All Categories
    Filters
    Preferences
    جستجو
    خبرخوان

    نوشته های بلاگ  "1403"  از "آذر"

    0 ایکس 55 پرو به رکورد یک میلیون فروش رسید؛ رکوردشکنی کراس‌اوور محبوب بازار

    ایکس 55 پرو را می‌توان یکی از محبوب‌ترین خودروهای بازار ایران نامید، مدلی که پس از عرضه موفق و استقبال بالای مشتریان از آن، با نسخه‌ای جدید‌تر به نام ایکس 55 پرو به بازار کشور معرفی شد. این سری در بازار جهانی و مناطق مختلفی مانند آسیا، آمریکای لاتین و آفریقا عرضه شده و حالا از رکورد فروش یک میلیون نسخه عبور کرده و به یک موفقیت جدید رسیده است.

    چرا سری ایکس 55 پرو به این اندازه محبوب هستند؟

    طراحی مدرن و جذاب: یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت سری ایکس 55 پرو ، تمرکز بر طراحی مدرن و هوشمندانه است. مدیران خودرو در تولید ایکس 55 پرو از المان‌های بصری جذابی استفاده کرده که می‌تواند هم خریداران جوان و هم خانواده‌ها را راضی کند.

    کسب عنوان برتر از طرف JD.Power: سال گذشته سازمان جهانی آمارسنجی J.D. Power خودرو ایکس 55 پرو را به عنوان بهترین کراس‌اوور کامپک چینی سال معرفی کرد. این سازمان به‌عنوان یک نهاد معتبر در زمینه تحقیقات بازار و شناخت نیازهای مصرف‌کنندگان فعالیت دارد، بهترین خودروهای چینی سال 2023 را بر اساس نتایج بررسی طولانی مدت کیفیت منتشر کرد. اتفاقی که نشان می‌دهد این خودرو هم از نظر مشتریان و هم از نظر نهادهای برجسته بین‌المللی به عنوان یکی از بهترین خودروهای بازار شناخته می‌شود.

    قدرتمند و کم رقیب از نظر قدرت فنی: از نظر فنی، ایکس 55 پرو مجهز به یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ است که قدرتی معادل 156 اسب بخار و گشتاوری حدود 230 نیوتن‌متر تولید می‌کند. این ترکیب، با یک گیربکس پیشرفته CVT همراه است که عملکرد روان، مصرف سوخت مناسب و راندمانی کارآمد ارائه می‌دهد.

    توسعه محصول بر اساس نیازهای بازار هدف: توسعه محصول مطابق با نیازهای بازارهای جهانی، یکی از عوامل کلیدی موفقیت این محصول است، برای مثال، در بازار آمریکای جنوبی که زمین‌های ناهموار و شرایط اقلیمی متنوعی دارد، ایکس 55 پرو پرو به شکلی خاص طراحی شده تا قابلیت‌های آفرود برتر و سازگاری بالایی ارائه دهد و در عین حال، ویژگی‌های دوام و ایمنی آن نیز تقویت شود. 

    به همین ترتیب، در محیط‌های گرم، مرطوب و پرترافیک جنوب‌شرق آسیا، ایکس 55 پرو به‌طور پیوسته عملکردی درخشان از خود به نمایش گذاشته و رضایت و تحسین بالای مصرف‌کنندگان را به دست آورده است.  این موارد نه‌تنها توانایی ایکس 55 پرو در پاسخگویی انعطاف‌پذیر به نیازهای متنوع بازارهای مختلف را برجسته می‌کند، بلکه برتری رقابتی و تأثیر رو به رشد آن را در صنعت جهانی خودرو به نمایش می‌گذارد. سیستم تعلیق خودرو نیز به گونه‌ای طراحی شده که در کنار پایداری خوب در جاده‌ها، نرمی و راحتی در مسیرهای شهری و جاده‌های صعب‌العبور را تضمین کند.

    بروزرسانی محصول بر اساس نیاز مشتری: خودروی X55 پرو به‌عنوان یکی از محصولات موفق و پرطرفدار، همواره بر اساس نیازهای متنوع مشتریان در بازارهای مختلف به‌روزرسانی و ارتقا یافته است. تیم توسعه محصول با بهره‌گیری از روش‌های پیشرفته تحلیل بازار و دریافت بازخورد مستقیم از کاربران، همواره تلاش می‌کند تا این محصول را مطابق با سلایق و انتظارات مشتریان طراحی کند. این فرآیند شامل بررسی دقیق قابلیت‌ها، امکانات و ویژگی‌های خودرو، شناسایی نقاط ضعف احتمالی، و افزودن فناوری‌ها و قابلیت‌هایی است که به بهبود تجربه کاربری منجر می‌شود. این نگاه پویا و مشتری‌محور باعث شده تا X55 پرو نه فقط یک خودرو، بلکه محصولی باشد که نیازها و ارزش‌های کاربران را منعکس می‌کند و توانسته است جایگاه ویژه‌ای در بازار خودروهای مدرن به خود اختصاص دهد.

    یک میلیون فروش، یک میلیون اعتماد در سراسر جهان

    موفقیت ایکس 55 پرو پرو در جذب اعتماد مشتریان جهانی را می‌توان به عوامل متعددی نسبت داد. این خودرو با تکیه بر سه رکن اساسی “ایمنی قوی، طراحی مدرن و تجربه کاربری برتر” استانداردهای جدیدی را در کلاس کراس‌اوورهای کامپکت تعریف کرده است.

