All Categories
    Filters
    Preferences
    جستجو
    خبرخوان

    نوشته های بلاگ  "1404"  از "بهمن"

    0 بازگشت تویوتا C-HR به آمریکا

    تویوتا C-HR در سال 2018 به مشتریان آمریکایی معرفی شد، اما پس از 4 سال، این کشور را ترک کرد. اکنون تویوتا C-HR مدل 2026 به عنوان یک کراس‌اور برقی نیرومند با انبوهی از فناوری‌ها و البته برد حرکتی قابل توجه، به این کشور بازگشته است. توجه داشته باشید که این مدل با تویوتا C-HR پلاس موجود در اروپا تفاوت دارد.

    مشخصات فنی تویوتا C-HR مدل 2026

    به جای پیشرانه 2 لیتری بنزین‌سوز قبلی، تویوتا C-HR مدل 2026 به دو موتور برقی با مجموع خروجی 338 اسب‌بخار قدرت، مجهز شده است و می‌تواند ظرف 5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساعت برسد، که از تویوتا GR86، یک و یک دهم ثانیه سریع‌تر و با GR کرولا یکسان است.

    به لطف مجموعه باتری 74.7 کیلووات ساعت، برد حرکتی تویوتا C-HR مدل 2026 به 466 کیلومتر می‌رسد. با اتصال این باتری به جریان سریع، ذخیره آن در مدت 30 دقیقه از 10 به 80 درصد افزایش می‌یابد. درگاه شارژ این خودرو با استاندارد NACS آمریکای شمالی سازگار است، بنابراین تویوتا C-HR مدل 2026 به شبکه شارژ تسلا هم دسترسی دارد.

    طراحی تویوتا C-HR مدل 2026

    با وجود برخی تغییرات ظاهری، فرم کوپه-مانند و دوست داشتنی تویوتا C-HR مدل 2026 به مدل قبل شباهت دارد. این خودرو با زیرساخت e-TNGA تویوتا و با طول 4.51 متر، از هوندا CR-V و تویوتا راوفور به مراتب کوچکتر است. تویوتا اعتقاد دارد، که ارتفاع 1.62 متری C-HR مدل 2026 می‌تواند فضای کافی برای سرنشینان و محفظه بار، ایجاد کند.

    از مهمترین ویژگی‌های ظاهری این خودرو می‌توان به فرم بومرنگی چراغ‌های جلو شبیه نسل جدید کمری و پریوس، جلوپنجره کوچک و باریک بالای سپر، چراغ باریک و سرتاسری عقب و رینگ‌های 18 اینچ (20 اینچ در تیپ XSE)، اشاره کرد.

    کابین و امکانات تویوتا C-HR مدل 2026

    در کابین تویوتا C-HR مدل 2026 با طرحی ساده ولی کاربردی مواجه هستیم، که نشان‌دهنده دیجیتال پشت فرمان و نمایشگر لمسی 14 اینچ را به همراه دارد. نمایشگر لمسی این خودرو با رابط کاربری Audio Multimedia، از ارتباط بی‌سیم با اپل کارپلی و اندروید اتو و همچنین هات‌اسپات اینترنت 4G پشتیبانی می‌کند.

    کلیه تیپ‌های تویوتا C-HR مدل 2026 به سامانه ایمنی تویوتا یعنی Safety Sense 3.0 مجهز می‌شوند، که مواردی شامل کروز کنترل تطبیقی، دستیار حفظ حرکت بین خطوط، ترمز اضطراری خودکار و غیره را به همراه دارد.

    قیمت تویوتا C-HR مدل 2026

    فعلا از قیمت تویوتا C-HR مدل 2026 خبری در دسترس نیست، اما بنابر گمانه‌زنی رسانه‌ها، این عدد در حوالی 30 هزار دلار تعیین خواهد شد.

    0 معرفی دتوماسو P72

    برند قدیمی دتوماسو پس از سال‌ها عدم فعالیت، در سال 2019 از نمونه آزمایشی P72 رونمایی کرد.اما شش سال از این اسپرت ایتالیایی خبری نبود، تا حالا که نمونه نهایی آن رونمایی شده است.

