All Categories
    View My Stats
    Filters
    Preferences
    جستجو
    خبرخوان

    نوشته های بلاگ  "1404"  از "مرداد"

    کامارو ZL1؛ مبارز شورولت در نسکار 2026
    0 کامارو ZL1؛ مبارز شورولت در نسکار 2026

    شورولت دو سال پیش به تولید کامارو پایان داد، بدون آن‌که برنامه‌ای برای تولید جانشین آن در سر داشته باشد. البته زندگی کامارو همچنان ادامه دارد، چراکه این خودرو در مسابقات نسکار سال آینده هم حاضر خواهد شد.

    شورولت با اضافه کردن پکیج پرفورمنس کربن که مدتی پیش برای نسل ششم کامارو ZL1 نیز عرضه شد، ظاهر این خودرو را برای شرکت در مسابقه آماده کرده است. البته در نسکار با برآمدگی بیشتر کاپوت، فرم متفاوت جلوپنجره و همچنین گلگیرهای حجیم‌تر روبرو هستیم.

    کیت جدید که اخیرا عرضه شد، جلوپنجره 1LE و مجموعه قطعات فیبرکربن شامل زیرسپری، جزئیات روی کاپوت و سپرها و همچنین باله عقب را به همراه دارد. خریدار می‌تواند رینگ‌های Tech برنز را هم سفارش بدهد.

    بنابر اعلام شورولت، کیت قطعات ارائه شده برای ZL1 می‌تواند آیرودینامیک بدنه را تا 5 درصد افزایش بدهد. نیروی رو به پایین روی بدنه در سرعت 250 کیلومتر برساعت نیز 361 درصد افزایش می‌یابد.

    نخستین حضور نسکار کامارو ZL1 در مسابقات، فوریه 2026 و درCook Out Clash اتفاق می‌افتد. این رقابت در استادیوم Bowman Gray در کارولینای شمالی برگزار خواهد شد.

    همانطور که در ابتدای مطلب گفته شد، فعلا هیچ صحبتی از نسل هفتم کامارو در میان نیست. مدیرعامل جنرال موتورز یعنی Mark Reuss در اوایل امسال اظهار داشت که نسل بعدی کامارو باید جذابیت، زیبایی و قابلیت کاربردی را به صورت توامان به همراه داشته باشد.

    با توجه به قیمت پایه 70 هزار دلاری کوروت، به نظر می‌رسد که جای یک خودروی اسپرت اقتصادی در سبد محصولات شورولت خالی باشد. البته باید توجه داشت که تقاضای مشتریان برای این رده از خودروها نسبت به قبل تاحد زیادی کاهش یافته است. 

    You are running a Trial version of Nop Rich Blog
    نیسان N6؛ ژاپنی چینی
    0 نیسان N6؛ ژاپنی چینی

    پس از عرضه موفقیت‌آمیز سدان برقی نیسان N6، حالا این شرکت ژاپنی قصد دارد یک سدان پلاگین-هیبرید (PHEV) به نام N6 را به عنوان دومین عضو از سری «عصر جدید»، معرفی کند.

    اطلاعات مربوط به نیسان N6، اولین بار در آگوست 2025 و توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) منتشر شد. پس از نمایش عمومی این خودرو در ماه اکتبر، نیسان از شروع تولید آن توسط اتحاد دانگ فنگ نیسان، خبر داد. 

    طراحی نیسان N6

    نیسان N6 با دماغه بدون منفذ، طراحی یکپارچه دیلایت و چراغ‌های عقب، نام NISSAN روی چراغ‌های عقب و دستگیره‌های مخفی‌شونده، تا حد زیادی به N7 شباهت دارد. ابعاد بدنه نیسان N6 در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.831، 1.885، 1.491 و 2.815 متر اعلام شده که در تمام بخش‌ها نسبت به N7 کوچکتر است.

    کابین و امکانات نیسان N6

    در فضای داخلی نیسان N6 با فرمان دو-شاخه، کنسول میانی معلق، دو نمایشگر دیجیتال مجزا، دو جالیوانی و یک شارژر بی‌سیم، روبرو هستیم. محفظه بار 570 لیتری نیسان N6 نسبت به N7، شصت و چهار لیتر فضای بیشتری دارد.