    ایکس 55 پرو توانسته است به سطح بالایی از اعتماد در میان مشتریان جهانی دست یابد. جشن گرفتن صادرات یک میلیون دستگاه از مدل ایکس 55 پرو ، نقطه عطفی مهم در تاریخ این خودرو محسوب می‌شود که نشان‌دهنده استقبال گسترده از آن در بازارهای بین‌المللی است. از زمان معرفی جهانی این مدل در سال 2018 تا به حالا، به لطف کیفیت بالای محصول و جایگاه‌یابی دقیق در بازار، توانسته است رضایت مصرف‌کنندگان را در بیش از 70 کشور و منطقه به دست آورد. این خودرو به عنوان یکی از مدل‌های شاخص مدیران خودرو، نقش محوری در تقویت چهره این برند ایفا کرد.

    0 اعلام محدودیت‌های ترافیکی در محور چالوس و هراز تا 25 اسفند

    مرکز مدیریت راه‌های کشور محدودیت‌های ترافیکی را برای برخی از محورهای مواصلاتی کشور از روز چهارشنبه ۲۲ اسفند تا صبح شنبه ۲۵ اسفند اعلام کرد.

    بر اساس این اطلاعیه، تردد موتورسیکلت‌ها (به‌جز موتورسیکلت‌های انتظامی و امدادی) از ساعت ۱۲ ظهر چهارشنبه تا ۶ صبح شنبه در محورهای کرج-چالوس، هراز، فیروزکوه و تهران-سمنان-مشهد و بالعکس ممنوع خواهد بود.

    محدودیت‌های ترافیکی در محور کرج-چالوس

    تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت در این محور ممنوع است.

    در صورت افزایش ترافیک، از ساعت ۱۴ روز چهارشنبه، مسیر مرزن‌آباد به سمت تهران (شمال به جنوب) به‌طور کامل مسدود خواهد شد.

    از ساعت ۱۷ همان روز، محدودیت تردد یک‌طرفه از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز) به سمت چالوس اعمال می‌شود. این محدودیت تا ساعت ۲۴ ادامه خواهد داشت و پس از آن، تردد در مسیرهای رفت و برگشت از پل زنگوله تا مرزن‌آباد آزاد خواهد شد.

    روز جمعه ۲۴ اسفند، از ساعت ۱۴ محدودیت تردد به مقصد چالوس از ابتدای آزادراه تهران-شمال اعمال می‌شود و از ساعت ۱۵، مسیر از پل زنگوله به سمت چالوس به‌طور کامل بسته خواهد شد.

    از ساعت ۱۷ همان روز، محدودیت تردد یک‌طرفه (شمال به جنوب) از مرزن‌آباد به سمت تهران اجرا می‌شود و تا ساعت ۲۳ ادامه خواهد داشت. در صورت کاهش حجم ترافیک، این محدودیت زودتر پایان می‌یابد.

    ساکنان محلی می‌توانند از جاده قدیم کرج-چالوس تا محدوده پل زنگوله تردد کنند. همچنین، از ساعت ۱۱ روزهای اعمال محدودیت، تردد از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع خواهد بود.

    محدودیت‌های ترافیکی در محور هراز

    تردد تریلر در محور هراز و بالعکس ممنوع است.

    تردد کامیون و کامیونت (به‌جز خودروهای حامل مواد سوختی و فاسدشدنی) از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز چهارشنبه و از ساعت ۸ تا ۲۴ روزهای پنجشنبه و جمعه ممنوع خواهد بود.

    در صورت افزایش حجم ترافیک، محدودیت تردد یک‌طرفه مقطعی از محدوده پلور تا پلیس‌راه لاریجان و بالعکس در روز جمعه اعمال خواهد شد.

    محدودیت‌های ترافیکی در مسیر فشم

    روز جمعه ۲۴ اسفند، از ساعت ۱۷ تا ۲۰، محدودیت تردد یک‌طرفه از انتهای پل حاجی‌آباد یا پیچ کلیکان (ابتدای پیچ آریانا) به سمت خروجی فشم اجرا خواهد شد.

    مرکز مدیریت راه‌های کشور از رانندگان درخواست کرده است تا ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، برای جلوگیری از ترافیک سنگین، سفرهای خود را مدیریت کنند.

    0 رنگ دود خروجی از اگزوز نشان دهنده چیست؟

    در این مطلب بررسی خواهیم کرد که تغییر رنگ دود خروجی از اگزوز چه دلایلی دارد و هر رنگ نشان دهنده چه مشکلی در خودرو است.

    توان در موتورهای درون سوز از احتراق سوخت فسیلی و هوا به واسطه جرقه شمع به دست می آید. این فرآیند معمولاً همراه با تولید دود است. برای ادامه چرخه چهار زمانه ی موتور، لازم است دود از محفظه احتراق تخلیه گردد. پس گازهای حاصل از احتراق از طریق سوپاپ دود در سرسیلندر به منیفولد دود هدایت شده و پس از عبور از کاتالیزور وارد سیستم اگزوز خودرو می شوند. رنگ، بو و میزان بازدهی احتراق مستقیماً به ترکیب مواد موجود در محفظه ی احتراق بستگی دارد. هرگونه تغییر در این نسبت یا ورود عناصر جدید به این فرآیند، تأثیر مستقیمی بر نحوه ی احتراق خواهد داشت. در موتور خودرو، انواع مختلفی از مواد با ترکیب های مختلف وجود دارند که در صورت نشت به محفظه ی احتراق یا سیستم اگزوز، می توانند رنگ دود خروجی را تغییر دهند. در این مطلب بررسی خواهیم کرد که رنگ های مختلف دود خروجی از اگزوز چه دلایلی دارند و هر کدام نشان دهنده چه مشکلی در خودرو است.

