All Categories
    View My Stats
    Filters
    Preferences
    جستجو
    خبرخوان

    بلاگ

    0 ایده‌های اسپرت کردن ماشین

    منظور از اسپرت کردن خودرو هر فعالیتی است که منجر به زیباتر شدن، لوکس شدن و سریع‌تر شدن ماشین می‌شود. این روزها اسپرت کردن خودرو بین جوانان بسیار متداول شده است و افراد سعی دارند خودرویی منحصربه‌فرد‌ نسبت به دیگران داشته باشند. اسپرت کردن ماشین بین 10 تا 20 مرحله صورت می‌گیرد؛

    هیدروگرافیک خودرو یکی از مدرن‌ترین روش‌ها برای تغییر رنگ بخش‌های داخلی و خارجی خودروها است.  هیدروگرافیک در برابر عواملی چون باد، باران و نور خورشید مقاومت بسیار زیادی دارد. در واقع هیدروگرافیک یک روش جدید برای چاپ روی اشیاء سه‌ بعدی است. در فرآیند هیدرو گرافیک اشیاء به صورت عمودی داخل آبی از حوضچه گرافیکی داخل شده و رنگ آب را جذب می‌کنند.

    این روش به دلیل این‌ که سرعت‌ عمل بالایی دارد و مقاومت بالایی در رنگ به وجود می‌آورد، برای خودروها نیز کاربرد دارد‌. هیدرو گرافیک خودرو هم برای بخش‌های داخلی خودرو و هم برای بخش خارجی آن قابل استفاده است.

    اما برخی از افراد به دلیل علاقه خود به این کار، تغییرات بیش از اندازه‌ای روی اتومبیل اعمال می‌کنند؛ به طوری که دیگر گارانتی و خدمات پس از فروش، شامل حال آن نمی‌شود. در این مطلب از آیس پارتس همراه ما باشید تا بیشتر در این باره صحبت کنیم و ایده‌های مختلف اسپرت کردن ماشین را برای شما بیان کنیم.

    اسپرت کردن فضای داخلی خودرو

    برای بسیاری از صاحبان خودرو، نمای داخل کابین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و آن‌ها به دنبال این هستند که جذابیت و زیبایی آن را به روش‌های مختلف افزایش دهند. برای اسپرت کردن فضای داخل خودرو قطعات متنوعی ساخته شده‌اند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

    1- ست دکوراتیو

    ست دکوراتیو شامل اجزای داخل کابین ماشین مثل پنل ضبط، قاب ساعت، دریچه‌های هوای چپ و راست و قاب دستگیره برای درب جلو و عقب هستند که با استفاده از قطعات فابریک و رنگ‌آمیزی به صورت هیدروگرافی ساخته شده و در طرح‌ها و رنگ‌های جذابی یافت می‌شوند.

    2- سردنده و کنسول وسط خودرو

    دنده ماشین شما دستی باشد یا اتوماتیک، باید آن را به گونه‌ای تزئین کنید که علاوه بر زیبایی بتوانید به آسانی و بدون لغزش، اقدام به تعویض دنده نمایید. معمولاً سر‌دنده‌های خودرو، طراحی چندان چشمگیری ندارند و بسیاری از افراد به دنبال این هستند که از مدل‌های آماده موجود در بازار استفاده نمایند.

    دقت کنید محصول مد‌نظر شما از طراحی ارگونومیکی برخوردار باشد تا هنگام لمس آن احساس راحتی داشته باشید. از دیگر نکاتی که باید هنگام خرید سردنده رعایت کنید، سازگاری آن با مدل خودروی شما و هارمونی رنگ آن با قسمت‌های داخلی خودرو نظیر روکش فرمان، روکش صندلی، رنگ داشبورد و … است.

    کنسول خودرو وسیله‌ای است که بین فاصله خالی دو صندلی جلویی قرار داده می‌شود. این وسیله در نوع خود یک مزیت برای خودرو به حساب می‌آید؛ زیرا می‌توانید آرنج خود را به آن تکیه داده و همچنین وسایل‌تان را در آن قرار دهید. اغلب کنسول‌ها دارای طراحی شیک و مدرنی هستند؛ اما می‌توانید آن را شکیل‌تر کنید تا فضای داخلی خودرو بسیار زیبا‌تر به نظر برسد.

    3- کاور ترمز دستی

    تهیه کاور برای ترمز دستی، راهی دیگر برای اسپرت کردن خودرو است و در تغییر نمای داخل کابین تاثیر زیادی دارد. طرح‌های اسپرت این کاورها بسیار شیک و زیبا هستند و در رنگ‌های مختلفی یافت میشوند.

    4- تعویض نشانگرهای اعلان ماشین

    از دیگر اقداماتی که برای اسپرت کردن ماشین می‌توان انجام داد، تعویض نشانگرهای اعلان ماشین است که با قیمت‌های مناسبی در بازار یافت میشود.

    5- یکرنگ کردن داشبورد و سینه خودرو با روکش صندلی‌ها

    یکرنگ کردن روکش صندلی‌های خودرو با داشبورد و سینه ماشین نیز از جمله اقداماتی است که هنگام اسپرت کردن فضای داخلی خودرو باید انجام داد.

    6- روکش مناسب

    یکی از تزئینات اصلی برای اسپرت کردن ماشین، انتخاب روکش ایده‌آل و متناسب با رنگ خودرو است. این روکش در ظاهر ماشین بسیار تاثیرگذار بوده و اولین چیزی است که به محض ورود به خودرو، به چشم می‌خورد. خوشبختانه روکش‌های صندلی خودرو از تنوع بسیار زیادی برخوردار هستند و بر اساس سلیقه‌های متفاوت افراد در انواع گوناگونی یافت میشوند.

    به صورت کلی، تعویض روکش صندلی‌ها، فرمان و … نخستین قدم در اسپرت کردن ماشین است و شما با انتخاب یک روکش شیک، لوکس و باکیفیت می‌توانید فضای داخل ماشین خود را زیبا و جذاب کنید.

    7- فرمان اسپرت

    تغییر فرمان خودرو و نصب فرمان اسپرت می‌تواند ظاهر داخلی ماشین شما را مثل ماشین‌های مسابقه‌ای و اسپرت کند. با این کار دیگر لازم نیست از روکش‌های اسپرت برای فرمان استفاده کنید. از معروف‌ترین غربیلک‌های اسپرت فرمان می‌توان غربیلک اسپرت خلبانی، غربیلک اسپرت طرح D و غربیلک فرمان دریفت را نام برد.

    8- بالش‌های پشت تکیه‌گاه صندلی

    خرید بالشی که پشت تکیه‌گاه صندلی قرار داده می‌شود، علاوه بر جلوه بخشیدن به ماشین، گردن شما را در مقابل خستگی‌ها و صدمات احتمالی در رانندگی‌های طولانی مدت، مصون نگه می‌دارد. این بالش تقریباً یک ضرورت برای هر ماشین به حساب می‌آید.

    9- قاب پدال

    امروزه برای پدال‌های ماشین مثل پدال گاز، ترمز و کلاچ، قاب‌های زیبایی طراحی می‌شوند که در زیباسازی فضای داخلی خودرو تاثیر چشمگیری دارند. این قاب‌ها در رنگ‌های مختلفی موجود هستند و شما می‌توانید با توجه به رنگ روکش صندلی‌ها، هر نوعی از آن‌ها را خریداری کنید و برای داخل ماشین خود استفاده نمایید.

    10- نصب مخزن پلاستیکی در پشت صندلی

    مخزن پلاستیکی به تکیه‌گاه صندلی وصل می‌شود و با باز شدن، فضای ثابتی برای لیوان چای و بطری شما فراهم می‌کند. این محصول، علاوه بر زیباتر کردن فضای داخلی خودرو، مکانی را به نوشیدنی‌های شما اختصاص می‌دهد.

    11- استفاده از زیر‌سیگاری‌های مخصوص

    اگر شما سیگاری باشید، این زیرسیگاری دو مزیت مهم برای شما دارد. اول اینکه به دلیل طراحی زیبا و لوکسی که دارد، فضای داخل اتومبیل را بسیار شیک می‌کند. دوم اینکه فضای دوجداره این محصول، مانع از نفوذ بوی بد سیگار به داخل ماشین می‌شود.

