All Categories
    Filters
    Preferences
    جستجو
    خبرخوان

    نوشته های بلاگ  "1404"  از "اسفند"

    0 پک FX برای فورد ماستنگ

    نخستین ویژگی جالب توجه، رنگ آبی Adriatic متالیک بدنه است که برای نسل سوم ماستنگ هم عرضه می‌شد. این رنگ در کنار جزئیات سفید قرار می‌گیرد. هر دو طرح جدید قابل سفارش برای رینگ‌های این خودرو هم با سفید Oxford تزئین شده است.

    رینگ 19 اینچ استاندارد این پکیج با طرح 5 پره، برای مدل 2025 نیز قابل سفارش بود. مدل دیگر هم با طراحی خاطره‌انگیز، برای همراهی با پک پیشنهادی فورد، مناسب به نظر می‌رسد. پیچ مرکزی رینگ‌ها به رنگ سفید، نام FX را بر خود دارد، ویژگی که مشابه آن را می‌توان در ماستنگ‌های مدل 1987 تا 1993 مشاهده کرد. برخی جزئیات دیگر شامل نشان‌ها، لوگوی اسب روی جلوپنجره و قطعات دو طرف آن هم با سفید تزئین شده است.

    نمونه‌های مجهز به پک پرفورمنس را می‌توان با سفید Oxford تزئین کرد، درحالی‌که مدل‌های بدون این پک با خاکستری Carbonized تیره هم قابل سفارش است. چراغ‌های سفید رنگ هم با رنگ آبی بدنه، ترکیب جالبی ایجاد می‌کند.

    در فضای کابین با روکش چرم مشکی صندلی‌های باکتی شبیه به خودروهای دهه 80 میلادی روبرو هستیم. خریدار می‌تواند صندلی‌های ریکارو را سفارش بدهد. گذشته از جزئیات سفید، باید به دوخت نقره‌ای City و آبی Adriatic اشاره کرد، که در پوشش داخلی درها، داشبورد، صندلی‌ها و فرمان دیده می‌شود. نشان Mustang GT را نیز می‌توان روی داشبورد مشاهده کرد.

    خریدار می‌تواند یکی از رنگ‌های نارنجی International، آبی Prime یا مشکی را برای تزئین کمربندهای ایمنی سفارش بدهد.

    برخی ویژگی‌های این مدل ویژه همچون رنگ آبی Adriatic و نارنجی Fury متالیک یا چراغ‌های سفید عقب، برای مدل عادی ماستنگ هم عرضه خواهد شد.

    مشتریان می‌توانند پکیج FX را برای تیپ GT پرمیوم انتخاب کنند، درحالی‌که انتخاب پکیج پرفورمنس برای این مدل، اجباری نیست.

    ثبت سفارش برای فورد ماستنگ 2026 از اواخر ماه جاری میلادی آغاز خواهد شد.

    0 بررسی هاوال H6 هیبرید بی ام کارز (H6 HEV)

    رونمایی هاوال H6 هیبرید در ایران

    خرداد 1403: محصولات شرکت چینی هاوال، قبلا در بازار کشورمان حضور داشتند. شرکت «عظیم خودرو» در ابتدا خودروهای هاوال را تحت برند گریت‌وال و به تعداد محدود، به کشورمان آورد. اما در دوره دوم واردات خودرو و پس از آنکه شرکت گریت‌وال، هاوال را بعنوان زیرمجموعه جدیدش معرفی کرد، عرضه این خودروها به‌دست شرکت «بهمن موتور» افتاد.

    البته شرکت بهمن موتور، فقط مدل H2 را مونتاژ می‌کرد و مدل‌های H6 و H9 و همچنین تعداد انگشت‌شماری از H8 را بصورت تمام وارداتی، به ایران آورد. اما اکنون شرکت «بی‌ام‌ کارز» ادامه دهنده راه بهمن موتور شده و محصول جدید هاوال را در نمایشگاه خودرو شیراز 1403 برای نخستین‌بار رونمایی کرده است.

