شرکت چری، نسخه گلوبال ادیشن از شاسی بلند میانسایز اکسید یعنی یائوگوانگ را معرفی کرده است. با توجه به لقب این مدل، به نظر میرسد که چری قصد دارد آن را در بازارهای خارج از چین هم عرضه کند.
طراحی اکسید RX گلوبال ادیشن
طراحی بدنه اکسید یائوگوانگ گلوبال ادیشن با مدل فعلی تفاوتی ندارد. نوار LED بین چراغهای جلو، فرم عمودی دو دیلایت در طرفین سپر، چراغ سرتاسری عقب و خروجی دوتایی اگزوز، بدون تغییر باقیمانده درحالیکه تریم مشکی در نمای عقب و امکان سفارش ترکیب دو رنگ برای بدنه، اضافه شده است.
ابعاد بدنه اکسید یائوگوانگ گلوبال ادیشن در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.781، 1.92، 1.671 و 2.815 متر اعلام شده است. بسته به تجهیزات، وزن این خودرو بین 1913 تا 2171 کیلوگرم قرار میگیرد.
همچون مدل فعلی، در کابین اکسید یائوگوانگ گلوبال ادیشن نیز دو نمایشگر دیجیتال 24.6 اینچ با رابط کاربری Lion 5.0، دکمه چرخان کنترل، 8 اسپیکر سونی، شارژر بیسیم 50 وات، نورپردازی 256 رنگ و کنسول تاشوی عقب ارائه شده است.
مشخصات فنی اکسید RX گلوبال ادیشن
مدل فعلی اکسید یائوگوانگ یا همان اکسید RX در تیپ هیبرید به پیشرانه 1.5 لیتر توربوشارژ، دو یا سه موتور برقی (بسته به تیپ) و انتقال قدرت سه سرعته DHT، مجهز شده است. این ترکیب فنی در نسخه گلوبال ادیشن هم وجود دارد با این تفاوت که خریدار میتواند یک موتور برقی دیگر برای محور جلو را نیز سفارش بدهد.
پیشرانه 1.5 لیتر توربوشارژ، 154 اسببخار قدرت و 220 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. در تیپ لانگ رنج 120، موتور برقی جلو با 201 اسببخار قدرت و 310 نیوتنمتر گشتاور و باتری 19.53 کیلووات ساعت نصب شده است، تا برد حرکتی برقی به 120 کیلومتر (برمبنای CLTC) برسد.
در تیپ اولترا لانگ رنج 120، خروجی موتور برقی به 221 اسببخار قدرت و 310 نیوتنمتر گشتاور و ظرفیت باتری به 34.46 کیلووات ساعت افزایش مییابد تا برد برقی 210 کیلومتر در دسترس باشد.
اما تیپ 200 اولترا لانگ رنج 4WD با حفظ مشخصات فنی تیپ قبلی، یک موتور برقی دیگر با 235 اسببخار قدرت و 310 نیوتنمتر گشتاور را نیز به همراه دارد. برد برقی این تیپ، 200 کیلومتر اعلام شده است.
قیمت اکسید RX گلوبال ادیشن
اکسید یائوگوانگ گلوبال ادیشن در سه تیپ با قیمت پایه 139,900، 169,900 و 189,900 یوان (19,600، 23,800 و 26,600 دلار) به فروش میرسد.
درحالیکه مخاطبان برای رونمایی از لکسوس LFR لحظهشماری میکنند، تویوتا هم یک بمب خبری دیگر را به فضای رسانهای پرتاب کرده است. این خودرو چیزی است، که حتی بیشتر از کراون کوپه یا مینی ون شش چرخ LS میتواند نظر مخاطبان را جلب کند: نسل جدید کرولا.
انتظار میرود که در نخستین روز از نمایشگاه خودرو ژاپن 2025 که به عنوان روز خبرنگاران شناخته میشود، فرصت ملاقات با کانسپت تویوتا کرولا هم فراهم شود.
طراحی نسل جدید تویوتا کرولا
باید به طراحی انقلابی این کانسپت جدید توجه کرد، که با طراحی محافظهکارانه نسل فعلی تویوتا کرولا، تفاوت بسیار زیادی دارد. خمیدگی سقف، طرح پیکسلی چراغهای جلو با نوار نورانی بین آنها، باله عقب با فرم هندسی و خمیدگی خط شانه در کنار ستون A، از مهمترین ویژگیهای ظاهری کانسپت کرولا بشمار میآید.
هرچند تویوتا از این مدل با عنوان کانسپت یاد میکند، اما فرم آینههای جانبی به یک خودروی آماده تولید شباهت دارد.