    اسپرت کردن نمای بیرونی ماشین

    بعد از اینکه فضای داخلی ماشین خود را به صورت اسپرت درآوردید، حالا نوبت به قسمت بیرونی ماشین می‌رسد. خوشبختانه برای تغییر نمای بیرونی، دست شما کاملاً باز است و می‌توانید ایده‌های خلاقانه زیادی را در این زمینه به کار ببرید. البته هرگز در این کار زیاده‌روی نکنید و حد متوسط را در نظر بگیرید.

    ماشینی که بیش از حد معمول، از حالت عادی خارج شود، از طرف راهنمایی و رانندگی جریمه خواهد شد. علاوه بر این، دیگر گارانتی و خدمات پس از فروش شامل حال آن نمی‌شود. اقداماتی که برای اسپرت کردن نمای بیرونی ماشین باید انجام داد عبارتند از:

    1- استفاده از رینگ اسپرت و لاستیک‌های پهن

    بسیاری از افرادی که به اسپرت‌سازی ماشین علاقه‌مند هستند، قبل از هر چیزی سراغ اسپرت کردن رینگ و لاستیک خودرو می‌روند و در آن تغییراتی را ایجاد می‌کنند که در نهایت منجر به زیباتر شدن رینگ و لاستیک خودرو خواهد شد. توصیه می‌شود در این زمینه نکات فنی را هم در نظر بگیرید تا بعدا دچار مشکل نشوید. مثلاً رینگ‌های آلومینیومی یا تمام استیل و آبکاری شده را با همان سایز استاندارد کارخانه برای خودرو انتخاب کنید و پهنای آن را تا حد مجاز افزایش دهید. به این حد مجاز نسبت منظر می‌گویند که به صورت یک عدد بر روی لاستیک حک شده است. هر چقدر این عدد کمتر باشد، رینگ اسپرت‌تر است.

    2- اسپرت کردن سپر ماشین

    از دیگر کارهایی که هنگام اسپرت کردن نمای بیرونی ماشین انجام می‌دهند، تعویض سپر‌های معمولی با سپرهای اسپرت است که نمای زیبایی به ظاهر بیرونی خودرو می‌دهد.

    3- اسپرت سازی آینه بغل و لوازم جانبی آن

    آینه بغل راهنما‌دار با چراغ LED، علاوه بر اینکه ظاهری جدید برای خودرو به ارمغان می‌آورد، باعث افزایش ایمنی هنگام رانندگی نیز می‌شود. این قسمت از خودرو، لوازم جانبی دیگری نیز دارد که به زیبایی و تغییر ظاهر آن می‌انجامد. یکی از این قطعات، باران‌گیر آینه است که علاوه بر جلوگیری از برخورد قطعات باران و برف به آینه، ظاهری شیک و اسپرت به آینه خودرو می‌دهد.

    4- سروالف و کاور ترمز دستی

    سروالف قطعه‌ای برای اسپرت کردن خودرو و مرتبط با لاستیک آن است. این محصول در رنگ‌ها و طرح‌های گوناگونی طراحی و تولید می‌شود.

    5- سر‌اگزوز

    وسیله جذاب و جدید دیگری که برای زیباتر کردن قسمت پشت خودرو استفاده می‌شود، سر‌اگزوز اسپرت است که در مدل‌های تک لول، دو لول و در رنگ‌ها و طرح‌های متنوع در بازار به فروش می‌رسد. سر‌اگزوز‌های اسپرت از جنس فلزی و استیل ضد زنگ ساخته شده‌اند و مقاومت بالایی در برابر حرارت و ضربه دارند.

    6- بادگیر شیشه

    یکی دیگر از وسایلی که ظاهری جذاب و اسپرت به ماشین می‌دهد، بادگیر شیشه است. این قطعه روی لبه بالایی پنجره نصب می‌شود و در کنار جنبه بصری زیبا، از وزش باد و نفوذ آب باران به داخل کابین جلوگیری می‌کند. جنس بادگیر شیشه معمولاً از روکش کروم یا استیل است که به زیبایی آن می‌افزاید.

    7- جلو پنجره خودرو

    جلو پنجره خودرو وظیفه انتقال هوا به داخل موتور را بر عهده دارد. این قطعه قبلا به صورت فابریک ساخته می‌شد؛ اما امروزه طراحی‌های اسپرت آن نیز موجود است و مدل‌های جدیدی از آن مثل تک خط، چهار خط و … نیز طراحی و تولید می‌شوند.

    8- تغییر ارتفاع ماشین

    تغییر ارتفاع ماشین از دیگر اقداماتی است که برای اسپرت کردن ماشین انجام می‌شود.

    تقویت موتور ماشین

    قطعا زیبایی یک ماشین فقط به ظاهر خودرو ختم نمی‌شود و برای اینکه خودرویی بی‌عیب و نقص داشته باشید، باید موتور ماشین را نیز تقویت کنید. تقویت موتور خودرو، علاوه بر افزایش سرعت آن، باعث زیباتر شدن صدا نیز می‌شود. برای این کار ورودی بنزین، ورودی هوا، سرسیلندر و سیستم اگزوز بهینه‎سازی می‌شوند.

    نکات کاربردی در اسپرت کردن ماشین

    برای اسپرت کردن ماشین سراغ رنگ‌های روشن و زنده بروید.

    سراغ روکش‌های چرم بروید تا داخل ماشین اسپرت‌تر شود.

    از استیکرها با طرح‌ها و نقش‌های جذاب استفاده کنید و روی شیشه پشت ماشین یا بدنه بچسبانید.

    اعتدال را رعایت کنید و همه‌چیز را بیش از حد تغییر ندهید تا خودرو آسیب نبیند.

    0 خودروسازان کمتر از تولید، فروختند /فروش خودروسازان۴.۵درصد، افت کرد

    فروش محصولات سواری خودروسازان بزرگ کشور در هفت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افت کرده، ضمن آنکه از تولید نیز کمتر است.

    طبق آماری که خودروسازان بزرگ کشور، شامل ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو، به سامانه کدال ارائه کرده‌اند، کل فروش آنها در هفت ماه سال جاری ۴۹۳هزار و ۲۷۰دستگاه بوده است. در مقایسه با هفت ماه مشابه پارسال با رقم ۵۱۶هزار و ۳۱۰دستگاه، فروش خودروسازان بیش از ۲۳هزار دستگاه،  معادل ۴.۵درصد، افت کرده است.

    خودروسازان همچنین کمتر از آنچه در هفت ماه امسال تولید کرده‌اند، فروش داشته‌اند. کل تولید سه خودروساز بزرگ کشور در هفت ماه امسال حدود ۵۱۱هزار دستگاه بود. بنابراین با توجه به فروش ۴۹۳هزار و ۲۷۰دستگاهی  خودروسازان در بازه زمانی تحت بررسی، آنها حدودا ۱۸هزار دستگاه کمتر از آنچه تولید کرده‌اند، فروخته‌اند.  به عبارت بهتر، خودروسازان بالغ بر ۹۶درصد از محصولات تولیدی خود در هفت ماه امسال را فروخته‌اند.

     

    اختلاف بین آمار تولید و فروش خودروسازان در هفت ماه امسال، نشان از دپوی بخشی از محصولات تولیدی آنها دارد که می‌تواند عمدی یا سهوی باشد. یک سناریو این است که خودروسازان بخشی از محصولات را دپو کرده‌اند تا اگر اصلاح قیمت کارخانه‌ای از سوی وزارت صمت ابلاغ شد، آنها را با قیمت جدید بفروشند.

    سناریوی دیگر این است که خودروهای دپویی، ناقص هستند و به دلیل کسری قطعه، امکان تجاری‌سازی ندارند. اتفاقا طبق آنچه ایران‌خودرو به بورس اعلام کرده، این شرکت تا پایان مهر امسال چهارهزار و ۴۸۴دستگاه محصول تحت عنوان «خودروهای تولیدی تجاری‌نشده سایت‌ها» داشته است. سناریوی آخر نیز این است که سازمان ملی استاندارد یا دیگر نهادها مجوز شماره‌گذاری صادر نکردند.

