All Categories
    View My Stats
    Filters
    Preferences
    جستجو
    خبرخوان

    بلاگ

    0 معرفی چری فالوین T11

    برند فالوین که در چین به عنوان فنگیون هم شناخته می‌شود، ابتدا در سپتامبر 2023 و بعد در نمایشگاه گوانگژو 2023 از یک کراس‌اور بزرگ رونمایی کرد. اکنون مشتریان می‌توانند برای ثبت سفارش T11 PHEV اقدام کنند.

    طراحی چری فالوین T11

    ابعاد بدنه چری فالوین T11 در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 5.205، 1.998، 1.8 و 3.12 متر اعلام شده، که به رقیب مهم این خودرو یعنی Li L9 نزدیک است.

    در نمای جلوی چری فالوین T11 با جلوپنجره بزرگ مستطیلی بدون منفذ، نوارهای عمودی از جنس کروم، چراغ‌های باریک و در نمای عقب با چراغ یکپارچه مواجه هستیم. بدنه این خودرو بر رینگ‌های 20 یا 21 اینچ استوار می‌شود.

    کابین و امکانات چری فالوین T11

    در فضای کابین چری فالوین T11 با شش صندلی، صفحه نشان‌دهنده LCD ، نمایشگر لمسی 30 اینچ میانه داشبورد، نمایشگر سرنشین جلو، اهرم دنده روی ستون فرمان، دو شارژر بی‌سیم، دریچه‌های مخفی تهویه و پنل لمسی برای سرنشینان عقب مواجه هستیم.

    برای آگاهی از امکانات رفاهی این خودرو فعلا باید منتظر اطلاعات رسمی سازنده باشیم اما بنابر خبرهای قبلی، مواردی شامل یخچال، سیستم صوتی با 23 بلندگو، دستیار هوش مصنوعی، پارک خودکار و نمایشگر سقفی برای سرنشینان عقب نیز در چری فالوین T11 وجود خواهد داشت.

    مشخصات فنی چری فالوین T11

    چری فالوین T11 به سامانه پلاگین-هیبرید شامل پیشرانه 1.5 لیتر توربوشارژ با 156 اسب‌بخار قدرت و مجموعه باتری لیتیوم-یون تشکیل می‌شود. در حال حاضر از مشخصات فنی این مجموعه شامل ظرفیت باتری و مجموع خروجی پیشرانه اطلاعی نداریم، اما با توجه به نشان 4WD روی در صندوق، احتمال دارد که این خودرو به دو موتور برقی نیز مجهز باشد.

    قیمت چری فالوین T11

    با وجود شروع ثبت نام، هنوز قیمت چری فالوین T11 اعلام نشده است. انتظار داریم که در با رونمایی رسمی این خودرو در سپتامبر، از قیمت، مشخصات فنی و سایر ویژگی‌های فالوین T11 باخبر شویم. البته محصول چری برای موفقیت باید از Li L9 با قیمت پایه 409,800 یوان (57 هزار دلار) ارزان‌تر باشد.

    0 منتظر ام وی ام X5 هیبرید باشید

    شرکت چری در راستای افزایش تنوع محصولات برقی و هیبرید، چری تیگو 4 هیبرید را با مدل 2026 در استرالیا رونمایی کرده است.

    طراحی ظاهری چری تیگو 4 هیبرید 2026 تفاوت اساسی با مدل فعلی ندارد اما طرح جدید رینگ‌ها (17 اینچ در تیپ اوربن و 18 اینچ در تیپ آلتیمیت) و طراحی متفاوت نمای عقب شامل نوار اتصال بین چراغ‌ها، به خوبی آن را از مدل قبلی متمایز می‌کند.

    کابین و امکانات چری تیگو 4 هیبرید

    در فضای کابین با طراحی جدید کنترل تهویه و رابط کاربری نمایشگر مواجه هستیم، ضمن این‌که در تیپ آلتیمیت با کیفیت بالاتر مواد و همچنین نورپردازی داخلی روبرو هستیم. 