    بی‌ام کارز، می‌خواهد دوباره پای هاوال را به ایران باز کند. نخستین محصول این شرکت برای بازار ایران، نه تنها از پرفروش‌ترین محصولات هاوال است بلکه یکی از پرفروش‌ترین خودروهای بازار چین نیز محسوب می‌شود؛ هاوال H6 این‌بار با قلب هیبریدی، برای ورود به بازار کشورمان، توسط شرکت بی‌ام کارز انتخاب شده. در همین راستا، شرکت بی‌ام کارز حتی اطلاعات رسمی هاوال H6 هیبرید را هم منتشر کرده است:

     

    ارزش گمرکی هاوال H6 هیبرید

    اسفند 1402: با اعلام ارزش گمرکی خودروهای هاوال H6، حالا مشخص شده که تصمیم بهمن موتور برای واردات Haval H6 به ایران کاملا جدی است. براساس اسناد منتشر شده از گمرکات کشور، ارزش خودروهای هاوال H6 که توسط شرکت بی‌ام کارز ثبت سفارش شده، مطابق جدول زیر است:

    ارزش گمرکی هاوال H6 بهمن موتور
    مدل خودروارزش گمرکی
    هاوال H6 هیبرید (HEV) 18,800 یورو
    هاوال H6 پلاگین هیبرید (PHEV) 19,820 یورو

    همانطور که در جدول فوق نیز مشاهده می‌کنید، شرکت بی‌ام کارز علاوه بر نسخه هیبریدی H6، نسخه پلاگین هیبریدی آنرا نیز ثبت سفارش کرده و در حال حاضر مشخص نیست که عرضه کدام نسخه‌ها، قطعی شده است.

    مشخصات فنی هاوال H6 هیبرید

    قوای حرکتی این شاسی‌­بلند از پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری مجهز به توربوشارژر با خروجی 147.5 اسب‌بخار قدرت و 230 نیوتن‌متر گشتاور، به همراه یک موتور الکتریکی به قدرت 174 اسب‌بخار تامین شده است، که در مجموع 321 اسب­‌بخار قدرت و 530 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار راننده قرار می­‌دهد.

     

    نیروی پیشرانه از طریق سیستم انتقال قدرت مستقیم هیبرید به چرخ‌های جلو منتقل می­‌شود. نکته جالب اینکه موتور برقی با دو ضریب دنده برای انتقال قدرت هماهنگ شده که بخشی از آن، جعبه‌دنده هفت سرعته دوکلاچه اتوماتیک است. یک مجموعه باتری کوچک به ظرفیت 1.69 کیلووات ساعت نیز در کنار پیشرانه قرار گرفته است، بنابراین نمی‌­توان این خودرو را یک پلاگین هیبرید دانست.

    امکانات هاوال H6 هیبرید

    طبق کاتالوگ رسمی منتشر شده از سوی بی‌ام‌کارز، این خودرو با تجهیزات زیر در بازار کشورمان عرضه خواهد شد:

    . ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص عابرپیاده و دوچرخه‌سوار
    . پایش نقطه کور
    . رانندگی نیمه خودران سطح 2 با قابلیت کنترل گاز
    . اتوهلد
    . کی‌لس 
    . ایربگ جانبی و پرده‌ای
    . سیستم ضد واژگونی
    . کروز کنترل تطبیقی
    . پایش خستگی راننده
    . رادار هشدار تغییر لاین
    . کنترل کشش و پایداری
    . گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو
    . تنظیم گودی کمر
    . شارژر وایرلس
    . دوربین ثبت وقایع رانندگی
    . نمایشگر 10.3 اینچی مولتی مدیا
    . دوربین 360 درجه
    . نمایشگر 10.25 اینچی صفحه کیلومتر 
    . 4 حالت رانندگی
    . سانروف پانوراما
    . تهویه مطبوع اتوماتیک
    . در صندوق برقی
    . و ...

    همچون سایر محصولات هاوال، خودرو H6 هیبرید نیز با گارانتی هفت ساله بدون محدودیت کیلومتر و خدمات امداد جاده‌­ای رایگان به مدت پنج سال، در بازارهای جهانی عرضه شده است.