    به‌هر‌حال در بین سه خودروساز اصلی کشور، بزرگ‌ترین آنها، یعنی ایران‌خودرو، در هفت ماه امسال ۲۸۴هزار و ۲۳۹دستگاه محصول سواری را به فروش رسانده است. این در حالی است که تولید این شرکت در هفت ماه امسال حدود ۲۹۰هزار دستگاه بود. بنابراین ایران‌‌خودرو حدود ۲درصد از تولید هفت‌‌ماهه خود را نفروخته است.  این شرکت همچنین در هفت ماه پارسال ۲۸۷هزار و ۳۲۵دستگاه فروش داشته، بنابراین در مدت مشابه امسال سه هزار  دستگاه خودروی کمتری را فروخته است.

     
     

    از سایپا نیز خبر می‌رسد که این شرکت به عنوان دومین خودروساز بزرگ ایران، محصولات کمتری نسبت به پارسال به فروش رسانده است. کل فروش سایپا در هفت ماه امسال حدود ۱۵۲هزار دستگاه بوده، حال آنکه در مدت مشابه پارسال، این شرکت ۱۶۴هزار و ۴۲۶دستگاه خودرو فروخته بود. بنابراین سایپایی‌ها نسبت به پارسال با افت ۱۲هزار و ۴۲۶دستگاهی فروش روبه‌رو شده‌اند. کل تولید سایپا تا پایان مهر امسال، ۱۶۱هزار و ۲۰ دستگاه بوده که با در نظر گرفتن آمار فروش، مشخص می‌شود دومین خودروساز بزرگ کشور ۹هزار دستگاه کمتر از آنچه تولید کرده، به فروش رسانده است.

    اما سومین خودروساز بزرگ کشور در هفت ماه امسال کمتر از آنچه تولید کرده، فروش داشته است. کل تولید پارس‌خودرو در هفت ماه سال جاری ۵۹هزار و ۵۰۲دستگاه بود، با‌این‌حال این شرکت ۵۷هزار دستگاه از محصولات تولیدی را فروخته است. این آمار نشان می‌دهد بیش از دو‌هزار و ۵۰۰دستگاه از محصولات تولیدی پارس‌خودرو در هفت ماه امسال، فروخته نشده است. این شرکت در مقایسه با هفت ماه پارسال نیز خودروی کمتری فروخته است. آمار می‌گوید، فروش پارس‌خودرو در هفت ماه سال گذشته، ۶۴هزار و ۵۵۹دستگاه بود. با توجه به فروش ۵۷هزار دستگاهی هفت ماه امسال، مشخص می‌شود این شرکت با افت هفت‌هزار و ۵۵۴دستگاهی فروش مواجه شده است.

    0 ورود لوکانو به ایران؛ تولد یک مشارکت جدید در حوزه تولید خودرو

    شامگاه شنبه، پنجم آبان ماه هزارو چهارصد و سه، "لوکانو" با حضور جمعی از مقامات عالی رتبه کشور و صنعت، مدیران صنعت خودرو، مدیران ارشد بین المللی لوکانو و رسانه‌های تخصصی خودرو طی مراسمی مجلل در هتل اسپیناس پالاس رونمایی شد. این ورود به بازار که با یک سرمایه‌گزاری مشترک جدید همراه است، در شرایط تحریمی، نشانه ای مثبت از توسعه خودروسازی ایران به شمار می آید.

    داخلی سازی 50 درصدی به‌ همراه راه اندازی مرکز تحقیق و توسعه

     

    مدیرعامل گروه ماموت در این رویداد با اشاره به شرایط کشور و لزوم توسعه صنعت خودروسازی کشور گفت: با توجه به اکوسیستم اقتصادی ناشی از تحریم، سرمایه گذاری مطلوبیت لازم را برای بسیاری از سرمایه گذاران نداشت. اما خوشبختانه این اتفاق بزرگ با موفقیت رقم خورد و در نهایت این سرمایه‌گذاری مشترک از سوی دولت به رسمیت شناخته شد.

     

     

    محمد مومنی با اشاره به سرمایه گذاری گسترده شریک تجاری ماموت و زیر ساخت های مناسب و قابل توجهی که به اشتراک گذاشته شده است، افزود: محصولی باکیفیت و بی نظیر با برند لوکانو عرضه خواهد شد که تمرکز ویژه ای بر جامعه هدف علاقمندان آفرود دارد. در ادامه نیز سبد محصول کاملی با تکیه بر سوخت های فسیلی و همچنین خودروهای برقی متناسب با بازار ایران در نظر گرفته شده است که به مرور وارد بازار خواهند شد.

    وی ادامه داد: در این سرمایه‌گذاری مشترک چند اتفاق نیز روی خواهد داد که برای کشور بسیار مفید و ارزشمند خواهند بود. از جمله اینکه در این شراکت راه اندازی مرکز تحقیق و توسعه پیش بینی شده است که حجم تولید داخلی را به شدت افزایش خواهد داد و بر اساس مذاکراتی که با وزارت صمت انجام شده است ، بومی‌سازی 50 درصدی با رعایت تمام استانداردهای روز جهان پیش خواهد رفت. با توجه به توانمندی های طرفین و جدیت و تمرکزی که بر تولید با کیفیت دارند باور داریم که این محصولات در بازار موفقیت چشمگیری خواهند داشت.

    محمد مومنی، همچنین در پایان با اشاره به این سرمایه‌گذاری مشترک تاکید کرد که بدون تردید این همکاری برای صنعت خودروسازی کشور روزهای خوبی را رقم خواهد زد.

     

    لوکانو؛ برندی منحصربفرد برای ایران

     

    مدیرعامل مکس موتور نیز در ادامه این مراسم با تشکر از حمایت های دولت و همچنین گروه ماموت برای شکل گیری این سرمایه‌گزاری مشترک، گفت: لوکانو با بهره‌مندی از کانسپت طراحی و تیم طراحان لندروور با هدف ارتقا سبک زندگی شهری پا به عرصه وجودگذاشته است. مینگ هونگ وو (Ming Hong wu) افزود: لوکانو برند بسیار جدید و خاصی به شمار می آید که با استانداردهای روز اروپا و استفاده از آخرین فناوری های کیفی و ایمنی به طور ویژه برای بازار خودرو ایران در نظرگرفته شده است.خودرویی که تجربه ای فراتر از انتظار را در اختیار مخاطب قرار خواهد داد.

    وی ادامه داد: این نکته را نیز باید یادآور شد که لوکانو، همیشه اصل تجارت بلند مدت را دنبال می کند و سرمایه گذاری های خود را براساس افزایش بومی‌سازی، ساخت محصولات و کارخانه دوست دار محیط زیست و بهره گیری از فناوری های پیشرفته و تولید محصولات با بالاترین کیفیت و کمک به رشد و توسعه صنعت خودروسازی ایران ادامه می دهد.

    معاون مدیرعامل مکس موتور، یون ژو، نیز در حاشیه این رویداد با اشاره به تعهد برند در راستای تحقق اهداف بلندمدت با توجه به دغدغه مردم مبنی بر کمبود و ناتوانی برخی شرکت‌ها در تامین قطعات مورد نیاز در خدمات پس از فروش تاکید کرد: لوکانو برندی است که فقط به فروش محصول فکر نمی کند و برای اهداف خود برنامه ریزی های بلند مدت دارد که خدمات پس از فروش و برطرف کردن نیاز مشتریان نیز بخش مهمی از ماموریت برند را شامل می شود.

    قائم مقام مدیر عامل مکس موتور، وحید حقی، نیز در ادامه با اشاره به اینکه بیش از 100 نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش آماده ارائه سرویس های مد نظر مشتریان هستند ، تاکید کرد : در حال حاضر و همزمان با سفارش گذاری محصول ، بر اساس پیش بینی ها ، قطعات مورد نیاز اعم از تند مصرف و با تقاضای بالا نیز در حجمی وسیع سفارش گذاری شده است و به مرور به شبکه نمایندگی‌ها تزریق خواهد شد. محصولات لوکانو بسیار با کیفت هستند و با گذشت زمان این امر ثابت خواهد شد. با این حال اطمینان می دهم که دارندگان لوکانو برای دریافت خدمات پس از فروش به هیچ عنوان با مشکل مواجه نخواهند شد.