    در تیپ آلتیمیت با قیمت 34,990 دلار استرالیا (22,800 دلار)، موارد دیگری شامل سقف پانوراما، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، نمایشگر لمسی با ابعاد بزرگتر و کروز کنترل تطبیقی هم اضافه می‌شود.

    تیپ اربن به اپل کارپلی و اندروید اتو، صفحه نشان‌دهنده دیجیتال و مجموعه‌ای از سامانه‌های دستیار رانندگی شامل حفظ حرکت بین خطوط، هشدار برخورد از جلو و پایش نقطه کور مجهز شده است.

    مشخصات فنی چری تیگو 4 هیبرید

    برخلاف انتظار، چری از اعلام مشخصات فنی تیگو 4 هیبرید 2026 شامل خروجی پیشرانه و ظرفیت باتری خودداری می‌کند، اما با اعلام متوسط مصرف 5.4 لیتر در صد کیلومتر، یک ویژگی مهم برای بسیاری از مشتریان را آشکار کرده است. به نظر می‌رسد که این خودرو بتواند حداقل در فواصل بسیار کوتاه و با سرعت بسیار کم، به صورت کاملا برقی نیز حرکت کند.

    مطمئنا چری تیگو 4 هیبرید 2026 نمی‌تواند با محصولات تویوتا و هوندا رقابت کند اما با قیمت پایه کمتر از 30 هزار دلار استرالیا (19.500 دلار)، احتمالا می‌تواند در بازار رو به رشد خودروهای اقتصادی هیبرید، خودی نشان دهد و مخصوصا نظر افرادی که برای اولین بار به سراغ خودروی هیبرید می‌روند را به طرف خود جلب کند. توجه داشته باشید که رقبای هموطن چری یعنی بی وای دی و گریت وال نیز در استرالیا حضور دارند.

    لازم به ذکر است که چری تیگو 4 بنزینی تا چند ماه آینده با نام ام وی ام X5 توسط مدیران خودرو در بازار ایران عرضه خواهد شد.

    0 کی ام سی T9، دیزلی شد

    جک T9 یا همان کی ام سی T9 از سال گذشته به بازار خودروی روسیه وارد شد. این خودروی 5.33 متری، تاکنون همراه با پیشرانه 2 لیتر توربوشارژ TGDI با 224 اسب‌بخار قدرت و 390 نیوتن‌متر گشتاور در روسیه به فروش می‌رسید. اما بنابر اعلام رسانه‌های روس، تیپ دیگری از این خودرو با پیشرانه دیزل هم از ماه آگوست در این کشور عرضه خواهد شد.

    مشخصات فنی کی ام سی T9 دیزل

    بنابر اعلام نماینده جک در روسیه، پیشرانه توربودیزل 2.0 TDi نصب شده، 170 اسب‌بخار قدرت و 410 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. همچون تیپ مجهز به پیشرانه بنزینی، در این نسخه از کی ام سی T9 نیز خروجی پیشرانه از طریق گیربکس 8 سرعته خودکار به سامانه چهار چرخ محرک غیردائم، منتقل می‌شود.

    بنابر اعلام رسانه‌های روسیه، گیربکس این مدل از کی ام سی T9 برای سازگاری با پیشرانه توربودیزل، دستخوش برخی تغییرات شده است.

    طراحی و امکانات کی ام سی T9 دیزل

    در حال حاضر فقط یک تصویر از جک T9 دیزل در دسترس قرار دارد. با استناد بر همین تصویر، می‌توان رنگ مشکی جلوپنجره و نشان JAC روی آن را تشخیص داد. اما در نسخه بنزینی جک T9 این قطعات به رنگ نقره‌ای تزئین شده است.

    بنابر اطلاعات اولیه، جک T9 توربودیزل فقط در یک تیپ یعنی Explore به اهالی روسیه عرضه خواهد شد. این تیپ به صورت استاندارد به چراغ‌های LED، رینگ‌های 18 اینچ، کاور پیشرانه، رکاب‌های فلزی، باز شوی برقی صندوق، گرمکن صندلی‌های جلو، تهویه مطبوع، صفحه نشان‌دهنده 7 اینچ، نمایشگر لمسی 10.4 اینچ، شارژر بی‌سیم، حسگرهای پارک جلو و عقب، دوربین 360 و کروز کنترل مجهز شده است.