    خروج دود سیاه رنگ

    موتور های درون سوز به طور معمولی با سوخت های فسیلی احتراق را انجام می دهند. سوخت های فسیلی انواعی از هیدروکربن ها هستند که به شکل های مختلف در آمده اند. در صورتی که سوخت در محفظه احتراق به هر دلیلی به درستی سوخته نشود به دلیل خاصیت این مواد دچار احتراق ناقص شده و درصد بالایی از کربن را ایجاد می کنند. در اصطلاح عامیانه به این عمل خام سوزی نیز می گویند. دلایل خام سوزی به دو قسمت تقسیم می شوند، مشکل در سیستم جرقه زنی و سیستم هوا رسانی به موتور.

    اشکالاتی که در سیستم هوا رسانی ایجاد می شود عبارت اند از، کیپ شدن مجموعه ورودی هوا، خرابی فیلتر هوا، اشکال در دریچه گاز، گرفتگی و شکستگی در منیفول و خطا در پارامتر های دریافتی موتور که به دلیل اشکال در برنامه ریزی موتور و خرابی سنسور هایی مانند مپ و اکسیژن ایجاد می شود. از دلایلی که مربوط به سیستم جرقه زنی است می توان اشکال در مجموعه شمع، وایر، دسته سیم موتور اشاره کرد. یکی از دلایل دیگر این امر می تواند از انژکتور ها باشد که احتمال نشتی سوخت اضافه در آنها بالا است.

     

    خروج دود آبی

    در بیشتر مواقع دود آبی حاصل از احتراق از ورود روغن به محفظه احتراق و مجموعه اگزوز خبر می دهد. روغن موتور معمولا از دو ناحیه به داخل موتور نشت پیدا می کند:

    مهر و موم(آب بند) نبودن سوپاپ ها و فرسایش بالای گاید سوپاپ باعث می شود روغن قسمت های بالایی موتور از این بخش ها به درون موتور نشت پیدا کند و با به هم ریختن ترکیبات سوخت در موتور باعث تولید دود آبی شود. البته نشت روغن از سوپاپ و اجزای آن در دور موتور های بالا کمتر است، در نتیجه اگر خودرویی در دور موتور پایین دود آبی از آن خارج شود اما در دور موتور بالا این وضعیت وجود نداشته باشد به احتمالا بالا اشکال از مجموعه سوپاپ است.

    دلیل دیگر دود آبی موتور مربوط نشت روغن از قسمت رینگ های پیستون بوده. در صورت که رینگ ها دچار شکستگی یا فرسایش شوند روغن از آن آنها نشت پیدا می کند و به محفظه احتراق راه پیدا میابد. اگر جداره های داخلی سیلندر نیز دچار فرسایش شود دیگر رینگ ها نمی تواند کمپرس حاصل از احتراق و فشار روغن را تحمل کنند که دلیلی می شود برای روغن سوزی موتور و فرار روغن به محفظه احتراق. دود آبی معمولا با کم شدن حجم روغن موتور همراه است.

    خروج دود سفید

    همه مان تقریبا در زمستان ها بخار خروجی از اگزوز خودرو ها را دیده ایم این عمل در زمستان ها بیشر پیش می آید که رطوبت هوا بالا و دمای هوا پایین است. رطوبت هوا به محفظه احتراق ورود پیدا می کند و با انجام احتراق از موتور خارج می شود این عمل معمولا دود سفید رنگی را با خود به همراه دارد. دود سفید رنگ در استارت های صبح گاهی نیز می تواند ایجاد شود و اگر به صورت لحظه ای باشد مشکلی ندارد. اما اگر دود سفید به صورت مستمر از اگزوز خارج شود به احتمال بالا به دلیل سوختن واشر سر سیلندر بوده که باعث می شود مایع خنک کننده موتور به محفظه احتراق وارد شود. دود سفید معمولا با کم شدن مایع خنک کنده موتور همراه است.

    0 کدام جریمه ها دوبرابر می شود؟

    فارغ از دلیل جریمه شدن، اینکه کدام جریمه‌ها دوبرابر می‌شوند به نحوۀ صدور قبض جریمه بستگی دارد. به عبارت دیگر، ذات این جرائم به گونه‌ای است که پلیس از صدور صحیح قبض جریمه اطمینان دارد و مانند هر قبض دیگر به شما مهلت پرداخت می‌دهد. برای اینکه بیشتر دربارۀ این نوع تخلفات رانندگی بدانید، این مطلب را تا انتها بخوانید. در این مطلب دربارۀ انواع جرائم رانندگی شامل آن‌هایی که ۲ برابر می‌شوند صحبت می‌کنیم.

