زیرمجموعه گازو ریسینگ تویوتا با معرفی GR GT، راه تویوتا 2000GT و لکسوس LFA را ادامه میدهد. تویوتا از این محصول جدید به عنوان خودروی مسابقهای با مجوز تردد در خیابان، یاد کرده است.
هایما S5 پرو نسخهای ارتقاء یافته از دو مدل پیشین S5 است که با حفظ طراحی کلی بدنه، تغییراتی در بخش فنی و برخی امکانات رفاهی به خود دیده و این بار با پسوند پرو وارد میدان شده تا بتواند سرنوشت متفاوت تری نسبت به گذشته رقم بزند.
گروه جی ای سی در سال 2018 یک برند جدید به نام آیون (Aion) را تاسیس کرد تا وظیفه ساخت خودروهای برقی با قیمت اقتصادی را به آن محول کند. در سال 2022 اعلام شد که آیون هم یک برند جدید با نام هایپر را برای ساخت مدلهای اسپرت و گران، تاسیس کرده است. یک سال بعد، هایپر به عنوان زیرمجموعه مستقیم GAC شناخته شد و سپس در آگوست 2024 به هایپتک (Hyptec) تغییر نام داد. این نام از ترکیب دو کلمه هایپر و تکنولوژی، تشکیل شده است.
برند فالوین که در چین با نام فنگیون شناخته میشود، در اواخر سال 2023 و با هدف عرضه مدلهای برقی و هیبرید تاسیس شد. مدلهای این برند در ابتدا فقط نسخه تغییریافته از سایر محصولات چری بودند، اما با گذر زمان، فالوین هم هویت اختصاصی خود را به دست میآورد. حالا شرکت چری در جریان نمایشگاه گوانگژو 2025، از دو محصول جدید برند فالوین رونمایی کرده است.
مزدا 2 که در وطن خود با نام دمیو شناخته میشود، نخستین بار در سال 2002 معرفی شد. نسل دوم این خودرو به مدت کوتاهی در ایران هم به فروش میرسید، درحالیکه نسل سوم از سال 2014 تاکنون در بازار حضور دارد. با وجود دو بار بروزرسانی در سالهای 2019 و 2023، نمیتوان قدیمی بودن مزدا 2 نسبت به سایر رقبا را انکار کرد.
شرکت لیپ موتور که از مدتی پیش، حمایت گروه استلانتیس را نیز به دست آورده است، 21 نوامبر و در جریان نمایشگاه گوانگژو از محصول جدید خود یعنی A10 رونمایی کرد.
پس از معرفی نسل ششم تویوتا راوفور در می 2025، نسخه بازارهای آمریکای شمالی، اروپا، ژاپن و استرالیا نیز رونمایی شد و حالا نوبت به راوفور بازار چین رسیده است، که همچون گذشته، توسط اتحاد فاو تویوتا در این کشور عرضه خواهد شد.
با گذشت 10 سال از شروع فعالیت جنسیس به عنوان یک برند مستقل، تنوع سبد محصول این برند لوکس هم افزایش پیدا کرده است. زیرمجموعه اسپرت این برند کرهای به نام ماگما هم پارسال معرفی شد. اکنون جنسیس با رونمایی از یک کانسپت جالب به نام ماگما GT در فرانسه، قصد دارد نقشه راه محصولات پرفورمنس خود در یک دهه آینده را به نمایش بگذارد.
جیپ ریکان در سال 2022 معرفی شد، اما پس از تاخیر طولانی، این شاسیبلند آفرودر و برقی از اوایل 2026 به خط تولید وارد خواهد شد. خودروساز آمریکایی ابتدا مشخصات تیپ Moab از ریکان را منتشر کرده است.
شورولت دو سال پیش به تولید کامارو پایان داد، بدون آنکه برنامهای برای تولید جانشین آن در سر داشته باشد. البته زندگی کامارو همچنان ادامه دارد، چراکه این خودرو در مسابقات نسکار سال آینده هم حاضر خواهد شد.
پس از عرضه موفقیتآمیز سدان برقی نیسان N7، حالا این شرکت ژاپنی قصد دارد یک سدان پلاگین-هیبرید (PHEV) به نام N6 را به عنوان دومین عضو از سری «عصر جدید»، معرفی کند.