     

    0 معرفی دانگ فنگ ام هیرو M817

    برند ام-هیرو (M-Hero) که در چین به نام منگشی شناخته می‌شود، در سال 2022 معرفی شد. منگشی (در زبان چینی به معنای مبارز و جنگجو)، از سال‌ها پیش به ساخت خودروهای نظامی مشغول بود، اما دانگ ­فنگ تصمیم گرفت که این برند را به عنوان سازنده خودروهای بیراهه‌­نورد به بازار خودروهای شخصی وارد کند.

    نخستین محصول ام-هیرو یعنی 917 در چین با قیمت فراتر از 90 هزار دلار به فروش می‌رسد. مشتریان روس هم که این خودرو را با نام ام-هیرو I می‌شناسند، باید نزدیک به 177 هزار دلار برای خرید آن پرداخت کنند. 

    در نمایشگاه خودرو شانگهای 2025، ام-هیرو از یک مدل جدید به نام M817 در دو تیپ شهری و آفرودر رونمایی کرد. اکنون وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT)، تصاویر و مشخصات فنی این خودرو را اعلام کرده است.

    دانگ فنگ قصد دارد تا قبل از پایان 2025، واریور M817 را در چین عرضه کند. این خودرو به بازارهای صادراتی از جمله روسیه نیز ارسال خواهد شد.

     

    طراحی دانگ فنگ ام-هیرو M817

    ابعاد بدنه واریور M817 در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 5.1، 1.998، 1.899 (1.919 با تعلیق بادی) و 3.005 متر اعلام شده است.

    این خودرو با زاویه حمله 30 درجه و زاویه خروج 30/25 درجه، می‌تواند از مسیرهای بیراهه عبور کند.

    تیپ‌های مختلف این خودرو به واسطه طراحی دماغه و جلوپنجره، از یکدیگر متمایز می‌شوند. همچنین مجموعه‌ای وسیع از لوازم اضافه شامل رکاب جانبی برقی، چراغ‌های سقفی، نردبان جانبی، زاپاس روی صندوق و حتی پهپاد با محفظه روی سقف هم برای تیپ‌های مختلف این خودرو عرضه خواهد شد.

    کابین و امکانات دانگ فنگ ام-هیرو M817

    در فضای کابین واریور M817 می‌توان دو نمایشگر دیجیتال، تعدادی دکمه فیزیکی و دو شارژر بیسیم را تشخیص داد. روکش چرم ناپا، صندلی‌های جلو با گرمکن، سردکن و ماساژور و محفظه خنک‌کننده و گرم‌کن در زیرآرنجی با قابلیت حفظ دما تا 24 ساعت پس از خاموش شدن پیشرانه، از مهمترین امکانات رفاهی این خودرو بشمار می‌آید.

    بنابر اعلام سازنده، گنجایش 828 لیتری محفظه بار واریور M817 پس از خم کردن صندلی‌های عقب به 2112 لیتر افزایش می‌یابد.

    مشخصات فنی دانگ فنگ ام-هیرو M817

    دانگ فنگ واریور M817 به سامانه پلاگین-هیبرید شامل پیشرانه 1.5 لیتر توربوشارژ با 197 اسب‌بخار قدرت در نقش ژنراتور، مجهز شده است. بنابر اعلام رسانه‌های چینی، این خودرو بیش از 700 اسب‌بخار قدرت در اختیار دارد.

    چند حالت رانندگی شامل کاملا برقی، سرعت آرام برای افزایش برد حرکتی و هیبرید برای دستیابی به حداکثر خروجی پیشرانه و همچنین سامانه رانندگی هوشمند Qiankun ADS 4.0 ساخت هواوی، از مهمترین ویژگی‌های فنی این خودرو بشمار می‌آید.

    تیپ مجهز به تعلیق بادی، قابلیت فرمانپذیری محور عقب، تغییر ارتفاع تعلیق در بازه 150 میلی‌متر و کاهش 45 میلیمتری ارتفاع برای ورود به پارکینگ را به همراه دارد. در تیپ آفرود، کمک‌فنرهای نیتروژنی و رینگ‌های مقاوم با تایرهای AT اضافه می‌شود.