    چند نوع جریمۀ رانندگی داریم؟

    قبل از پاسخ به این سوال که کدام جریمه ها دوبرابر می شود، بهتر است انواع جرائم را بهتر بشناسیم. چون تعریف هر جریمه تقریبا مشخص می‌کند که چرا این محدودیت در مهلت پرداخت برای آن‌ها ایجاد شده است. پس از تعریف جرائم و مشخص کردن آن‌هایی که ۲ برابر می‌شوند، ساده‌ترین روش استعلام خلافی خودرو با پلاک را هم معرفی می‌کنیم.

    در قوانین راهنمایی و رانندگی ۵ نوع جریمه تعریف شده است:

    ۱)‌ جریمه الصاقی

    الصاق در لغت به معنای چسباندن است. آن نوع از قبوض جریمه که زیر برف پاک‌کن خودرو می‌بینید، در واقع جریمه‌ای است که پلیس به خودروی شما الصاق کرده است. این قبض جریمه بدون حضور راننده صادر شده می‌شود. از جمله جرائمی که الصاقی صادر می‌شوند می‌توان به پارک دوبل، پارک در محل توقف ممنوع و پارک روی پل و در پیاده‌رو اشاره کرد. به طور کلی مواقعی که راننده در محلی که خودرو را پارک کرده و مرتکب خلافی شده است حضور ندارد، جریمۀ الصاقی صادر می‌شود.

    ۲) جریمه تسلیمی

    پلیس خودروی متخلف را متوقف می‌کند و بعد از دریافت مدارک ضروری مانند گواهینامه، بیمه، کارت ماشین و برگۀ معاینه فنی، جریمه‌ای صادر می‌کند. این یک جریمۀ تسلیمی است. جایی که قبض جریمه در ساده‌ترین و کم‌چالش‌ترین وضعیت ممکن به راننده تسلیم می‌شود.

    ۳) جریمه دوبرگی

    وقتی راننده‌‎ای پس از ارتکاب تخلف، از قصد یا سهوا به دستور توقف پلیس هم توجه نمی‌کند، ۲ بار جریمه می‌شود. این جرائم در ۲ برگۀ جداگانه ثبت می‌شوند و نام جریمۀ دوبرگی از اینجا نشئت می‌گیرد. در این حالت با توجه به اینکه راننده محل را ترک کرده است، این قبوض از دستۀ قبض پلیس جدا نمی‌شود اما برای پلاک خودرو ثبت می‌شود.

    ۴) جریمه خودداری

    تقریبا از نام این جریمه متوجه می‌شویم که دقیقا جریمه خودداری چیست. بسیاری از رانندگان متخلف هنگام روبه‌رو شدن با قبض جریمۀ پلیس، به خاطر اعتراض یا عصبانیت از پذیرفتن قبض خودداری می‌کنند. این قبض که دیگر تسلیم راننده نشده است، یک قبض خودداری محسوب می‌شود. در این مواقع برخلاف جریمۀ الصاقی، هم پلیس و هم راننده در محل حضور دارند اما راننده قبض جریمه را نمی‌پذیرد.

    ۵) جریمه دوربین

    آخرین نوع جریمه‌ای که قرار است قبل از پاسخ به سوال کدام جریمه ها دوبرابر می شود، بررسی کنیم، جریمۀ دوربین است. در سیستم نظارتی راهنمایی و رانندگی ۲ نوع دوربین وجود دارد: دوربین هوشمند و دوربین اپراتوری. هر جریمۀ ثبت شده با این دوربین‌ها جزء جریمۀ دوربین محسوب می‌شوند. دوربین هوشمند جرائم را با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی ثبت می‌کند. ولی در دوربین اپراتوری، فردی که به عنوان اپراتور شناخته می‌شود، جرائم را مشاهده و ثبت می‌کند.

    کدام جریمه ها دوبرابر می شود؟ چه زمانی و چرا؟

    از بین این جرائم رانندگی، جریمه الصاقی، جریمه خودداری و جریمه تسلیمی دو برابر می‌‌شوند. منظور از این ۲ برابر شدن این است که اگر پس از ۶۰ روز از صدور این قبوض جریمه، آن‌ها را پرداخت نکنید، ۲ برابر خواهند شد. دلیل اینکه فقط این ۳ جریمه ۲ برابر می‌شوند این است که ارتکاب تخلف در آن‌ها قطعا محرز شده است. راننده در این حالت نمی‌تواند اعتراض کند و به همین دلیل فقط ۶۰ روز مهلت دارد که آن را پرداخت کند.

    اما در صدور قبوض جر‌ائم دوربین و دوبرگی ممکن است خطاهایی رخ دهد. یعنی ممکن است دوربین هوشمند در شناسایی پلاک یا تخلف اشتباه کند یا اپراتور پشت دوربین تخلف را اشتباهی ثبت کند. به همین دلیل امکان اعتراض برای راننده هم وجود دارد. پس محدودیتی برای پرداخت آن وجود ندارد.

    پس وقتی صحبت از این می‌شود که کدام جریمه ها دوبرابر می شود، باید گفت قبوض جرائمی که امکان خطا در صدورشان وجود نداشته باشد و تخلف قطعی باشد.