    در فضای داخلی این خودرو از دکمه‌های فیزیکی خبری نیست. تیپ پایه یا Pro به چراغ‌های LED، رینگ‌های 17 اینچ، سانروف، صفحه نشان‌دهنده 10.25 اینچ، نمایشگر لمسی 14.6 اینچ با دستیار هوش مصنوعی، تهویه مطبوع، دوربین 360، کروز کنترل تطبیقی و دستیار حفظ حرکت بین خطوط مجهز شده است.

    در تیپ میانی یا Max، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو، ماساژور صندلی راننده و شارژر بی‌سیم با ظرفیت 50 وات نیز اضافه می‌شود. تیپ مکس پلاس هم دو نمایشگر 15.6 اینچ و مجموعه‌ای کامل از سامانه‌های دستیار رانندگی را به همراه دارد.

    مشخصات فنی نیسان N6

    سامانه هیبرید نیسان N6 از پیشرانه 1.5 لیتر تنفس طبیعی با 102 اسب‌بخار قدرت و یک موتور برقی روی محور جلو با 211 اسب‌بخار قدرت، تشکیل می‌شود. تیپ‌های پایه و میانی نیسان N6 مجموعه باتری 21.1 کیلووات ساعت و تیپ پرچمدار، باتری 20.3 کیلووات ساعت را به همراه دارد. نکته جالب این‌که برد حرکتی برقی هر سه تیپ نیسان N6 (برمبنای استاندارد CLTC) 180 کیلومتر و شتاب صفر تا صد آن هم 6.8 ثانیه اعلام شده است.

    قیمت نیسان N6

    قیمت پیش‌فروش نیسان N6 بین 109,900 تا 121,900 یوان (15,400 تا 17,200 دلار) تعیین شده است. انتظار داریم که با آغاز فروش انبوه از دسامبر، این اعداد کاهش پیدا کند. مدل برقی نیسان N7 نیز در حال حاضر با قیمت 119,900 تا 149,900 یوان (16,800 تا 21 هزار دلار) در چین به فروش می‌رسد.

    نیسان N6 توسط اتحاد دانگ فنگ نیسان تولید خواهد شد. این شرکت قصد دارد تا پایان سال 2027، چندین مدل کاملا جدید برقی، پلاگین-هیبرید و هیبرید EREV (بردافزا) را در چین عرضه کند. بنابر گمانه‌زنی رسانه‌های چینی، در سال آینده چند شاسی بلند برقی جدید توسط دانگ فنگ نیسان عرضه خواهد شد. احتمال دارد که محصولات دانگ فنگ نیسان در خارج از چین هم عرضه شود. رونمایی نیسان N7 در نمایشگاه خودرو توکیو، یکی از نشانه‌های این برنامه بود.

    معرفی جیپ رانگلر Moab 392 مدل 2026
    0 معرفی جیپ رانگلر Moab 392 مدل 2026

    اوایل سال جاری، مدیرعامل جیپ به هواداران خبر داد که این شرکت قصد دارد بعد از سال 2025 نیز به تولید پیشرانه 6.4 لیتری Hemi ادامه بدهد. اکنون با معرفی رانگلر Moab 392 مدل 2026، می‌دانیم که این پیشرانه محبوب لااقل در تعداد محدود و برای یک سال دیگر، به حیات خود ادامه می‌دهد. بنابر اعلام مدیرعامل جیپ، این برند با توجه به نظرات هواداران، تصمیم گرفت که این پیشرانه را مدتی دیگر هم در خط تولید نگه دارد.

    معرفی بی وای دی آتو 8
    0 معرفی بی وای دی آتو 8

    نسل سوم بی وای دی تانگ L در چین از بهار 2025 و به صورت همزمان با نسل قبل، به فروش می‌رسد. بی وای دی در تابستان امسال از عرضه تانگ L در استرالیا و نیوزیلند خبر داد. این خودرو از سال 2026 با نام سی لاین 8 در این دو کشور عرضه خواهد شد. اکنون باخبر شدیم که بی وای دی قصد دارد تانگ L را با نام آتو 8 به مکزیک صادر کند.