از این گمانهزنیها که بگذریم، به نظر میرسد که تویوتا قصد دارد پس از تولید چندین نسل از کرولا با طراحی محافظهکارانه، چهرهای کاملا جدید از این سدان محبوب را به نمایش بگذارد.
مشخصات فنی نسل جدید تویوتا کرولا
طول کوتاه کاپوت، احتمال شکلگیری این خودرو براساس پلتفرم برقی جدید را افزایش میدهد، هرچند که تویوتا مدتی پیش از ساخت یک پیشرانه 4 سیلندر کاملا جدید با ابعاد جمعوجور خبر داد.
وجود یک درگاه شارژ روی گلگیر جلو سمت راننده، از وجود موتور برقی در نسل جدید کرولا خبر میدهد. حتی اگر این خودرو به قوای حرکتی پلاگین-هیبرید مجهز شده باشد، باز هم با تغییری بزرگ نسبت به مدل فعلی مواجه هستیم.
بعید نیست که تویوتا همچون بسیاری از خودروسازان دیگر، تصمیم گرفته باشد که نسل جدید کرولا را در هر دو تیپ برقی و هیبرید تولید کند. اما با توجه به سابقه ذهنی مشتریان از پریوس و جایگاه این خودرو به عنوان یکی از اولینها در کلاس هیبرید، بعید است که نسخه هیبرید از خط تولید خارج شود. بنابراین انتظار داریم که همچون لکسوس ES، نسل جدید کرولا نیز به طور همزمان در دو تیپ برقی و هیبرید تولید شود.
یکی از ویژگیهای ظاهری نسل جدید مرسدس بنز GLC، جلوپنجره بزرگ آن بود که توجه مخاطبان را جلب کرد. حالا به نظر میرسد که مرسدس بنز بدون توجه به نظرات موافق یا مخالف، قصد دارد این عنصر طراحی را در سایر محصولات جدید خود نیز تکرار کند. البته این قطعه قرار نیست در تمام خودروها نامتناسب به نظر برسد، چراکه در کانسپت ویژن آیکانیک، ارتباط بصری مناسبی بین جلوپنجره و فرم کلی بدنه ایجاد شده است.
مرسدس ویژن آیکانیک فعلا یک کانسپت است، اما انتظار داریم که برخی از ویژگیهای آن را در محصولات بعدی مرسدس مشاهده کنیم از جمله نسل جدید S کلاس برقی که در آینده نزدیک معرفی خواهد شد. البته اگر مرسدس بنز یک پیشرانه V8 جدید را به خط تولید بازگرداند، اصلا بعید نیست که نسخه نهایی مرسدس ویژن آیکانیک را در قالب یک کوپه لوکس به خط تولید وارد کند.
طراحی مرسدس ویژن آیکانیک
ابعاد بزرگ جلوپنجره ویژن آیکانیک به محصولات مرسدس بنز در سالهای گذشته همچون W108 , W111 و مدل تشریفاتی 600 پولمان، اشاره دارد. البته حاشیه کروم، شیشه با زمینه دودی و همچنین اجزای نورانی، میتواند برخی انتقادات را به طرف این قطعه روانه کند، ولی به هرحال باید پذیرفت که این قطعه در مقایسه به همتای خود در GLC، تناسب بیشتری با بدنه و هویت ویژن آیکانیک دارد.
فرم کلی بدنه مرسدس ویژن آیکانیک به مرسدس بنز 540K اتوبان کوریر 1938 شباهت دارد، خودرویی بسیار ویژه که در تعداد کمتر از انگشتان یک دست ساخته شد و نمونهای از آن نیز در ایران حضور دارد. به نظر میرسد که بخش انتهایی بدنه ویژن آیکانیک با الهام از 300SL شکل گرفته است.
در فضای کابین مرسدس ویژن آیکانیک میتوان تاثیرپذیری از سبک هنر آرت دکو را تشخیص داد. سازه شیشهای معلق روی داشبورد با نام Zeppelin، فرمان لوکس با طرح چهارپره و فضایی برای اجزای هوش مصنوعی، طرحی منحصربهفرد را به نمایش میگذارد درحالیکه روکش مخمل آبی صندلیها و کفپوش با نوارهای برجسته، عناصر دکوراتیو دهه 20 میلادی را یادآوری میکند که ریشه آن به قرن 17 میلادی بازمیگردد.