    ساده‌ترین روش‌ پرداخت خلافی خودرو

    ساده‌ترین روش پرداخت خلافی خودرو، استفاده از سرویس استعلام و پرداخت خلافی خودروی اتو ابزار است. در این سرویس می‌توانید به طور شبانه‌روزی خلافی را استعلام بگیرید. کافی است در صفحۀ این سرویس، پلاک خودرو، کد ملی و شماره موبایل مالک را وارد کنید و استعلام بگیرید. اتو ابزار تا تاریخ ۲۰ فروردین ۱۴۰۴ امکان اولین استعلام رایگان خلافی را برای شما فراهم کرده است.

    شما همچنین می‌توانید از طریق سایت راهور یا اپلیکیشن پلیس من به شکل آنلاین و از طریق مراکز پلیس +۱۰ به شکل حضوری خلافی را استعلام بگیرید و پرداخت کنید.

    جریمه دو برگی نمره منفی دارد؟

    جریمه دوبرگی ذاتا نمرۀ منفی ندارد. به عبارت دیگر اصلا نوع صدور قبض جریمه دلالتی بر اختصاص نمره منفی به گواهینامۀ رانندگان ندارد. بلکه این نوع تخلف است که مشخص می‌کند آیا باید نمره منفی به راننده اختصاص پیدا کند یا خیر. تخلفاتی که منجر به نمرۀ منفی می‌شوند، تخلفات حادثه‌ساز هستند. که در سال ۱۴۰۳ از ۲۰ به ۲۲ تخلف افزایش پیدا کرده‌اند.

    از جمله تخلفات حادثه‌ساز می‌توان به حرکت مارپیچ، عدم رعایت حق تقدم و عبور از چراغ قرمز راهنمایی و رانندگی اشاره کرد. 

    نحوۀ اعتراض به جریمه دو برگی

    در صورتی که به این جریمه اعتراض دارید، نباید سراغ پرداخت قبض جریمه دو برگی بروید. به جای این کار باید روند اعتراض به آن را پیش ببرید. روند اعتراض به این جریمه مانند روند اعتراض به خلافی خودرو است. کافی است با در دست داشتن مدارک مورد نیاز مانند کارت ماشین، گواهینامه، کارت شناسایی و… به یکی از مراکز اجرائیات ناجا مراجعه و فرم اعتراض را پر کنید.

    آیا جریمه دوربین دوبرابر می شود؟

    همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، به دلیل احتمال بروز خطا در ثبت جرائم با دوربین، این قبوض در صورت عدم پرداخت بعد از ۶۰ روز ۲ برابر نمی‌شوند. جریمۀ دوبرگی نیز در زمرۀ همین جرائم قرار می‌گیرد. به عبارت دیگر مهلت پرداخت جریمه دو برگی و جریمه دوربین بیش از ۶۰ روز است.

    سخن پایانی

    در نظر داشته باشید که به طور کلی چیزی به نام بخشش دو برابر شدن جریمه رانندگی نداریم. تصمیم‌ بخشودگی جرائم رانندگی صرفا بر عهدۀ پلیس نیست و باید به تصویب برسد. به‌ندرت و در بعضی مناسبت‌های خاص این بخشودگی اگر قطعی باشد، به طور رسمی از مجاری معتبر اعلام می‌شود. پس فارغ از اینکه کدام جریمه ها دوبرابر می شود بهتر است آن‌ها را در سریع‌ترین زمان ممکن پرداخت کنید.

    0 میتسوبیشی با وضعیت بد فروش رو به رو است

    میتسوبیشی اخیراً به دلیل مشارکت احتمالی در فرایند ادغام نیسان و هوندا، در صدر اخبار بوده و این موضوع باعث تضعیف چشم انداز کمپانی شده و این خودروساز ژاپنی پیش بینی سود خالص نگران کننده ای را برای سال مالی منتهی به مارس 2025 منتشر کرد.

    میتسوبیشی در ارائه نتایج مالی سه ماهه سوم خود، پیش بینی سود خالص سالانه خود را به 35 میلیارد ین یا تقریباً 226 میلیون دلار بر اساس نرخ ارز فعلی تعدیل کرد. این رقم 76 درصد کمتر از پیش‌بینی قبلی 144 میلیارد ینی است که در ماه می 2024 منتشر شده بود.

    به گفته نیکی آسیا، این تعدیل به دلیل فروش کم در بخش فروش شرکت ها، هزینه‌های بازاریابی در آمریکای شمالی و افزایش هزینه‌های تامین کننده به دلیل تورم است.

    میتسوبیشی همچنین اهداف فروش خود را برای سال بعد تعدیل کرد و از 895000 دستگاه به 848000 دستگاه کاهش داد. با این حال، این بیش از 815000 دستگاه خودرویی است که سال قبل فروخته شد. بخش اعظم این زیان ها ناشی از کاهش فروش در بزرگ‌ترین منطقه بازار میتسوبیشی، یعنی آسیای جنوب شرقی است. به طور خاص، این شرکت در تایلند و اندونزی، جایی که قبلاً موفق بود، به سختی در حال مبارزه است.

    به گزارش نیکی آسیا، تاکائو کاتو، مدیر عامل میتسوبیشی روز دوشنبه گفت: "در گذشته تقاضای سالانه یک میلیون خودرو در تایلند وجود داشت. اما در سال های اخیر با وجود عبور از همه‌گیری کووید-19 هم بهبود قابل توجهی در بازار ایجاد نشده و فروش شرکت در سال‌های مالی 2023 و 2024 به دلیل سطح بالای بدهی خانوارها با سرعت بیشتری کاهش یافته است."