    طراحی بی وای دی آتو 8

    فرم بدنه بی وای دی آتو 8 با دماغه خمیده، جلوپنجره در پایین سپر، فرم مجزای چراغ‌های جلو و دیلایت، دستگیره‌های مخفی‌شونده و فرم یکپارچه چراغ‌های عقب، به طور کامل به تانگ L شباهت دارد. البته در نمای جلو به جای عبارت طولانی فقط با BYD مواجه هستیم، ضمن این‌که در این خودرو از لیدار بالای شیشه جلو نیز خبری نیست.

    ابعاد بدنه بی وای دی آتو 8 در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 5.04، 1.996، 1.76 و 2.95 متر اعلام شده است. این خودرو در چین با رینگ‌های 20 اینچ و در مکزیک با رینگ‌های 21 اینچ عرضه می‌شود.

    کابین و امکانات بی وای دی آتو 8

    بی وای دی آتو 8 بازار مکزیک در یک تیپ و همراه با سقف شیشه‌ای، روکش چرم، گرمکن/سردکن و ماساژور صندلی‌های ردیف اول و دوم، صفحه نشان‌دهنده 10.25 اینچ، نمایشگر لمسی 15.6 اینچ با قابلیت چرخش، نمایشگر مجازی روی شیشه (هداپ)، تهویه مطبوع خودکار و سیستم صوتی با 21 بلندگو، عرضه خواهد شد. گنجایش محفظه بار این خودروی 7 نفره پس از تا کردن صندلی‌های ردیف دوم و سوم از 270 به 1960 لیتر می‌رسد.

    مشخصات فنی بی وای دی آتو 8

    بی وای دی آتو 8 در مکزیک با قوای حرکتی هیبرید و سامانه چهار چرخ محرک عرضه خواهد شد. این سامانه از پیشرانه 1.5 لیتر توربوشارژ با 150 اسب‌بخار قدرت و دو موتور برقی (هرکدام 272 اسب‌بخار)، تشکیل می‌شود. مجموع خروجی این سامانه، 480 اسب‌بخار اعلام شده است. فعلا درباره ظرفیت باتری خبری در دسترس نیست، اما احتمال دارد که همچون مدل بازار چین، 35.6 کیلووات ظرفیت داشته باشد. برد حرکتی برقی و هیبرید این خودرو نیز برمبنای NEDC به ترتیب 152 و 1030 کیلومتر اعلام شده است.

    قیمت بی وای دی آتو 8

    بی وای دی آتو 8 با قیمت پایه 1.2 میلیون پزو (65 هزار دلار) به مکزیک وارد می‌شود. انتظار داریم که این خودرو به زودی در سایر کشورهای آمریکای جنوبی هم عرضه شود. بد نیست بدانید که بی وای دی آتو 8 چند روز پیش در ازبکستان رونمایی شد.

    معرفی بنتلی کانتیننتال سوپراسپرتس
    0 معرفی بنتلی کانتیننتال سوپراسپرتس

    بنتلی سوپراسپرتس (SuperSports) اولین بار در سال 1925 معرفی شد. این خودرو با پیشرانه 4.5 لیتری، اولین محصول از بنتلی بود که می‌توانست به سرعت 160 کیلومتر برساعت دست پیدا کند. پس از موفقیت‌هایی که سوپراسپرتس در اواخر دهه 20 و اوایل دهه 30 میلادی در مسابقات لمان به دست آورد، جایگاه بنتلی هم به‌ عنوان یکی از مدعیان جدی خودروهای لوکس پرفورمنس تثبیت شد. اکنون و با گذشت یکصد سال پس از تولد سوپراسپرتس، این نام تاریخی در قالب یک خودروی اسپرت قدرتمند، سبک وزن (حداقل در مقیاس بنتلی!) و با انتقال قدرت به محور عقب، زنده شده است.

    کیا تلوراید 2027؛ رنجرور کره‌ای
    0 کیا تلوراید 2027؛ رنجرور کره‌ای

    با گذشت 5 سال از معرفی کیا تلوراید، این خودرو به عنوان یکی از محصولات پرفروش کیا و البته یکی از محبوب‌ترین شاسی‌بلندهای سه ردیفه بازار شناخته می‌شود. با وجود این موفقیت، کیا قصد دارد نسل دوم تلوراید را پس از رونمایی در نمایشگاه لس آنجلس، با مدل 2027 وارد بازار کند.

