All Categories
    View My Stats
    Filters
    Preferences
    جستجو
    خبرخوان

    بلاگ

    0 معرفی پورشه 911 کررا 4S

    نسل فعلی پورشه 911 با کد اتاق 992 از سال 2018 تاکنون در بازار حضور دارد. پس از معرفی نسخه بروزرسانی شده از کررا S کوپه و روباز در بهار 2024، حالا نوبت به عضو دیگر خانواده یعنی کررا 4S رسیده که در سه فرم کوپه، کانورتیبل و تارگا معرفی شده است. از میان این‌ها، تارگا فقط به صورت چهار چرخ محرک عرضه می‌شود، درحالی‌که دو مدل دیگر به صورت محرک-عقب نیز قابل خریداری است.

    طراحی و امکانات پورشه 911 کررا 4S

    چهره پورشه کررا 4S با تغییراتی در سپر جلو و عقب، جزئیات هواکش‌های جلو و چیدمان ماتریسی چراغ‌های جلو از مدل قبل متمایز می‌شود. در فضای کابین هم با روکش چرمی جدید و شارژر بی‌سیم مواجه هستیم.

    در پشت صندلی‌های کررا 4S کوپه، فضای کوچکی برای لوازم قرارد دارد اما خریداران می‌تواند بدون پرداخت مبلغ اضافه، صندلی‌های عقب را سفارش بدهد. همچون گذشته، کابین دو تیپ کانورتیبل و تارگا به صورت چهار نفره چیدمان شده است.

    از دیگر امکانات پورشه کررا 4S می‌توان به تقسیم گشتاور فعال، سیستم اگزوز اسپرت و ترمزهای برگرفته از کررا GTS با دیسک‌های 408 و 380 میلیمتر در جلو و عقب اشاره کرد. با سفارش مشتری، ترمزهای کربن-سرامیک و تعلیق فعال عقب با امکان کاهش 10 میلی‌متری ارتفاع نیز اضافه خواهد شد.

    مشخصات فنی پورشه 911 کررا 4S

    نسخه چهار چرخ محرک پورشه کررا 4S همچون قبل، خنک‌کن مایع اتصال محور جلو را به همراه دارد و تنها ضرایب دنده در این مدل، بروزرسانی شده است.

    همچون مدل بروزرسانی شده کررا S، پورشه کررا 4S هم به پیشرانه 3 لیتر بای توربوشارژ مجهز شده است. به لطف نصب توربوشارژرهای جدید و بهسازی عملکرد سیستم خنک‌کننده، این پیشرانه می‌تواند 480 اسب‌بخار قدرت و 530 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند، که نسبت به قبل، 30 واحد افزایش قدرت و البته گشتاور یکسان را نشان می‌دهد. گیربکس هشت سرعته PDK نیز مشابه مدل قبلی است.

    با سفارش پکیج اسپرت کرونو، شتاب صفر تا صد نسخه کوپه به 3.3 و دو تیپ دیگر یعنی تارگا و کانورتیبل به 3.7 ثانیه می‌رسد. حداکثر سرعت هم 308 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

    قیمت پورشه 911 کررا 4S 

    پورشه کررا 4S در آلمان در سه تیپ کوپه، کانورتیبل و تارگا با قیمت پایه 163، 177 و 179 هزار یورو به فروش می‌رسد.

    0 معرفی لادا آزیموت

    شرکت آفتاواز به عنوان مالک برند لادا، در سپتامبر 2022 از ساخت یک کراس‌اور برمبنای وستا خبر داد. پس از نمایش مدل اولیه، نمونه نهایی در هجدهم ژوئن 2025 در رویداد SPIEF رونمایی شده است.

    بنابر اعلام لادا، نام این محصول جدید یعنی آزیموت (Azimuth) که به پویایی و اکتشاف تازه‌ها اشاره دارد، در طی نظرسنجی از 50 هزار کارمند شرکت آفتاواز انتخاب شده است. آنطور که لادا می‌گوید، 996 قطعه جدید و بروزرسانی شده در بخش‌های بدنه، روشنایی، کابین و تعلیق عقب مورد استفاده قرار گرفته است.