    دراین مراسم همچنین علاوه بر حضور مقامات بلند پایه ، هنرمندان مطرح و برتر کشور ازجمله رضا یزدانی که در خلال این رویداد به صورت زنده به اجرای برخی از قطعات معروف خود پرداخت و فاطمه عبادی با نمایش قصه‌ی آفرود برند لوکانو با نقاشی شن، نیز حضور داشتند.

    بنابراین گزارش، لوکانو طی برگزاری مراسم رونمایی، حضور خود را به عنوان یک برند جدید در ایران به طور رسمی اعلام کرد. همچنین لوکانو L7 بنزینی، L7 هیبرید و لوکانو L8 در فضایی متناسب با این خودروهای لوکس به معرض دید عموم درآمده بود و علاقمندان می توانستند ازنزدیک با تمام جزئیات این خودرو آشنا شده و پرسش های خود را نیز با کارشناسان مستقر در میان بگذارند.

     

     

    0 آغاز عرضه لوکانو L7 از دی ماه با تحویل 30 روزه

    به گفته رئیس هیئت مدیره شرکت مکث موتور، عرضه لوکانو L7 از دی ماه با تحویل ۳۰ روزه آغاز می شود.

    به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، پارسا نوری در حاشیه مراسم ورود به بازار برند لوکانو، مکث موتور با اشاره به شروع تولید آزمایشی L7 تأکید کرد: «براساس برنامه ریزی های صورت گرفته L7 بنزینی و هیبرید حتماً عرضه خواهد شد.»

    این فعال بخش خصوصی خودروسازی ادامه داد: «کار را با سرعت آغاز کرده ایم، چون برند لوکانو پرتفوهای بسیار متنوعی دارد. پروژه با خودروهای L7 و L8 شروع شده است. روی هر پلتفرم تولید و عرضه خودروهای بنزینی، هیبریدی و هم برقی هدف گذاری شده است.»

    وی ادامه داد: «مکث موتور برای سال جاری عرضه سه محصول از خانواده لوکانو، L7 بنزینی و هیبریدی و L8 بنزینی هدف گذاری کرده و در دستور کار قرار داده است.»

    رئیس هیئت مدیره شرکت مکث موتور با تأکید بر این‌که تمام محصولات شرکت تولید است، تصریح کرد: «در حال حاضر نیز تولید آزمایشی L7  آغاز و تا الان ۱۰ دستگاه از خط تولید خارج شده است. ۵ دستگاه از این تعداد تجاری و وارد فازهای آزمایشی شده است.»

    نوری اضافه کرد: «در این مدت تمام آزمایش ها و تست های لازم در شرایط مختلف جغرافیایی و آب و هوایی انجام می شود. تست های دوام هم از جمله این مراحل است که پس از طی شدن آن، فرآیند اخذ استانداردهای ایمنی و محیط زیستی آغاز می شود تا بتوانیم مجوزهای شماره گذاری را نیز اخذ کنیم و سپس وارد فرآیند قیمت گذاری خواهیم شد.»

    وی افزود: «با احتساب این برنامه ها، اولین محصول از برند لوکانو، L7 بنزینی با تحویل ۳۰ روزه از دو ماه دیگر یعنی اوایل دی ماه آغاز خواهد شد.»

    رئیس هیئت مدیره مکث موتور با بیان این‌که در مجموع ۱۰ هزار دستگاه از این برند سفارش گذاری شده است، درباره هدف گذاری تولید تا پایان سال گفت: «ظرفیت های کارخانه در هشتگرد افزایش داده شده و برای سال جاری تولید ۵ هزار دستگاه هدف گذاری شده است.»

    نوری در خصوص امکان تولید این تیراژ تا انتهای سال توضیح داد: «فکر می‌کنم با توجه به روند خوبی که در پروژه داشتیم، به محض این‌که مراحل آزمایشی طی شود، شرایط تولید انبوه را با سرعت طی می‌کنیم و به عدد ۱۲ دستگاه در ساعت خواهیم رسید.»

    عرضه ۴ هزار دستگاه لوکانو تا پایان ۱۴۰۳

    این فعال بخش خصوصی خودروسازی ادامه داد: «در واقع، تمام تلاش مکث موتور این است که سفارش گذاری ها را تا مرز پنج هزار دستگاه به خط تولید برساند. پیش‌بینی ما این است که بتوانیم حدود چهار هزار دستگاه بتوانیم به بازار عرضه کنیم، اما در فرآیند تولید در مجموع، ۱۰ هزار دستگاه از محصولات لوکانو سفارش گذاری خواهیم داشت.»

    وی ادامه داد: «ضمن این‌که بعد از آغاز عرضه L7 بنزینی، تقریباً در هر ماه می‌توانیم تولید آزمایشی یکی از محصولات را آغاز و شرایط را برای عرضه فراهم کنیم.»

    بومی کردن پلتفرم لوکانو

    رئیس هیئت مدیره شرکت مکث موتور با بیان این‌که تولید این محصولات با ۲۰ درصد داخلی سازی آغاز می شود، تأکید کرد: «با توجه به برنامه ای که تدارک دیده شده است، علاوه بر سرعت بخشیدن به داخلی سازی به دنبال بومی کردن این پلتفرم هستیم.»

    نوری بیان کرد: «یعنی صرفاً تولید یک برند نیستیم، دنبال ایجاد یک برند جدید به همراه بومی‌سازی پلتفرم آن هستیم، یعنی پلتفرم جدیدی که قابلیت رقابت با برندهای امروز دنیا را داشته باشد؛ صادرات‌محور بتواند باشد و بتواند خلأهای کیفی که امروز در فضای فعلی در صنعت خودرو و در پلتفرم‌های داخلی را پر کند.»

    تولید L8 از اسفند ۱۴۰۳

    وی همچنین درباره زمان عرضه L8 گفت: «امیدوارم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، بخش اول این محصول تا پایان سال به بازار عرضه شود. در حال حاضر، در مراحل سفارش‌گذاری L8 هستیم، استانداردهای ایمنی‌ آن نیز در حال تکمیل‌شدن است. پیش‌بینی این است که اولین بخش آن را بتوانیم در اسفندماه تولید کنیم. با توجه به مراحلی که باید پیش از قیمت گذاری طی شود، به نظر بعد از طی شدن تولید آزمایشی و پاس کردن تست ها و اخذ استانداردها و مجوزهای لازم، ۲.۵ تا ۳ ماه زمان می برد.»

    رئیس هیئت مدیره مکث موتور در پایان درباره زمان تحویل L7 بار دیگر تأکید کرد: «براساس برنامه ریزی ها، فروش این خودرو از دی ماه با تحویل ۳۰ روز آغاز خواهد شد، یعنی در بهمن ماه اولین تحویل ها انجام می شود، چراکه تمام هدف ما در مکث موتور و گروه ماموت بر این هدف متمرکز شده است که فاصله فروش تا تحویل را به حداقل ممکن برسانیم، بنابراین L7 سی روزه تحویل می‌شود.»

    0 شاسی بلند آفرود چری جتور شانهای T2 تمام چرخ محرک از 21 اکتبر عرضه می‌شود

    چری جتور شانهای T2 تمام چرخ محرک، نسخه پلاگین هیبریدی جتور تراولر، که قرار است به طور رسمی در ۲۱ اکتبر عرضه شود، برد برقی ۲۰۸ کیلومتر و برد کلی ۱۴۰۰ کیلومتر را ارائه می‌دهد. نسخه تک‌دیفرانسیل شانهای T2 در اوایل ماه آوریل عرضه شده بود. انتظار می‌رود مدل جدید قیمتی در حدود ۳۱۷۰۰ دلار داشته باشد. در ماه سپتامبر، ۶۹۹۳ دستگاه از جتور شانهای T2 به فروش رسید.

    ظاهر کلی مدل جدید در مقایسه با نسخه تک‌دیفرانسیل بدون تغییر باقی مانده و فرم جعبه‌ای خود را حفظ کرده است. لوگوی جتور در جلو قابل روشن شدن است. لاستیک  زاپاس روی درب عقب برقی و بین چراغ‌‌های عقب عمودی به چشم می‌خورد. نشان C-DM در سمت راست پایین نشانگر پلاگین هیبریدی بودن این خودرو است.