    دتوماسو P72 نسبت به نمونه اولیه با تغییر چندانی مواجه نیست. البته این طرح که دتوماسو P70 مدل 1965 را به یاد می‌آورد، به قدری زیبا هست که نیاز به اعمال تغییر نداشته باشد. بد نیست بدانید که دتوماسو P70 تحت همکاری بنیانگذار دتوماسو و کارول شلبی شکل گرفته بود.

    آقای نورمن چوی مدیرعامل دتوماسو، از P72 به عنوان تعهدی برای تولد دوباره یک برند تاریخی، یاد کرده است که با ارائه ترکیبی از احساس ارتباط مکانیکی، زیبایی یادآور گذشته و لذت رانندگی بالا را در قالبی مدرن ارائه می‌کند.

     

    طراحی دتوماسو P72

    بدنه دتوماسو P72 حاضر در تصاویر رسمی با سفید روشن و برخی جزئیات شامل رینگ‌ها، نوار تزئینی و روکش آینه‌ها هم با رز گلد تزئین شده است. طرح حتی رینگ‌های این خودرو نیز به دتوماسو P70 شباهت دارد.

    دتوماسو P72 براساس شاسی یکپارچه مونوکوک از جنس فیبرکربن شکل گرفته است، که تا ساب-فریم‌های جلو و عقب هم ادامه دارد. از آنجا که هیچ پرچ و جوش در ساخت این شاسی بکار نرفته، از طرق سازنده به عنوان یک «دستاورد جدید» توصیف شده است.

    کابین و امکانات دتوماسو P72

    در فضای کابین دتوماسو P72 از نمایشگرهای دیجیتال خبری نیست، چیزی که برای بسیاری از عاشقان خودروهای اسپرت خوشایند خواهد بود. روکش چرم دست‌دوز به رنگ سفید به همراه تریم فیبرکربن، قطعات آلومینیومی روی داشبورد به رنگ رز گلد و اهرم دنده به همین رنگ، فضایی دلپذیر و البته برای تمرکز کامل بر رانندگی، پدید آورده است.

     

    مشخصات فنی دتوماسو P72

    قوای حرکتی دتوماسو P72 از پیشرانه 5 لیتری V8 سوپرشارژ تامین می‌شود، که بنابر اعلام دتوماسو، به طور انحصاری برای این خودرو طراحی شده است. البته این شرکت قبلا اعلام کرده بود، که پیشرانه V8 کایوتی ساخت فورد را با همکاری راش برای نصب در P72 تقویت کرده است. به هرحال هرکدام از این موارد، می‌تواند نتیجه‌ای جالب داشته باشد.

    700 اسب‌بخار قدرت و 819 نیوتن‌متر گشتاور حاصل از این پیشرانه V8 از طریق گیربکس شش سرعته دستی به محور عقب منتقل می‌شود. البته اطلاعات مربوط به شتاب صفر تا صد و همچنین حداکثر سرعت دتوماسو P72 فعلا منتشر نشده است.

    هرچند از دکمه انتخاب حالت رانندگی خبری نیست، سیستم تعلیق پوشراد دتوماسو P72 به کمک‌فنرهای قابل تنظیم در سه حالت مجهز شده است.

    برنامه عرضه دتوماسو P72

    دتوماسو P72 از اواخر سال 2025 به مشتریان تحویل داده می‌شود. از قیمت این خودرو اطلاعی در دست نیست، اما مطمئنا با خودرویی گران قیمت مواجه هستیم.

    0 معرفی چانگان دیپال S09

    دیپال که با اسامی شنلان یا دیپ بلو هم شناخته می‌شود، در کنار اوشان، لومین، کایسن، اوتار و کیو آن به عنوان زیرمجموعه گروه چانگان فعالیت می‌کند. چندی پیش دیپال کراس‌اور شش نفره و پرچمدار خود با نام S09 را در نمایشگاه خودرو شانگهای 2025 معرفی کرد. این خودرو با هدف رقابت با لی اتو L9 و آیتو M9 عرضه می‌شود.

    طراحی چانگان دیپال S09

    از مهمترین ویژگی‌های ظاهری دیپال S09 می‌توان به دماغه منحنی، چراغ‌های دوقسمتی جلو، دستگیره مخفی‌شونده درها و چراغ سرتاسری عقب اشاره کرد. در مجموع نمی‌توان طراحی بدنه دیپال S09 را خلاقانه دانست.