    اما قبل از رونمایی در لس آنجلس، نمایندگان برخی رسانه‌ها از جمله موتور وان، فرصت ملاقات با نسل دوم کیا تلوراید را در رویدادی خصوصی به دست آورده‌اند. طراحی خشن نسل اول کیا تلوراید ایراد خاصی نداشت، اما به نظر می‌رسد که در مدل جدید، ارائه هویت بیراهه‌نورد در اولویت بالاتری قرار دارد.

    کینگپین؛ برداشتی متفاوت از فورد ماستنگ مک وان
    0 کینگپین؛ برداشتی متفاوت از فورد ماستنگ مک وان

    با شروع برگزاری نمایشگاه SEMA، انبوهی از خودروهای جالب و عجیب راهی لاس وگاس شده‌اند. با توجه به سابقه سال‌های گذشته، قابل پیش‌بینی بود که رینگ برادرز هم در این دوره از نمایشگاه SEMA حاضر شود. امسال هم مایک و جیم رینگ، یک خودروی جالب به نام کینگپین (Kingpin) را به این رویداد هیجان‌انگیز آورده‌اند.

    رینگ برادرز کینگپین نمونه تغییریافته از فورد ماستنگ مک وان 1969 است، که به رسم همیشگی این تیونر آمریکایی، به طور کامل دستخوش تغییر و بازسازی قرار گرفته است.

    بنابر اعلام رینگ برادرز، بیش از 5.500 ساعت زمان برای طراحی و ساخت کینگپین صرف شده است تا یکی از زیباترین محصولات این تیونر آمریکایی بتواند در نمایشگاه SEMA حاضر شود.

    آفرود با کراس‌اور برقی هیوندای
    0 آفرود با کراس‌اور برقی هیوندای

    شرکت هیوندای با استفاده از فرصت برگزاری نمایشگاه SEMA، یک کانسپت جدید به نام آیونیک 9 آفرود را معرفی کرده است، تا توانایی خودروهای برقی برای بیراهه‌نوردی را به مخاطبان نمایش بدهد. این خودرو که در همکاری هیوندای و شرکت BigTime شرکت گرفته است، به طور کامل برای آفرود آمادگی دارد.

    تغییر چهره برای آریزو 6
    0 تغییر چهره برای آریزو 6

    خودرویی که در چین با نام چری آریزو 5 جی تی، در روسیه به نام اومودا S5 GT و در ایران با نام فونیکس Z6 GT شناخته می‌شود، حالا تحت نام آریزو 6 در قزاقستان رونمایی شده است. این مدل که بنابر خبر رسانه‌های روس از سبد محصولات چری در بازار چین کنار رفته است، با برخی تغییرات ظاهری به بازار این کشور آسیای میانه وارد خواهد شد. بد نیست بدانید که اومودا S5 که در ایران با نام آریزو 6 پرو می‌شناسیم هم از مدتی پیش با پیشرانه 1.5 لیتر تنفس طبیعی یا توربوشارژ در قزاقستان به فروش می‌رسد.

    رنو توئینگو E-Tech؛ ورود به نسل چهارم با پیشرانه برقی
    0 رنو توئینگو E-Tech؛ ورود به نسل چهارم با پیشرانه برقی

    پس از معرفی دو مدل رنو 5 E-Tech و رنو 4 E-Tech که با استقبال رسانه‌ها و مخاطبان همراه شد، رنو قصد دارد یک نام خاطره‌انگیز دیگر یعنی توئینگو را به زندگی بازگرداند.برخلاف رنو 4 و 5 که سال‌ها از بازار خودرو غایب بودند، نسل سوم رنو توئینگو تا سال 2024 تولید می‌شد. اما نسل چهارم با تفاوتی اساسی نسبت به دو نسل قبل از خود، به طور کامل با الهام از نسل اول توئینگو طراحی شده است. نسل اول این خودرو به عنوان یکی از موفق‌ترین خودروهای فرانسوی، در فاصله سال‌های 1992 تا 2007 در فرانسه تولید می‌شد. تولید این خودرو در کلمبیا تا سال 2012 ادامه پیدا کرد.

