All Categories
    View My Stats
    Filters
    Preferences
    جستجو
    خبرخوان

    بلاگ

    0 مرسدس بنز CLA 2026، با تکنولوژی جدید در راه است

    این روزها با کاهش شور و شوق برای خودروهای برقی، بسیاری از خودروسازان برنامه‌های خود را برای انتقال به دوران جدید کند می‌کنند. در عین حال، آنها متقاعد شده‌اند که خودروهای الکتریکی در نهایت به استانداردی جدید تبدیل خواهند شد. بر اساس پیش‌نمایش اخیر برای نسل جدید CLA، مرسدس بنز رویکردی را اتخاذ کرده که طی آن نسخه‌های احتراق داخلی جدید را در کنار خودروهای الکتریکی ارائه کند.

    کلید این استراتژی استفاده از پلتفرم‌هایی است که با هر دو پیشرانه سازگار هستند. برای مثال، CLA جدید بر روی پلتفرمی ساخته شده که معماری ماژولار مرسدس بنز (MMA) نامیده می‌شود. این پلتفرم بیشتر شبیه به یک نوع طرح اسکیت بورد است که برای قرار دادن یک باتری نسبتاً باریک در زیر محفظه سرنشینان طراحی شده است. نسخه برقی از یک موتور الکتریکی قدرتمند در عقب، با یک موتور اضافی اختیاری در جلو برای دستیابی به حالت تمام چرخ محرک استفاده می‌کند.

    در عین حال، کانسپت MMA می‌تواند یک موتور احتراق داخلی را بپذیرد که به صورت متعارف در قسمت جلوی خودرو و با قابلیت انتقال نیرو به دو چرخ عقب به صورت عرضی نصب شده است به عبارت دیگر، این پلتفرم انعطاف‌پذیر می‌تواند ساختار موتور عقب، دیفرانسیل عقب را در نسخه‌های برقی و ساختار موتور جلو، دیفرانسیل جلو را در هنگام استفاده از  پیشرانه احتراقی در خود جای دهد. در هر دو مدل سیستم تعلیق در جلو مک فرسون و در عقب مولتی لینک خواهد بود.
     

    پیشرانه CLA 2026

    مدل بنزینی CLA جدید از یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ جدید با سیستم هیبرید خفیف 48 ولتی استفاده می‌کند. مرسدس با درک این موضوع که موتورهای درون سوز در آینده به حداکثر کارایی نیاز دارند، از پیشرانه کوچک تری با حجم کمتر استفاده کرده است!
    البته استفاده از یک پیشرانه ۳ سیلندر نیز مطرح بود، اما در نهایت مرسدس بنز تصمیم گرفت با طراحی یک پیشرانه ۴ سیلندر کاملا جدید، خود را از مشکلات زیاد موتورهای ۳ سیلندر مانند لرزش و صدای زیاد خلاص کند!
    موتور جدید از نظر اندازه ظاهری هم متفاوت شده و طول و ارتفاع کمتری دارد، کورس کوتاه‌تر شاتون ها و استفاده از پیستون‌های کوچک‌تر و سبک‌تر نیز نیاز به بالانسر را از بین برده‌اند.
    cla 2026 (5).webp
    نسبت تراکم 12:1 و حداکثر بوست توربوی 26.1 psi برای تولید 188 اسب بخاری و گشتاور 300 نیوتن متری بسیار زیاد به نظر می‌رسد. اما مطابق با قوانین آلایندگی جدید اروپا، این موتور با این شرایط از آلایندگی مناسبی برخوردار شده است.
    همچنین پیشرانه از چرخه کارآمد میلر استفاده می‌کند که در آن زمان بندی بسته شدن سوپاپ های هوای ورودی متفاوت است استفاده کرده که موجب می شود نسبت تراکم 12:1 این پیشرانه بیشتر شبیه تراکم 9:1 باشد…!
    این موتور به نسخه جدیدی از گیربکس اتوماتیک دوکلاچه مرسدس 8F-DCT متصل می‌شود که دارای یک موتور الکتریکی 27 اسب بخاری است. این موضوع می‌تواند قدرت خودرو را در شرایط مختلف افزایش دهد و در زمان ترمز گیری در تعویض دنده ها نیز با احیای نیروی ترمز، به ترمز گیری بهتر خودرو کمک کرده و باتری ها را شارژ کند!
    در این گیربکس علاوه بر کلاچ‌های متداول درون این جعبه دنده های دوکلاچه، کلاچ سومی نیز وجود دارد که می‌تواند موتور را به طور کامل از این گیربکس جدا کند که اکنون 8F-eDCT نام دارد.
    جداکردن کامل موتور نه تنها امکان حرکت کارآمدتر و بدون استهلاک پیشرانه را فراهم می‌کند، بلکه به خودرو امکان می‌دهد تحت برخی شرایط به تنهایی با نیروی الکتریکی کار کند.
    در حالت هیبریدی معمول، باتری تنها 1.3 کیلووات ساعت است. اما اکنون این یک پک باتری سبک و جمع و جور است که در زیر کف راننده نصب شده و تنها 20 کیلوگرم وزن دارد. در مجموع، وزن این پیشرانه 17 درصد کمتر از نسخه 2.0 لیتری با موتور الکتریکی 48 ولتی تسمه محور است.
    مرسدس هنوز در مورد بهبود مصرف سوخت با این پیشرانه صحبتی نکرد، اما ما حدس می‌زنیم بهبودی 10 تا 20 درصدی نسبت به CLA فعلی داشته باشد.