ویژگیهای جذاب مرسدس ویژن آیکانیک
مرسدس از اعلام مشخصات فنی ویژن آیکانیک خودداری میکند، اما میدانیم که این خودرو به موتور برقی، سیستم فرمان سیمی و رنگ خورشیدی بدنه، مجهز شده است. این روکش خاص میتواند با ذخیره انرژی، برد حرکتی خودرو را افزایش بدهد. بنابر اعلام مرسدس بنز، با استفاده از این روکش برای تزئین بدنه یک کراساور میانسایز، میتوان نیروی لازم برای پیمایش 1200 کیلومتر را در طی یک سال ذخیره کرد. البته این تخمین براساس شرایط ایدهآل اندازهگیری شده است.
یکی دیگر از تجهیزات مرسدس ویژن آیکانیک، سیستم محاسبات عصبی نوروفورمیک است. این سامانه با ساختار محاسباتی مشابه مغز انسان، میتواند سریعتر و دقیقتر از هوش مصنوعی عمل کند. بنابر اعلام مرسدس بنز، این سامانه میتواند اعمالی همچون تشخیص علائم جاده، شناسایی سایر خودروها و مدیریت مصرف انرژی را بسیار بهتر انجام بدهد.
مرسدس ویژن آیکانیک به سطح 4 سامانه خودران مجهز شده است، بنابراین سرنشینان از جمله راننده حتی در هنگام حرکت یا پارک کردن خودرو نیز میتوانند استراحت کنند.
مهر 1404: در روزهای اخیر، خبری تحت عنوان لغو محدودیت حجمی پیشرانه برای واردات خودرو و همچنین حذف محدودیت ارزی برای واردات منتشر شده است. در همین راستا، برخی از شرکتها به سراغ واردات دو مدل محبوب و پرفروش تویوتا، یعنی لندکروزر و پرادو رفته اند و قصد دارند جدیدترین نسخه آن ها را وارد کنند.
عرضه تویوتا لندکروزر پرادو مدل 2025 برای عموم مردم است و مختص جانبازان نیست. اما ممکن است تعداد محدودی از این خودروهای محبوب وارد شوند.
نسخه جدید پرادو با کد J250 شناخته میشود و بر اساس همان پلتفرم TNGA-F موجود در لکسوس GX و لندکروزر سری ۳۰۰ ساخته شده است. البته ابعاد آن کوچکتر از سری ۳۰۰ و قیمتش کمتر از لکسوس GX است.
ارزش گذاری این خودرو در گمرک انجام شده و قرار است به زودی به مرحله عرضه در سامانه برسد.
طراحی تویوتا لندکروزر پرادو J250
ویژگیهای مربوط به رانندگی لندکروزر شامل حالتهای رانندگی فول تایم 4WD و جعبه انتقال دو سرعته، فاصله ۸.۷ اینچی خودرو از سطح زمین و زاویه ورود ۳۱ درجه، زاویه خروج ۲۲ درجه و زاویه شکست ۲۵ درجه است.
لندکروزر جدید نیز همانند لکسوس GX، خط پنجرههای ارتقا یافته دارد؛ اما طراحی این دو محصول مشابه یکدیگر نیست. شیشه جلو هر دو تقریبا صاف است، اما لندکروزر جزئیات بیشتر و زرق و برق کمتری دارد.
در بخش جلو، سپر بستهتر و جلوپنجره مستطیلی دیده میشود. جالب است بدانید که تریم 1958 و تریم پرچمدار آن، یعنی First Edition، چراغهای جلو گرد دارند؛ اما چراغهای جلویی تریم سطح متوسط، مستطیلی و شبیه به نسخه FJ62 هستند. نمای جلویی تریم 1958 از حجم زیادی پلاستیک تشکیل شده است، که نسبت به تریم لندکروزر و فرست ادیشن، ارزانتر به نظر میرسد.
در بخش عقب خودرو، یک نوار نوری در عرض بدنه قرار گرفته که در دو طرف آن چراغهای عقب ساده و مربعی دیده میشوند. طراحی این بخش ساده و دلنشین بوده و تایر زاپاس فول سایز آن نیز در قسمت زیرین سپر جای داده شده است. طراحی بخش عقب خودرو، یادآور دورانی است که لندکروزر ابزاری برای انجام کار بود. سری ۲۵۰ LC شیشه عقب دریچهای دارد که میتواند خود به خود باز شود. اما قسمتی از در صندوق عقب لندکروزر قدیمی که به سمت پایین باز میشد، حذف شده است.
لندکروزر 2024 در همه تریمها به طور استاندارد با تایرهای مناسب هر چهار فصل عرضه میشود. بنابراین برای آفرودهای جدی و سنگین، باید تایرها تعویض شوند. طراحی رینگها نیز جلب توجه نمیکند. امیدواریم که برای تریم 1958، رینگهای فولادی طرح قدیم به صورت یک آپشن برای آفرود ارائه شوند.