    0 معرفی تویوتا آیگو X مدل 2025

    آیگو X به عنوان کوچکترین محصول تویوتا، پس از قطع تولید فولکس واگن آپ، اشکودا سیتیگو و سئات میی، حالا رقیب چندانی در کلاس A بازار اروپا ندارد. تویوتا آیگو که در سال 2022 از هاچ‌بک به مینی کراس‌اور تغییر ماهیت داد، حالا دستخوش یک بروزرسانی میان‌دوره‌ای شده است.

    مشخصات فنی تویوتا آیگو X مدل 2025

    از مدتی پیش و با حذف گیربکس 5 سرعته دستی، تویوتا آیگو X حالا فقط با گیربکس اتوماتیک عرضه می‌شود. پیشرانه یک لیتری تنفس طبیعی هم جای خود را به نمونه 1.5 لیتر مشترک با یاریس داده، که با 114 اسب‌بخار قدرت، 43 واحد از پیشرانه قبلی نیرومندتر است.

    دستیابی به سرعت صد توسط تویوتا آیگو X هم به جای 14.9 ثانیه قبلی در کمتر از 10 ثانیه اتفاق می‌افتد. این کراس‌اور کوچک به عنوان تنها گزینه هیبرید در این کلاس، آلایندگی کربنی 86 گرم در کیلومتر و مصرف سوخت متوسط 3.8 لیتر در صد کیلومتر را ارائه می‌کند که قابل توجه است.

    طراحی تویوتا آیگو X مدل 2025

    با وجود اضافه شدن 76 میلی‌متر به طول بخش جلویی بدنه، تویوتا آیگو X با طول 3.7 متر همچنان فضای چندانی برای قرار دادن باتری در اختیار ندارد. البته مهندسان تویوتا برای غلبه بر این مشکل، دو مجموعه سلول باتری را در کنار یکدیگر نصب کرده‌اند. به لطف این طراحی، ظرفیت محفظه بار همچون قبل، 231 لیتر است.

    تویوتا آیگو X با طراحی جدید جلوپنجره و همچنین تغییر در چراغ‌های جلو و سقف، نسبت به قبل کمی متفاوت دیده می‌شود. برای نخستین بار، مشتریان می‌توانند تویوتا آیگو X را در تیپ GR اسپرت سفارش بدهند که در بخش فرمان و تعلیق با تنظیمات اسپرت همراه شده است.

     

    کابین و امکانات تویوتا آیگو X مدل 2025

    علاوه بر افزایش ضخامت عایق صوتی، تیپ‌های گرانتر تویوتا آیگو X به شیشه‌های جانبی با ضخامت بیشتر مجهز شده‌اند. نشان‌دهنده آنالوگ با صفحه 7 اینچ تعویض و ترمز پارک برقی هم به صورت استاندارد عرضه شده است.

    از دیگر تجهیزات رفاهی استاندارد تویوتا آیگو X می‌توان به شارژر بی‌سیم، تاشوی برقی آینه‌ها، سیستم تصفیه هوای nanoeX ساخت پاناسونیک، چند درگاه USB تایپ C، امکان دریافت بروزرسانی نرم‌افزاری از راه دور و مجموعه‌ای از سامانه‌های ایمنی و دستیار راننده، اشاره کرد.

    برنامه عرضه تویوتا آیگو X مدل 2025

    فروش تویوتا آیگو X در اروپا از اواخر امسال آغاز خواهد شد. در طول سه سال گذشته، بیش از 287 هزار دستگاه از این کراس‌اور کوچک در اروپا به فروش رسیده است.

    0 معرفی چری آی‌کار V23 رترو ادیشن

    آی‌کار به عنوان یکی از برندهای زیرمجموعه گروه چری، برای عرضه نسخه رترو ادیشن (Retro Edition) از V23 آماده می‌شود. چری قصد دارد با عرضه آی‌کار V23 رترو ادیشن در چند روز آینده، این خودرو را بیشتر از قبل به مدل‌های کلاسیک شبیه سازد.