    قیمت کی ام سی T9 دیزل

    قیمت جک T9 توربودیزل به زودی اعلام خواهد شد. تیپ بنزینی این خودرو درحال حاضر با قیمت 3.65 میلیون روبل (46 هزار دلار) در روسیه به فروش می‌رسد.

    0 رنجروری گران‌تر از سوپراسپرت‌ها

    در ایالات متحده با پرداخت 208 هزار دلار می‌توانید شورولت کوروت ZR1X را خریداری کنید، یک سوپراسپرت هیبرید چهار چرخ محرک که 1267 اسب‌بخار قدرت در اختیار دارد. اما در دورانی که خودروهای شاسی‌بلند از محبوبیت زیادی برخوردار هستند، احتمالا افرادی پیدا می‌شوند که با مبلغ 245 هزار یورو یعنی بودجه خرید پورشه 911 GT3 RS یا فراری آمالفی، تیپ کربن (Carbon) از رنجرور اسپرت SV را خریداری کنند.

    فروش 45,603 دستگاهی رنجرور اسپرت در نیمه اول 2025 با 14.4 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل، این مدل را به محبوب‌ترین تیپ از شاسی‌بلند اسپرت تبدیل کرده است. این درحالی است که فروش سایر اعضای خانواده رنجرور یعنی رنجرور، ایوک و ولار نسبت به مدت مشابه سال قبل، به ترتیب 12.1، 7.3 و 5.4 درصد کاهش نشان می‌دهد.

     

    0 آی کار V27؛ شاسی‌بلند آفرودر جدید چری

    در جریان رویداد اختصاصی در شهر دوبی، چری از آی کار V27 رونمایی کرده است. این برند که برای جلوگیری از درگیری حقوقی با شرکت اپل به صورت iCaur نوشته می‌شود، قصد دارد V27 را به عنوان یک آفرودر میان-سایز با قوای محرکه هیبرید در بازار جهانی عرضه کند.

    طراحی آی کار V27

    بدنه آی کار V27 همچون دو محصول قبلی این برند با فرم جعبه‌ای طراحی شده است. علاوه بر این‌ها می‌توان به نوارهای افقی جلوپنجره، چراغ‌های LED جلو به فرم بیضی و فرم خشن سپر جلو اشاره کرد. با توجه به ارتفاع سپر جلو، به نظر می‌رسد که آی کار V27 در عبور از مسیرهای ناهموار با مانع چندانی روبرو نشود.

    در نمای جانبی آی کار V27 با طرحی ساده همراه با قطعات پلاستیکی مشکی مواجه هستیم، که بر هویت بیراهه‌نورد این خودرو تاکید دارد. فرم مستطیلی و عمودی چراغ‌های عقب، زاپاس روی در صندوق و سپر عقب مرتفع، از دیگر ویژگی‌های ظاهری بخش عقب بشمار می‌آید.

    طول 5 متری بدنه آیکار V27 تاحدی به مرسدس بنز G کلاس و لندرور دیفندر 110 نزدیک است.

    مشخصات فنی آی کار V27

    قوای حرکتی آی کار V27 از پیشرانه 1.5 لیتر توربوشارژ همراه با دو موتور برقی، تامین می‌شود. این خودرو در دو تیپ محرک-عقب و چهار چرخ محرک تولید خواهد شد. بنابر اعلام سازنده، تیپ دو موتوره در مجموع 449 اسب‌بخار قدرت در اختیار دارد. برد حرکتی در حالت برقی نیز برمبنای CLTC به 200 کیلومتر می‌رسد.

     

    برنامه عرضه و قیمت آی کار V27

    انتظار می‌رود که فروش آی کار V27 در سه ماهه چهارم 2025 با قیمت 200 تا 250 هزار یوان (28 تا 35 هزار دلار) در چین آغاز شود. این خودرو به عنوان محصول پرچمدار آی کار به فاصله کمی از چین در بازارهای صادراتی هم عرضه خواهد شد.