کابین و امکانات تویوتا لندکروزر پرادو J250
لندکروزر جدید فقط به عنوان یک خودرو پنج سرنشینه عرضه میشود؛ درست همانند لندکروزر دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی. این خودرو به نظر به اندازه سری ۱۰۰ و ۲۰۰ لوکس نیست؛ اما کابین آن به بهترین نحو ساخته شده و پلاستیکهای نرم در آن وجود دارد.
توجه داشته باشید که حتی در تریم پایه 1958، صندلیهای جلو و فرمان گرمکن دارند و روکشهای آن پارچهای است. تریم سطح متوسط آن روکشهای چرم مصنوعی Softex و گرمکن و تهویه صندلیهای جلو دارد. چرم طبیعی تنها در تریم فرست ادیشن دیده میشود.
در تریم پایه یک نمایشگر ۸ اینچی لمسی تعبیه شده، که به جدیدترین سیستم اطلاعات و سرگرمی مجهز است. اگر تریم سطح متوسط و یا برتر را انتخاب کنید، یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی با همان سیستم نصیبتان میشود. سایر ویژگیها شامل کروز کنترل تطبیقی، مرکز خطوط، ترمز اضطراری خودکار، سیستم جلوگیری از خروج از خطوط، سیستم ایمنی فعال و نظارت بر نقاط کور، است.
مشخصات فنی تویوتا لندکروزر پرادو J250
لکسوسGX و لندکروز سری300، به پیشرانه V6 توئینتوربو با حجم پیشرانه ۳.۴ لیتر مجهز شدهاند. اما لندکروزر سری ۲۵۰ بازار آمریکا، به موتور پیشرانه سیلندر خطی توربوشارژ I-Force Max مجهز شده است، که حجم ۲.۴ لیتری دارد، خروجی پیشرانه به ۳۲۶ اسببخار قدرت و ۶۳۰ نیوتنمتر گشتاور میرسد.
یک موتور الکتریکی ۴۸ ولتی در جعبه دنده هشت سرعته قرار گرفته است، که به لطف آن حتی در سرعتهای پایین هم صدای پیشرانه به گوش میخورد.
درست همانند نسلهای قبلی لندکروزر، این مدل نیز با سیستم چهار چرخ محرک ارائه شده است. علاوه بر آن، دیفرانسیل مرکزی لغزش محدود و قفل دیفرانسیل نیز دارد.
بسیاری از اجزای حیاتی قسمت زیرین خودرو، در قاب ریلی قرار گرفتهاند تا به راحتی از مسیرهای سخت و سنگی عبور کند. پایینترین قسمت بدنه لندکروزر، بخشهای عقبی هستند که کمی آسیبپذیر به نظر میرسند. اما از آسیب جدی جلوگیری میشود.
ویژگیهای دیگری نیز وجود دارند تا به قابلیت آفرود کمک کنند. همه مدلهای لندکروزر، سیستم کنترل خزیدن با سرعت پایین دارند که دریچه گاز و ترمز کنترل میشود و راننده میتواند بر فرمان تمرکز کند. سیستم کمک حرکت در سراشیبی نیز به فرود از تپهها کمک میکند.
میله قسمت جلویی قابلیت انعطاف و چرخیدن دارد تا عبور از صخرههای بزرگ میسر شود.
در دو تریم لندکروزر و فرست ادیشن، حالتهای Multi-Terrain Select وجود دارد که شامل مسیر گل، سنگ و شن است. این دو تریم، سیستم کنترل زمین دارند که در آن تصاویری از مسیر در بخشهای زیر خودرو و کنارههای آن به راننده ارائه میشود.
پس از معرفی تیپ S برای دو مدل DBX و ونتیج در اوایل 2025، حالا استون مارتین DB12 S هم رونمایی شده است. این بروزرسانی به عنوان بخشی از برنامههای مدیرعامل جدید استون مارتین برای افزایش تنوع محصولات، هیجان بیشتری به DB12 تزریق کرده است.
مشخصات فنی استون مارتین DB12 S
اول به سراغ پیشرانه 4 لیتری V8 توئین توربوشارژ این خودرو برویم، که حالا با 20 واحد افزایش، 691 اسببخار قدرت و 800 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. به لطف افزایش نیرو، استون مارتین DB12 S حالا میتواند ظرف 3.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساعت برسد. این رقم برای تیپ ولانته (روباز)، 3.5 ثانیه و حداکثر سرعت هر دو تیپ هم 325 کیلومتر برساعت اعلام شده است.
ترمزهای کربن سرامیک با دیسکهای 16.1 و 14.2 اینچ در محور جلو و عقب، 27 کیلوگرم از نمونه قبلی سبکتر است و نسل جدید سامانه کنترل ترمز در پیچها را نیز به همراه دارد.