    طراحی لادا آزیموت

    از ویژگی‌های ظاهری لادا آزیموت می‌توان به رینگ‌های 18 اینچ، برآمدگی‌های روی کاپوت و گلگیرها، چراغ‌های LED جلو با اشکال خمیده، فرم مستطیلی جلوپنجره، هواکش بزرگ در پایین سپر جلو، تزئین سقف، ستون‌ها و آینه‌های جانبی با رنگ مشکی، باله سقفی، جزئیات X-شکل چراغ‌های عقب با نوار نورانی بین آن‌ها و قطعات پلاستیکی در بخش‌های مختلف، اشاره کرد. کف این خودرو از سطح زمین، 208 میلی‌متر فاصله دارد.

    کابین و امکانات لادا آزیموت

    در فضای داخلی لادا آزیموت با ترکیب دوتایی رنگ، تنظیم برقی فرمان و صندلی‌های جلو، شارژر بی‌سیم و چند فضای کوچک برای قرار دادن لوازم، مواجه هستیم. از امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به صفحه نشان‌دهنده دیجیتال، نمایشگر لمسی 10 اینچ، سیستم صوتی با شش بلندگو، دوربین عقب، کنترل فشار باد تایر و ورود بدون کلید، اشاره کرد.

    در تیپ کامل، سقف پانوراما، گرمکن آینه‌های جانبی، تهویه مطبوع دومنطقه‌ای، در صندوق برقی، دوربین 360 درجه، ترمز پارک برقی و امکان انتخاب چند حالت رانندگی هم اضافه خواهد شد.

    مشخصات فنی لادا آزیموت

    در ابتدا، لادا آزیموت با پیشرانه بنزینی 1.6 یا 1.8 لیتر با 120 یا 132 اسب‌بخار قدرت و امکان انتخاب گیربکس شش سرعته دستی یا CVT، عرضه خواهد شد. ظاهرا آفتاواز قصد دارد در آینده نزدیک، یک پیشرانه توربوشارژ با 150 اسب‌بخار قدرت را هم برای این خودرو ارائه کند.

    قیمت لادا آزیموت

    فعلا از قیمت لادا آزیموت اطلاعی در دسترس نیست، اما می‌توان اطمینان داشت که قیمت آن از رقم 1,234 تا 1,966 میلیون روبل (15,800 تا 25,100 دلار) لادا وستا و همچنین 1,897 تا 2,197 میلیون روبل (24 تا 28 هزار دلار) لادا وستا استیشن کراس، گران‌تر خواهد بود.

    بنابر اعلام آفتاواز، تولید لادا آزیموت از سال 2026 و در کنار وستا در تاسیسات Togliatti آغاز خواهد شد.

    0 معرفی شورولت کوروت ZR1X

    برخلاف شایعاتی که از نامگذاری تیپ پرچمدار کوروت C8 با لقب Zora خبر می‌داد، این خودرو در نهایت با لقب ZR1X معرفی شده است. هرچند حرف X می‌تواند یادآور سامانه چهار چرخ محرک باشد، اما درواقع کوروت ZR1X یک خودروی هیبرید محرک-عقب است، که با مشخصات فنی برگرفته از کوروت E-Ray، لقب سریع‌ترین و نیرومندترین کوروت تاریخ را در اختیار می‌گیرد.

    مشخصات فنی شورولت کوروت ZR1X

    برخلاف کوروت E-Ray، سامانه هیبرید کوروت ZR1X به صورت موازی فعالیت می‌کند بدین معنا که پیشرانه درونسوز و قوای برقی، اتصال مکانیکی ندارند. پیشرانه 8 سیلندر 5.5 لیتر توئین توربوشارژ V8 که نزدیک به محور عقب قرار دارد، 1079 اسب‌بخار قدرت و 1123 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که با کوروت ZR1 تفاوتی ندارد. خروجی پیشرانه از طریق گیربکس 8 سرعته دوکلاچه به محور عقب منتقل می‌شود.