    cla 2026 (4).webp

    جزئیات نسخه الکتریکی 

    مرسدس بنز CLA الکتریکی حتی نوآورانه‌تر است. نسخه استاندارد با یک موتور الکتریکی 268 اسب بخاری در عقب و یک موتور اضافی 107 اسب بخاری در جلو با انتقال نیرو 4Matic عرضه می‌شود.
    نکته جالب این است که موتور عقب دارای یک جعبه دنده دو سرعته است که به طور خودکار تعویض می‌شود تا کارایی پیشرانه را به حداکثر برساند. اگرچه موتورهای الکتریکی در طیف وسیعی از خروجی و دور در دقیقه کارآمد هستند، بازده آن ها همچنان متفاوت است. این گیربکس با تعویض دنده های خود به کاهش دور موتور همزمان با حفظ کارایی کمک می کند.
    در نسخه‌های چهار چرخ محرک، موتور جلو تنها زمانی فعال می‌شود که به قدرت یا کشش اضافی آن نیاز باشد. به این ترتیب، پیشرانه جلو تنها به یک گیربکس تک سرعته الکتریکی مجهز شده است، همچنین یک کلاچ برای جدا کردن در زمان های نیاز آن، در دیفرانسیل جلو قرار گرفته است. مرسدس می‌گوید این امر، اصطکاک محور جلو را تا 90 درصد کاهش می‌دهد.
    باتری نصب شده در CLA الکتریکی از فناوری شیمیایی جدیدی استفاده می‌کند و همچنین برای کار، با ولتاژ 800 ولت طراحی شده است و این اولین محصول مرسدس بنز با این تکنولوژی محسوب می شود!
    در بازار ایالات متحده ما احتمالا فقط باتری 85.0 کیلووات ساعتی را دریافت خواهیم کرد که از 192 سلول با تکنولوژی NMC (نیکل، منگنز، کبالت) استفاده می‌کند. اندازه هر سلول تقریباً به اندازه دو کتاب است که در سراسر کف خودرو قرار داده شده‌اند. 
    cla 2026 (3).webp
    با اضافه شدن اکسید سیلیکون به آندهای گرافیت، این باتری حدود 20 درصد چگالی انرژی بیشتری نسبت به باتری‌های قبلی مرسدس دارد و 680 وات ساعت توان تولید می‌کند. این باتری 496 کیلوگرمی برای حفظ دما با مایع خنک می‌شود.
    یک پک باتری ارزان تر ۵۸ کیلووات ساعتی با تکنولوژی قدیمی لیتیوم یون فسفات نیز وجود دارد که در بازار ایالات متحده عرضه نخواد شد.
    هردو این پکیج ها می توانند با یک شارژر DC سریع 320 کیلوواتی تنها در 10 دقیقه انرژی کافی را برای 297 کیلومتر رانندگی در خود ذخیره کنند. البته این عدد برای سیکل استاندارد WLTP است و در شرایط واقعی تر، شاید بتوان رقم پیمایش ۲۴۰ کیلومتر با ده دقیقه شارژ را دقیق تر دانست.
    به گفته مرسدس بنز، پیمایش خودرو با شارژ کامل باتری حدود 745 کیلومتر در سیکل WLTP است، که در تست EPA ممکن است 592 کیلومتر یا کمی بیشتر باشد. به گفته مرسدس، اگر با باتری پر شروع کنید و دو بار 10 دقیقه شارژ با یک شارژر 320 کیلوواتی انجام دهید، می‌توانید 1260 کیلومتر WLTP را طی کنید. با شرایط واقعی تر، این مسافت به 1006 کیلومتر خواهد رسید…! بنابراین CLA الکتریکی جدید یک روز تمام رانندگی بدون تاخیر قابل توجه برای شارژ را فراهم می کند!
     

    CLAرکورد برد خودروهای الکتریکی تایکان را می شکند

    برای نشان دادن این ادعاها و مزایا، مرسدس یک نمونه اولیه CLA را به پیست آزمایشی دایره‌ای Nardò در جنوب ایتالیا برد تا رکورد مسافت 24 ساعته خودروهای الکتریکی را که متعلق به یک پورشه تایکان بود، بشکند. این خودرو با حداکثر سرعت خود یعنی 208 کیلومتر در ساعت و 40 توقف 10 دقیقه‌ای شارژ سریع، به مسافتی بالغ بر 3694 کیلومتر دست یافت و رکورد 3404 کیلومتر پنج ساله تایکان را شکست.
    این CLA وعده می‌دهد که یک سدان ساب کامپکت توانا و کاربردی باشد. شاید مهم‌تر از آن، نشان می‌دهد که پیشرفت‌های فنی زیادی برای استفاده از پیشرانه‌های الکتریکی و حتی چند ترفند دیگر در سمت بخش پیشرانه احتراقی وجود دارد.
    این مدل احتمالا در اواخر سال 2025 راهی بازار ایالات متحده خواهد شد و همین فناوری به شاسی بلند کامپکت GLA و حداقل یک کراس اوور دیگر نیز منتقل خواهد شد.  
    0 بهترین چرم برای روکش صندلی کدام است؟

    روکش صندلی چرم خریداری کرده اید اما مناسب صندلی ماشین شما نبوده و یا مشکلاتی نظیر ترک و شکستگی و جای اثر انگشت را داشته ؟ خوب این جای نگرانی نیست چون ما در این مقاله قصد داریم شما را با انواع روکش صندلی چرم آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

    چرم مصنوعی برای روکش صندلی

    چرم مصنوعی یا چرم طبیعی کدام یک برای روکش صندلی بسیار مناسب هستند؟ در جواب این سوال باید بگوییم که چرم مصنوعی به دلیل طول عمر بالایی که دارد برای روکش صندلی بسیار مناسب‌تر از چرم طبیعی است، چرم مصنوعی این روزها به عنوان یکی از جایگزین های اصلی چرم طبیعی به حساب می‌آید.

    اما همین چرم مصنوعی انواع مختلفی دارد که شما می‌توانید از انواع آن برای کارهای مختلفی استفاده کنید. در این مطلب به انواع روکش صندلی چرم مصنوعی اشاره کرده‌ایم.

    انواع روکش صندلی چرم مصنوعی

    چرم‌های مصنوعی که برای روکش صندلی تولید می‌شوند انواع مختلفی دارند که در زیر به این نوع انواع اشاره کرده‌ایم:

    • چرم مصنوعی صندلی اداری
    • صندلی چرم خودرو

    بهترین نوع  روکش صندلی چرم ماشین چیست؟

    چرم مصنوعی انواع مختلفی دارد که در میان آنها بهترین نوع چرم صنعتی برای ماشین از قبیل زیر شناخته می شوند:

    چرم مصنوعی pu

    چرم pu یا پلی اورتان یکی از پرکاربردترین انواع چرم مصنوعی است که در زمینه های مختلفی استفاده می شود. این چرم از بهترین گزینه ها برای تودوزی خودرو محسوب می شود زیرا از پلیمرهای پلاستیکی ساخته می شود و از دوام و ماندگاری خوبی برخوردار است.

    چرم پلی اورتان برای تودوزی و صندلی خودرو معمولا بر روی یک لایه زیرین کشیده می شود و از این جهت آن را چرم پشت نمدی نیز می گویند که در زمینه خودرو سازی بسیار کاربرد دارد.

    چرم منفذ دار

    از انواع دیگر چرم مصنوعی که برای تودوزی ماشین استفاده می شود باید به چرم منفذ دار اشاره کرد که یکی از بهترین گزینه ها برای ماشین به حساب می آید؛ زیرا این نوع چرم از قابلیت تنفس پذیری برخوردار است و هوا در آن جریان پیدا می کند. به همین دلیل شرایط خوبی را برای روکش صندلی خودرو ایجاد می نماید.

    ویژگی‌های روکش صندلی چرم مصنوعی

    روکش صندلی چرمی مصنوعی ویژگی‌های مختلفی دارد که در ادامه به این ویژگی‌ها خواهیم پرداخت:

    • روکش صندلی چرم مصنوعی مقاومت بسیار بالایی دارد.
    • برای از بین بردن لکه‌های روکش چرمی مصنوعی می‌توانید از یک پارچه مرطوب استفاده کنید.
    • روکش صندلی چرم مصنوعی  شکل پذیری بالایی دارند.
    • ضد لک بودن روکش صندلی چرمی مصنوعی
    • قابلیت شستشو روکش‌های صندلی چرم مصنوعی
    • روکش‌های صندلی چرم مصنوعی، قابلیت تنفس را دارند.
    • روکش صندلی چرم مصنوعی عمر طولانی دارند.