    طراحی رنو توئینگو E-Tech

    فرم کمانی چراغ‌های جلو و عقب، سه ورودی هوا در بخش بالایی کاپوت و نوار افقی جلوپنجره، به طور مستقیم به نسل اول توئینگو اشاره می‌کند. البته از آنجا که دوره هاچبک‌های سه‌در تقریبا به پایان رسیده، نسل چهارم رنو توئینگو نیز همچون نسل قبل و البته رنو 5 E-Tech به صورت پنج‌در طراحی شده است. شیشه‌های عقب نیز به‌ جای پایین آمدن، به سمت بیرون باز می‌شوند که به توئینگو مدل 2014 اشاره دارد. شخصیت شاد و پرشور نسل جدید رنو توئینگو در خودروهای امروزی کمتر دیده می‌شود.

    این خودرو اگرچه از نسل‌های قبلی خود بزرگتر است، اما با 3.789 متر طول، 1.72 متر عرض، 1.491 متر ارتفاع دارد و 2.493 متر فاصله بین محورها، همچنان کوچک محسوب می‌شود. برای افرادی که رینگ‌های 18 اینچ را برای این خودرو زیادی بزرگ می‌دانند، رینگ‌های 16 اینچ نیز قابل انتخاب است.

    کابین و امکانات رنو توئینگو E-Tech

    در فضای کابین نسل جدید رنو توئینگو با صفحه نشان‌دهنده 7 اینچ و نمایشگر لمسی 10 اینچ، کمتر می‌توان اثر مشخصی از نسل‌های گذشته پیدا کرد. البته تزئین بخشی از داشبورد با رنگ مشابه بدنه، به طور مستقیم به نسل اول اشاره دارد.

    روکش‌های رنگی در پوشش داخلی درهای جلو نیز بخشی از بدنه خودروست، که همراه با بقیه قسمت‌ها رنگ‌آمیزی می‌شود. این اقدام علاوه بر ایجاد ارتباط بصری با نسل اول، احتمالا هم در کاهش هزینه‌های تولید نیز موثر است. گذشته از این‌ها باید به اهرم دنده در پشت فرمان و تعدادی دکمه فیزیکی روی فرمان و داشبورد، اشاره کنیم.

    یکی از ویژگی‌های جالب نسل جدید رنو توئینگو، قابلیت جابجایی مستقل دو صندلی عقب است. صندلی سرنشین جلو را نیز می‌توان به‌ طور کامل خم کرد. فضای 360 لیتری محفظه بار نیز پس از تا کردن صندلی‌ها به هزار لیتر می‌رسد.

    مشخصات فنی رنو توئینگو E-Tech

    نسل جدید رنو توئینگو به اصالت خود به عنوان یک خودروی موتور-جلو وفادار باقیمانده، با این تفاوت که حالا به یک موتور برقی مجهز شده است. 80 اسب‌بخار قدرت و 175 نیوتن‌متر گشتاور حاصل از این موتور، برای این خودروی 1200 کیلوگرمی، کافی به نظر می‌رسد. شتاب صفر تا 50 و صفر تا صد نسل جدید رنو توئینگو به ترتیب 3.85 و 12.1 ثانیه و حداکثر سرعت آن هم 130 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

    مجموعه باتری 27.5 کیلووات ساعت LFP، برد حرکتی 263 کیلومتر را برای نسل جدید رنو توئینگو فراهم می‌کند. به لطف پشتیبانی از جریان سریع 50 کیلووات، ذخیره این باتری در مدت نیم ساعت از 10 به 80 درصد افزایش می‌یابد. این باتری از جریان خانگی 11 کیلووات نیز پشتیبانی می‌کند.

    قیمت رنو توئینگو E-Tech

    رنو توئینگو E-Tech در اسلوونی تولید خواهد شد. این هاچ‌بک کوچک از اوایل سال 2026 با قیمت پایه کمتر از 20 هزار یورو (23 هزار دلار)، به مصاف با رقبایی همچون هیوندای اینستر، فیات 500e، بی وای دی دلفین Surf و فولکس واگن ID.1 می‌رود. البته این آخری در سال 2027 وارد میدان خواهد شد.