    وظیفه گردش چرخ‌های جلو بر عهده موتور برقی قرار دارد، که 189 اسب‌بخار قدرت و 197 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. مجموعه باتری 1.9 کیلووات ساعت هرچند از نظر ظرفیت با کوروت E-Ray تفاوتی ندارد، اما بنابر اعلام جنرال موتورز، قدرت و ولتاژ عملکرد آن افزایش یافته است. این باتری به کمک نیروی حاصل از ترمزگیری یا فشردن دکمه Charge +، شارژ می‌شود.

    فعال‌سازی حالت Push-to-Pass، بالاترین سطح قدرت کوروت ZR1X یعنی 1267 اسب‌بخار را آزاد می‌کند، تا این کوپه آمریکایی بتواند ظرف کمتر از 2 ثانیه به سرعت 96.5 کیلومتر برساعت دست یابد. این خودرو مسافت 400 متر را در کمتر از 9 ثانیه و با سرعت 240 کیلومتر برساعت طی خواهد کرد. با عبور از سرعت 257 کیلومتر برساعت، موتور برقی جلو از مدار خارج می‌شود تا ZR1X همچون کوروت ZR1 به خودروی محرک-عقب تبدیل شود. از حداکثر سرعت کوروت ZR1X اطلاعی نداریم، اما این عدد برای کوروت ZR1، در حدود 375 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

    طراحی و امکانات شورولت کوروت ZR1X

    کوروت ZR1X از نظر ظاهری هم به ZR1 شباهت دارد. پکیج ZTK پرفورمنس با تعلیق اسپرت و تایرهای پایلوت اسپرت کاپ 2 R ساخت میشلن و همچنین کیت آئرودینامیک با امکان تولید بیش از 544 کیلوگرم نیروی رو به پایین را برای ZR1X هم می‌توان سفارش داد.

    از تجهیزات استاندارد این خودرو می‌توان به کمک‌فنرهای تطبیقی، ترمزهای کربن-سرامیک Alcon با کالیپرهای 10 و 6 پیستون در محور جلو و عقب و حالت PTM Pro با امکان خاموش کردن سیستم پایداری و سامانه ضد لغزش، اشاره کرد.

    در فضای کابین شورولت کوروت ZR1X مدل 2026 با سه نمایشگر دیجیتال، تعداد کمی دکمه فیزیکی و قطعات فیبرکربن مواجه هستیم.

    قیمت و زمان عرضه شورولت کوروت ZR1X

    بنابر گمانه‌زنی رسانه‌های آمریکایی، فروش شورولت کوروت ZR1X مدل 2026 با قیمت پایه 250 هزار دلار، تا قبل از پایان 2025 آغاز خواهد شد. این خودرو در دو فرم کوپه و سقف تاشو فلزی، عرضه می‌شود.

     

     

    0 معرفی دیفندر 110 تروفی ادیشن

    کمِل تروفی (Camel Trophy) یک رقابت بین‌المللی ماجراجویانه و آفرودی بود که بین سال‌های 1980 تا 2000 میلادی برگزار می‌شد. نام این رقابت از حامی مالی آن یعنی شرکت دخانیات Camel گرفته شده بود ولی به معادل شتر در زبان انگلیسی هم اشاره داشت که یادآور صحرا و شنزار بود. البته کمل تروفی به عنوان رقابتی برای استقامت، توانایی فنی، کار تیمی و بقا در شرایط سخت طبیعی، در مسیرهای گوناگون شامل مرداب، جنگل، صحرا و کوهستان برگزار می‌شد.

    هرچند کمل تروفی به دلیل تبلیغ دخانیات، امروزه دیگر برگزار نمی‌شود، اما رقابتی شبیه به آن توسط لندرور برگزار خواهد شد. محصولات این برند یعنی لندرور دیفندر و دیسکاوری، همواره پای ثابت کامل تروفی بودند. لندرور اکنون به عنوان گروهی شامل سه برند دیفندر، دیسکاوری و رنجرور فعالیت می‌کند. برند چهارم یعنی فریلندر هم در سال 2026 وارد بازار می‌شود. از میان این برندها، دیفندر به ساخت مدل‌های آفرودر تاکید دارد و به همین علت، رقابت جدید با نام دیفندر تروفی معرفی شده است.