    نکات مهم خرید روکش صندلی چرم

    اگر دنبال این هستید که یک روکش صندلی مناسب نسبت به بودجه خود خریداری کنید باید به یک سری نکات مهم توجه داشته باشید. که عبارتند از:

    • نوع چرمی که انتخاب می‌کنید.
    • درجه یک بودن کیفیت آن
    • سایز و اندازه آن
    • رنگ چرم باید با رنگ خودرو خودتان هماهنگ باشد.
    • قیمت چرم

    در اینجا به چند نکته برای خرید روکش صندلی چرم مصنوعی اشاره میکنیم :

    • از خرید روکش صندلی چرم مصنوعی با قیمت بسیار پایین خودداری کنید. این روکش‌ها معمولاً از کیفیت پایینی برخوردار هستند و دوام زیادی ندارند.
    • از خرید روکش صندلی چرم مصنوعی که با خودروی شما سازگار نیست خودداری کنید. این روکش‌ها ممکن است به صندلی‌های خودروی شما آسیب برسانند.
    • قبل از خرید روکش صندلی چرم مصنوعی، آن را به دقت بررسی کنید. روکش‌ها نباید دارای سوراخ، پارگی یا سایر آسیب‌های فیزیکی باشند.
    0 هیوندای الانترا N TCR؛ نسخه ویژه‌ای برای عاشقان تورینگ

    شرکت هیوندای به تازگی از الانترا N TCR Edition رونمایی کرد که یک ارتقا قابل توجه محسوب می‌شود. هیوندای الانترا N یکی از معدود خودروهای اسپرت مقرون به صرفه بازار، اخیرا با یک نسخه ویژه‌ معرفی شد، با این حال، متأسفانه هیچ ارتقایی در قوای فنی و موتور وجود ندارد. همانطور که از نام TCR Edition پیداست، این سدان اسپرت با بهره گیری از یک بال عقب کربنی، از قوانین خودروهای تورینگ پیروی می‌کند.

    علاوه بر نیروی داون فورس بیشتر در عقب خودرو، الانترا N TCR Edition دارای رینگ 19 اینچی فورجی است که وزن آن را به شکل محسوسی کاهش می‌دهد. هیوندای چرخ‌های جدید را با ترمزهای مونوبلاک N پرفورمنس مجهز به کالیپرهای چهار پیستونه نیز همراه کرده!
    تنها خودروهایی که در کره جنوبی فروخته می‌شوند، برچسب‌های بدنه با لوگو بزرگ N را دریافت می‌کنند.
    در داخل کابین، تغییرات به فرمان پوشیده شده با آلکانترا، نشان‌های خاص و حاشیه آبی پرفورمنس اختصاصی N محدود می‌شود. شما رنگ آبی بسیار خاص هیوندای را روی کمربندهای ایمنی و علامت ساعت 12 فرمان خواهید دید. در اطلاعیه رسمی این خودرو اشاره ای به نوع جعبه دنده آن نشده اما تصاویر رسمی نشان می دهند الانترا N جدید به گیربکس اتوماتیک دوکلاچه هشت سرعته مجهز شده و مشخص نیست که آیا گیربکس دستی شش سرعته نیز ارائه خواهد شد یا خیر.
    در ماه دسامبر، کره جنوبی اولین بازار این خودرو خواهد بود و برنامه ورود به بازارهای جهانی در سال 2025 دنبال خواهد شد. اگر نسخه ویژه به ایالات متحده بیاید، قیمتی بیش از 36600 دلاری است که اکنون باید برای الانترا N با DCT پرداخت شود.
    در ادامه، هیوندای نسل دیگری از این خودرو را با موتور بنزینی خواهد ساخت. مقامات این شرکت حتی پیشنهاد کرده‌اند که با ارتقا از پیشرانه 2.0 لیتری به جدیدترین پیشرانه 2.5 لیتری، الانترا N به قدرت بالاتر از 276 اسب بخار فعلی دست یابد.
    اگرچه عرضه الانترا N همچنان ادامه دارد، اما وضعیت آینده برای برادر هاچ بک آن که در آمریکا فروخته نشده چندان روشن نیست و بعید بنظر می رسد عرضه نسل بعدی i30 N پنج درب در اروپا انجام شود.
    0 فراری F80 رونمایی شد؛ قدرتمندترین و گران‌ترین خودرو تاریخ فراری

    ابرخودرو جدید فراری آمده است تا قوانین دنیای ابرخودروها را بازنویسی کند؛ اما آیا می‌تواند در برابر حریفی مانند مک‌لارن W1 پیروز شود؟

    بیش‌از یک دهه پس از معرفی لافراری افسانه‌ای، فراری F80 به صورت رسمی معرفی شد جدیدترین اثر هنری فراری که در پی بازتعریف مفهوم ابرخودرو است.

    مجموع قدرت ۱۱۸۰ اسب بخاری F80 از یک موتور بنزینی سه لیتری V6 و سه موتور برقی حاصل می‌شود. موتور بنزینی به تنهایی ۹۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند تا با قدرتمندترین فراری تاریخ روبه‌رو باشیم.

    نمای جلو خودرو فراری F80 با درهای باز

    Ferrari

    رسیدن فراری F80 به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت تنها ۲٫۱۵ ثانیه طول می‌کشد. این خودرو در ۵٫۷۵ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد. حداکثر سرعت خودرو ۳۵۰ کیلومتربرساعت است؛ سریع‌تر از مک‌لارن W1.

    موتور سه لیتری V6 اف ۸۰، از لحاظ فنی، تقریبا همان موتور نمادین فراری با زاویه‌ی ۱۲۰ درجه‌ی بین دو ردیف سیلندرها است که در خودروهای اسپرت ۲۹۶ و خودرو مسابقه‌ای 499P لمانز به‌کار رفته بود. با وجود افزایش ۲۳۷ اسب بخاری قدرت نسبت‌به مدل ۲۹۶، وزن خودرو هیچ تغییری نکرده است.

    موتور خودرو فراری F80

    Ferrari

    مهندسان فراری زمان‌بندی جرقه‌زنی و تزریق سوخت را اصلاح کرده‌اند و فشار محفظه‌ی احتراق را نسبت‌به مدل ۲۹۶، ۲۰ درصد افزایش داده‌اند. گیربکس هشت سرعته‌ی دو کلاچه به‌طور ویژه برای تحمل این فشار اضافه کالیبره شده است و توربوهای برقی با یک موتور روی شفت بین توربین و کمپرسور عملاً تاخیر را از بین می‌برند. با این ارتقاها، موتور V6 به حداکثر دور موتور ۹۰۰۰ دوربردقیقه دست می‌یابد.

     

    فراری F80؛ قدرتمندترین فراری تاریخ

    فراری موتورهای برقی‌اش را به‌طور اختصاصی توسعه داده است. محور جلو دو موتور به همراه اینورتر و سیستم خنک‌کننده‌ی یکپارچه را در خود جای می‌دهد. موتور سوم در عقب قرار دارد. دو موتور جلو امکان کنترل گشتاور را فراهم می‌کنند و می‌توانند تا ۲۱۰ کیلووات را از طریق بازیابی نیروی ترمز به محور جلو ارسال کنند.

    موتور برقی عقب سه عملکرد اصلی را انجام می‌دهد: راه‌اندازی موتور احتراقی، بازیابی انرژی و اضافه‌کردن گشتاور اضافی در صورت نیاز. این موتور ۸۰ اسب بخار قدرت اضافی به خروجی کل اضافه می‌کند و می‌تواند ۷۰ کیلووات انرژی را بازیابی کند.