    0 معرفی چانگان کیوآن A06

    زیرمجموعه سازنده خودروهای هیبرید و برقی چانگان یعنی کیوآن که در خارج از چین با نام نیوو شناخته می‌شود، قصد دارد از یک سدان جدید رونمایی کند. این خودرو که قبلا با نام موقت C390 شناخته می‌شد، دومین محصول کیوآن پس از کراس‌اور Q07 است که برند چینی از آن‌ها با عنوان «عصر جدید» یاد می‌کند.

    تیپ هیبرید چانگان یونی-وی در سال 2023 با نام A06 معرفی شد، اما این خودرو در نهایت با پسوند iDD در کنار نام اصلی خود، وارد بازار شد. انتظار داریم که چانگان کیو آن A06 تا قبل از پایان سال 2025 در چین عرضه شود.

     

    0 معرفی نسل دوم ایکس پنگ P7

    پس از انتشار اخبار پراکنده درباره نسل دوم ایکس پنگ P7، حالا باخبر شدیم که این خودرو در شش آگوست رونمایی خواهد شد.

    ایکس پنگ P7 در سال 2019 معرفی شد. بروزرسانی سال 2023، حرف i را به نام این سدان برقی اضافه کرد. وقتی فروش سالیانه 60 هزار دستگاه در سال‌های 2021 و 2022 به 16.800 دستگاه در سال 2024 و بعد هزار دستگاه در سه ماهه نخست 2025 کاهش یافت، ایکس پنگ به تغییر نسل P7 مجاب شد.

    اکنون نسل دوم ایکس پنگ P7 با طرحی از طراح فرانسوی به نام Rafik Ferrag، به میدان آمده است.

    طراحی و امکانات ایکس پنگ P7

    این خودروی فست‌بک با چراغ‌های مخفی شده در پنل یکپارچه، جزئیات LED در نمای جلو و عقب، رینگ‌های بزرگ، دستگیره‌های مخفی‌شونده، تزئین ستون‌های A و B با رنگ مشکی، باله عقب فعال و سقف شیشه‌ای، طرحی مدرن و به قول سازنده، شبیه به خودروهای کانسپت را به نمایش گذاشته است. درهای بالا رونده جلو هم به صورت سفارشی نصب می‌شود.

    ابعاد بدنه نسل دوم ایکس پنگ P7 در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 5.017، 1.97، 1.427 و 3.008 متر اعلام شده که نسبت به نسل قبل در تمام جهات بزرگتر است.

    فعلا هیچ تصویری از فضای کابین نسل دوم ایکس پنگ P7 در دسترس نیست، اما بنابر تصاویر مخفیانه می‌توان وجود دو نمایشگر مجزا را تشخیص داد.

    بنابر اعلام کارنیوز چاینا، نسل دوم P7 به تراشه Turing AI ساخت ایکس پنگ مجهز شده است، تا این سدان چینی بتواند از سامانه دستیار راننده با قابلیت رانندگی خودران برمبنای مسیریاب، پشتیبانی کند.

    مشخصات فنی ایکس پنگ P7

    بنابر اطلاعات اولیه، تیپ پایه ایکس پنگ P7 به یک موتور روی محور عقب با 367 اسب‌بخار مجهز می‌شود، درحالی‌که تیپ دو موتوره، 594 اسب‌بخار قدرت در اختیار دارد.

    نسل اول ایکس پنگ P7 با یک موتور 276 اسب‌بخار در محور عقب و باتری 86.2 کیلووات ساعت با برد 702 کیلومتر (برمبنای CLTC) همچنان قابل خریداری است. تیپ دوموتوره این خودرو با 472 اسب‌بخار نیرو از مدتی پیش دیگر عرضه نمی‌شود.

    بنابر اسناد وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT)، دو مجموعه باتری 74.9 یا 92.2 کیلووات ساعت برای ایکس پنگ P7 عرضه می‌شود، که برد 625 یا 820 کیلومتر (برمبنای CLTC) را برای این خودرو فراهم خواهد کرد.