اوایل سال جاری، مدیرعامل جیپ به هواداران خبر داد که این شرکت قصد دارد بعد از سال 2025 نیز به تولید پیشرانه 6.4 لیتری Hemi ادامه بدهد. اکنون با معرفی رانگلر Moab 392 مدل 2026، میدانیم که این پیشرانه محبوب لااقل در تعداد محدود و برای یک سال دیگر، به حیات خود ادامه میدهد. بنابر اعلام مدیرعامل جیپ، این برند با توجه به نظرات هواداران، تصمیم گرفت که این پیشرانه را مدتی دیگر هم در خط تولید نگه دارد.
نسل سوم بی وای دی تانگ L در چین از بهار 2025 و به صورت همزمان با نسل قبل، به فروش میرسد. بی وای دی در تابستان امسال از عرضه تانگ L در استرالیا و نیوزیلند خبر داد. این خودرو از سال 2026 با نام سی لاین 8 در این دو کشور عرضه خواهد شد. اکنون باخبر شدیم که بی وای دی قصد دارد تانگ L را با نام آتو 8 به مکزیک صادر کند.
بنتلی سوپراسپرتس (SuperSports) اولین بار در سال 1925 معرفی شد. این خودرو با پیشرانه 4.5 لیتری، اولین محصول از بنتلی بود که میتوانست به سرعت 160 کیلومتر برساعت دست پیدا کند. پس از موفقیتهایی که سوپراسپرتس در اواخر دهه 20 و اوایل دهه 30 میلادی در مسابقات لمان به دست آورد، جایگاه بنتلی هم به عنوان یکی از مدعیان جدی خودروهای لوکس پرفورمنس تثبیت شد. اکنون و با گذشت یکصد سال پس از تولد سوپراسپرتس، این نام تاریخی در قالب یک خودروی اسپرت قدرتمند، سبک وزن (حداقل در مقیاس بنتلی!) و با انتقال قدرت به محور عقب، زنده شده است.
با گذشت 5 سال از معرفی کیا تلوراید، این خودرو به عنوان یکی از محصولات پرفروش کیا و البته یکی از محبوبترین شاسیبلندهای سه ردیفه بازار شناخته میشود. با وجود این موفقیت، کیا قصد دارد نسل دوم تلوراید را پس از رونمایی در نمایشگاه لس آنجلس، با مدل 2027 وارد بازار کند.
با شروع برگزاری نمایشگاه SEMA، انبوهی از خودروهای جالب و عجیب راهی لاس وگاس شدهاند. با توجه به سابقه سالهای گذشته، قابل پیشبینی بود که رینگ برادرز هم در این دوره از نمایشگاه SEMA حاضر شود. امسال هم مایک و جیم رینگ، یک خودروی جالب به نام کینگپین (Kingpin) را به این رویداد هیجانانگیز آوردهاند.
شرکت هیوندای با استفاده از فرصت برگزاری نمایشگاه SEMA، یک کانسپت جدید به نام آیونیک 9 آفرود را معرفی کرده است، تا توانایی خودروهای برقی برای بیراههنوردی را به مخاطبان نمایش بدهد. این خودرو که در همکاری هیوندای و شرکت BigTime شرکت گرفته است، به طور کامل برای آفرود آمادگی دارد.
خودرویی که در چین با نام چری آریزو 5 جی تی، در روسیه به نام اومودا S5 GT و در ایران با نام فونیکس Z6 GT شناخته میشود، حالا تحت نام آریزو 6 در قزاقستان رونمایی شده است. این مدل که بنابر خبر رسانههای روس از سبد محصولات چری در بازار چین کنار رفته است، با برخی تغییرات ظاهری به بازار این کشور آسیای میانه وارد خواهد شد. بد نیست بدانید که اومودا S5 که در ایران با نام آریزو 6 پرو میشناسیم هم از مدتی پیش با پیشرانه 1.5 لیتر تنفس طبیعی یا توربوشارژ در قزاقستان به فروش میرسد.
پس از معرفی دو مدل رنو 5 E-Tech و رنو 4 E-Tech که با استقبال رسانهها و مخاطبان همراه شد، رنو قصد دارد یک نام خاطرهانگیز دیگر یعنی توئینگو را به زندگی بازگرداند.
شرکت استلانتیس یک پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ جدید با نام هاریکان 4 توربو (Hurricane 4 Turbo) را طراحی کرده است. این پیشرانه به عنوان یکی از اولین نمونههای تولید انبوه مجهز به فناوری سیستم احتراق جت آشفته غیرفعال (TJI)، میتواند 324 اسببخار قدرت و 450 نیوتنمتر گشتاور تولید کند. این پیشرانه ابتدا در جیپ گرند چروکی 2026 نصب خواهد شد.