    کاتو ادامه داد که نرخ ارز نامطلوب تایلند و افزایش مستمر بدهی خانوارها همچنان تأثیر منفی بر سود خواهد داشت. همه چیز به جایی رسیده است که میتسوبیشی مجبور به تعطیلی دفاتر خود در منطقه شده که شامل بازنشستگی پیش از موعد 300 کارمند می‌شود.

    همه چیز بد نیست اگرچه شایعات قبلاً به کنار گذاشته شدن میتسوبیشی از ادغام هوندا و نیسان اشاره کرده بودند، کاتو می‌گوید بعید است که میتسوبیشی "اصلاً در آن دخالتی نداشته باشد." او گفت که شرکت منتظر خواهد ماند تا قبل از تصمیم گیری در مورد زمان و نحوه مشارکت، نتایج این ادغام را ببیند.

    او گفت: «نقاط قوت ما در خودروهای پلاگین هیبریدی، حضور در بازار و مجموعه محصولات متمرکز بر وانت بارها است. ما در حال بررسی این هستیم که چگونه می‌توان از اینها استفاده کرد و چه نوع حمایتی را می‌توانیم در بازار آمریکای شمالی و توسعه هوش مصنوعی در خودرو انتظار داشته باشیم که در هر دوی آنها چندان قوی نیستیم."

    0 عرضه دو مدل BYD و ونوسیا وی آنلاین DDi توسط تیگارد موتور در سامانه وارداتی

    دور جدید عرضه خودروهای وارداتی از هفته آینده آغاز می‌شود و در این میان، تیگارد موتور به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در این حوزه، دو مدل خودروی BYD به نام‌های BYD Song Plus و BYD Qin L را به بازار عرضه خواهد کرد. این دو خودرو پیش‌تر در نمایشگاه خودروی تهران رونمایی شده‌اند و حالا به صورت رسمی در سامانه وارداتی ها در دسترس مشتریان قرار می‌گیرند. علاوه بر این، کراس اوور ونوسیا وی آنلاین DDi نیز به دلیل استقبال، از این پس از طریق همین سامانه عرضه خواهد شد.

    جدول شرایط عرضه دو مدل خودروی BYD

     

     

    مدل خودرو Song Plus PHEV Qin L PHEV
    قیمت فروش (علی الحساب) 2,300,000,000 تومان 2,200,000,000 تومان
    رنگ های قابل عرضه سفید / مشکی / خاکستری
    نوع خودرو پلاگین هیبریدی
    سود مشارکت سالانه روزشمار 18%
    سود انصراف سالانه روزشمار 12%
    خسارت تاخیر در تحویل ماهانه 2%

    BYD Song Plus و BYD Qin L؛ دو مدل هیبریدی با قابلیت‌های پیشرفته

     

    BYD Song Plus یک کراس اوور هیبریدی است که پیش‌تر توسط برخی شرکت‌ها به فروش رسیده بود، اما BYD Qin L به عنوان یک سدان پلاگین هیبرید، برای اولین بار در ایران عرضه می‌شود. این خودرو از یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری با توان ۱۰۰ اسب بخار و گشتاور ۱۲۶ نیوتن متر بهره می‌برد که با یک موتور الکتریکی ۲۱۵ اسب بخاری و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور ترکیب شده است. این ترکیب قدرتمند، شتاب صفر تا صد ۷.۵ ثانیه‌ای را برای این خودرو به ارمغان آورده است. انتقال قدرت در این خودرو از طریق گیربکس EHS به چرخ‌های جلو انجام می‌شود.

    از جمله امکانات پیشرفته BYD Qin L می‌توان به کروز کنترل تطبیقی، سامانه کنترل حرکت بین خطوط، رادار تابلوخوان، نوربالا اتوماتیک، هشدار برخورد از جلو، رادار نقطه کور، ترمز اضطراری خودکار، سیستم کنترل کشش، اتوپارک، ترمز پارک برقی، فرمان کمکی برقی، ۶ کیسه هوای ده نقطه‌ای، سنسور پارک جلو و عقب، آینه‌های تاشو برقی، نمایشگر سیستم مالتی مدیا، دوربین ثبت وقایع، سیستم تهویه خودکار، سیستم ورود و خروج بدون کلید، صندلی‌های برقی سرنشینان جلو و فناوری LED چراغ‌ها اشاره کرد.

     

    ونوسیا وی آنلاین DDi؛ کراس اووری با پیشرانه ترکیبی

     

    ونوسیا وی آنلاین DDi نیز یکی دیگر از محصولاتی است که توسط تیگارد موتور عرضه می‌شود. این خودرو از یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری توربوشارژ با فناوری GDI بهره می‌برد که توان تولید ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. در کنار این موتور، یک پیشرانه تمام الکتریکی با توان ۲۰۰ اسب بخار و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور نیز وجود دارد. نیروی تولید شده توسط این دو پیشرانه از طریق جعبه دنده E-CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

    از جمله امکانات این خودرو می‌توان به ۶ کیسه هوای ده نقطه‌ای، سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، رادار نقطه کور، سیستم هشدار تصادف از جلو، سامانه پایش فشار باد تایرها، کروز کنترل تطبیقی، دوربین ۳۶۰ درجه، چراغ روشنایی روز، سنسور پارک جلو و عقب، فناوری LED چراغ‌ها، ورود و خروج بدون کلید، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، جلو آمپر دیجیتال، سیستم تهویه اتوماتیک، نورپردازی داخل کابین، شارژر بی‌سیم، تنظیم برقی صندلی راننده، سنسور نور و باران، اتوهلد و سیستم بازیاب انرژی اشاره کرد.