    بنابر اعلام رسانه‌های چینی، نسل دوم ایکس پنگ P7 با قیمت پایه 200 هزار یوان (28 هزار دلار) عرضه خواهد شد. این درحالی است که نسل فعلی با قیمت پایه نزدیک به 26 هزار دلار به فروش می‌رسد.

    0 رکوردشکنی ب ام و M3 CS تورینگ در نوربورگ رینگ

    در اسناد رسمی رکوردهای پیست نوربورگ رینگ، بخش مجزایی برای خودروهای استیشن واگن وجود ندارد و به همین علت، ب ام و M3 CS تورینگ هم به عنوان یک خودروی میان‌سایز، برای رکوردشکنی در پیست حاضر شده است.

    البته محصول دیگری از ب ام و یعنی M4 CSL کوپه با ثبت زمان 7 دقیقه و 18.137 ثانیه در سال 2023 توانست به عنوان سریع‌ترین خودروی میان‌سایز جهنم سبز دست پیدا کند. یک سال قبل از آن، ب ام و M3 تورینگ اتاق G81 با هدایت همین راننده یعنی Jörg Wiidinger در نوربورگ رینگ به رکورد 7 دقیقه و 35.06 ثانیه دست یافت.

    ب ام و M3 تورینگ G81 در سال 2024 دستخوش تغییرات ظاهری شد، ضمن این‌که قدرت تیپ چهار چرخ محرک نیز از 510 به 530 اسب‌بخار افزایش یافت. اوایل 2025 بود که M3 CS با 550 اسب‌بخار قدرت معرفی شد.

    این مدل با وزن کمتر، می‌تواند شتاب صفر تا صد 3.5 ثانیه و حداکثر سرعت 300 کیلومتر برساعت را ارائه کند.

    اکنون مشخص شده که ب ام و M3 CS تورینگ در 11 آوریل امسال، رکورد تازه‌ای را در نوربورگ رینگ ثبت کرده است. با توجه به عدم حضور استیشن واگن‌های دیگر در بورد رسمی این پیست، به نظر می‌رسد که ب ام و فعلا با خودش رقابت می‌کند.

    توجه داشته باشید که ب ام و M3 CS سدان در سال 2023 تحت هدایت Jörg Weidinger، رکورد 7 دقیقه و 28.76 ثانیه را در نوربورگ رینگ به ثبت رساند.

    ب ام و M3 CS تورینگ در آلمان با قیمت پایه 152,900 یورو به فروش می‌رسد.

    You are running a Trial version of Nop Rich Blog
    0 معرفی هوندا پریلود 2026

    شرکت هوندا با نمایش یک کانسپت در توکیو اتوسالن 2023، از تولد دوباره پریلود خبر داد. نمونه آزمایشی در سال 2024 معرفی شد و حالا تصاویری از نمونه نهایی به نمایش درآمده است.

    5 نسل از هوندا پریلود در فاصله سال‌های 1978 تا 2001 عرضه شد. این خودرو همواره به عنوان یک کوپه میان‌سایز شناخته می‌شد و نسل ششم نیز همین عنوان را دارد، اما با توجه به بالا رفتن همزمان در صندوق و شیشه عقب، می‌توان آن را تاحدی لیفت‌بک نیز بشمار آورد.

    طراحی هوندا پریلود

    هوندا از نسل جدید پریلود به عنوان «خودروی اسپرت ایده‌آل» یاد می‌کند، که احتمالا به ترکیب همزمان عملکرد فنی و قابلیت کاربردی این خودرو اشاره دارد.

    طراحی هوندا پریلود با فرم خمیده دماغه، دو چراغ بزرگ جلو با نوار بین آن‌ها و چراغ‌های یکپارچه عقب، به سایر محصولات فعلی هوندا شباهت دارد. مشتریان می‌توانند یکی از رنگ‌های سفید، مشکی، خاکستری تیره یا قرمز را انتخاب کنند. ظاهرا تعداد محدودی از این خودرو با ترکیب رنگی بدنه سفید و سقف و آینه‌های مشکی هم به صورت آنلاین به فروش خواهد رسید. با سفارش پکیج Sports Style هم مواردی شامل رینگ‌ها با طراحی متفاوت و آینه‌ها و باله عقب مشکی نیز به بدنه اضافه می‌شود.