    انتظار می‌رود نسخه تمام چرخ محرک دارای ابعادی مشابه نسخه تک‌دیفرانسیل باشد، بنابراین طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب از چپ به راست ۱.۸۷/۲/۴.۷۸ متر و فاصله محوری آن ۲.۸ متر است. ظرفیت یدک‌کشی این شاسی بلند آفرود ۱۶۰۰ کیلوگرم خواهد بود.

     

     شاسی بلند آفرود چری جتور شانهای T2 تمام چرخ محرک از 21 اکتبر عرضه می‌شود

    پیشرانه پلاگین هیبریدی شامل یک موتور ۱.۵ لیتری TGDI و سه موتور الکتریکی، متصل به یک گیربکس ۳ سرعته DHT، حداکثر قدرت ۴۵۵ کیلووات (۶۱۰ اسب بخار) و حداکثر گشتاور ۹۲۰ نیوتن متر را تولید می‌کند. نسخه تک‌دیفرانسیل جتور شانهای T2 دارای قدرت ۲۸۰ کیلووات (۳۷۵ اسب بخار) و حداکثر گشتاور ۶۱۰ نیوتن متر، با برد ۱۲۹ و ۲۰۸ کیلومتر قابل سفارش است. مشخصات باتری و برد حرکتی مدل جدید اعلام نشده است.

    جتور شانهای T2 تمام چرخ محرک به عنوان یک شاسی بلند آفرود دارای قفل دیفرانسیل عقب است و از حالت خزش، چرخش تانکی، دستیار حرکت در سربالایی، دستیار حرکت در سراشیبی و حالت‌های رانندگی هوشمند 7+X پشتیبانی می‌کند: اقتصادی، استاندارد، اسپرت، برفی، گل و لای، ماسه، سنگی و X. چری ادعا کرده است که حالت X می‌تواند به طور هوشمند شرایط جاده را شناسایی کند و به طور خودکار به بهینه‌ترین حالت رانندگی تغییر وضعیت دهد.

    در طراحی داخلی مدل جدید مانند نسخه تک‌دیفرانسیل، از پنل ابزار ۱۰.۲۵ اینچی، نمایشگر کنترل مرکزی شناور ۱۵.۶ اینچی با تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸۱۵۵، فرمان چهارپره چندمنظوره، خروجی‌های تهویه مستطیلی و صندلی‌های چرم مصنوعی استفاده شده است.

    0 فروش محصول جدید برند اکستریم به زودی آغاز خواهد شد!

    خودروی کراس اوور تی ایکس ال که روز هفتم مهر ماه طی مراسم باشکوهی در مجموعه ایران مال توسط برند لوکس اکستریم به طور رسمی رونمایی شد و در معرض دید عموم قرار گرفت ، این روزها در حال طی کردن آخرین مراحل برای ورود به بازار ایران است.

    برند اکستریم که سال گذشته خودروی شاسی بلند وی ایکس را با موفقیت وارد بازار ایران کرده است ، این بار به دنبال تکرار موفقیت خود با محصولات جدید است.

    خودروی تی ایکس ال به ‌عنوان یک کراس ‌اوور چهار چرخ محرک معرفی شده است که از ویژگی‌ های فنی پیشرفته بهره میبرد. این خودرو مجهز به موتور توربوشارژ با فناوری تزریق مستقیم سوخت است که علاوه بر بهینه‌سازی مصرف سوخت ، میزان آلایندگی را نیز کاهش میدهد. سیستم انتقال نیروی هوشمند این خودرو نیز امکان رانندگی روان و مطمئن را در شرایط مختلف فراهم میکند. همچنین ، سیستم خنک‌کننده پیشرفته موتور نیز عملکرد آن را در شرایط سخت بهبود میبخشد.

    فروش محصول جدید برند اکستریم به زودی آغاز خواهد شد!

    پیشرانه ۲ لیتری این خودرو قادر به تولید ۲۶۱ اسب بخار قدرت در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و ۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور در ۲۰۰۰ دور در دقیقه است. انتقال نیرو از طریق یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ انجام میشود ، که به افزایش پایداری و کنترل کمک میکند.

    از امکانات داخلی این خودرو نیز میتوان به نمایشگر لمسی بزرگ، سیستم ناوبری پیشرفته و صندلیهای هوشمند با تنظیم خودکار اشاره کرد که همگی در جهت افزایش راحتی و تجربه سرنشینان طراحی شده‌اند. در بخش ایمنی نیز خودروی تی ایکس ال با برخورداری از سیستمهای کمکی رانندگی از جمله ترمز اضطراری و حسگرهای هوشمند ، حفاظت و امنیت سرنشینان را در بالاترین سطح تضمین میکند.

    طبق اعلام رسمی مدیران برند اکستریم ، اخبار تکمیلی پیرامون این خودرو به زودی از طریق کانالهای رسمی در اختیار رسانه ها و عموم مردم قرا ر خواهد گرفت. 

    0 «تسلا»؛ از سایبرتراک ، تا ون رباتیک و اتوبوس خودران

    ون رباتیک جدید خودران تسلا برای حمل‌ونقل تا 20 نفر یا برای پروژه‌های حمل بار استفاده می‌شود.

    فارغ از اخبار حواشی مربوط به «تسلا سایبرتراک» که یک محصول در حوزه باری سبک محسوب می‌شود، این کمپانی از یک محصول چندمنظوره در حوزه باری-مسافری سبک نیز رونمایی کرد؛ یک ون رباتیک، برقی و هوشمند که به نظر می‌رسد از آینده آمده است. طراحی این ون شبیه قطارهای سریع‌السیر مترو محصول شرکت تسلا بوده و با قیمت کمتر از 30هزار دلار عرضه خواهد شد. شرکت تسلا در رویداد جدید کمپانی خود تاکسی رباتیک سایبرکب تسلا، ربات انسان‌نما Optimus و ون رباتیک جدید خودران تسلا که برای حمل‌ونقل تا 20 نفر یا برای پروژه‌های حمل بار استفاده می‌شود را معرفی کرد.

    مزایا و تفاوت‌های ون رباتیک برقی تسلا

    ون رباتیک برقی تسلا تفاوت بسیاری با سایر ون‌ها دارد و لاستیک‌های آن نیز اصلا مشخص نیستند. به گفته تسلا، این ون علاوه بر قابلیت جابه‌جایی حداکثر ۲۰ مسافر، برای حمل‌ونقل کالا و تیم‌های ورزشی نیز قابلیت‌های خوبی دارد. هنوز اطلاعات زیادی در رابطه به این ون در دسترس عموم قرار نگرفته است و به گفته ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا این ون می‌تواند هزینه‌های حمل‌ونقل را تا حدود 5 تا 10 سنت در کیلومتر کاهش دهد.

    این وسیله نقلیه حدود یک تا 2 اینچ از زمین فاصله دارد و فعلا در حال آزمایش است. ون رباتیک تسلا با توانایی حمل تعداد قابل توجهی از افراد با ظرفیت بیشتر از خود، می‌تواند در کاهش شلوغی و ترافیک نیز موثر باشد.

    این ون با هوشمندسازی حمل‌ونقل سنتی به‌خصوص در شهرهایی که استفاده از مترو یا قطار به هر دلیلی غیرممکن است، یک راه فوق‌العاده برای تمیز نگه داشتن جاده‌ها و کاهش انتشار آلایندگی خواهد بود. کمپانی تسلا در مراسم بزرگ رسمی خود گفت که قصد دارد سیستم حمل‌ونقل شهری جدیدی را بسازد و توسعه ‌دهد و احتمال دارد قدم بعدی تسلا ساخت اتوبوس کاملا خودران باشد.

    کاهش تقاضای سایبرتراک به رغم افزایش دوبرابری فروش

    تسلا همچنین در سه‌ماهه سوم سال جاری افزایشی بیش از دو برابری فروش سایبرتراک را تجربه کرده است، اما شواهد نشان از کاهش سفارش‌ها دارند. فروش تسلا سایبرتراک در سه‌ماهه سوم سال جاری بیش از دو برابر افزایش پیدا کرده و به سومین خودرو الکتریکی پرفروش در بازار آمریکا تبدیل شده است.

