آدرین هالمارک با پذیرش سمت مدیرعامل جدید استون مارتین، از افزایش تنوع محصولات این برند خبر داد. حالا 18 ماه پس از معرفی ونتیج، نسخه نیرومندتر آن با لقب S رونمایی شده است.
نسل فعلی پورشه 911 با کد اتاق 992 از سال 2018 تاکنون در بازار حضور دارد. مدلهای مختلف این خودرو از سال 2024 تاکنون مورد بروزرسانی قرار گرفتهاند، از جمله کررا T که از اکتبر 2024 تاکنون فقط با گیربکس دستی به فروش میرسد.
لندرور دیفندر در فاصله سالهای 1948 تا 2016 تولید شد. پس از 4 سال انتظار، نسل دوم این خودروی به یادماندنی هم در دو کد اتاق 90 (سه در) و 110 (پنج در) در سال 2020 رونمایی شد. اتاق 130 هم دو سال بعد به این جمع پیوست.
نسل سوم مرسدس CLA در مارس 2025 رونمایی شد. همزمان با نزدیک شدن به عرضه این خودروی شکل گرفته براساس پلتفرم MMA، مرسدس برای خداحافظی با نسل فعلی CLA آماده میشود. این خودرو که از سال 2019 در بازار حضور دارد، ابتدا در نسخه قدرتمند AMG CLA 45 S فورماتیک پلاس از خط تولید کنار میرود.
نسل فعلی پورشه 911 با کد اتاق 992 از سال 2018 تاکنون در بازار حضور دارد. پس از معرفی نسخه بروزرسانی شده از کررا S کوپه و روباز در بهار 2024، حالا نوبت به عضو دیگر خانواده یعنی کررا 4S رسیده که در سه فرم کوپه، کانورتیبل و تارگا معرفی شده است. از میان اینها، تارگا فقط به صورت چهار چرخ محرک عرضه میشود، درحالیکه دو مدل دیگر به صورت محرک-عقب نیز قابل خریداری است.
شرکت آفتاواز به عنوان مالک برند لادا، در سپتامبر 2022 از ساخت یک کراساور برمبنای وستا خبر داد. پس از نمایش مدل اولیه، نمونه نهایی در هجدهم ژوئن 2025 در رویداد SPIEF رونمایی شده است.
برخلاف شایعاتی که از نامگذاری تیپ پرچمدار کوروت C8 با لقب Zora خبر میداد، این خودرو در نهایت با لقب ZR1X معرفی شده است. هرچند حرف X میتواند یادآور سامانه چهار چرخ محرک باشد، اما درواقع کوروت ZR1X یک خودروی هیبرید محرک-عقب است، که با مشخصات فنی برگرفته از کوروت E-Ray، لقب سریعترین و نیرومندترین کوروت تاریخ را در اختیار میگیرد.
کمِل تروفی (Camel Trophy) یک رقابت بینالمللی ماجراجویانه و آفرودی بود که بین سالهای 1980 تا 2000 میلادی برگزار میشد. نام این رقابت از حامی مالی آن یعنی شرکت دخانیات Camel گرفته شده بود ولی به معادل شتر در زبان انگلیسی هم اشاره داشت که یادآور صحرا و شنزار بود. البته کمل تروفی به عنوان رقابتی برای استقامت، توانایی فنی، کار تیمی و بقا در شرایط سخت طبیعی، در مسیرهای گوناگون شامل مرداب، جنگل، صحرا و کوهستان برگزار میشد.
آئودی از سال 2011 تاکنون، بیش از 2 میلیون دستگاه Q3 فروخته است. نسل اول این خودرو براساس پلتفرم PQ35 تولید میشد، درحالیکه نسل دوم به پلتفرم MQB گروه فولکس واگن دست پیدا کرد. اکنون سومین نسل این خودرو با نسخه بروزرسانی شده از همین پلتفرم، معرفی شده است.
زیرمجموعه اسپرت مرسدس بنز یعنی AMG، با حذف پیشرانه آزمایششده و قابل اعتماد V8 ، مورد انتقاد قرار گرفت. نسل جدید مرسدس C63 با موتور توربو-هیبرید چهار سیلندر، عملکرد فنی خوبی دارد، اما به دلیل وزن بالا و عدم ارائه حس رانندگی اسپرت، در حال حاضر فروش خوبی ندارد. حتی مدیرعامل AMG یعنی مایکل شیبه هم به نحوی به این شکست اعتراف کرده است.