پس از عرضه موفقیتآمیز سدان برقی نیسان N7، حالا این شرکت ژاپنی قصد دارد یک سدان پلاگین-هیبرید (PHEV) به نام N6 را به عنوان دومین عضو از سری «عصر جدید»، معرفی کند.
اوایل سال جاری، مدیرعامل جیپ به هواداران خبر داد که این شرکت قصد دارد بعد از سال 2025 نیز به تولید پیشرانه 6.4 لیتری Hemi ادامه بدهد. اکنون با معرفی رانگلر Moab 392 مدل 2026، میدانیم که این پیشرانه محبوب لااقل در تعداد محدود و برای یک سال دیگر، به حیات خود ادامه میدهد. بنابر اعلام مدیرعامل جیپ، این برند با توجه به نظرات هواداران، تصمیم گرفت که این پیشرانه را مدتی دیگر هم در خط تولید نگه دارد.
نسل سوم بی وای دی تانگ L در چین از بهار 2025 و به صورت همزمان با نسل قبل، به فروش میرسد. بی وای دی در تابستان امسال از عرضه تانگ L در استرالیا و نیوزیلند خبر داد. این خودرو از سال 2026 با نام سی لاین 8 در این دو کشور عرضه خواهد شد. اکنون باخبر شدیم که بی وای دی قصد دارد تانگ L را با نام آتو 8 به مکزیک صادر کند.
بنتلی سوپراسپرتس (SuperSports) اولین بار در سال 1925 معرفی شد. این خودرو با پیشرانه 4.5 لیتری، اولین محصول از بنتلی بود که میتوانست به سرعت 160 کیلومتر برساعت دست پیدا کند. پس از موفقیتهایی که سوپراسپرتس در اواخر دهه 20 و اوایل دهه 30 میلادی در مسابقات لمان به دست آورد، جایگاه بنتلی هم به عنوان یکی از مدعیان جدی خودروهای لوکس پرفورمنس تثبیت شد. اکنون و با گذشت یکصد سال پس از تولد سوپراسپرتس، این نام تاریخی در قالب یک خودروی اسپرت قدرتمند، سبک وزن (حداقل در مقیاس بنتلی!) و با انتقال قدرت به محور عقب، زنده شده است.
با گذشت 5 سال از معرفی کیا تلوراید، این خودرو به عنوان یکی از محصولات پرفروش کیا و البته یکی از محبوبترین شاسیبلندهای سه ردیفه بازار شناخته میشود. با وجود این موفقیت، کیا قصد دارد نسل دوم تلوراید را پس از رونمایی در نمایشگاه لس آنجلس، با مدل 2027 وارد بازار کند.
با شروع برگزاری نمایشگاه SEMA، انبوهی از خودروهای جالب و عجیب راهی لاس وگاس شدهاند. با توجه به سابقه سالهای گذشته، قابل پیشبینی بود که رینگ برادرز هم در این دوره از نمایشگاه SEMA حاضر شود. امسال هم مایک و جیم رینگ، یک خودروی جالب به نام کینگپین (Kingpin) را به این رویداد هیجانانگیز آوردهاند.
شرکت هیوندای با استفاده از فرصت برگزاری نمایشگاه SEMA، یک کانسپت جدید به نام آیونیک 9 آفرود را معرفی کرده است، تا توانایی خودروهای برقی برای بیراههنوردی را به مخاطبان نمایش بدهد. این خودرو که در همکاری هیوندای و شرکت BigTime شرکت گرفته است، به طور کامل برای آفرود آمادگی دارد.
خودرویی که در چین با نام چری آریزو 5 جی تی، در روسیه به نام اومودا S5 GT و در ایران با نام فونیکس Z6 GT شناخته میشود، حالا تحت نام آریزو 6 در قزاقستان رونمایی شده است. این مدل که بنابر خبر رسانههای روس از سبد محصولات چری در بازار چین کنار رفته است، با برخی تغییرات ظاهری به بازار این کشور آسیای میانه وارد خواهد شد. بد نیست بدانید که اومودا S5 که در ایران با نام آریزو 6 پرو میشناسیم هم از مدتی پیش با پیشرانه 1.5 لیتر تنفس طبیعی یا توربوشارژ در قزاقستان به فروش میرسد.
پس از معرفی دو مدل رنو 5 E-Tech و رنو 4 E-Tech که با استقبال رسانهها و مخاطبان همراه شد، رنو قصد دارد یک نام خاطرهانگیز دیگر یعنی توئینگو را به زندگی بازگرداند.