    کابین و امکانات هوندا پریلود

    با مشاهده تصویر فضای داخلی هوندا پریلود می‌توان دریافت که بسیاری قطعات از مدل‌های همین پلتفرم یعنی سیویک و ایتنگرا به پریلود منتقل شده است، هرچند که در برخی قسمت‌ها نیز می‌توان استقلال طراحی را تشخیص داد.

    با وجود اشتراک کلاستر با سیویک تایپ R، داشبورد هوندا پریلود فرم مدرن‌تر و خلوت‌تری دارد. کنسول میانی که در ارتفاع بالاتری قرار گرفته، اهرم دنده و تعدادی دکمه دیگر را در خود جای داده است. حالت رانندگی S+ Shift که جلوتر از بقیه و تقریبا در بخش میانی کنسول قرار دارد، وظیفه شبیه‌سازی صدای پیشرانه و حالت تعویض دنده را بر عهده گرفته است.

    نشان‌دهنده دیجیتال، نمایشگر لمسی و کنترل‌های تهویه به سیویک و دریچه‌های تهویه به اینتگرا شباهت دارد. البته ابعاد بزرگتر پوشش داخلی درها با زیرآرنجی مناسب خودروهای کوپه به همراه اتصال یکپارچه صندلی‌ها و پشت‌سری‌ها، حال و هوای اسپرت و البته راحت کابین هوندا پریلود را به بیننده انتقال می‌دهد. همانطور که از یک خودروی کوپه انتظار داریم، ردیف عقب چندان جادار نیست، اما با طراحی هاچ‌بک-مانند در صندوق، به نظر می‌رسد که با فضایی بزرگ در محفظه بار مواجه شویم.

    بنابر اعلام هوندا، صندلی راننده با توجه به حمایت از بدن در رانندگی اسپرت و صندلی سرنشین جلو برای تامین راحتی بیشتر، طراحی شده است. گذشته از این باید به متریال نرم رکاب‌های جانبی و همچنین نحوه طراحی درهای جلو اشاره کرد، که از برخورد با پای سرنشین، جلوگیری می‌کند.

    ترکیب رنگی سفید و آبی و همچنین طرح تریم، می‌تواند یادآور مدل‌های قدیمی‌تر باشد. البته صندلی عقب کاملا با مشکی تزئین شده، که با توجه به کاربری محدود آن، منطقی است.

    هوندا پریلود براساس نسخه بروزرسانی شده از پلتفرم سیویک شکل گرفته، هرچند که فاصله محورها کاهش و فاصله عرضی چرخ‌ها و سختی شاسی افزایش یافته است. موقعیت فرمان و تعلیق هم مناسب حال یک کوپه GT-استایل تغییر کرده است.

    مشخصات فنی هوندا پریلود

    بنابر اعلام هوندا، پریلود به سامانه هیبرید شامل پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی همراه با دو موتور برقی، مجهز شده است. یکی از موتورها به عنوان ژنراتور و موتور دیگر برای گردش چرخ‌های جلو، فعالیت می‌کند. هوندا سیویک هیبرید با چیدمان فنی مشابه، 200 اسب‌بخار قدرت و 315 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار دارد. باید  امیدوار باشیم که این اعداد برای پریلود، افزایش پیدا کند.

    هوندا پریلود برخی از ویژگی‌های فنی سیویک تایپ R شامل اتصال دو-ستونی تعلیق جلو و ترمزهای برمبو در محور جلو را به همراه دارد. یک محفظه لوازم نیز در کف این خودرو جاسازی شده است.

    برنامه عرضه و قیمت هوندا پریلود

    با توجه به جایگاه هوندا پریلود، می‌توان اطمینان داشت که قیمت آن از قیمت پایه 31.645 دلار سیویک هیبرید هاچ‌بک 2026، بیشتر تعیین شود.