    افراد بالای 23 سال با آمادگی بدنی بالا مثل توانایی شنا در طول بیش از 50 متر، دارای گواهینامه رانندگی و تسلط به زبان انگلیسی می‌توانند در دیفندر تروفی شرکت کنند. علاوه بر مهارت رانندگی و استقامت بدنی، توانایی کار گروهی نیز برای شرکت‌کنندگان در این رقابت بسیار مهم است.

    به همین مناسبت، دیفندر 110 تروفی ادیشن معرفی شده است. این خودروی 5 در با پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتر توربودیزل با 350 اسب‌بخار قدرت و 700 نیوتن‌متر گشتاور و گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به مشتریان تحویل داده می‌شود. شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت هم 6.4 ثانیه و 191 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

    این خودرو با دو رنگ زرد Deep Sandglow یا سبز Keswick عرضه می‌شود، که خریدار می‌تواند روکش حفاظتی مات را هم با قیمت 4,900 یورو انتخاب کند. از دیگر ویژگی‌های ظاهری می‌توان به رینگ‌های 20 اینچ مشکی با تایرهای چهارفصل و لوگوی Trophy در نقاط مختلف بدنه اشاره کرد.

    با پرداخت 5,645 یورو، پکیج Trophy شامل محفظه بار روی سقف و نردبان تاشو هم قابل سفارش است. با اضافه شدن موارد بالا، قیمت پایه 103,100 یورو به فراتر از 113 هزار یورو افزایش می‌یابد.

    نسل جدید لندرور دیفندر با کد L663 از سال 2019 در بازار حضور دارد. این خودرو در می 2025 مورد بروزرسانی قرار گرفت. البته تولید لندرور دیفندر با فرم قبلی هم در طول سال‌های قبل ادامه داشته است. در سال‌های 2021 و 2022 هم نسخه‌های تولید محدود برای گرامیداشت Camel Trophy تولید شد.

    0 معرفی آئودی Q3 مدل 2026

    آئودی از سال 2011 تاکنون، بیش از 2 میلیون دستگاه Q3 فروخته است. نسل اول این خودرو براساس پلتفرم PQ35 تولید می‌شد، درحالی‌که نسل دوم به پلتفرم MQB گروه فولکس واگن دست پیدا کرد. اکنون سومین نسل این خودرو با نسخه بروزرسانی شده از همین پلتفرم، معرفی شده است.

    طراحی و امکانات آئودی Q3 مدل 2026

    در چهره آئودی Q3 جدید می‌توان خطوط منحنی، طراحی دو قسمتی چراغ‌های جلو با قابلیت تابش نقوش گرافیکی روی مسیر، نوار نورانی عقب و دیفیوزر و هواکش تزئینی عقب را تشخیص داد. بدنه این خودرو با ضریب درگ 0.3 بر رینگ‌های 17 تا 20 اینچ استوار می‌شود.

     

    در فضای داخلی آئودی Q3 با صفحه نشان‌دهنده 11.9 اینچ، نمایشگر لمسی 12.8 اینچ با رابط کاربری اندروید، دکمه‌های لمسی روی فرمان، اهرم دنده در سمت راست فرمان و کنترل چراغ‌ها از طریق دکمه چرخان سمت چپ فرمان، روبرو هستیم. احتمال دارد که این سبک طراحی در محصولات بعدی آئودی هم اعمال شود.

    از دیگر ویژگی‌های این بخش می‌توان به افزایش کیفیت قطعات پلاستیکی، نورپردازی LED، روکش پارچه‌ای حاصل از بازیافت پلی استر و نایلون و سیستم صوتی Sonos به قدرت 420 وات با 12 بلندگو، اشاره کرد. البته برخی از این ویژگی‌ها به همراه تعلیق اسپرت با کمک‌فنرهای تطبیقی، فرمان تطبیق‌پذیرو چند سامانه دستیار راننده به صورت سفارشی نصب خواهد شد.

    فضای 488 لیتری محفظه بار با حرکت صندلی به طرف جلو به 575 لیتر و پس از خم کردن صندلی‌ها به 1386 لیتر افزایش می‌یابد.