    طراحی چری آی‌کار V23 رترو ادیشن

    آی‌کار V23 با فرم جعبه‌ای بدنه، چراغ‌های دایره‌ای و کاپوت برآمده، به خودروهای کلاسیک دهه‌های 60 و 70 میلادی شباهت دارد، هرچند که دستگیره‌های مخفی‌شونده و رکاب‌های جانبی آلومینیومی، از هویت مدرن این محصول خبر می‌دهد. در صندوق با محفظه جعبه‌ای روی آن، به طرف کنار باز می‌شود.

    در این مدل با فرم متفاوت جلوپنجره، رنگ سبز مات بدنه با روکش ضدخش، تایرهای 19 اینچ AT و چراغ روی کاپوت، از مدل استاندارد کمی متمایز می‌شود.

    رنگ سبز مات بدنه از یک فرآیند سطحی یخ‌زده (frosted) همراه با پوشش ضد تابش نور استفاده می‌کند، که بنابر اعلام چری با استانداردهای استتار نوری خودروهای نظامی مطابقت دارد.  نورافکن‌های روی کاپوت با قابلیت چرخش و پوشش ضد بخار و ضد تابش، برای استفاده در محیط‌های مختلف آمادگی دارد.

    جلوپنجره این نسخه نیز با ساختار ماژولار و مکانیزم رهاسازی سریع طراحی شده که قابلیت نصب و جداسازی سریع را فراهم کرده است.

    مشخصات فنی چری آی‌کار V23 رترو ادیشن

    مشتریان می‌توانند آی‌کار V23 را با یک یا دو موتور برقی خریداری کنند. در تیپ پایه، یک موتور 100 کیلووات (134 اسب‌بخار) و باتری لیتیوم-آهن-فسفات نصب می‌شود. در تیپ دو موتوره، یک موتور دیگر با 74 اسب‌بخار قدرت اضافه شده است و باتری هم به لیتیوم سه تایی تغییر می‌کند.

    برنامه عرضه چری آی‌کار V23

    به عنوان بخشی از استراتژی حضور در بازار جهانی، چری قصد دارد برند آی‌کار را از سال آینده میلادی در بریتانیا، استرالیا و مالزی عرضه کند. البته از آنجا که شرکت اپل قبلا نام آی‌کار (iCar) را در این کشورها به ثبت رسانده است، برند چری در بازارهای بین‌المللی با نام iCaur عرضه خواهد شد. بنابر اعلام مدیرعامل این برند در نمایشگاه خودرو شانگهای 2025، آی‌کار قصد دارد ظرف سه سال آینده، 2 هزار نمایشگاه در 100 کشور جهان افتتاح کند.

    چری آی‌کار V23 در چین با قیمت 109,800 تا 149,800 یوان (15 هزار تا 20,500 دلار) به فروش می‌رسد. پکیج رترو ادیشن هم با ویژگی‌های مختلف با قیمت 4 تا 10,5 هزار یوان (550 تا 1,450 دلار) قابل سفارش است.

     

    0 معرفی ب ام و اسپید تاپ

    شرکت ب ام و هر سال با دست پر به نمایشگاه کنکورسو الگانزا می‌آید. پس از نمایش کانسپت تورینگ کوپه و مدل کانورتیبل Skytop در دو سال گذشته، امسال با یک کانسپت زیبای دیگر به نام اسپیدتاپ روبرو هستیم، که براساس ساختار مشابه با Skytop شکل گرفته است.

    طراحی ب ام و اسپیدتاپ

    فرم کوسه‌ای دماغه، چراغ‌ها و حتی جلوپنجره نورانی، به کانسپت سال گذشته شباهت دارد. البته فضای داخلی اسپیدتاپ مطمئنا بزرگتر است.