    ابعاد بدنه دیپال S09 در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 5.05، 1.96، 1.75 و 3.05 متر اعلام شده است.

    کابین و امکانات چانگان دیپال S09

    از مهمترین ویژگی‌های فضای کابین دیپال S09 می‌توان به صفحه نشان‌دهنده مجازی، نمایشگر مرکزی 21.4 اینچ با رابط کاربری HarmonySpace 5 ساخت هواوی، دستیار هوش مصنوعی با قابلیت برقراری ارتباط با کودکان، کنسول میانی با قابلیت حرکت ریلی 700 میلی‌متر، امکان جابجایی صندلی‌های ردیف دوم و ردیف سوم با کفی 360 میلیمتری مناسب برای سرنشینان با قد 1.8 متر، اشاره کرد.

    در پشت صندلی‌های ردیف سوم، فضایی با گنجایش 313 لیتر قرار دارد.

    S09 نخستین محصول برند دیپال است که به سامانه دستیار راننده پیشرفته ADS 3.3 ساخت هواوی مجهز می‌شود. این سامانه از تمام سناریوهای ممکن از جمله پارک خودکار در فضای تنگ و در میان خودروهای بزرگ، پشتیبانی می‌کند.

    مشخصات فنی چانگان دیپال S09

    سری اول دیپال S09 در پنج تیپ RWD مکس، RWD اولترا، RWD اولترا پلاس، AWD اولترا و AWD اولترا پلاس‌ های عرضه خواهد شد.

    دیپال S09 به سامانه هیبرید Super Range Extension 2.0 مجهز شده، که از پیشرانه 1.5 لیتر توربوشارژ و مجموعه باتری LFP تشکیل شده است. بنابر اعلام سازنده، برد حرکتی کاملا برقی این خودرو در دو تیپ RWD و AWD و برمبنای WLTC، به ترتیب 180 و 170 کیلومتر خواهد بود. به لطف ساختار 800 ولتی، نیروی لازم برای پیمایش 300 کیلومتر در مدت 10 دقیقه فراهم خواهد شد.

    قیمت چانگان دیپال S09

    قیمت پیش فروش دیپال S09 بین 239.900 تا 309.900 یوان (32.900 تا 42.500 دلار) تعیین شده است.

    0 معرفی برابوس XL 800

    مرسدس بنز G کلاس در سال گذشته مورد بروزرسانی قرار گرفت. در آن زمان اعلام شد که تیپ 4×4 از این خودرو در برخی بازارهای منتخب عرضه می‌شود. جای تعجب ندارد که برابوس به سراغ این نسخه از G کلاس هم برود و آن را به خودرویی به نام برابوس XL800 تبدیل کند.

    طراحی و امکانات برابوس XL800

    تیونر آلمانی، تعلیق تطبیقی این خودرو با اتصالات مستقل در هر چرخ را به نحوی تغییر داده، که فاصله کف اتاق تا سطح زمین به 47 سانتی‌متر رسیده است. البته برابوس اطمینان می‌دهد که این افزایش ارتفاع، هیچ خللی در کیفیت سواری XL800 وارد نخواهد کرد.

    کیت قطعات فیبرکربنی برابوس به نام Carbon Widestar به همراه کاهش ارتفاع بدنه، چهره‌ای خشن از برابوس XL800 به نمایش می‌گذارد. نمونه حاضر در تصاویر، چراغ‌های LED بالای خروجی‌های اگزوز و قلاب وینچ به رنگ قرمز را نیز به همراه دارد.

    بدنه برابوس XL800 بر رینگ‌های یکپارچه 22 اینچ Z-HD با تایرهای چهار فصل اسکورپیون ATR 116H با ابعاد 325/55R22 استوار می‌شود.

    فضای داخلی برابوس XL 800 با روکش چرم و آلکانترا، تریم فیبرکربن، کفپوش‌های سفارشی با دوخت لوزی، پارکابی با نشان برابوس و نورپردازی LED تزئین شده است. از گرافیک جدید صفحه نشان‌دهنده که بگذریم، باید به دو نشانگر دایره‌ای روی سقف اشاره کنیم، که سرعت و دیاگرام شتاب را به سرنشینان عقب نمایش می‌دهد.