    هر سه موتور برقی به یک باتری لیتیوم-سل ۸۰۰ ولتی با ظرفیت کل ۲٫۳ کیلووات‌ساعت متصل هستند که در مجموع ۳۲۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند.

    نمای عقب خودرو فراری F80
    نمای عقب خودرو فراری F80 از زاویه‌ی بالا
    نمای جلو خودرو فراری F80

    F80 از یک شاسی مونوکوک نامتقارن ساخته‌شده از فیبر کربن و مواد کامپوزیت استفاده می‌کند. سقف، کاملاً از فیبر کربن ساخته شده است و هر دو زیرشاسی جلو و عقب از آلومینیوم هستند. طراحی نامتقارن شاسی بدین معنی است که صندلی راننده برخلاف موقعیت ثابت در مک‌لارن W1 و سایر ابرخودروهای با شاسی مونوکوک، قابلیت تنظیم‌شدن دارد. درهای پروانه‌ای F80 افزون‌بر ظاهر جذاب، امکان ورود و خروج آسان‌تر را فراهم می‌کنند.

    نمای داخل کابین خودرو فراری F80

    Ferrari

    F80 یک طرح سنتی دو نفره با کابینی راننده‌محور دارد. داشبورد خودرو کمی به سمت راننده متمایل است. برخلاف صندلی راننده، صندلی سرنشین مستقیما به شاسی متصل است و امکان تنظیم‌کردنش وجود ندارد. فراری از غربیلک فرمان جدید برای F80 با قسمت بالایی و پایینی مسطح‌تر بهره برده که در آینده به سایر مدل‌های فراری نیز راه پیدا خواهد کرد.

    فلاویو مانزونی، F80 را در مرکز طراحی فراری در مارانلو با الهام از برخی از خودروهای کلاسیک فراری طراحی کرده است.

    نمای جانبی خودرو فراری F80

    Ferrari

    فراری بیشتر ویژگی‌های آیرودینامیکی F80 را از فرمول ۱ قرض گرفته است. دماغه‌ی تیز خودرو به‌همراه امضای طراحی فراری، به F80 اجازه می‌دهند نیروی رو به پایین (داون‌فورس) عظیم ۴۶۰ کیلوگرم در سرعت ۲۵۰ کیلومتربرساعت تولید کند.

    با بال فعال و دیفیوزر عظیم ۱۸۰ سانتی‌متری، F80 می‌تواند ۱۳۶ کیلوگرم داون‌فورس در عقب تولید کند. در مجموع ۱٬۰۰۰ کیلوگرم داون‌فورس در سرعت ۲۵۰ کیلومتربرساعت تولید می‌شود که تقریباً معادل مک‌لارن W1 است.

    نمای سه‌چهارم جلو خودرو فراری F80

    Ferrari

    F80 سه حالت رانندگی Hybrid و Performance و Qualify را ارائه می‌دهد. F80 برخلاف W1 (یا سایر خودروهای هیبریدی‌ فراری)، حالت رانندگی کاملاً برقی ندارد، اما حالت هیبریدی پیش‌فرض اولویت را به بازیابی انرژی و شارژ باتری می‌دهد، درحالی‌که حالت Performance قدرت بیشتری را ارائه می‌دهد. حالت Qualify تمام قدرت F80 را آزاد می‌کند.

    فراری از فناوری جدیدی به نام Boost Optimization رونمایی کرده است که رانندگان می‌توانند در حالت‌های Performance و Qualify به آن دسترسی داشته باشند. پس از یک دور شناسایی سریع در مسیر حرکت، Boost Optimization در مناطق خاصی از مسیر مانند یک خط مستقیم طولانی، میزان قدرت را به دلخواه راننده ارائه می‌دهد.

    نمای سه‌چهارم جلو خودرو فراری F80 با درهای باز

    Ferrari

    برای مهار سرعت بالای F80 در مسیرهای مستقیم طولانی، فراری با همکاری برمبو، فناوری نوین ترمز CCM-R Plus را معرفی کرده است. این ترمزهای کربنی پیشرفته، با بهره‌گیری از الیاف بلندتر، استحکام مکانیکی را تا ۱۰۰ درصد نسبت‌به ترمزهای سنتی فیبر کربنی افزایش داده‌اند و درعین‌حال، انتقال حرارت را ۳۰۰ درصد بهبود بخشیده‌اند.

    خودرو F80 مانند مدل پوروسانگوئه به سیستم تعلیق فعال مجهز شده است که بر پایه‌ی دمپرهای ساخت شرکت Multimatic عمل می‌کند. هر یک از این دمپرها به موتوری مجهز است که ترمز یا شتاب‌دهی پیستون دارد و در نتیجه نیاز به میله‌های ضد غلتش را برطرف و طیف وسیعی از تنظیمات را برای دستیابی به تعادل مطلوب بین نرمی سواری و عملکرد هندلینگ فراهم می‌‌کند. این سیستم تعلیق، پایداری پلتفرم آیرودینامیکی خودرو را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد که برای خودرویی با داون‌فورس بالا مانند F80 ضروری است.

    0 معرفی هیوندای اینستر

    هیوندای کسپر به عنوان یک هاچ‌بک جمع‌وجور و قد بلند، در سال 2021 معرفی شد. این خودروی کوچک با زیرساخت مشترک با کیا پیکانتو که نام خود را از یک ترفند رایج بین اسکیت‌سواران به عاریت گرفته، تاکنون فقط در کره جنوبی عرضه شده است.

    اما خودروساز کره‌­ای در نمایشگاه خودرو بوسان 2024 از همتای برقی کسپر با نام اینستر رونمایی کرد. این خودرو که در شعبه اروپایی هیوندا و با هدف رقابت با داچیا اسپرینگ طراحی شده، نام خود را از ترکیب کلمات intimate و innovative به معنای محبوب و نوآورانه، به عاریت گرفته است.

    هیوندای اینستر نه تنها در وطن خود کره جنوبی بلکه در اروپا، خاورمیانه و جنوب شرقی آسیا هم به فروش می‌­رسد.

     

    طراحی هیوندای اینستر

    هیوندای اینستر با طول، عرض، ارتفاع و فاصله محوری به ترتیب 3.82، 1.61، 1.57 و 2.57 متر، در تمام جهات از کسپر کمی بزرگتر است.

    چهره هیوندای اینستر به جز فرم متفاوت سپر و رینگ‌ها و طرح پیکسلی چراغ‌های راهنما و عقب، تفاوت چندانی با کسپر ندارد. خریدار می‌تواند چراغ اصلی LED جلو و سقف مشکی را سفارش بدهد. علاوه بر رینگ‌های فولادی 15 اینچ با روکش، می‌توان رینگ‌های 15 یا 17 اینچ با طراحی متفاوت را هم انتخاب کرد.

    علاوه بر رنگ‌های موجود شامل سفید Atlas، خاکی Tomboy، خاکی Bijarim مات و سفید عاجی Unbleached، اکنون چند رنگ جدید شامل نارنجی Sienna، نقره‌ای Aero مات، آبی Dusk مات، زرد صدفی Buttercream و مشکی Abyss صدفی هم قابل انتخاب است. برخی از این رنگ‌ها را می‌توان با سقف مشکی سفارش داد.