از دیگر ویژگیهای فنی استون مارتین DB12 S میتوان به تنظیمات جدید فرمان و پدال گاز، نصب کمکفنرهای DTX ساخت بیلاشتاین و بهبود عملکرد دیفرانسیل الکترونیکی عقب، اشاره کرد. مهندسان استون مارتین به منظور پایداری بیشتر DB12 S، سفتی تعلیق را افزایش دادهاند.
طراحی استون مارتین DB12 S
استون مارتین DB12 S به واسطه نشان قرمزرنگ S، اجزای کاپوت به رنگ مشکی براق یا فیبرکربن و همچنین طراحی دوقسمتی زیرسپری جلو، از تیپ استاندارد متمایز شده است. البته طراحی زیرسپری علاوه بر ظاهر، از نظر آیرودینامیک هم کارکرد دارد، چراکه با هدایت بهتر جریان هوا به ناحیه چرخهای جلو، نیروی رو به پایین در این بخش را افزایش میدهد.
در بخش عقب نیز با باله ثابت، طراحی جدید دیفیوزر و چهار خروجی اگزوز از جنس فولاد ضدزنگ مواجه هستیم. خریدار میتواند اگزوز تیتانیوم با 1.5 دسیبل صدای بیشتر و 12 کیلوگرم وزن کمتر را سفارش بدهد.
در فضای کابین استون مارتین DB12 S میتوان کلید گردان فلزی انتخاب حالت رانندگی به رنگ قرمز و همچنین حرف S روی پشتی صندلیها را مشاهده کرد. خریدار میتواند یکی از سه رنگ موجود را برای تریم چرم و آلکانترا، انتخاب کند.
قیمت استون مارتین DB12 S
استون مارتین DB12 S در دو فرم کوپه و روباز از سه ماهه اول 2026 به مشتریان تحویل خواهد شد. از قیمت این خودرو اطلاعی در دسترس نیست، اما با توجه به قیمت پایه 250 هزار دلاری DB12 ، اصلا بعید نیست که قیمت پایه استون مارتین DB12 S بیش از 275 هزار دلار تعیین شود.
برند دنزا در سال 2010 و به عنوان جوینت ونچر میان بی وای دی و مرسدس بنز تاسیس شد. سهم خودروساز آلمانی از این شراکت در سال 2021 به فقط 10 درصد کاهش یافت و در سپتامبر 2024، این شراکت به طور کامل به پایان رسید.
این روزها، سهم اصلی فروش دنزا در بازار چین به مینی ون D9 تعلق دارد، درحالیکه دو کراساور N7 و N8 با استقبال چندانی مواجه نیستند. اکنون دنزا امیدوار است که با عرضه محصولات جدید از جمله N8L ،اوضاع را بهبود ببخشد.
کابین و امکانات دنزا N8L
دنزا N8L به عنوان یک خودروی بزرگ شش نفره، به سه ردیف صندلی 2 تایی مجهز شده است. برای ردیف دوم میتوان زیرپایی برقی را سفارش داد.
مطمئنا سرنشینان ردیف سوم، فضای چندانی در اختیار ندارند اما انتظار داریم که برای این بخش نیز گرمکن نصب شود. از دیگر امکانات رفاهی این خودرو میتوان به نمایشگر کنترل برای سرنشینان عقب، پردههای دستی و یخچال، اشاره کرد. همچون دنزا N9، صندلیهای ردیف جلو در این مدل نیز با فرم مشهور به zero-gravity طراحی شده است.
روی داشبورد هم با دو نمایشگر برای راننده، سرنشین جلو، صفحه لمسی میانی، طراحی دو شاخه فرمان، شارژر بیسیم، محفظه لوازم، دو جالیوانی و اهرم دنده روی ستون فرمان مواجه هستیم.
طراحی دنزا N8L
طراحی ظاهری دنزا N8L با فرم موازی دو چراغ دیلایت در هر طرف، جلوپنجره شش ضلعی در پایین سپر جلو، دستگیره مخفیشونده درها، تزئین ستونهای B ،C و D و ابعاد بزرگ چراغهای عقب، از زبان طراحی این برند پیروی میکند. بنابر اسناد رسمی، مواردی شامل تزئین دو رنگ بدنه، رینگهای مشکی با طراحی آئرودینامیک و کالیپرهای مشکی ترمز را هم میتوان برای این خودرو انتخاب کرد.
ابعاد بدنه دنزا N8L در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 5.2، 1.999، 1.82 و 3.075 متر اعلام شده است. در تیپ مجهز به پهپاد Lingyuan، ارتفاع بدنه به 1.99 متر افزایش مییابد.