     

    مشخصات فنی آئودی Q3 مدل 2026

    آئودی Q3 در تیپ دیزل به پیشرانه 2.0 TDI با 150 اسب‌بخار قدرت و 360 نیوتن‌متر و تیپ بنزینی به پیشرانه 1.5 TFSI با ژنراتور استارتر 48 ولت با 150 اسب‌بخار قدرت و 250 نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده است. در هر دو مدل، خروجی پیشرانه از طریق گیربکس 7 سرعته دوکلاچه S tronic به محور جلو منتقل می‌شود.

    در مدل بنزینی 2.0 TFSI، قدرت 265 اسب‌بخاری و گشتاور 400 نیوتن‌متری از طریق سامانه چهار چرخ محرک کواترو به هر دو محور ارسال خواهد شد. این تیپ به حالت رانندگی آفرود هم مجهز است.

    آئودی Q3 پلاگین-هیبرید به پیشرانه 1.5 TFSI با 177 اسب‌بخار قدرت و 250 نیوتن‌متر گشتاور و یک موتور برقی با 116 اسب‌بخار قدرت و 330 نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده است. این سامانه، 272 اسب‌بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور را به گیربکس 6 سرعته S tronic انتقال می‌دهد. مجموعه باتری 25.7 کیلووات ساعت نصب شده در زیر صندلی عقب، برد حرکتی 119 کیلومتر (برمبنای WLTP) را فراهم خواهد کرد. این باتری از جریان سریع 50 کیلووات پشتیبانی می‌کند.

    قیمت آئودی Q3 مدل 2026

    آئودی Q3 در آلمان و مجارستان تولید می‌شود. قیمت پایه این خودرو 44,600 یورو و در تیپ پلاگین-هیبرید 49,300 یورو تعیین شده است. نسل سوم آئودی Q3 از اکتبر 2025 به مشتریان تحویل داده می‌شود.

    0 معرفی کانسپت مرسدس AMG GT XX

    زیرمجموعه اسپرت مرسدس بنز یعنی AMG، با حذف پیشرانه آزمایش‌شده و قابل اعتماد V8 ، مورد انتقاد قرار گرفت. نسل جدید مرسدس C63 با موتور توربو-هیبرید چهار سیلندر، عملکرد فنی خوبی دارد، اما به دلیل وزن بالا و عدم ارائه حس رانندگی اسپرت، در حال حاضر فروش خوبی ندارد. حتی مدیرعامل  AMG یعنی مایکل شیبه هم به نحوی به این شکست اعتراف کرده است.

    حالا AMG با رونمایی از کانسپت GT XX، به لوسید ایر سفایر و پورشه تایکان توربو GT اعلان جنگ داده است. این سدان به عنوان نخستین محصول برقی AMG، با 1340 اسب‌بخار قدرتی که در اختیار دارد، می‌تواند به حداکثر سرعت 360 کیلومتر برساعت دست یابد.

    برخلاف نمونه‌ای که ماه قبل در Rottweil آلمان به رسانه‌ها معرفی شد، AMG از تکمیل بودن کانسپت GT XX و آمادگی برای شروع تولید آن براساس پلتفرم برقی AMG.EA خبر می‌دهد.

    طراحی کانسپت مرسدس AMG GT XX

    فرم بدنه در نمای سه رخ، چندان به محصولات فعلی AMG شباهت ندارد، اما نمای جلو به همراه رنگ نارنجی بدنه می‌تواند یادآور مدل افسانه‌ای C111 باشد. احتمال دارد که برخی ویژگی‌های AMG GT XX همچون نوار LED عقب یا نورپردازی روی رکاب، از نمونه نهایی حذف شود.

    ضریب درگ 0.198 نیز برای خودرویی با تایرهای پهن و آینه‌های جانبی، قابل توجه به نظر می‌رسد. این رقم به لطف رینگ‌های روکش‌دار با پنج پنل متحرک فیبرکربن برای خنک‌کاری ترمزها، حاصل شده است.

    بنابر اعلام AMG، نیروی پنل‌های این رینگ‌ها که فقط 1 تا 2 کیلوگرم از نمونه‌های عادی سنگین‌تر هستند، از انرژی جنبشی چرخ‌ها تامین می‌شود.