     

    فروش از طریق سامانه وارداتی ها

     

    تمامی این خودروها از طریق سامانه وارداتی ها به فروش خواهند رسید و مشتریان می‌توانند با مراجعه به این سامانه، نسبت به خرید خودروهای مورد نظر خود اقدام کنند. تیگارد موتور به عنوان تنها عرضه‌کننده خودروهای BYD در این دور از عرضه، امکانات و خدمات پس از فروش مناسبی را نیز برای خریداران در نظر گرفته است.

    0 پورشه به دنبال بازگشت به عصر موتورهای درون سوز

    پورشه، مانند بسیاری دیگر از خودروسازان در حال حاضر، نگاه سختی به آینده دارد و در حال ارزیابی دوباره برنامه‌های خود است. به طور خاص، این به این معنی است که فشار الکتریکی شدن را به نفع موتورهای احتراقی کاهش می دهد! اما این کار به آسانی چرخاندن سوئیچ نیست و امری است که برای کمپانی گران تمام می‌شود.

    در مورد پورشه، قیمت می‌تواند بالا باشد. در 6 فوریه، این شرکت برخی از ارقام مالی اولیه را برای انتظارات در سال آینده به اشتراک گذاشت. پیش‌بینی می‌شود که توسعه تولید مربوط به پیشرانه‌های احتراقی و هیبریدی 831 میلیون دلار هزینه داشته باشد. توجه داشته باشید، این فقط برای سال 2025 است!

     این رقم همچنین شامل هزینه‌های مربوط به «فعالیت‌های توسعه باتری» می‌شود، بنابراین صرفاً هزینه‌ای برای موتوهای احتراقی نیست. گفته می‌شود، خودروهای هیبریدی جدید پورشه برای پلتفرم‌های خاص به باتری نیاز دارند.

    طبق گفته پورشه، با بازگشت به موتورهای احتراقی، حاشیه سود بین 10 تا 12 درصد کاهش می‌یابد و این شرکت درآمد فروش 40 تا 41 میلیارد دلاری را پیش بینی کرده است.

    پورشه سال گذشته اعلام کرد که تولید مدل های V-8 را برای کاین و پانامرا پس از سال 2030 نیز ادامه خواهد داد. مدیر مالی پورشه لوتز مسکه به Automotive News Europe گفت که این شرکت بیشتر به دنبال ایجاد نسخه‌های هیبریدی یا احتراق کامل از وسایل نقلیه است که در ابتدا فقط الکتریکی بودند. پیش بینی مالی پورشه در سال 2025 این بیانیه را تقویت می‌کند.

    این خبر در حالی منتشر می‌شود که این خودروساز برای ارایه نسل بعدی 718 پیش از عرضه برنامه‌ریزی شده آن در اواخر سال جاری گام برمی دارد. این خودروی اسپرت جدید از طرح موتور وسط خود صرف نظر کرده تا به یک خودروی برقی تبدیل شود! هرچند نمی‌توانیم تعجب کنیم که آیا برنامه‌هایی برای ارایه نسخه ای با پیشرانه درون ساز یا هیبریدی نیز در حال انجام است یا خیر!

    همچنین گزارش شده که عرضه پورشه کاین برقی جدید نیز با تاخیر مواجه شده و این امر باعث ایجاد شک و تردید در عرضه برنامه‌ریزی شده آن برای سال 2026 شده است. این موضوع در مورد پرفروش‌ترین خودروی پورشه، ماکان EV جدید نیز صدق می کند.

     

     
    0 برخورد جدی پلیس با ایجاد صدای ناهنجار و دستکاری خودرو

    رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران اعلام کرد که هرگونه تغییر در ظاهر و مشخصات فنی خودرو بدون مجوز، تخلف محسوب شده و پلیس با متخلفان برخورد خواهد کرد.

    وی با اشاره به مواردی مانند تغییر رنگ، نصب چراغ‌های غیراستاندارد، کاهش ارتفاع و تغییر صدای اگزوز تأکید کرد که این اقدامات علاوه بر غیرقانونی بودن، ممکن است ایمنی رانندگان و عابران را به خطر بیندازد.

    پلیس راهور با استفاده از دوربین‌های نظارتی و گشت‌های نامحسوس این تخلفات را رصد کرده و خودروهای دارای تغییرات غیرمجاز را توقیف خواهد کرد.

    یکی از تخلفات رایج، دستکاری سیستم اگزوز برای تولید صدای ناهنجار است که موجب آزار شهروندان، به‌ویژه در ساعات پایانی شب می‌شود. طبق قانون، جریمه این تخلف برای بار اول ۲۰۰ هزار تومان، بار دوم ۴۰۰ هزار تومان و در صورت تکرار ۶۰۰ هزار تومان خواهد بود.