    کابین و امکانات هیوندای اینستر

    هرچند هیوندای اینستر یک خودروی کوچک شهری است اما تجهیزات رفاهی شامل دو نمایشگر 10.25 اینچی، گرمکن صندلی‌های جلو، تهویه خودکار، امکان انتقال شارژ خودرو به سایر لوازم برقی (V2L)، سانروف، نورپردازی 64 رنگ، کلید دیجیتال NFC و شارژر بی‌سیم را به صورت استاندارد به همراه دارد. خریدار می‌­تواند علاوه بر شخصی‌سازی تریم بخش بالایی پوشش داخلی درها، موارد دیگری شامل گرمکن صندلی‌های جلو و فرمان، صندلی نیمکتی جلو، هشدار خروج از خط، دستیار رانندگی در بزرگراه و ارتباط بیسیم اپل کارپلی و اندروید اتو را نیز سفارش دهد.

    تریم داخلی هیوندای اینستر را می‌توان به رنگ مشکی یا ترکیب دو رنگ قهوه‌ای Khaki و بژ Newtro سفارش داد.

    گذشته از قابلیت تا شدن کامل تمام صندلی‌ها، امکان جلو و عقب رفتن صندلی‌های عقب هم فراهم شده است، که تغییر ظرفیت محفظه بار بین 280 تا 351 لیتر را در پی دارد.

    هیوندای به استفاده از مواد سازگار با طبیعت در اینستر اشاره دارد. مثلا رنگ مشکی براق برخی قطعات بدنه از مواد بازیافتی ساخته شده و همچنین قطعات پلاستیکی داخل کابین هم از بطری‌های پلاستیکی بازیافتی و مواد حاصل از نیشکر تولید شده است.

    هیوندای اینستر به صورت استاندارد به دوربین 360 درجه، دستیار پارک، پایش نقاط کور، هشدار برخورد از جلو و عقب، دستیار حفظ حرکت بین خطوط، هشدار خروج از پارک، کروزکنترل تطبیق‌­پذیر با قابلیت توقف و حرکت، هشدار توجه راننده و دستیار نور بالا و هشدار حضور عابرپیاده در پشت خودرو، مجهز شده است.

    مشخصات فنی هیوندای اینستر

    مدل پایه هیوندای اینستر به یک موتور برقی با 95 اسب­بخار قدرت و باتری 42 کیلووات ساعت مجهز شده است. البته مجموعه باتری 49 کیلووات ساعت را هم می‌توان انتخاب کرد. در نسخه گران‌تر، 113 اسب‌­بخار قدرت نیرو و مجموعه باتری 49 یا 84.5 کیلووات ساعت (لانگ رنج) در دسترس قرار می‌گیرد. گشتاور هر دو مدل یکسان و 147 نیوتن متر اعلام شده است. خروجی پیشرانه در هر دو مدل به محور جلو منتقل می‌شود.

    شتاب صفر تا صد هیوندای اینستر در دو تیپ عادی و لانگ رنج به ترتیب 11.7 و 10.6 ثانیه و حداکثر سرعت این دو تیپ هم به ترتیب 140 و 150 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

    بنابر اعلام هیوندای، برد حرکتی اینستر در تیپ عادی به 300 و در تیپ لانگ رنج با رینگ 15 اینچ به 355 کیلومتر (برمبنای WLTP) می‌رسد. به لطف پشتیبانی از شارژ سریع 120 کیلووات، ذخیره باتری هیوندای اینستر در مدت 30 دقیقه از 10 به 80 درصد افزایش می‌یابد. این باتری از جریان خانگی 11 کیلووات نیز پشتیبانی می‌کند، که برای شارژ کامل تیپ عادی و لانگ رنج، به ترتیب به 4 ساعت و 4 ساعت و 35 دقیقه زمان نیاز دارد.

    0 رنگ پلاک های خودرو نشانه چیست؟

    همانطور که می دانید پلاک ها جز جدا نشدنی هر خودرویی می باشند و شما نمی توانید یک خودرو را در خیابان مشاهده کرده بدون آنکه پلاکی در جلو و عقب آن نباشد. در واقع عدم وجود پلاک در خودروها غیر قانونی بوده و در صورت مشاهده توسط نیروهای راهور با رانندگان این خودروها سخت برخورد خواهد شد

    پلاک ها نشان دهنده موارد مختلفی می باشند که از جمله ی آن ها می توان به استان محل سکونت راننده که با دو رقم آخر پلاک مشخص می شود، مرتبط بودن خودرو به سازمانی خاص یا عدم ارتباط آن که با رنگ پلاک مشخص می شود و سلامت جسمانی راننده یا عدم آن که با علامت های مخصوص روی پلاک این نکته مشخص می شود، اشاره نمود. بودن پلاک در خودروها می تواند ایمنی آن را تامین کند چرا که در صورت سرقت خودرو با کمک پلاک آن می توان به راحتی خودرو را پیدا کرده و به صاحبین آن پس داد.

    همانطور که در سطح شهر خود و سرتاسر کشور مشاهده نموده اید پلاک وسیله نقلیه می توانند دارای رنگ های مختلفی باشند که ممکن است علت بعضی از این رنگ ها را دانسته و بدانید که استفاده از آن برای یک خودرو به چه معناست و ممکن است که معنی بعضی از رنگ ها و دلیل استفاده از آن را ندانید. به هر حال رنگ پلاک های خودرو هر کدام نشان دهنده ی موضوع یا موضوعاتی می باشند که بهتر است از این دلایل و نشانه ها آگاه باشید.

    رنگ پلاک های خودرو نشانه چیست؟

    رنگ پلاک های خودرو نشانه چیست؟

    انواع رنگ پلاک های خودرو و دلیل استفاده از آن ها

    • پلاک سفید

    می توان به صورت کاملا بدیهی و مشخص گفت که اکثر خودروهایی که در سطح شهر و کشور تردد کرده و مشاهده می شوند دارای پلاک هایی به رنگ سفید می باشند. پلاک های سفید خود به چند دسته تقسیم می شوند که عبارتند از:

    • پلاک سفید عادی

    پلاک های سفید که دارای هیچ علائم و نشانه ای نیستند برای خودروهای عادی و افراد عادی استفاده می شوند و بیشترین خودروها رادر سطح کشور در بر می گیرند.

    • پلاک سفید با حرف (گ)

    حرف (گ) در این پلاک ها به معنای گذر موقت می باشد و به این معناست که خودروهایی که دارای این پلاک می باشند تنها یک ماه حق تردد در کشور را دارند و بعد از آنکه این مدت تمام شد باید به مناطق مخصوص و آزاد برگردانده شوند.

    • پلاک سفید با علامت ویلچر

    پلاک های سفیدی که دارای علامت ویلچر به جای حروف الفبا در خود می باشند نشان دهنده ی این موضوع هستند که راننده ی خودرو معلول و یا جانباز می باشد. امروزه به جای علامت ویلچر از حرف (ژ) برای این نشان دادن این نکته استفاده می شود.

    • پلاک زرد

    این رنگ پلاک بعد از رنگ سفید بیشترین رنگ پلاکی است که در سطح شهر و کشور می توان آن را مشاهده نمود و به دلیل این است که خودروهای مسافربری از این رنگ پلاک استفاده می کنند.