    کابین و امکانات کانسپت مرسدس AMG GT XX

    از ویژگی‌های جالب فضای کابین کانسپت GT XX می‌توان به صندلی‌های باکتی مطابق با اسکن بدنه راننده، تریم داخلی بازیافت شده از تایرهای مسابقه‌ای GT3، دو نمایشگر دیجیتال بزرگ و فرمان یوک-شکل با پدال‌های تعویض دنده اشاره کرد.

    دو بلندگو که در محفظه‌های چراغهای جلو ادغام شده‌اند، صدایی شبیه به پیشرانه V8 تولید می‌کنند. وجود پدال‌های تعویض دنده در پشت فرمان GT XX هم از وجود نوعی گیربکس شبیه‌سازی‌شده مشابه آنچه در هیوندای آیونیک 5N دیده‌ایم، حکایت می‌کند.

    مشخصات فنی کانسپت مرسدس AMG GT XX

    کانسپت GT XX براساس ساختار 800 ولتی شکل گرفته، که با جریان سریع 850 کیلووات نیز سازگار است. با اتصال به این جریان، نیروی لازم برای پیمایش 400 کیلومتر در 5 دقیقه فراهم می‌شود.

    سه موتور برقی کانسپت GT XX، در مجموع 1340 اسب‌بخار قدرت را به چهار چرخ ارسال می‌کنند. این قدرت از لوسید ایر سافایر، 106 واحد بیشتر و نسبت به شیائومی SU7 اولترا، 208 اسب‌بخار کمتر است.

    موتورهای برقی ادغام شده در واحدهای دو واحد محرکه برقی (EDU)، هر کدام به گیربکس جداگانه و اینورتر خنک‌شونده با آب مجهز شده‌اند. هریک از موتور و گیربکس‌ها نیز با روغن خنک می‌شوند. منبع اصلی نیرو، واحد محرکه عقب است در حالیکه واحد جلویی در حالت حرکت آزاد یا رانندگی با سرعت ثابت برای بهینه‌سازی مصرف انرژی عمل می‌کند. بنابر اعلام AMG، سلول‌های باتری استوانه‌ای با خنک‌سازی مستقیم، مدیریت حرارت و در نتیجه عملکرد رانندگی در پیست را بهبود می‌بخشد. البته در مورد این سامانه، اطلاع بیشتری نداریم.

    قیمت نسخه تولیدی مرسدس AMG GT XX

    بر فرض تولید AMG GT XX در آلمان، این خودرو در آمریکا با تعرفه‌ 25 مواجه خواهد شد که قیمت آن را به فراتر از 150 هزار دلار می‌رساند. در آسیا و شمال اروپا هم خودروهای برقی ساخت چین مثل شیائومی SU7 اولترا بسیار ارزان‌تر از AMG GT XX  هستند.

    0 معرفی استون مارتین والکایری LM

    تنها یک هفته قبل از بازگشت به مسابقات لمان، استون مارتین نسخه‌ دیگری از والکایری را معرفی کرده است. والکایری LM را می‌توان همتای سفارشی خودروی حاضر در مسابقات استقامتی 24 ساعته دانست، که البته برخی از موارد لازم برای حضور در مسابقه را به همراه ندارد.

    البته استون مارتین والکایری LM از نظر شاسی و قطعات بدنه با مدل مسابقه‌ای تفاوتی ندارد همانطور که سیستم تعلیق دوبل جناغی با اتصالات پوش-راد به همراه کمک‌فنرهای قابل تنظیم، پیشرانه 12 سیلندر 6.5 لیتری تنفس طبیعی ساخت کازورث و گیربکس 7 سرعته سکوئنشال هم با مدل حاضر در لمان یکسان است.

    تفاوت استون مارتین والکایری LM با مدل اصلی را باید در عدم تبعیت کامل از قوانین WEC و IMSA دانست. به لطف کاهش وزن، والکایری LM در حالت تئوری می‌تواند سریع‌تر از مدل مسابقه‌ای باشد. حتی چسبندگی تایرهای ساخت پیرلی در این نسخه از مدل مسابقه‌ای بیشتر است.