    بنابر اعلام هوندا، طراحی ظاهری و مشخصات فنی پریلود در تمام بازارها یکسان خواهد بود. طبق خبرهایی از رسانه‌های ژاپنی، احتمال تولید تیپ‌های تایپ R و تایپ S از پریلود نیز دور از ذهن نیست.

    ثبت سفارش برای هوندا پریلود از سپتامبر 2025 و در ژاپن آغاز می‌شود. بنابر اعلام رسانه‌ها، این کوپه ژاپنی اوایل 2026 در ایالات متحده و مدتی بعد در اروپا عرضه خواهد شد.

    You are running a Trial version of Nop Rich Blog
    0 اکسید استرا E05؛ نسخه لوکس‌تر اکستریم TXL

    چند روز پس از انتشار تصاویری از کراس‌اور جدید برند اکسید توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT)، حالا چند تصویر هم توسط خودروساز چینی منتشر شده است.

    E05 یکی از اعضای سری استرا بشمار می‌آید، که در روسیه و برخی بازارهای دیگر با نام اکسلانتیکس شناخته می‌شود. البته با خودرویی کاملا جدید طرف نیستیم چراکه این مدل درواقع نسخه تغییریافته از اکسید TXL است که در ایران به نام اکستریم TXL می‌شناسیم.

    رسانه‌های چینی از رونمایی اکسید استرا E05 در سپتامبر خبر می‌دهند. احتمال دارد که این محصول به سایر بازارها از جمله روسیه هم صادر شود، هرچند که معلوم نیست کدام یک از نشان‌های اکسید یا اکسلانتیکس روی بدنه آن قرار می‌گیرد.

    طراحی اکسید استرا E05

    اکسید TXL به عنوان نخستین محصول از برند لوکس زیرمجموعه چری، از سال 2019 تاکنون در بازار حضور دارد.

    اکسید استرا E05 به واسطه طراحی متفاوت چراغ‌های جلو و عقب، سپرها و در صندوق، کاملا از اکسید TXL متمایز می‌شود. البته نمای جانبی به خصوص برجستگی گلگیرهای عقب، همچنان به اکسید TXL شباهت دارد. از طرف دیگر، شباهت نمای جلو به پورشه کاین هم قابل انکار نیست.

    از دیگر ویژگی‌های ظاهری می‌توان به حذف نوار کرومی روی در صندوق، انتقال محل پلاک از سپر به روی در صندوق و طراحی جدید رینگ‌ها اشاره کرد. بنابر اعلام رسانه‌های چینی، لیدار روی سقف این خودرو با تراشه Horizon Robotics Journey 6P فعالیت می‌کند.

    ابعاد بدنه اکسید استرا E05 در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.78، 1.89، 1.725 و 2.8 متر اعلام شده است، که در مقایسه با اکسید TXL فقط 5 میلی‌متر کاهش در ارتفاع را نشان می‌دهد. بدنه این خودرو بر رینگ‌های 18، 19 و 20 اینچ استوار می‌شود.

    فعلا هیچ تصویر واضحی از فضای داخلی اکسید استرا E05 در دسترس نیست، اما در تصاویر موجود می‌توان یک نمایشگر بزرگ در میانه داشبورد را تشخیص داد.

    مشخصات فنی اکسید استرا E05

    اکسید استرا E05 به سامانه هیبرید شامل پیشرانه 1.5 لیتر توربوشارژ با 156 اسب‌بخار، مجهز شده است. این پیشرانه در نقش مولد انرژی عمل می‌کند، اما فعلا از مشخصات موتور برقی و مجموعه باتری، اطلاعی در دسترس نیست.

    مدتی پیش هم نمونه‌ای از این خودرو در چین مشاهده شد که جلوپنجره واقعی برای آن نصب شده بود. بنابراین احتمال دارد که یک تیپ مجهز به پیشرانه درونسوز هم به عنوان نسل جدید اکسید TXL در بازارهای صادراتی عرضه شود.

    You are running a Trial version of Nop Rich Blog