    • پلاک زرد با حرف (ک)

    پلاک های زردی که دارای حرف (ک) در خود می باشند برای خودروهایی که مربوط به ادوات کشاورزی می باشند مورد استفاده قرار می گیرند.

    • پلاک زرد با حرف (ع)

    پلاک های زردی که دارای حرف (ع) می باشند برای تاکسی ها و وسایل نقلیه عمومی استفاده می شوند که می توان آن ها را به طور پیوسته در سطح شهر مشاهده نمود.

    • پلاک سبز

    پلاک های سبزرنگ اصولا برای سازمان و اورگان های نظامی مورد استفاده قرار می گیرند.

    • پلاک سبز با حرف (پ)

    پلاک هایی که دارای رنگ سبز بوده و در ترکیب خود دارای حرف (پ) می باشند اصولا برای خودروهای پلیس مانند پلیس های ناجا، مبارزه با مواد مخدر، راهور و … مورد استفاده قرار می گیرند.

    • پلاک سبز با حرف (ث)

    خودروهایی که دارای پلاک سبز رنگ با حرف (ث) می باشند برای سپاه پاسداران مورد استفاده قرار می گیرند.

    • پلاک قرمز

    خودروهایی که دارای پلاک قرمز رنگ می باشند به طور کلی به عنوان خودروهای دولتی شناخته می شوند.

    • پلاک قرمز با کلمه (تشریفات)

    همانطور که مشخص است این پلاک ها مربوط به خودروهای تشریفاتی مخصوص دولت می باشند.

    • پلاک قرمز با حرف (الف)

    خودروهایی که دارای پلاک قرمز با حرف (الف) می باشند منحصرا مربوط به دولت می باشند و استفاده از آن ها برای هر گونه نیاز شخصی غیر مجاز می باشد.

    • پلاک آبی

    پلاک های آبی را عموما در سطح شهر و کشور نمی توان زیاد مشاهده نمود. این پلاک ها برای سازمان های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند و انواع مختلفی دارند که بعضی از آن ها عبارتند از:

    • پلاک آبی با حرف (D)

    خودروهایی که دارای پلاک آبی با حرف (D) می باشند اصولا برای سفارتخانه ها، سازمان های کنسولی و سیاسی و دیپلمات ها مورد استفاده قرار می گیرند.

    • پلاک آبی با حرف (S)

    خودروهایی که دارای حرف (S) در پلاک آبی خود می باشند برای نمایندگانی که در اداره ها و سفارتخانه ها مشغول هستند می باشد.

    • پلاک آبی با حرف (ش)

    خودروهای پلاک آبی که از حرف (ش) در آن ها استفاده شده است مرتبط با ارتش جمهوری اسلامی ایران می باشند.

    • پلاک آبی با حرف (ز)

    خودروهایی که دارای پلاک آبی با حرف (ز) می باشند به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح متعلق می باشند.

    • پلاک آبی با حرف (ف)

    حرف (ف) در پلاک آبی خودروها نشان دهنده ی این است که این خودروها متعلق به ستاد کل نیروهای مسلح می باشد.

    • پلاک کرمی

    کرمی رنگ مرسومی در رنگ پلاک های خودرو نمی باشد و هنوز استفاده از آن زیاد صورت نگرفته است اما به هر حال می توان گفت که این رنگ پلاک ها برای نیروی زمینی ارتش مورد استفاده قرار می گیرند.

    0 حال و روز ماشین وقتی تسمه تایم پاره کرده

    تسمه تایم یا تسمه تایمینگ برای عملکرد مناسب موتور خودرو ضروری است . این تسمه میل لنگ خودرو را به میل سوپاپ متصل کرده و جریان هوای مناسبی را در زمانی مناسب درون موتور فراهم می کند.

    با توجه به اهمیت آن در موتور خودرو به راننده توصیه می شود درصورت پارگی یا خراب شدگی سریعا آن را تعویض کنند . رعایت یکسری دستورالعمل های ساده و تعیین شده خودرو در برنامه سرویس دوره ای موتور را از هرگونه آسیب دائمی محفوظ نگه خواهد داشت.

    علائم خرابی یا پارگی تسمه تایم خودرو :

    متداول ترین نشانه های خرابی یا پارگی تسمه تایم عبارتند از:

    1- شنیدن صداهایی غیر معمول از داخل محفظه موتور خودرو:

    تسمه تایم از طریق یکسری قرقره به میل لنگ ومیل بادامک متصل می شود . میل لنگ میلگرد های اتصال موتور را که به پیستون های داخل محفظه احتراق وصل شده اند قدرت می دهد . میل بادامک نیز سوپاپ های سرسیلندر را باز و بسته کرده و سوخت را به داخل محفظه احتراق می فرستد که این گازها از اگزوز خودرو خارج می شوند.

    در مواردی دیده شده است که افزایش دود اگزوز به عدم کارکرد صحیح تسمه تایم مربوط شده است. تسمه تایم خودرو زمانی خراب می شود که یک سروصدای ناشناخته شبیه تیک تیک از موتور خودرو شنیده شود که این امر نشانه فشار کم روغن درون موتور خودرو می باشد. سطح روغن را بررسی کنید باید به حالت طبیعی باشد در غیر این صورت باید به مکانیک مراجعه کنید.

    ** همانطور که اشاره شده است علامت اصلی پاره شدن تسمه تایم به سادگی قابل تشخیص است و با تغییر صدای خودرو میتوان به آن پی برد به این صورت که موتور خودرو با استارت زدن، صدای همیشگی که به دلیل وجود کمپرس و مکش درون سیلندر ها است را نداشته و به اصطلاح ول می چرخد.**

     

     

    2- روشن شدن چراغ چشمک زن موتور خودرو:

    چشمک زدن چراغ موتور خودرو علامت این است که خودروی شما درون موتور به مشکلی برخورده است . به طور معمول هنگام خرابی تسمه تایم این چراغ کد همبستگی شافت ، سی ای ام میل لنگ را نشان می دهد . این کد ها را می توان توسط یک تکنسین آموزش دیده وسایل نقلیه و مکانیک حرفه ای تشخیص داد.

    3- خودرو مشکلی در استارت زدن و حرکت دارد:

    چنان چه تسمه تایم خراب شده باشد و زمان تعویض آن رسیده باشد ، ممکن است که باعث شود تا سیلندر های موتور خودرو متناسب با لحظه حرکت باز و بسته شوند . این امر باعث نارسایی موتور خودرو شده که باید بلافاصله تسمه تایم تعویض گردد.

    4- از کار افتادن دور موتور خودرو یا بیش از حد معمول کار کردن آن:

    تسمه تایم خودرو دندانه دار ساخته شده است و درهنگام حرکت خودرو درحال چرخش می باشد . اگر این دندانه ها ازبین بروند یا تسمه تایم پاره شود هنگام تعویض دنده، خودرو می ایستد و یا منجر به خرابی می شود. اگر نیز تسمه تایم شل شده باشد خودرو شروع به لغزش کرده و حین شتاب دور موتور بالاتر می رود . این امر می تواند نشانه از بین رفتن دندانه ها هم باشد.