    در فضای کابین با کمربند ایمنی شش نقطه‌ای، سیستم اطفا حریق، صندلی‌های باکتی فیبرکربن، نمایشگر راننده و البته چراغ‌های تعویض دنده روبرو هستیم تا استون مارتین والکایری LM برای وقت گذرانی در پیست هم آمادگی داشته باشد.

    آقای آدام کارتر مدیر تیم استون مارتین در مسابقات استقامتی، اعتقاد دارد که والکایری LM با کمترین تفاوت نسبت به مدل مسابقه‌ای، می‌تواند تجربه رانندگی با یک هایپرکار واقعی را به مشتریان ارائه کند.

    استون مارتین برنامه ویژه‌ای برای حضور خریداران والکایری LM در پیست دارد به نحوی که در صورت تمایل آن‌ها، خدمات حمل و نقل، تعلیم راننده، آنالیز دیتا و پشتیبانی مهندسی نیز توسط استون مارتین ارائه خواهد شد.

    استون مارتین قصد دارد تحویل والکایری LM را از سه ماهه دوم 2026 آغاز کند. در پایان سال، تمامی خریدار 10 دستگاه استون مارتین والکایری LM به مهمانی ناهار در دفتر مرکزی این شرکت دعوت خواهند شد.

    درباره قیمت استون مارتین والکایری LM هیچ حرفی به میان نیامده است. البته مدل عادی این خودرو با قیمت 3.2 میلیون دلار به فروش می‌رسد.

    0 معرفی چانگان یونی-وی با چهره جدید

    پس از انتشار چند تصویر در ماه آوریل، اکنون تصاویر بیشتری از مدل جدید چانگان یونی-وی در فضای مجازی منتشر شده است. هرچند رسانه‌های چینی از این مدل به عنوان نسل سوم چانگان یونی-وی یاد می‌کنند اما واضح است که با دومین بروزرسانی از نسل دوم این خودرو مواجه هستیم که از سال 2021 در بازار حضور دارد.

    چانگان یونی-وی جدید به زودی رونمایی خواهد شد. انتظار داریم که این مدل جدید در بازارهای صادراتی هم عرضه شود.

     

    0 پک FX برای فورد ماستنگ

    نخستین ویژگی جالب توجه، رنگ آبی Adriatic متالیک بدنه است که برای نسل سوم ماستنگ هم عرضه می‌شد. این رنگ در کنار جزئیات سفید قرار می‌گیرد. هر دو طرح جدید قابل سفارش برای رینگ‌های این خودرو هم با سفید Oxford تزئین شده است.

    رینگ 19 اینچ استاندارد این پکیج با طرح 5 پره، برای مدل 2025 نیز قابل سفارش بود. مدل دیگر هم با طراحی خاطره‌انگیز، برای همراهی با پک پیشنهادی فورد، مناسب به نظر می‌رسد. پیچ مرکزی رینگ‌ها به رنگ سفید، نام FX را بر خود دارد، ویژگی که مشابه آن را می‌توان در ماستنگ‌های مدل 1987 تا 1993 مشاهده کرد. برخی جزئیات دیگر شامل نشان‌ها، لوگوی اسب روی جلوپنجره و قطعات دو طرف آن هم با سفید تزئین شده است.

    نمونه‌های مجهز به پک پرفورمنس را می‌توان با سفید Oxford تزئین کرد، درحالی‌که مدل‌های بدون این پک با خاکستری Carbonized تیره هم قابل سفارش است. چراغ‌های سفید رنگ هم با رنگ آبی بدنه، ترکیب جالبی ایجاد می‌کند.

    در فضای کابین با روکش چرم مشکی صندلی‌های باکتی شبیه به خودروهای دهه 80 میلادی روبرو هستیم. خریدار می‌تواند صندلی‌های ریکارو را سفارش بدهد. گذشته از جزئیات سفید، باید به دوخت نقره‌ای City و آبی Adriatic اشاره کرد، که در پوشش داخلی درها، داشبورد، صندلی‌ها و فرمان دیده می‌شود. نشان Mustang GT را نیز می‌توان روی داشبورد مشاهده کرد.

    خریدار می‌تواند یکی از رنگ‌های نارنجی International، آبی Prime یا مشکی را برای تزئین کمربندهای ایمنی سفارش بدهد.

