرم ساده فرمان و اهرم دنده و همچنین تقسیم کلاستر به سه صفحه نشان‌دهنده، ترکیب جالبی از طرح مدرن با جزئیات خاطره‌انگیز است.

    مشخصات فنی مزدا ویژن ایکس-کوپه

    سامانه پلاگین-هیبرید مزدا ویژن ایکس-کوپه، از پیشرانه روتاری توربوشارژ، یک موتور برقی و مجموعه باتری تشکیل می‌شود. بنابر اعلام مزدا، این سامانه با سوخت طبیعی ساخته شده از ریزجلبک‌ها سازگار شده است. مجموع خروجی 503 اسب‌بخار حاصل از این سامانه هیبرید، برد برقی و هیبرید 160 و 800 کیلومتری را فراهم خواهد کرد.

    به گفته مدیرعامل مزدا، ریزجلبک‌ها در حین رشد، CO2 را جذب می‌کنند و روغن ذخیره‌شده در سلول‌هایشان نیز به سوخت کربن-خنثی تبدیل می‌شود. از این محصول طبیعی می‌توان برای تولید مواد غذایی یا کود ارگانیک استفاده کرد.