    هرچند این پیکاپ غیرمعمول در آمار فروش هنوز به‌هیچ‌عنوان نزدیک به مدل Y با فروش ۸۶,۸۰۱ دستگاه در سه‌ماهه سوم و مدل ۳ با ۵۸,۴۲۳ دستگاه نشده، اما با فروش ۱۶,۶۹۲ دستگاه، از دیگر پیکاپ‌های الکتریکی بازار بسیار بیشتر فروخته و حتی فورد موستانگ Mach-E را هم پشت سر گذاشته است.

    بدین ترتیب، مجموع فروش سایبرتراک از ابتدای امسال تا پایان سه‌ماهه سوم به ۲۸,۲۵۰ دستگاه رسیده است. برای مقایسه، فورد F-150 لایتنینگ در سه‌ماهه سوم تنها ۷,۱۶۲ دستگاه فروش داشته است. شرایط فروش ریویان R1T با ۳,۸۱۷ دستگاه و شورولت سیلورادو EV با ۱,۹۹۵ دستگاه از این هم بدتر بوده است. پس از سایبرتراک، موستانگ Mach-E با فروش ۱۳,۳۹۲ دستگاه به چهارمین خودرو الکتریکی پرفروش بازار آمریکا تبدیل شده است و در جایگاه پنجم هم هوندا پرولوگ دیده می‌شود.

    به‌طورکلی، تسلا با فروش ۱۶۶,۹۲۳ دستگاه خودرو در سه‌ماهه سوم، ۴۸درصد از کل فروش ۳۴۶,۳۰۹ دستگاهی خودروهای الکتریکی بازار آمریکا را به خود اختصاص داده، اما بااین‌وجود، سهم این شرکت از بازار خودروهای الکتریکی ایالات‌متحده برای اولین بار به زیر ۵۰ درصد رسیده است.

    پس از تسلا، فورد با ۲۳,۵۰۹ دستگاه و شورولت با ۱۹,۹۳۳ دستگاه، دومین و سومین برندهای پرفروش در بخش خودروهای الکتریکی بوده‌اند. هرچند فروش تسلا سایبرتراک در سه‌ماهه سوم رشدی بیش از دو برابری داشته ولی به نظر می‌رسد لیست سفارش‌های آن کاهش پیدا کرده است، زیرا بسیاری از کسانی که قبلا این پیکاپ را رزرو کرده بودند، بسیار زودتر از زمان مورد انتظار برای تکمیل سفارش خود دعوت شده‌اند.

    به گفته خریداران، تمام کسانی که سایبرتراک را رزرو کرده بودند، دعوت شده‌اند تا سفارش خود را تکمیل کنند و خودرو را ظرف ۶۰ روز تحویل بگیرند. این در حالی است که قبلا گفته شده بود برای سایبرتراک تا پایان سال ۲۰۲۳ حدود 2میلیون رزرو ثبت شده است.

    به گفته رزروکنندگان سایبرتراک، هم‌اکنون فاصله بین رزرو تا تحویل این خودرو بسیار کمتر شده است. خیلی از رزروکنندگان تعجب کرده‌اند که تسلا به این زودی از آن‌ها برای تکمیل سفارش دعوت کرده است، زیرا خیلی از آن‌ها انتظار داشتند حداقل یک سال برای تحویل خودرو منتظر بمانند. به همین دلیل، پیش‌بینی شده است که تسلا طی شش تا دوازده ماه آینده، با مشکل کاهش تقاضا برای سایبرتراک مواجه شود.

    بااین‌حال، به نظر می‌رسد یکی از دلایل این کاهش تقاضا، انتظار خریداران برای عرضه سایبرتراک مدل ۲۰۲۵ است که مشمول اعتبار مالیاتی ۷,۵۰۰ دلاری فدرال خواهد بود درحالی‌که این پیکاپ هم‌اکنون مشمول هیچ‌گونه اعتبار مالیاتی نیست. به گزارش پدال، علاوه بر این، برخی خریداران هم منتظر عرضه نسخه‌های ارزان‌تر این پیکاپ مانده‌اند و بنابراین، انتظار می‌رود نسخه محرک عقب پایه ۶۱ هزار دلاری سایبرتراک زودتر از آنچه گفته شده است، راهی بازار شود.

    0 مرسدس بنز GLE ؛مشخصات فنی

    مرسدس بنز GLE کراس اوور متوسط کمپانی بنز است که استایلی کوپه و جذاب دارد. خودرویی که این روز ها با پلاک گذر موقت در کشور تردد می کند.

    درباره مرسدس بنز GLE

    جهان مرسدس بنز پر از رمز و راز ها و قصه های جالب شنیدنی است و پشت هر بخش از بنز داستانی نهفته است از مفهوم لوگو مرسدس بنز گرفته تا اسامی گذاشته شده بر روی خودروها. به طور مثال سری مدل هایی با پیشوند GL کراس اوور یا شاسی بلند های محبوب کمپانی مرسدس بنز است اما نام گذاری آن سیر داستانی جالبی دارد.

    نام این سری از خودرو های مرسدس بنز در ابتدا تحت عنوان سری M شناخته می شد و به لحاظ اسمی تا حدی شبیه به خودرو های بی ام و بود. همین قضیه موجب نارضایتی کمپانی رقیب شد. بر حسب همین قضیه مرسدس بنز نام این سری از خودرو هایش را ابتدا به ML و در نهایت به GL تغییر داد.

     

    امروزه سری خودرو های GL مرسدس بنز یکی از زیباترین، بروزترین و پر فروش ترین محصولات مرسدس بنز است که هر بیننده ای را مجذوب خود می کند. در این مطلب سعی داریم به سراغ یکی از زیباترین نسل های سری خودرو های GL یعنی مرسدس بنز GLE مدل ۲۰۱۸ برویم.

     

     

    طراحی و ابعاد بدنه

    کمپانی مرسدس بنز در طراحی تمام خودرو هایش سعی کرده خودرویی با اصالت خلق کند و مرسدس بنز GLE هم از این قاعده مستثنی نیست. در نمای جلو این خودرو ، چراغ ها طراحی بسیار زیبایی دارند و چراغ های اصلی ، چراغ های راهنما و چراغ های روشنایی روز درون یک قاب قرار گرفته اند. در بین دو چراغ جلو پنجره را می توان مشاهده کرده که طراحی ساده و لوزی شکل دارد. در وسط جلو پنجره نشان بزرگ مرسدس بنز را مشاهده می کنیم که کنار هم قرار گرفتن رنگ های مشکی پیانویی و کرومی بر جذابیت آن افزوده است. اما این فقط یک لوگو ساده نیست چرا که تعدادی از رادار های مرسدس GLE مدل ۲۰۱۸ در پشت همین لوگو قرار گرفته است. در ادامه به سراغ اسپلیتر ها می رویم که طراحی و ترکیب رنگ آن با بدنه خودرو ، احساس هیجان را در بیننده زنده می کند.

    در نمای جانبی بنز GLE مدل ۲۰۱۸ ، سعی شده است با استفاده از خطوط طراحی برآمده و ترکیب رنگ های مشکی با رنگ بدنه خودرو، در عین سادگی، شاهد طراحی زیبایی باشیم که طراحی رینگ های ۲۱ اینچی این خودرو بر جذابیت آن افزوده است. در نمای عقب ، چیزی که توجه را به خود جلب می کند چراغ های دو تکه این خودروست که قسمتی بر روی بدنه و قسمتی دیگر بر روی درب صندوق عقب است و به وسیله نواری کرومی رنگ به یکدیگر متصل می شوند.

    در بین دو چراغ عقب لوگو کرومی بنز را می بینیم که همانند لوگو جلو، یک لوگو معمولی نیست چرا که دوربین دنده عقب در پشت آن پنهان شده است. در قسمت پایین نما عقب مرسدس بنز GLE مدل ۲۰۱۸ به دیفیوزر ها می توانیم اشاره کنیم که طراحی جذابی دارند و به زیبایی این خودرو افزوده است.