    مشخصات فنی برابوس XL800

    با نصب توربوشارژرها و اگزوز فولاد ضدزنگ جدید به همراه تغییر در برنامه مدیریت پیشرانه، خروجی پیشرانه 4 لیتر V8 بای توربوشارژ از 585 اسب‌بخار و 850 نیوتن‌متر به 800 اسب‌بخار قدرت و هزار نیوتن‌متر گشتاور افزایش یافته است. برابوس XL800 می‌تواند ظرف 4.6 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد.

    قیمت برابوس XL800

    برابوس XL800 با قیمت 765,572 یورو به فروش می‌رسد. برابوس این خودرو را بنابر سفارش مشتری تولید خواهد کرد.

    انتظار داریم که این تیونر آلمانی در آینده نزدیک، اتاق پیکاپ از G کلاس جدید را نیز دستخوش تغییر و تحول کند.

     

     

    0 معرفی شورولت کوروت 2026

    شورولت قصد دارد کوروت را برای سال 2026 مورد بروزرسانی قرار دهد. آقای اسکات بل قائم مقام بخش جهانی شورولت، از کوروت به عنوان پرچمدار بازار خودروهای اسپرت لوکس در طول 20 سال گذشته یاد می‌کند. وی اعتقاد دارد که پس از بروزرسانی اخیر، برتری این خودرو را در طول چند سال آینده نیز حفظ خواهد کرد.

    انتظار داریم که اطلاعات بیشتر درباره ویژگیها و قیمت شورولت کوروت 2026 در اواخر سال جاری منتشر شود.

     

    You are running a Trial version of Nop Rich Blog
    0 معرفی هاوال رپتور Hi4

    هاوال رپتور که در چین با نام منگ لانگ هم شناخته می‌شود، نخستین بار در سال 2023 معرفی شد. مدتی پس از مدل درونسوز، تیپ پلاگین-هیبرید Hi4 و چهار چرخ محرک این خودرو هم در چین عرضه شد.

    پس از اعمال بروزرسانی فنی در بهار 2024، فروش هاوال رپتور Hi4 تاحدی افزایش یافت. بعدا اعلام شد که هاوال قصد دارد تیپ بنزینی رپتور را با ظاهر متفاوت عرضه کند.

    پس از انتشار اطلاعات این مدل توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT)، اکنون هاوال رپتور جدید به صورت رسمی معرفی شده است.

    طراحی هاوال رپتور Hi4

    با تغییر جهت اجزای جلوپنجره از افقی به عمودی و همچنین چراغ‌های مستطیلی جلو به جای دایره‌ای در مدل قبل، چهره هاوال رپتور کمی متفاوت به نظر می‌رسد. چراغ‌های دوتایی عقب نیز به یک چراغ واحد تبدیل شده است. بنابر علت نامعلوم، اتصالات پرچ قطعات پلاستیکی به بدنه هم در معرض دید قرار گرفته است. همچون مدل قبلی، در صندوق هاوال رپتور بنزینی با زاپاس روی آن، به طرف کنار باز می‌شود.

    بنابر اطلاعات MIIT، طول بدنه (با احتساب زاپاس) و فاصله بین محورهای هاوال رپتور بدون تغییر باقیمانده و به ترتیب 4.68 و 2.738 متر است.

    فعلا هیچ تصویری از فضای داخلی هاوال رپتور جدید در دسترس نیست. احتمال دارد که نمایشگرهای این خودرو با تغییرات همراه شده و البته کیفیت قطعات کابین هم افزایش پیدا کرده باشد.

    مشخصات فنی هاوال رپتور Hi4

    بنابر اطلاعات اولیه، هاوال رپتور درونسوز به پیشرانه 2 لیتر 4 سیلندر توربوشارژ مجهز شده است، که 238 اسب‌بخار قدرت را از طریق گیربکس 9 سرعته اتوماتیک به هر دو محور انتقال می‌دهد.

    هاوال رپتور Hi4 به سامانه هیبرید شامل پیشرانه 1.5 لیتر توربوشارژ با 167 اسب‌بخار قدرت و دو موتور برقی مجهز شده است، که در مجموع، 378 یا 383 اسب‌بخار قدرت در اختیار این خودرو قرار می‌دهد. یکی از دو باتری 19.09 یا 27.54 کیلووات ساعت را می‌توان برای هاوال رپتور Hi4 انتخاب کرد.