مشخصات فنی دنزا N8L
قوای حرکتی دنزا N8L از سامانه پلاگین-هیبرید شامل پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژ 203 اسببخار و سه موتور برقی تشکیل میشود. یک پیشرانه 200 کیلووات (272 اسببخار) روی محور جلو و دو موتور 240 کیلووات (321 اسببخار) روی هریک از چرخهای عقب قرار دارد.
مجموعه باتری لیتیوم آهن فسفات 46.99 کیلووات ساعت، برد حرکتی در حالت برقی هم به 170 کیلومتر (160 کیلومتر در تیپ مجهز به پهپاد) میرسد.
قیمت دنزا N8L
بنابر گمانه زنی رسانههای چینی، قیمت دنزا N8L در محدوده 350 تا 400 هزار یوان (49.200 تا 56.200 دلار) تعیین خواهد شد. این خودرو با لی اتو L8، وی لانشان و آیتو M8 رقابت میکند.
مدتی پس از انتشار چند تصویر از بدنه و فضای داخلی نسل پنجم جیلی امگرند، اکنون این خودرو به نمایندگیهای جیلی وارد شده است. البته جیلی همچنان قصد دارد به انتشار تصاویر تبلیغاتی از این محصول ادامه دهد، چراکه فعلا فروش این مدل را آغاز نکرده است.
طراحی جیلی امگرند 2026
با توجه به تصاویر میتوان دریافت که نسل پنجم جیلی امگرند در واقع نسخه درونسوز از جیلی استارشاین 6 است، که با پیشرانه پلاگین-هیبرید به فروش میرسد. با وجود شباهت کامل بین این دو مدل، جزئیاتی مثل طراحی سپر جلو و جلوپنجره، اجزای داخل چراغ های جلو و حاشیه کرومی خروجیهای اگزوز با استارشاین 6 تفاوت دارد.
ابعاد بدنه جیلی امگرند در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.815، 1.885، 1.48 و 2.755 متر اعلام شده، که در تمام جهات از مدل فعلی امگرند بزرگتر است.
کابین و امکانات جیلی امگرند 2026
در فضای داخلی جیلی امگرند جدید هم با طراحی جدید داشبورد، پوشش داخلی درها و فرمان مواجه هستیم که طبیعتا به استارشاین 6 شباهت دارد. البته برخلاف همتای هیبرید، اهرم گیربکس این خودرو در کنسول میانی قرار دارد. دو نمایشگر دیجیتال مجزا، تعدادی دکمه فیزیکی و کیفیت بالاتر متریال نسبت به مدل فعلی امگرند، از دیگر ویژگی های قابل ذکر به شمار میآید.
مشخصات فنی جیلی امگرند 2026
قوای حرکتی نسل پنجم جیلی امگرند از پیشرانه 1.5 لیتر تامین میشود، که در دو نسخه تنفس طبیعی و توربوشارژ، به ترتیب 120 و 181 اسببخار قدرت تولید میکند. البته بنابر خبرهای برخی رسانههای چینی، احتمال دارد که این مدل فقط با پیشرانه توربوشارژ عرضه شود. مدل فعلی جیلی امگرند را میتوان با پیشرانه 1.5 لیتر تنفس طبیعی همراه با گیربکس 5 سرعته دستی یا اتوماتیک و همچنین سامانه هیبرید با پیشرانه 1.8 لیتر تنفس طبیعی، خریداری کرد.
قیمت جیلی امگرند 2026
جیلی قصد دارد همزمان با نسل پنجم امگرند، فروش گلکسی استارشاین 6 را نیز آغاز کند. بنابر خبرها، این خودروی هیبرید با قیمت پایه 85.800 یوان (12 هزار دلار) به فروش میرسد. بنابراین میتوان انتظار داشت که امگرند جدید، قیمت کمتری داشته باشد. مدل فعلی جیلی امگرند در چین با قیمت پایه 68.900 یوان (9600 دلار) قابل خریداری است.
بد نیست بدانید که نسل قبلی جیلی امگرند که در بلاروس به نام بلژی S50 مونتاژ میشود، از مدتی قبل به بازار روسیه وارد شده است.
سوزوکی ایکسبی (Xbee) در سال 2017 معرفی شد. این مدل ویژه بازار ژاپن در سال نخست عرضه در تعداد بیش از 30 هزار دستگاه به فروش رسید. اما با کاهش متوالی، این رقم به 12.592 دستگاه در سال گذشته رسید، درحالیکه محصول مشابه سوزوکی به نام هاستلر، توانست فروش 92 هزار دستگاهی را در همین مدت به ثبت برساند.