    مشخصات فنی مرسدس بنز GLE

    قلب تپنده مرسدس بنز GLE مدل ۲۰۱۸ ، یک موتور V6 تویین توربوشارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم (GDI) است که قادر است نهایت قدرت ۳۶۵ اسب بخار و گشتاور نهایی ۵۲۰ نیوتن متر را توسط یک جعبه دنده ۹ سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ ها منتقل کند و می تواند طی ۵.۷ ثانیه سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برساند.

    سیستم تعلیق مرسدس GLE از نوع سیستم بادی مخصوص بنز یا همان ایرماتیک (AIR MATIC) است که جدا از اینکه سواری نرمی را برای سرنشینان به ارمغان می آورد، قابلیت تنظیم ارتفاع را به وسیله راننده فراهم می آورد. این خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو ۶ بوده و مصرف سوخت آن به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۸.۹ لیتر است. اگر بخواهیم به طور خلاصه در مورد مشخصات فنی بنز GLE نظر بدهیم باید بگوییم این خودرو تمامی انتظارات را از یک خودرو شاسی بلند بر طرف می کند و به عبارت دیگر فرزند خلفی برای کمپانی مرسدس بنز است.

    برند مرسدس بنز
    مدل GLE
    کلاس بدنه شاسی بلند کوپه
    سال تولید ۲۰۱۸
    حجم موتور ۲۹۹۶ سی سی
    تعداد سیلندر ۶
    تعداد سوپاپ ۲۴
    فناوری موتور توربوشارژر TGDi
    قدرت ۳۶۷ اسب بخار
    گشتاور ۵۲۰ نیوتن متر
    شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۵.۸ ثانیه
    حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
    گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک AT
    انتقال قدرت دو دیفرانسیل
    تعلیق جلو دابل ویشبون
    تعلیق عقب مولتی لینک
    طول ۴۹۰۰ میلی متر
    عرض ۲۰۰۳ میلی متر
    ارتفاع ۱۷۳۱ میلی متر
    فاصله محوری ۲۹۱۵ میلی متر
    وزن ۲۱۴۵ کیلوگرم
    حجم باک ۹۳ لیتر
    مصرف سوخت ۸.۹ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی
    ابعاد رینگ و لاستیک ۲۷۵/۵۰R20
    برند نشان مادر مرسدس بنز
    کشور سازنده آلمان

    طراحی کابین و امکانات

    نام مرسدس بنز همواره با کیفیت و زیبایی ارتباط عمیقی و طراحی مرسدس بنز GLE مدل ۲۰۱۸ چه در طراحی خارجی و چه در طراحی داخلی گواهی بر این ادعاست. رودری ها به لحاظ جنس و متریال به کار برده شده به چند بخش تقسیم می شوند. در بخش بالای رودری ها از پلاستیک نرم و فیبر کربن استفاده شده است که طراحی اسپرت و جوان پسندانه ای دارد. در بخش وسط رودری ها شاهد استفاده از چرم هستیم که نشان دهنده لوکس بودن این خودرو در کنار اسپرت بودن آن است. بخش پایین رودری ها نیز از پلاستیک نرم استفاده شده است.

     

    در بخش بالای داشبورد از روکش های پارچه ای استفاده شده است که کیفیت بالایی دارند. در بخش میانی داشبورد نیز از فیبر کربن استفاده شده است که بر خلاف خودرو های چینی داخل بازار ایران، فیبر کربن استفاده شده در مرسدس GLE، فیبر کربن واقعی است. در بخش بالا کنسول وسط نمایشگر سیستم مالتی مدیا را مشاهده می کنیم که کنتراست و سرعت و کیفیت بسیار خوبی دارد. در پایین نمایشگر کلید های مربوط به سیستم مالتی مدیا قرار گرفته است و در قسمت زیر آن ها کلید های مربوط به سیستم های تهویه وجود دارند. لازم به ذکر است که سیستم صوتی این خودرو ساخت شرکت هارمن کاردن است که لبخند رضایت را به سرنشینان هدیه می کند.

    دسته دنده مرسدس بنز GLE مدل ۲۰۱۸ در پشت فرمان قرار گرفته و جای آن را ماوس مربوط به نمایشگر و دکمه های مربوط به تغییر حالت های رانندگی اشغال کرده اند. کلاستر این خودرو بر خلاف مدل های جدیدتر از نوع آنالوگ بوده و طراحی اسپرتی دارند. در میان دو عقربه کیلومتر شمار و دور موتور ، کامپیوتر سفری قرار گرفته است که اطلاعاتی نظیر حالت رانندگی ، حالت دنده، هشدار های لازم و… را به ما می دهد.

    غربیلک فرمان مرسدس GLE مدل ۲۰۱۸ از نوع دی کات است و نشان می دهد این خودرو دارای روح AMG است. از روی دکمه های تعبیه شده بر روی غربیلک فرمان می توان به سیستم مالتی مدیا و کامپیوتر سفری دسترسی داشت. در سمت راست فرمان ، اهرم دنده قرار گرفته است که این سبک را بیشتر در خودرو های مرسدس بنز می بینیم. نکته جالب دیگر در این سبک طراحی این است که سیستم برف پاک کن و راهنما درون یک اهرم و در سمت چپ فرمان قرار گرفته اند. همچنین اهرم مربوط به محدود کننده سرعت نیز در همین سمت قرار گرفته است.

    روکش صندلی ها در مرسدس GLE از نوع چرمی است که احساس لوکس بودن را به سرنشینان منتقل می کند. متریال به کار رفته در بخش عقب نیز همانند بخش جلو کابین است. سرنشینان عقب نیز با توجه به فاصله محوری بنز GLE فضای بسیار مناسب و راحتی را دارند و امکاناتی مانند دریچه سیستم تهویه، زیر آرنجی ، جالیوانی و… برای آنها در نظر گرفته شده است.

    رقبای مرسدس بنز GLE مدل ۲۰۱۸

    بنز GLE مدل ۲۰۱۸ سطح امکانات بالا و طراحی بسیار زیبایی دارد و همین موضوع باعث می شود دست بالا را در مقایسه با رقبای خود داشته باشد. از رقبای اصلی این خودرو می توان به پورشه کاین، بی ام و X6 و آئودی Q8 اشاره کرد.

    مزایا و معایب بنز GLE

    مزایا کیفیت ساخت بالا - قوای محرکه قوی - ایمنی بالا - امکانات رفاهی مناسب
    معایب گران بودن نسبت به سایر رقبا - ارتفاع کم سقف در بخش عقب
    0 واردات خودرو در اولویت مجلس قرار گرفت | تعیین تکلیف مهم مجلس برای واردات خودرو

    هادی محمد پور عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: واردات خودروهای خارجی باید به رقابت در بازار بین خودروسازان داخلی و از طرف دیگر بین خودروهای خارجی و داخلی کمک شایانی کند. ما باید هرچه سریعتر خود را با فناوری های روز دنیا در زمینه خودروسازی وقف داده و از این صنعت بزرگ عقب نمانیم. قطعا موضوع واردات را در کمیسیون اقتصادی بررسی خواهیم کرد و وضعیت بازار خودرو را در اولویت قرار می دهیم.

    مسئله واردات خودرو در کشور یکی از موضوعات بحث برانگیز است. این موضوع در یکی، دوسال اخیر حاشیه های زیادی را به همراه داشته است. روند واردات خودرو با توجه به اینکه عمر دولت سیزدهم کوتاه بود و نتوانست امور واردات را تا عملی شدن اجرایی نماید کمی آهسته و با تاخیر انجام شد. امید است باروی کار آمدن دولت چهاردهم و گرفتن سکان هدایت این مسئله به سرعت و انگیزه بالاتری پیش روی کند.در این باره پایگاه خبری گسترش نیوز با هادی محمدپور عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مصاحبه ای را داشته است.