    سقف ب ام و اسپیدتاپ با رنگ خاصی روکش شده است، که از قرمز مارون Floating Sunstone شروع می‌شود و به نقره‌ای Floating Sundown در عقب خاتمه می‌یابد. یک نوار باریک و برجسته روی کاپوت، سقف و باله سقفی به همراه رینگ‌ها با طرح 14-پره ویژه این مدل، از دیگر ویژگی‌های ظاهری ب ام و اسپیدتاپ بشمار می‌آید.

    کابین و امکانات ب ام و اسپیدتاپ

    فضای کابین ب ام و اسپیدتاپ با روکش چرم دو رنگ مارون Sundown و سفید Moonstone تزئین شده، که با بدنه خودرو، هماهنگ است.

    حتی محفظه بار هم با چرم مشابه کابین تزئین شده است. کیف‌های سفارشی برند Schedoni نیز در این بخش دیده می‌شود.

    مشخصات فنی ب ام و اسپیدتاپ

    بنابر اعلام ب ام و، اسپیدتاپ به نیرومندترین پیشرانه هشت سیلندر نصب شده در محصولات این برند، مجهز شده است. از مشخصات این پیشرانه اطلاعی نداریم، اما احتمال دارد که پیشرانه 4.4 لیتری V8 توئین توربوشارژ مشابه با Skytop با 617 اسب‌بخار قدرت، در این مدل هم نصب شده باشد.

    قیمت و برنامه عرضه ب ام و اسپیدتاپ

    اما خبر خوش برای مشتریان ثروتمند این است که ب ام و اسپیدتاپ در حد کانسپت باقی نمی‌ماند، زیرا 70 دستگاه از آن تولید خواهد شد. البته بنابر دلایل نامشخص، مشتریان آمریکایی از دسترسی به این خودروی زیبا محروم هستند.

    از قیمت ب ام و اسپیدتاپ اطلاعی در دسترس نیست اما مطمئنا این خودرو از دسترس اغلب علاقمندان، خارج است.

    بنابر اعلام قائم مقام برند و مدیر محصول ب ام و، ابراز علاقه مشتریان به کانسپت Skytop در نمایشگاه سال گذشته، به تولید 50 دستگاه از آن منجر شد و حالا 70 دستگاه اسپیدتاپ نیز برای عرضه به مجموعه‌داران، تولید خواهد شد.

    ب ام و اسپیدتاپ در تعطیلات آخر هفته جاری در نمایشگاه کنکورسو الگانزا 2025 در ایتالیا، به معرض نمایش درمی‌آید.

    0 معرفی تویوتا راوفور 2026

    ویوتا راوفور به عنوان یکی از موفق‌ترین محصولات برند ژاپنی، توانست در سال گذشته، آمار فروش 475,193 دستگاه در ایالات متحده را به ثبت برساند و در پشت سر شورولت سیلورادو و سری F فورد قرار بگیرد. اما به واسطه عمر شش ساله و پلتفرم قدیمی، نیاز به معرفی نسل جدید حس می‌شد.

    تویوتا راوفور 2026 با هدف ادامه روند موفقیت، در سه بخش طراحی، فناوری و قوای محرکه با تغییرات اساسی همراه شده است.

    مشخصات فنی تویوتا راوفور 2026

    مهم‌تر از همه، حذف پیشرانه 2.5 لیتر تنفس طبیعی و ارائه پیشرانه هیبرید برای تویوتا راوفور 2026 به صورت استاندارد است. گزینه قدرتمندتر و کارآمدتر پلاگین هیبرید نیز حالا در تیپ‌های بیشتر در دسترس قرار دارد.

    واحد کنترل قدرت و باتری نسل پنجم سامانه هیبرید تویوتا به طور چشمگیری برای بازدهی و قدرت بهتر ارتقاء یافته است.

    تویوتا راوفور 2026 در تیپ دیفرانسیل جلو 226 اسب‌بخار قدرت در اختیار دارد. در تیپ چهار چرخ محرک (AWD) قدرت به 236 اسب‌بخار می‌رسد. تیپ محرک-جلو 23 و تیپ AWD هم 17 اسب‌بخار از نسخه قبلی هیبرید نیرومندتر هستند.