طراحی سوزوکی ایکسبی 2026
حالا با نسخه بروزرسانی شده از سوزوکی ایکسبی روبرو هستیم که در طراحی سپرها، رینگها، جلوپنجره و کاپوت از مدل قبل، متمایز شده است. علاوه بر اینها باید به حذف حاشیه کرومی و تغییر جزئیات داخل چراغهای جلو، امکان سفارش ترکیب دو-رنگ برای بدنه و همچنین جزئیات و استیکرهای مختلف، اشاره کرد.
ابعاد بدنه سوزوکی ایکسبی در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 3.76، 1.67، 1.705 و 2.435 متر اعلام شده است. کف این خودرو از سطح زمین، 180 میلیمتر فاصله دارد.
کابین و امکانات سوزوکی ایکسبی 2026
در فضای داخلی سوزوکی ایکسبی هم با طراحی جدید داشبورد، فرمان و دریچههای تهویه روبرو هستیم. این دریچهها با فرم متطیلی در بخش میانی داشبورد، در پایین نمایشگر لمسی قرار گرفتهاند. این نمایشگر هم نسبت به قبل، ابعاد بزرگتری دارد. توجه داشته باشید که نمایشگر لمسی با دریافت مبلغ بیشتر نصب میشود ولی کلاستر دیجیتال در کلیه تیپها به صورت استاندارد وجود دارد.
از میان تجهیزات رفاهی سوزوکی ایکسبی در تیپهای مختلف میتوان به نمایشگر مجازی روی شیشه، گرمکن فرمان و صندلیها، کروز کنترل تطبیقی، ترمز خودکار، حفظ حرکت بین خطوط و پایش نقاط کور اشاره کرد.
مشخصات فنی سوزوکی ایکسبی 2026
مدل قبلی سوزوکی ایکسبی به پیشرانه 1 لیتر توربوشارژ مجهز بود، اما تیپ جدید حالا به پیشرانه 1.2 لیتر تنفس طبیعی مجهز شده است، که در دو محصول دیگر سوزوکی یعنی سوئیفت و سولیو هم نصب میشود. این پیشرانه هیبرید-خفیف میتواند 80 اسببخار قدرت را از طریق گیربکس CVT به محور جلو یا هر دو محور انتقال بدهد.
قیمت سوزوکی ایکسبی 2026
سوزوکی ایکسبی در ژاپن با قیمت پایه 2.157 میلیون ین (14,600 دلار) به فروش میرسد. سوزوکی برای فروش ماهیانه 2 هزار دستگاه از این خودرو برنامهریزی کرده است.
جیلی شینگیو L که اولین بار در سال 2021 معرفی شد، در خارج از چین به نام مونجارو شناخته میشود. با گذشت فقط یک سال پس از معرفی نسخه بروزرسانی شده از این خودرو در چین، بازهم نسخه جدیدی از این کراساور معرفی شده است. توجه داشته باشید که تولید این دو مدل به صورت موازی ادامه مییابد چراکه مونجارو همچنان از توجه مشتریان چینی برخوردار است. بنابر اطلاعات BestSellingCersBlog، بیش از 181 هزار دستگاه از این خودرو در 7 ماه نخست 2025 به فروش رسیده است.
طراحی و امکانات جیلی مونجارو 2026
تحولات ظاهری جیلی شینگیو L Dongfang Yao (مونجارو 2026) به تغییرات جزئی در سپر جلو و اضافه شدن دو رنگ جدید قابل سفارش برای بدنه، محدود میشود. به واسطه همین تغییر، طول بدنه از 4.77 متر در مدل 2021 به 4.795 متر افزایش پیدا کرده درحالیکه فاصله بین محورها همچنان 2.845 متر باقیمانده است.
در فضای کابین جیلی شینگیو L Dongfang Yao همچون مدل قبلی با سه نمایشگر مواجه هستیم، هرچند که در مدل جدید، اندازه نمایشگر لمسی و سرنشین از 12.3 به 14.6 اینچ افزایش پیدا کرده است. این نمایشگرها با رابط کاربری Flyme Auto از هوش مصنوعی نیز پشتیبانی میکنند. این فرم ایستاده نمایشگر به تازگی در چند کراساور جدید چینی دیگر همچون جیلی گلکسی M9، چری فالوین T11 و هونگچی HS6 نیز مشاهده میشود.
جیلی شینگیو L Dongfang Yao به صورت استاندارد به نمایشگر مجازی روی شیشه، زیرپایی سرنشین جلو و در تیپ کامل به سامانه خودران مجهز شده است. این سامانه به کمک 11 دوربین وضوح-بالا، 3 رادار موج میلیمتری و 12 رادار فراصوت فعالیت میکند.