    قیمت هاوال رپتور Hi4

    هاوال رپتور درونسوز به زودی رونمایی خواهد شد. انتظار داریم که این مدل از تیپ پلاگین-هیبرید با قیمت پایه 165,800 یوان (22,900 دلار)، ارزان‌تر باشد.

    در پایان بد نیست به این نکته اشاره کنیم که بنابر اسناد MIIT که مدتی پیش منتشر شد، هاوال رپتور Hi4 نیز به زودی مورد بروزرسانی قرار می‌گیرد.

    You are running a Trial version of Nop Rich Blog
    0 معرفی لندرور دیفندر V8 سافت تاپ

    تولید لندرور دیفندر با طراحی خاطره‌انگیز بدنه، در سال 2016 به پایان رسید. البته به لطف برنامه شخصی‌سازی شرکت جگوار لندرور برای دیفندر 2012 تا 2016، مالکان این خودروها به مجموعه‌ای گسترده از تغییرات و همچنین امکان بازسازی اساسی، دسترسی دارند.

    در جدیدترین اقدام، یک نمونه خاص از لندرور دیفندر با لقب سافت تاپ (Soft Top) توسط این شرکت معرفی شده است. تا پیش از این، چنین خودرویی را فقط می‌شد از تامین کنندگان ثالث همچون Kingsley Cars خریداری کرد.

     

    طراحی لندرور دیفندر سافت تاپ

    لندرور دیفندر سافت تاپ براساس اتاق سه در 90 شکل گرفته است. خریدار می‌تواند از میان چندین نوع روکش پارچه‌ای با رنگ‌های گوناگون و زوایای مختلف بازشو، نمونه موردنظر را انتخاب کنند.

    لندرور دیفندر V8 سافت تاپ یک خودروی دو نفره است، اما با توجه به وجود نیمکت در دو طرف محفظه بار، لااقل از نظر تئوری می‌توان 4 سرنشین دیگر را نیز در خودرو جای داد. البته در فهرست آپشن‌های پیشنهادی لندرور، مواردی شامل یخچال و گیره‌های اتصال تخته موج‌سواری هم وجود دارد، که با انتخاب آن‌ها، گنجایش این فضا برای سرنشینان اضافه، کاهش می‌یابد.

    خریدار می‌تواند با انتخاب رینگ‌های فولادی 16 اینچ و جلوپنجره سنتی، چهره دیفندر را به مدل‌های کلاسیک شبیه کند و یا با سفارش رینگ‌های 18 اینچ آلیاژی، طرحی جوان‌پسند را به نمایش بگذارد.

    مشخصات فنی لندرور دیفندر سافت تاپ

    پس از حذف پیشرانه توربودیزل قدیمی، لندرور دیفندر V8 سافت تاپ به پیشرانه 5 لیتری V8 تنفس طبیعی با 405 اسب‌بخار قدرت و 515 نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده است. خروجی پیشرانه از طریق گیربکس 8 سرعته اتوماتیک ساخت ZF به جعبه انتقال دو-سرعته، منتقل می‌شود.

    سامانه چهار چرخ محرک قدیمی با ساختار نیمه-دائم نیز جای خود را به دیفرانسیل‌های فعال داخل چرخ داده است.

     

    سیستم تعلیق با محورهای یکپارچه بر جای خود باقیمانده ولی با کمک‌فنرهای بیل‌اشتاین، فنرهای جدید و آنتی رول بار ساخت برند آیباخ، همراه شده است.

    نیروی لازم برای توقف این شاسی‌بلند خاطره‌انگیز از دیسک‌های ساخت برند Alcon با قطر 335 و 300 میلیمتر در محور جلو و عقب و کالیپرهای چهار پیستون در هر دو محور، تامین می‌شود.

    شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت لندرور دیفندر V8 سافت تاپ به ترتیب 5.6 ثانیه و 170 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

    قیمت لندرور دیفندر سافت تاپ

    لندرور دیفندر V8 سافت تاپ در بریتانیا با قیمت پایه 195 هزار پوند قابل خریداری است. البته سایر هزینه‌ها شامل مالیات هم به این رقم اضافه می‌شود. این خودرو با ضمانت یک ساله بدون محدودیت کیلومتر به مشتریان عرضه می‌شود.