    نشتی روغن از کاور تسمه تایم یکی از عوامل شل شدگی و یا نهایتا خرابی یا پارگی تسمه تایم می باشد . مسئله دیگری که سبب این امر می شود هنگامی است که واشر سرسیلندر موتور و کاور تسمه تایم از بین می رود ، ترک می خورد یا به طور نادرست نصب می شود . نشت روغن از کاور تسمه تایم معمولا منجر به گرمای بیش از حد موتور شده و می تواند باعث از بین رفتن تسمه تایم شود.

    0 مزایا و معایب استفاده از رینگ اسپرت

    امروزه خودرو به عنوان یک وسیله حمل و نقل درمیان مردم طرفداران بسیاری پیدا کرده است. با این حال بسیاری از مردم علاوه بر اهمیت دادن به کارایی آن، به ظاهر و زیبایی خودرو نیز اهمیت داده و سعی دارند با استفاده از وسایل گوناگون خودروی خود را بنا به سلیقه شخصی تزیین نمایند. از جمله اجزایی که در زیبایی ظاهری خودرو نقش دارد رینگ اسپرت‌های ماشین هستند. در ادامه مطلب با مزایا و معایب استفاده از رینگ اسپرت بیش‌تر آشنا خواهیم شد.

    رینگ اسپرت مناسب برای انواع خودروها

    به طور معمول اگر رینگ اسپرت توسط کارخانه سازنده ماشین روی خودرو قرار گرفته باشد می‌توان اطمینان داشت که عملکرد صحیحی داشته باشد اما اگر خود فرد بخواهد از رینگ اسپرت استفاده کند باید این کار را بسته به شرایطی که توسط شرکت سازنده خودرو اعلام شده است، انجام دهد.

    جنس رینگ اسپرت

    جنس رینگ اسپرت بسته به شرایطی که در آن قرار می‌گیرد متفاوت است و نوع آلیاژ به کار رفته در ساخت آن تعیین کننده قیمت رینگ اسپرت است هرچند معمولاٌ این آلیاژ استحکام لازم را دارد. به طور مثال انواع رینگ آلومینیومی سنگین‌تر از رینگ اسپرت فولادی است و به همین دلیل هم بیش‌تر از رینگ اسپرت‌های آلومینیومی در صنعت خودروسازی استفاده می‌شود. البته در مورد خودروهای گران قیمت از انواع رینگ اسپرت کربنی استفاده می‌شود که علاوه بر استحکام بالایی که دارد سبک نیز هست.

    مزایای استفاده از رینگ اسپرت

    استفاده از رینگ اسپرت علاوه بر این که ظاهر زیبایی به خودرو می‌دهد مزایای دیگری نیز دارد از جمله:

    • باعث افزایش فرمان‌پذیری خودرو می‌گردد.
    • مانور دهی قدرت خودرو را افزایش می‌دهد.
    • باعث پایین آمدن خط ترمز از طریق افزایش سطح تماس لاستیک با آسفالت می‌شود.

    معایب استفاده از رینگ اسپرت

    با وجود ظاهر زیبای خودرو و مزایایی که ذکر شد استفاده از رینگ اسپرت معایبی نیز دارد که در ادامه مطلب به آن اشاره خواهیم کرد:

    • قیمت بالای رینگ اسپرت
    • کارگذاری آن توسط افراد غیرمتخصص و مشکلات ناشی از این مسئله
    • کاهش نرمی خودرو و کاهش عمر فنرها و مشکل پیدا کردن سیستم جلوبندی خودرو

    در صورتی که از رینگ نامناسب برای خودرو استفاده شود مشکلات زیادی به همراه خواهد داشت که باعث افزایش مصرف سوخت و ایجاد آلودگی خواهد شد. فرمان سفت شده و کنترل‌پذیری آن کاهش می‌یابد. ارتفاع خودرو از سطح زمین کاهش یافته و فشاری دو چندان بر سیستم تعلیق خودرو وارد می‌آید. به علاوه کیلومتر شمار و سرعت‌ سنج توانایی نمایش اعداد واقعی را ندارند و ممکن است راننده را به اشتباه بندازند.

    بنا به دلایل ذکر شده لازم است در هنگام خرید رینگ اسپرت به نکاتی توجه کنید تا بار هزینه اضافی ناشی از آسیب دیدن سایر بخش‌ها به شما تحمیل نشود. از جمله این نکات استفاده از رینگ در اندازه مناسب است به طوری که رینگ یک سایز بزرگ‌تر و لاستیک یک سایز پهن‌تر باشد. به علاوه هنگام خرید باید به سایز استاندارد کارخانه نیز دقت نموده و از انواع رینگ استاندارد و برندهای شناخته شده استفاده نمایید. برای هر رینگ لاستیک مناسب آن را انتخاب کنید تا هندلینگ خودرو دچار مشکل نشود و در صورتی که هزینه کافی دارید بهتر است از رینگ‌های کربنی به جای انواع فولادی و آلومینیومی استفاده نمایید.

     

    0 معرفی اسمارت 1# با تیونینگ برابوس

    شرکت خودروسازی اسمارت برای ارتقاء مدل‌های پرفورمنس خود با شرکت برابوس همکاری می‌کند. یکی از مدل‌های برجسته در این همکاری، مدل #1 است. برابوس تغییرات چشمگیری را در طراحی داخلی و خارجی این خودرو ایجاد کرده و همچنین به بهبود عملکرد شاسی پرداخته است.

    طراحی اسمارت #1 با تیونینگ برابوس

     

    برنامه Individualization برابوس برای اسمارت #1، با یک کیت آیرودینامیکی آغاز می‌شود که شامل قطعاتی از جنس پلی‌اورتان با کیفیت بالا است. اسپلیتر جلویی قابل توجه‌تر شده و تزئینات جدیدی به ورودی‌های سپر افزوده شده است. این شرکت ادعا می‌کند که قطعات جدید باعث کاهش ملموس نیروی رو به بالا در محور جلو و در سرعت‌های بالاتر می‌شود.

     

     

    در بخش عقب خودرو، یک بال بزرگ‌تر و دیفیوزر جدید نصب شده که نشان برابوس به‌خوبی روی آن دیده می‌شود. از نمای جانبی، رینگ‌های جدید ۱۹ اینچی Monoblock Z قرار گرفته‌اند که با سایز رینگ‌های استاندارد هم‌خوانی دارند. البته، برابوس رینگ‌های ۲۱ اینچی با طراحی ۱۰ پره نیز در نسخه پلاتینیوم عرضه می‌کند. این رینگ‌های جدید، به‌طور مطلوبی با فنرهای اسپرت همگام شده‌اند و به همین دلیل، ارتفاع اسمارت #۱ به میزان ۳۵ میلی‌متر کاهش یافته و به زمین نزدیک‌تر شده است.

     

    کابین و امکانات اسمارت #1 با تیونینگ برابوس

     

    برابوس فضای داخلی را با افزودن صفحه‌های نورانی که لوگوی برابوس روی آنها می‌درخشد، بهبود داده است. کفپوش‌های مخملی مشکی با تزئینات و جزئیات قرمز، هماهنگی کاملی با سایر اجزای داخل کابین ایجاد می‌کند.