مشخصات فنی جیلی مونجارو 2026
جیلی مونجارو (شینگیو L Dongfang Yao) به پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتر توربوشارژ مجهز شده است که 272 اسببخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور را به گیربکس 8 سرعته اتوماتیک انتقال میدهد. از میان سه تیپ این خودرو، فقط تیپ پرچمدار به سامانه چهار چرخ محرک مجهز میشود. بنابر اعلام سازنده، کمکفنرهای تطبیقی جیلی شینگیو L Dongfang Yao نیز مورد بازنگری قرار گرفته است.
لازم به ذکر است که مدل قبلی یعنی جیلی شینگیو L را همچنان میتوان با پیشرانه 2 لیتر توربوشارژ در دو سطح قدرت 218 یا 238 اسببخار و یا سامانه هیبرید با پیشرانه 1.5 لیتر توربوشارژ، خریداری کرد.
قیمت جیلی مونجارو 2026
قیمت جیلی شینگیو L Dongfang Yao در چین، 158,700 تا 179,700 یوان (22,200 تا 25,200 دلار) تعیین شده است. بد نیست بدانید که جیلی مونجارو با پیشرانه 2 لیتر با 238 اسببخار قدرت، گیربکس 8 سرعته اتوماتیک و سامانه چهار چرخ محرک، در روسیه با قیمت 4.55 میلیون روبل (54,300 دلار) به فروش میرسد.
نسل چهارم تویوتا هایلندر از سال 2019 در بازار جهانی و از سال 2021 در چین عرضه میشود. پس از بروزرسانی تویوتا هایلندر در کشورهای مختلف، حالا اتحاد جیایسی تویوتا به عنوان عرضهکننده این خودرو در بازار چین، نسخه جدیدی از هایلندر را معرفی کرده است.
طراحی و امکانات تویوتا هایلندر 2026
چهره تویوتا هایلندر جدید با مدل قبلی تفاوتی ندارد و برای مشاهده تغییرات باید به فضای داخلی مراجعه کرد. در این بخش با نمایشگر لمسی 15.6 اینچ روبرو هستیم، درحالیکه در تیپهای مختلف مدل قبلی، نمایشگر 10.25 یا 12.3 اینچ نصب میشد. علاوهبراین باید به شارژر بیسیم 50 وات و افزایش کیفیت قطعات اشاره کرد. همچون گذشته، کابین این خودرو به صورت 5 یا 7 نفره چیدمان میشود.
تویوتا هایلندر در تیپ پایه به صفحه نشاندهنده 12.3 اینچ، تهویه مطبوع سه منطقهای و سامانه ایمنی Safety Sense با مواردی شامل کروزکنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار و هشدار خروج از خط، مجهز شده است. در تیپهای گرانتر، سقف پانوراما، در صندوق برقی، نمایشگر مجازی روی شیشه، قابلیت شناسایی چهره راننده، گرمکن هر دو ردیف، سردکن ردیف جلو و تعداد بیشتری از سامانههای دستیار رانندگی هم اضافه میشود.
مشخصات فنی تویوتا هایلندر 2026
تویوتا هایلندر بازار چین مثل قبل در دو تیپ درونسوز و هیبرید HEV عرضه خواهد شد. تیپ درونسوز به پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتر توربوشارژ مجهز شده است، که 248 اسببخار قدرت را به گیربکس 8 سرعته اتوماتیک انتقال میدهد. تیپ هیبرید نیز سامانه HEV شامل پیشرانه 2.5 لیتر تنفس طبیعی، یک موتور برقی و انتقال قدرت هیبرید را به همراه دارد که در مجموع، 246 اسببخار قدرت تولید میکند.
تویوتا هایلندر با پیشرانه درونسوز فقط به صورت چهار چرخ محرک عرضه میشود. در تیپ هیبرید با پرداخت مبلغ بیشتر و اضافه شدن یک موتور برقی به محور عقب، این قابلیت نیز ارائه میشود. البته اضافه شدن این موتور جدید، خروجی سامانه هیبرید را تغییر نخواهد داد.
قیمت تویوتا هایلندر 2026
تویوتا هایلندر در چین با قیمت 249,800 تا 325,800 یوان (35 تا 45 هزار دلار) به فروش میرسد. بد نیست بدانید که در چین، فاو تویوتا همین مدل را با ظاهر اسپرت و تحت نام کراون کلوگر عرضه میکند. بعید نیست که این مدل هم به زودی با داشبورد مشابه با هایلندر عرضه شود.