    You are running a Trial version of Nop Rich Blog
    0 تغییر جزئی در جی‌ای‌سی GS3

    نسل دوم جی ای سی GS3 از سال 2023 در چین به فروش می‌رسد. البته مشتریان چینی، این کراس‌اور 4.4 متری را تحت برند ترامپچی خریداری می‌کنند. بنابر داده‌های BestSellingCarsBlog، تعداد 18,047 دستگاه جی ای سی GS3 در فاصله ژانویه تا مارس 2025 به فروش رسیده است، که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 41 درصد افزایش نشان می‌دهد.

    حالا GAC تصمیم دارد با اعمال یک تغییر کوچک بر GS3، تقاضا برای این خودرو را افزایش بدهد. همزمان، تیپ آر-استایل از بازار حذف می‌شود هرچند که مشتریان در خارج از چین، همچنان به این تیپ دسترسی خواهند داشت. تغییر جهت جزئیات جلوپنجره از عمودی به افقی، تنها تغییر قابل مشاهده در جی ای سی GS3 جدید است. هنوز مشخص نیست که مدل‌های صادراتی هم با این ویژگی همراه می‌شوند یا خیر.

    همچون گذشته، تیپ پایه جی ای سی GS3 به رینگ‌های 17 اینچ، دستگیره‌های عادی، روکش پارچه، صفحه نشان‌دهنده عقربه‌ای، نمایشگر لمسی 10.25 اینچ، 2 کیسه هوا و کروز کنترل مجهز است.

    در تیپ کامل، رینگ‌های 18 اینچ، سانروف پانوراما، روکش چرم، نشان‌دهنده 7 اینچ، نمایشگر لمسی 12.3 اینچ، گرمکن ردیف جلو، شارژر بی‌سیم، کیسه هوای جانبی و پرده‌ای، دوربین 360، کروز کنترل تطبیقی، ترمز خودکار و هشدار تعویض خط هم به امکانات این خودرو اضافه می‌شود.

    جی ای سی GS3 به پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتر توربوشارژ با 177 اسب‌بخار قدرت و 270 نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده است. خروجی پیشرانه از طریق گیربکس 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک به محور جلو منتقل می‌شود.

    جی ای سی GS3 در چین با قیمت 85,800 تا 108,800 یوان (11,800 تا 15 هزار دلار) به فروش می‌رسد. قیمت این خودرو در روسیه بین 2,449 تا 2,849 میلیون روبل (29,600 تا 34,500 دلار) تعیین شده است. در بازار خودروی کشورمان نیز بین 2.5 تا 3 میلیارد قیمتگذاری می‌شود.

    You are running a Trial version of Nop Rich Blog
    0 معرفی آئودی A6L e-tron

    شرکت آئودی به مناسبت نمایشگاه شانگهای 2025 از نخستین سدان پرچمدار براساس پلتفرم PPE به نام A6L e-tron رونمایی کرد.

    طراحی آئودی A6L e-tron

    ابعاد بدنه آئودی A6L e-tron در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 5.087، 1.948، 1.521 و 3.078 متر اعلام شده است.

    از ویژگی‌های ظاهری بدنه آئودی A6L e-tron با ضریب درگ 0.22 می‌توان به دیلایت باریک، جلوپنجره عریض، گرافیک سه بعدی اجزای چراغ‌های جلو و عقب، دستگیره‌های نیمه مخفی و سقف پانوراما به مساحت 1.88 متر مربع اشاره کرد. لوگوی نورانی این خودرو نیز بیشتر با سلیقه مشتریان چینی هماهنگی دارد. خریدار می‌تواند یکی از 8 رنگ بدنه و 5 طرح رینگ را برای A6L e-tron انتخاب کند.

    کابین و امکانات آئودی A6L e-tron

    در فضای کابین آئودی A6L e-tron با محیطی دیجیتال مواجه هستیم، که نمایشگر لمسی 14.5 اینچ، صفحه نشان‌دنده 11.9 اینچ، نمایشگر 10.9 اینچ سرنشین جلو و دستیار هوش مصنوعی با جلوه‌های بصری را به همراه دارد.