    محمدپور در پاسخ به خبرنگار گسترش نیوز درپاسخ به اینکه روند واردات خودرو  در دولت جدید چگونه است گفت: در اواخر دولت سیزدهم شاهد این بودیم که دولت با درخواست مجلس و مردم با موضوع واردات خودرو موافقت خود را اعلام کرد. این موضوع با توجه به اینکه عمر دولت سیزدهم زودتر از موعد به پایان رسید بر دوش دولت چهاردهم است و دولت جدید برای عملی شدن و سرعت بخشیدن به این مهم تمام تلاش خود را به کار گرفته است.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به وقفه ی کوتاه مدتی که در روند واردات افتاد بیان کرد: یک زمان کوتاهی به دلایلی که می دانیم واردات خودرو به تعویق افتاد. اما باید در نظر داشته باشیم ، مجلس شورای اسلامی کماکان موافق ۱۰۰ درصدی واردات خودرو است وبرای پوشاندن جامه عمل به این موضوع مهم با در نظر گرفتن منافع کشور برای آسایش مردم تلاش می کند.

    وی مهمترین موضوع در واردات خودرو را بالا بردن کیفیت خودرو داخلی  دانست و اظهار کرد: مهمترین موضوع در کنار مسئله وارات این است که، کیفیت محصولات داخلی را در نظر داشته باشیم و بتوانیم روز به روز بر کیفیت خودروهای داخلی بیافزاییم. تا بتوانیم خودروهای بروز و مطابق استانداردهای روز دنیا و زیست محیطی داشته باشیم.

    محمد پور با بیان اینکه دولت باید بر کیفیت خودروسازان داخلی نظارت داشته باشد گفت: دولت بر خودروسازان بزرگ داخلی مانند سایپا و ایران خودرو کمی نظارت دارد که می توان این پایین بودن نظارت را به علت داشتن سهام کم دولت در صنعت خودروسازی دانست.

    وی با تاکید بر مسله سرعت واردات گفت :نکته مهمی که در مسئله روند واردات باید گفت تسریع در واردات خودرو برای مردم عزیز نقش مهم و پررنگی را دارد .روند واردات خودروهای خارجی در حال حاضر به صورت قطره چکانی است که باید این عمل سرعت بیشتری بگیرد.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان بیان کرد: واردات باید به رقابت بازارخودرو های داخلی و خارجی کمک ارزنده ای داشته باشد و این موضوع از اولویت های مجلس می باشد.ما قطعا این موضوع را در کمیسیون اقتصادی بررسی خواهیم کرد و وضعیت بازار خودرو را در اولویت قرار می دهیم.

    0 سورپرایز مشتریان با 3 خودروی وارداتی جدید/ بازگشت برند محبوب به ایران

    ویترین سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی شاهد حضور سه محصول جدید است که برای اولین بار عرضه می‌شوند.

    به گزارش اقتصادنیوز، اخبار منتشر شده نشان می‌دهد کیا اسپورتیج لانگ، مزدا CX-30 و تویوتا کرولا هیبرید پایونیر قرار است به زودی پشت ویترین سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی قرار گیرند.

    بررسی خبرنگار اقتصادنیوز از محصولاتی که پیش از این در سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی عرضه شدند نشان می‌دهد کیا اسپورتیج لانگ، مزدا CX-30 و تویوتا کرولا هیبرید پایونیر برای اولین بار شانس این را پیدا کردند تا در دسترس متقاضیان خودروهای وارداتی قرار گیرند. سامانه فروش خودروهای وارداتی در دور جدید کار خود را با عرضه چانگان CS35 پلاس آغاز کرد. اما قرار است در ادامه علاوه بر کیا اسپورتیج لانگ، مزدا CX-30 و تویوتا کرولا هیبرید پایونیر، تویوتا لوین توربو و همچنین هوندا CITY نیز پشت ویترین سامانه یکپارچه قرار گیرند.

     

    البته تویوتا لوین توربو و هوندا سیتی پیش‌تر نیز از مسیر سامانه فروش خودروهای وارداتی عرضه شده بودند. مشتاقان خودروهای وارداتی در دور جدید فروش باید همانند ادوار گذشته مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان را در حساب‌های وکالتی خود ذخیره کنند. امکان افتتاح حساب وکالتی از ۲۴ مهر سال جاری آغاز شده و تا ۳۰ مهر ۱۴۰۳ ادامه دارد. به گزارش اقتصادنیوز،‌ به نظر می‌رسد سایر شرایط حضور در جدیدترین طرح فروش خودروهای وارداتی همانند دورهای پیشین باشد.

    پیش‌بینی می‌شود در میان سه خودرویی که برای اولین بار عرضه می‌شوند و مشتریان را سورپرایز می‌کنند، مزدا CX-30 جایگاه ویژه‌ای داشته باشد. مزدا CX-30 یک کراس اوور جمع و جوری شهری است که می‌تواند علاوه بر اینکه دل مشتریان خودروهای وارداتی را ببرد رقیب جدید در کلاس محصولات کراس اوور حاضر در بازار باشد. مزدا در لیست محصولات محبوب مشتریان ایرانی قرار دارد. این برند ژاپنی در کنار سایر برندهای سرزمین آفتاب تابان مانند تویوتا، هوندا و میتسوبیشی خاطرات خوشی را در ذهن متقاضیان ایرانی حک کرده است. بازگشت دوباره مزدا می‌تواند حسابی مشتریان ایرانی را سر ذوق بیاورد.

    البته با توجه به بازه قیمتی در نظر گرفته شده برای خودروهای وارداتی که در دسترس متقاضیان عادی قرار می‌گیرد به نظر می‌رسد این خودرو به لحاظ آپشن چندان نتواند دل متقاضیان را ببرد. با این حال حضور دوباره مزدا در بازار ایران حتی با آپشن‌های کم نیز می‌تواند خبر خوبی برای بازار خودرو و همچنین مشتاقان محصولات این خودروساز ژاپنی باشد. 

     
     

    البته کیا اسپورتیج لانگ هم محصولی است که نمی‌توان بی‌تفاوت از کنار آن گذشت و تویوتا کرولا هیبرید پایونیر نیز حسابی توجه متقاضیان خودروهای هیبرید را به خود جلب می‌کند. به گزارش اقتصادنیوز،‌ سیاست گذار خودرویی در حالی سامانه یکپارچه تخصیص خودرو را برای خودروسازان داخلی (ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو و همچنین خودروسازان خصوصی) تعطیل کرده که شاهد هستیم همچنان محصولات برندهای جهانی خودروساز از مسیر سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی در دسترس متقاضیان قرار می‌گیرد.

    پیش‌بینی می‌شود تا با تعیین تکلیف متقاضیانی که در اولین دور فروش محصولات برندهای جهانی خودروساز در سامانه یکپارچه فروش نام نویسی کردند، بساط فروش سامانه‌ای برای شرکت‌های وارد کننده نیز جمع شود اما به نظر می‌رسد هنوز این اتفاق نیفتاده است. البته مدیران سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی در دور جدید هنوز مبلغ ریالی برای دپو کردن در حساب های وکالتی را افزایش ندادند این در شرایطی است که مبلغ وکالتی برای حضور در آخرین طرح فروش ایران خودرو مربوط به شهریور 1403 به نسبت سامانه یکپارچه تخصیص خودرو رشد قابل توجهی را تجربه کرده است. متقاضیان در زمان خرید از سامانه یکپارچه تخصیص خودرو برای محصولات ایران خودرو و سایپا باید 100 میلیون تومان در حساب‌های وکالتی خود ذخیره می‌کردند. این مبلغ در طرح فروش ایران خودرو در آخرین ماه تابستان 1403 تا 230 میلیون تومان افزایش یافت. 

     

    به گزارش اقتصادنیوز، به رغم رشد واردات خودرو در نیمه اول 1403 به نسبت مدت مشابه سال گذشته همچنان چالش‌هایی وجود دارد. به نظر می‌رسد چالش ارزی همچنان پیش پای ورود خودرو به کشور قرار دارد از این رو وزارت صمت ترجیح می‌دهد خود مدیریت واردات را در دست داشته باشد و شرکت‌های وارد کننده هم به صورت حق‌العمل کاری نسبت به واردات محصولات برندهای بین المللی خودروسازی اقدام کنند. باید منتظر ماند و دید شرکت‌های خودروساز چه زمانی بی دردسر و محدودیت می‌توانند محصولات خود را به صورت مستقل عرضه کنند.