     

    مشخصات فنی اسمارت #1 با تیونینگ برابوس

    این برنامه شخصی‌سازی برابوس، هیچ ارتقای فنی و عملکردی ندارد، زیرا پیشرانه الکتریکی آن به اندازه کافی قدرتمند است. این کراس‌اور برقی با دو موتور الکتریکی تجهیز شده که مجموعاً 422 اسب‌بخار قدرت و 543 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کنند.

    این خودرو برقی می‌تواند شتاب‌گیری سریع از صفر تا صد کیلومتر در ساعت را تنها در 3.9 ثانیه انجام دهد. باتری با ظرفیت 66 کیلووات ساعت برای آن طراحی شده که امکان پیمایش 400 کیلومتر را فراهم می‌کند.

    0 فورد ماوریک 2022

    نزدیک به نیم قرن قبل کمپانی خودروسازی فورد در سال 1965 یکی از مهم‌ترین ماشین‌های تاریخ صنعت خودروسازی را روانه بازارهای جهانی کرد. فورد موستانگ در آن زمان در یک مدت زمان کوتاه چند ماهه تمام بازارهای داخل آمریکا را احاطه کرد و به ماشین محبوب نسل جوان تبدیل شد. حالا بعد از 56 سال دوباره فورد با یک ماشین جدید به نام فورد ماوریک 2022 پا به میدان رقابت با غول‌های خودروسازی گذاشته است. البته که فورد دقیقا از همان فرمول بازاریابی و طراحی و جذب مشتری موستانگ استفاده نکرده ولی ماوریک 2022 دقیقا به خوبی موستانگ 1965 است. اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری درباره محصول جدید کمپانی فورد کسب کنید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

    اهمیت سرعت و قدرت فورد ماوریک 2022

    بحث قدرت و سرعت همواره دو فاکتور مهم و تعیین‌کننده برای صحبت درباره خودروهای این چنینی بوده‌اند. در همین راستا قصد داریم ابتدا درباره موتور و سیستم انتقال قدرت فورد ماوریک 2022 صحبت کنیم. دو موتور روی این خودرو تعبیه شده است و هر دو موتور کیفیت بسیار بالا و ویژگی‌های کاملا متفاوتی دارند.

    گزینه اول یک موتور هیبریدی دیزلی-الکتریکی است. این موتور حاصل ترکیب یک موتور بنزینی چهار سیلندر 2.5 لیتری با یک موتور الکتریکی و جعبه دنده اتوماتیک است که با محور جلویی خودرو جفت شده و فقط چرخ‌های جلو را تحریک می‌کند. قدرت این موتور 191 اسب بخار (HP) و گشتاور آن 155 پوند نیرو است. بازدهی مصرف سوخت این خودرو 43 mpg یا 4 لیتر بنزین به ازای هر 80 کیلومتر است. اگرچه سرعت و شتاب خودرو برای شرکت در مسابقات ماشین‌رانی مناسب نیست ولی موتور حتی در سرعت‌های زیاد بی سر و صدا کار می‌کند و خیلی نرم و راحت از حالت بنزینی به حالت الکتریکی تغییر پیدا می‌کند.

    موتور دیگری که به عنوان گزینه دوم در پیش روی خریداران فورد ماوریک 2022 قرار دارد، یک موتور توربوشارژ چهار سیلندر 2 لیتری است. این موتور توسط یک جعبه دنده اتوماتیک هشت سرعته به محور جلویی یا هر دو محور خودرو متصل می‌شود. طی این اتصال قدرتی معادل 250 اسب بخار و گشتاور 277 پوند نیرو را برای سرنشینان فراهم می‌کند. طبق تست‌های انجام شده، حداکثر مصرف سوخت خودرو 23 mpg یا 4 لیتر به ازای 35 کیلومتر و حداقل آن 30 mpg یا 4 لیتر در ازای مسافت 50 کیلومتری است.

    اگر بدنبال بهترین کفپوش سه بعدی برای خودروی خود می باشید می توانید به بزرگترین و به روزترین برند در واردات کفپوش سه بعدی خودرو sicg مراجعه کرده و محصول خود راانتخاب کرده و سفارش دهید.

    هدف از تولید فورد ماوریک 2022 چیست؟

    هدف از ساخت خودرویی مثل فورد ماوریک 2022 شرکت در مسابقات آفرود و حمل بار است. سیستم تعلیق خودرو بسیار قوی است و کمک فنرها به خوبی تمام ضربات ناشی از دست‌اندازها و پستی و بلندی‌های مسیر را دفع می‌کنند. علاوه بر پیمودن مسیرهای آفرودی و لذت بردن از طبیعت، به لطف شاسی مستحکم، کمک فنرهای قوی و موتوری قدرتمند، می‌توانید از فورد ماوریک 2022 برای حمل بار نیز استفاده کنید. بسته به نوع موتور و سیستم انتقال قدرت، شما می‌توانید باری بین 900 تا 1800 کیلوگرم را توسط این خودروی بی‌نظیر جابجا کنید.

    در مقایسه با خودرویی مثل هیوندای سانتا کروز، فورد ماوریک 2022 یک سری نقاط ضعف و قوت دارد. به عنوان مثال قیمت پایه این خودرو فقط 20000 دلار و قیمت ماکزیمم آن بعد از اضافه شدن آپشن‌ها به سقف 21500 دلار می‌رسد. در حالیکه قیمت پایه هیوندای سانتا کروز 25000 دلار و قیمت ماکزیمم آن 41000 دلار است. البته نباید فراموش کرد که در ازای پرداخت پول بیشتر، امکانات و سرویس‌های مضاعفی در اختیارتان قرار می‌گیرد.

    مسئولان فورد با حذف آپشن‌های ارتباطی، سیستم اطلاعاتی و سیستم ایمنی، قیمت خودرو را به طرز دیوانه‌کننده‌ای کاهش داده‌اند. مثلا برخلاف اکثر خودروهای نسل جدید، فورد ماوریک 2022 از کروز کنترل بی‌بهره است. تنها امکانات ایمنی هوشمند خودرو، ترمز اضطراری اتوماتیک و روشن شدن خودکار چراغ‌های خطر در شب است. نمایشگر لمسی 8 اینچی خودرو کیفیت بالایی ندارد و خیلی تاریک است، به همین دلیل تماشای نمایشگر در روزهای آفتابی ممکن است کمی دشوار باشد.

    فورد ماوریک 2022 در یک نگاه کلی، بخریم یا نه؟

    تا به این قسمت تمامی موارد فنی، اطلاعات تکنیکی و مباحث حاشیه‌ای فورد ماوریک را به همراه مزایا و معایب آن به صورت صادقانه بررسی کردیم. بدون هیچ شکی وقتی قرار است در بازاری که قیمت خودروهای مدرن معمولا از 30000 دلار شروع می‌شود، فقط با پرداخت 20000 دلار یک خودروی فورد بخرید، نباید هم انتظار زیادی داشته باشید. تیم سازنده کیفیت موتور، شاسی، سیستم تعلیق و بدنه خودرو را در طراحی حفظ کرده و تلاش کرده از آپشن‌های اضافه ای مثل بلوتوث، دوربین های پوشش دهنده نقاط کور، سنسورهای اضافی و مباحث مشابه بکاهند تا قیمت خودرو خیلی زیاد نشود. در کل این خودرو بسیار زیبا و شیک است و مورد پسند تمامی اقشار جامعه می‌باشد.