    آئودی A6L e-tron به عنوان یک محصول استراتژیک از خودروساز آلمانی که براساس پلتفرم مشترک پورشه و آئودی شکل گرفته است، تعداد زیادی از فناوری‌های پیشرفته از جمله سامانه خودران QianKun ساخت هواوی، ساختار الکترونیکی E³ 1.2، پنج یونیت پردازشگر برای مدیریت سامانه‌های هوشمند و سامانه خودران سطح 2 را به همراه دارد.

    مشخصات فنی آئودی A6L e-tron

    آئودی A6L e-tron به مجموعه باتری 107 کیلووات ساعت CATL مجهز شده است، که از حداکثر جریان 270 کیلووات پشتیبانی می‌کند. در شرایط ایده‌آل، شارژ باتری در مدت فقط 20 دقیقه از 10 به 80 درصد افزایش می‌یابد. نیروی لازم برای پیمایش 294 کیلومتر نیز در مدت 10 دقیقه فراهم خواهد شد.

    You are running a Trial version of Nop Rich Blog
    0 معرفی هوندا CR-V مدل 2026

    هوندا CR-V که یکی از پرفروش‌ترین خودروها در آمریکاست، سرانجام به ویژگی‌ای مجهز شده که بسیاری از خریداران مدت‌ها منتظر آن بودند: پشتیبانی بی‌سیم استاندارد از Apple CarPlay و Android Auto. این قابلیت در قالب یک به‌روزرسانی برای مدل سال ۲۰۲۶ ارائه شده و حالا در تمام نسخه‌های CR-V،  حتی تیپ‌های پایه مانند LX و EX،  نمایشگر ۹ اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی به‌صورت استاندارد وجود دارد. همچنین، هوندا یک مدل جدید به نام TrailSport را معرفی کرده که فقط با پیشرانه هیبریدی محبوب این خودرو عرضه می‌شود و برای مسیرهای آفرود سبک طراحی شده است.

    تمام مدل‌های CR-V اکنون به شارژر بی‌سیم تلفن همراه مجهز هستند و نسخه‌های EX-L , TrailSport , Sport-L و Sport Touring از صفحه کیلومتر دیجیتال بزرگ‌تری با اندازه ۱۰.۲ اینچ بهره می‌برند. مدل فول Sport Touring هم سیستم اطلاعات و سرگرمی ارتقایافته با پشتیبانی از خدمات گوگل را دریافت کرده است، که پیش‌تر در مدل‌های لوکس‌تر هوندا دیده بودیم. بیشتر نسخه‌ها رینگ‌های ۱۸ اینچی جدید دارند، در حالی که TrailSport طراحی انحصاری خودش را دارد و Sport Touring با رینگ‌های ۱۹ اینچی عرضه می‌شود.

    مدل TrailSport با تایرهای آفرود Continental در اندازه 235/60R18 عرضه می‌شود و طراحی داخلی و خارجی منحصربه‌فردی دارد. هوندا سیستم چهارچرخ محرک تمام مدل‌های هیبریدی را برای بهبود عملکرد آفرود به‌روزرسانی کرده است، تا بتواند حالتی مشابه دیفرانسیل قفل‌شونده را شبیه‌سازی کند. در سرعت‌های کمتر از ۱۴ کیلومتر برساعت، اگر خودرو تشخیص دهد که چرخ‌های دو طرف یک محور با سرعت‌های بسیار متفاوتی می‌چرخند، با تغییر در توزیع گشتاور و استفاده از ترمزها، سرعت دو طرف را متعادل می‌کند.

    تصمیم هوندا برای ارائه نسخه TrailSport در CR-V کاملاً منطقی است؛ چرا که خودروهای آفرود سبک محبوب‌تر از همیشه شده‌اند و در حال حاضر، بیش از ۲۰ درصد فروش مدل‌های Passport , Pilot و Ridgeline مربوط به نسخه TrailSport است.

    نکته جالب دیگر این است که بیش از ۵۰ درصد فروش CR-V مربوط به مدل‌های هیبریدی است، که آن را به پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی‌شده هوندا تبدیل کرده. هوندا می‌گوید ۳۰ درصد از فروش کلی برند اکنون به خودروهای هیبریدی تعلق دارد، که بخش عمده‌ای از آن به لطف موفقیت CR-V بوده است.

    You are running a Trial version of Nop Rich Blog