    تویوتا راوفور 2026 پلاگین-هیبرید به عنوان جانشین تیپ پرایم در نسل قبلی، از نسل ششم سامانه پلاگین-هیبرید تویوتا بهره می‌برد، که دو موتور برقی و یک باتری ظرفیت بالا با نیمه‌رساناهای سیلیکون-کربن جدید را به همراه دارد تا بهره‌وری و انتقال قدرت را افزایش دهد. مجموع قدرت تولیدی این سامانه، 320 اسب بخار اعلام شده است، برد حرکتی برقی 80 کیلومتر هم نسبت به 68 کیلومتر در تیپ پرایم نسل قبل، افزایش نشان می‌دهد.

    به لطف باتری بزرگتر، تویوتا راوفور 2026 پلاگین-هیبرید در برخی تیپ‌ها قابلیت شارژ سریع DC دارد هرچند که از شدت جریان اطلاعی نداریم. تیپ‌های XSE و Woodland با درگاه شارژ CCS توانایی شارژ سریع دارند، ولی دو تیپ SE و GR اسپرت از درگاه J1772 پشتیبانی می‌کنند، که توان شارژ سریع ندارد. شارژر 11 کیلووات خانگی در تمام تیپ‌ها ارائه می‌شود.

    0 معرفی هایپ تک اِرت

    شرکت GAC در آگوست 2024، نام یکی از برندهای زیرمجموعه خود یعنی هایپر را به هایپ تک (Hyptec) تغییر داد. قرار است این برند به عنوان زیرمجموعه یکی دیگر از برندهای گروه گک یعنی آیون، فعالیت کند.

    هایپ تِک در نمایشگاه خودرو شانگهای 2025 از یک کانسپت به نام اِرت (EARTH) به معنای زمین، رونمایی کرد. شرکت سازنده، این مدل در رده «شوتینگ بریک» قرار می‌گیرد، ادعایی که چندان دور از واقعیت نیست، اما با خودروهای فعلی این کلاس نیز کمی تفاوت دارد.

    طراحی هایپ تِک اِرت

    بنابر گزارش رسانه‌های چینی، زبان طراحی هایپ تِک اِرت احساس پویایی و سرزندگی را به بیننده انتقال می‌دهد. فرم H-شکل نمای جلو نیز حرکت گدازه‌های آتش‌فشانی در دریا و رنگ مشکی obsidian بدنه، حس قدرت و ابهت را تداعی می‌کند.

     

    هایپ تِک اِرت براساس پلتفرم Xingling گروه گک شکل گرفته است. گذشته از ساختار مقاوم بدنه، باید به سامانه رانندگی هوشمند ADiGO GSD اشاره کرد، که بنابر اعلام سازنده، ایمنی بیشتر و آسایش خاطر سرنشینان را به همراه خواهد داشت.

    کابین و امکانات هایپ تِک اِرت

    یکی از فناوری‌های جالب هایپ تِک اِرت، حسگرهای بیومتریک روی فرمان است که با تحلیل فشار دست، میزان اصطکاک و سایر داده‌های فیزیولوژیکی، برخی پارامترهای عملکردی خودرو همچون میزان گشتاورو سفتی تعلیق را براساس این داده‌ها و البته شرایط محیط، تنظیم می‌کند.

    سیستم تعلیق الکترونیکی فعال هایپ تِک اِرت با تشخیص شرایط جاده، موقعیت بدنه خودرو را به صورت لحظه‌ای تنظیم می‌کند بنابراین محصول گک در زمینه فناوری هوشمند و کنترل پویای خودرو نیز عملکرد جالبی خواهد داشت.

    همانطور که از نام هایپ تِک اِرت دریافت می‌شود، طراحان این خودرو به توسعه پایدار و حفظ محیط زیست نیز توجه داشته‌اند. بنابر اعلام سازنده، برای تولید قطعات کابین این خودرو از مواد سازگار با محیط زیست شامل چرم-زیستی، نی طبیعی گندم (به عنوان جانشین پلاستیک) و الیاف بلند (برای ساخت پارچه‌های بادوام)، استفاده شده است.