شرکت استلانتیس یک پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ جدید با نام هاریکان 4 توربو (Hurricane 4 Turbo) را طراحی کرده است. این پیشرانه به عنوان یکی از اولین نمونههای تولید انبوه مجهز به فناوری سیستم احتراق جت آشفته غیرفعال (TJI)، میتواند 324 اسببخار قدرت و 450 نیوتنمتر گشتاور تولید کند. این پیشرانه ابتدا در جیپ گرند چروکی 2026 نصب خواهد شد.
نیسان در نمایشگاه خودرو توکیو 2025، چهارمین نسل از الگرند را رونمایی کرده است. نسل اول این مینی ون پرمیوم در سال 1997 و برای رقابت با تویوتا آلفارد و هوندا اودیسه وارد بازار شد. نسل سوم هم بین سالهای 2011 تا 2017 تولید میشد. حالا پس از نزدیک به یک دهه غیبت، نیسان الگرند برای رقابتی جدید، آماده میشود.
هنوز هم بزرگترین خودروساز دنیاست. پارسال 10 میلیون و 800 هزار دستگاه خودرو فروخته. 320 میلیارد دلار درآمد و 38 میلیارد دلار هم سود خالص داشته. بهتنهایی 12.5 درصد از سهم کل بازار جهانی خودرو را در اختیار دارد. بیش از 370 هزار کارمند رسمی در سرتاسر دنیا برایش کار میکنند. اینها آمار ترسناک گروه خودروسازی تویوتاست. پس، هیچکس نمیتواند به نحوه مدیریت این امپراطوری ایرادی وارد کند. پس، هر تصمیمی که میگیرد، منطقی است. پس، میداند که چی کار دارد میکند. پس، اگر روزی روزگاری یک خودرو را در آمریکا برای آمریکاییها میساخته و روزی روزگاری همان خودرو را در چین برای چینیها میساخت، حتماً دلیلی داشته. این داستان «ونزا» است.
مزدا در نمایشگاه حمل و نقل ژاپن 2023 هم کانسپت دیگری به نام ویژن ایکس-کامپکت را معرفی کرد، که از نظر تناسبات طراحی به مزدا 2 شباهت دارد.
به نظر میرسد که میتسوبیشی قصد دارد با زنده کردن محصولات موفق قبلی، به ریشههای خود بازگردد. شاهد این امر را میتوان در نمایشگاه حمل و نقل ژاپن 2025 مشاهده کرد، جایی که دو کانسپت Elevance و دلیکا D5 توسط این برند ژاپنی به نمایش درآمده است.
شرکت مزدا با معرفی دو کانسپت در نمایشگاه حمل و نقل ژاپن 2025، چهره و فناوریهای محصولات خود در سالهای آینده را به نمایش گذاشته است.
اومودا به عنوان یکی از برندهای زیرمجموعه گروه چری، در حال حاضر فقط یک محصول مستقل یعنی C5 (در ایران با نام فونیکس FX) را عرضه میکند. اما چند روز پیش بود که اومودا در رویداد International Summit of Users از محصول جدید خود به نام C4 رونمایی کرد.
از سال 1967 تاکنون، تویوتا سنچوری به عنوان لوکسترین خودروی ساخت ژاپن توسط نهادهای دولتی و ثروتمندان این کشور مورد استفاده قرار میگیرد. اما با معرفی سنچوری SUV در سال 2023، برگ تازهای در تاریخچه این نام مشهور باز شد و حالا با رونمایی از سنچوری کوپه در نمایشگاه خودرو ژاپن 2025، سنچوری راه خود را از سایر محصولات تویوتا جدا میکند.
هاوال به عنوان یکی از برندهای زیرمجموعه گروه گریت وال، با انتشار تصاویری از H6L، از افزایش تنوع اعضای خانواده H6 خبر داده است. این خانواده در حال حاضر، نسلهای دوم و سوم هاوال H6 به همراه فیسلیفت نسل سوم که هاوال از آن با عنوان نسل چهارم H6 یاد میکند را دربرمیگیرد.
شرکت چری از شاسیبلند پرچمدار خود در بازار بریتانیا یعنی چری تیگو 9 CSH مدل 2026 رونمایی کرده است.
شرکت تویوتا با معرفی نسخه وودلند (Woodland) از راوفور 2026، قصد دارد قابلیتهای فنی این خودرو را با مصرف سوخت اقتصادی و سروصدای کمتر پیشرانه، به مشتریان عرضه کند.