    0 تنها 1.8 درصد از خودروهای اروپا برقی هستند

    اتحادیه اروپا همچنان می‌خواهد فروش خودروهای جدید با موتورهای احتراقی را از سال 2035 ممنوع کند. نگران نباشید، یک دهه دیگر همچنان می‌توانید با خودروی بنزینی خود رانندگی کنید و اعداد جدید نشان می‌دهند که زمان زیادی طول می‌کشد، احتمالاً دهه‌ها، تا همه به خودروهای برقی روی بیاورند. خیلی‌ها شک دارند که این اتفاق بیفتد. در سال 2023 نزدیک به 249 میلیون خودرو در اتحادیه اروپا در جاده‌ها وجود داشت، اما وسایل نقلیه صرفاً الکتریکی تنها 1.8درصد از کل اتومبیل‌ها را تشکیل می‌دهند.

    اعدادی که اخیرا توسط انجمن خودروسازان اروپا منتشر شده نشان می‌دهد که خودروهای برقی برای گرفتن خودروهای با سوخت فسیلی در تلاش هستند. با وجود سال‌ها مشوق‌های حمایتی دولت‌ها،  کاهش مالیات و سایر مزایا، خودروهای الکتریکی تنها کسر کوچکی از تعداد کل خودروهای ثبت‌شده در اروپا را تشکیل می دهند. بر اساس گزارش ACEA، خودروهای دارای پورت شارژ، با فاکتورگیری از هیبریدی‌های پلاگین، هنوز تنها 3.9 درصد از کل ناوگان خودرو در اتحادیه اروپا را در سال 2023 تشکیل می‌دهند.

    با ادامه افزایش قیمت خودروهای جدید با نرخ‌های عجیب، تعجبی ندارد که اروپایی‌ها برای مدت طولانی‌تری به خودروهای قدیمی خود پایبند باشند. میانگین سنی خودروهایی که در حال حاضر در جاده‌های اروپا در حال تردد هستند 12.5 سال است و مردم یونان با 17.5 سال قدیمی‌ترین ناوگان خودرو را دارند. در انتهای دیگر رتبه بندی، لوکزامبورگ جدیدترین ناوگان خودرو را با تنها 8 سال دارد.

    ACEA تخمین می‌زند که 248824542 خودرو در اتحادیه اروپا در سال 2023 وجود داشته که نسبت به سال قبل 1.4 درصد افزایش داشته است. با در نظر گرفتن کشورهای عضو انجمن تجارت آزاد اروپا (ایسلند، نروژ، سوئیس) و بریتانیا، 294480894 وسیله نقلیه در جاده‌های اروپا در سال 2023 وجود داشته که نسبت به سال 2022 افزایش 1.4 درصدی را نشان می‌دهد.

    ایتالیایی‌ها با داشتن 694 وسیله نقلیه به ازای هر 1000 نفر، بیشترین خودرو را دارند، در حالی که لتونی کمترین تراکم خودرو را دارد، 381 خودرو در هر 1000 نفر. یک اروپایی به طور متوسط ​​سالانه حدود (12346 کیلومتر) سفر می‌کند.

     تا سال 2024، سهم بازار خودروهای الکتریکی در اتحادیه اروپا 13.6 درصد بود که 1 درصد نسبت به سال قبل کاهش داشت. سهم پلاگین هیبریدی ها نیز از 7.7 درصد به 7.1 درصد کاهش یافته است. در منطقه وسیع‌تر اتحادیه اروپا + EFTA + بریتانیا، خودروهای برقی با کاهش جزئی مواجه شدند، از 15.7 درصد به 15.4 درصد، در حالی که سهم هیبریدی ها از 7.7 درصد به 7.3 درصد کاهش یافت.

    خودروسازان در حال حاضر تلاش می کنند تا مدت‌ها قبل از هدف تعیین شده 0 گرم در کیلومتر برای سال 2035، قوانین آلایندگی را که به طور فزاینده‌ای سخت گیرانه تر می شود رعایت کنند. اگر شرکت‌های خودروسازی از اهداف ناوگانی که در سال جاری اجرایی شد، فراتر روند، جریمه‌های هنگفتی را باید پرداخت کنند. فولکس‌واگن اخیراً نگرانی خود را در مورد اینکه احتمالاً باید 1.5 میلیارد یورو برای فراتر رفتن از محدودیت‌ها در سال 2025 هزینه کند، ابراز کرده است.

    0 معرفی سوزوکی جیمنی وارداتی راسا موتور

    سوزوکی جیمنی (SUZUKI Jimny) یک خودروی کوچک آفرودی یا همان مینی SUV است که توسط کمپانی سوزوکی کشور ژاپن تولید می شود.

    سوزوکی جیمنی برای نخستین بار در سال 1970 به عنوان نمونه ای شرقی و ارزان قیمت از خودروی محبوب جیپ معرفی شد. این خودرو در دسته خودروهای Kei Car قرار می گیرد، خودروهایی بسیار کوچک با حجم موتوری محدود که برای استفاده در بازار داخلی ژاپن تولید می شوند.

     

    اکنون نسل چهارم سوزوکی جیمنی که از سال 2018 به بازار آمده و به موفقیتی انفجاری در سطح جهان دست پیدا کرده توسط راسا موتور خاورمیانه راهی بازار ایران شده است، این نسل سوزوکی جیمنی با طراحی جعبه ای و توانایی های آفرودی بسیار بالا، قیمت اقتصادی و هزینه های نگهداری پایین در بازارهای بین المللی به موفقیت چشمگیری دست یافته و به گذینه ای محبوب میان دوستداران آفرود و طبیعت گردی بدل شده است.