    برخی ویژگی‌های این مدل ویژه همچون رنگ آبی Adriatic و نارنجی Fury متالیک یا چراغ‌های سفید عقب، برای مدل عادی ماستنگ هم عرضه خواهد شد.

    مشتریان می‌توانند پکیج FX را برای تیپ GT پرمیوم انتخاب کنند، درحالی‌که انتخاب پکیج پرفورمنس برای این مدل، اجباری نیست.

    ثبت سفارش برای فورد ماستنگ 2026 از اواخر ماه جاری میلادی آغاز خواهد شد.

    0 بررسی هاوال H6 هیبرید بی ام کارز (H6 HEV)

    رونمایی هاوال H6 هیبرید در ایران

    خرداد 1403: محصولات شرکت چینی هاوال، قبلا در بازار کشورمان حضور داشتند. شرکت «عظیم خودرو» در ابتدا خودروهای هاوال را تحت برند گریت‌وال و به تعداد محدود، به کشورمان آورد. اما در دوره دوم واردات خودرو و پس از آنکه شرکت گریت‌وال، هاوال را بعنوان زیرمجموعه جدیدش معرفی کرد، عرضه این خودروها به‌دست شرکت «بهمن موتور» افتاد.

    البته شرکت بهمن موتور، فقط مدل H2 را مونتاژ می‌کرد و مدل‌های H6 و H9 و همچنین تعداد انگشت‌شماری از H8 را بصورت تمام وارداتی، به ایران آورد. اما اکنون شرکت «بی‌ام‌ کارز» ادامه دهنده راه بهمن موتور شده و محصول جدید هاوال را در نمایشگاه خودرو شیراز 1403 برای نخستین‌بار رونمایی کرده است.

    بی‌ام کارز، می‌خواهد دوباره پای هاوال را به ایران باز کند. نخستین محصول این شرکت برای بازار ایران، نه تنها از پرفروش‌ترین محصولات هاوال است بلکه یکی از پرفروش‌ترین خودروهای بازار چین نیز محسوب می‌شود؛ هاوال H6 این‌بار با قلب هیبریدی، برای ورود به بازار کشورمان، توسط شرکت بی‌ام کارز انتخاب شده. در همین راستا، شرکت بی‌ام کارز حتی اطلاعات رسمی هاوال H6 هیبرید را هم منتشر کرده است:

     

    ارزش گمرکی هاوال H6 هیبرید

    اسفند 1402: با اعلام ارزش گمرکی خودروهای هاوال H6، حالا مشخص شده که تصمیم بهمن موتور برای واردات Haval H6 به ایران کاملا جدی است. براساس اسناد منتشر شده از گمرکات کشور، ارزش خودروهای هاوال H6 که توسط شرکت بی‌ام کارز ثبت سفارش شده، مطابق جدول زیر است:

    ارزش گمرکی هاوال H6 بهمن موتور
    مدل خودروارزش گمرکی
    هاوال H6 هیبرید (HEV) 18,800 یورو
    هاوال H6 پلاگین هیبرید (PHEV) 19,820 یورو

    همانطور که در جدول فوق نیز مشاهده می‌کنید، شرکت بی‌ام کارز علاوه بر نسخه هیبریدی H6، نسخه پلاگین هیبریدی آنرا نیز ثبت سفارش کرده و در حال حاضر مشخص نیست که عرضه کدام نسخه‌ها، قطعی شده است.

    مشخصات فنی هاوال H6 هیبرید

    قوای حرکتی این شاسی‌­بلند از پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری مجهز به توربوشارژر با خروجی 147.5 اسب‌بخار قدرت و 230 نیوتن‌متر گشتاور، به همراه یک موتور الکتریکی به قدرت 174 اسب‌بخار تامین شده است، که در مجموع 321 اسب­‌بخار قدرت و 530 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار راننده قرار می­‌دهد.

     

    نیروی پیشرانه از طریق سیستم انتقال قدرت مستقیم هیبرید به چرخ‌های جلو منتقل می­‌شود. نکته جالب اینکه موتور برقی با دو ضریب دنده برای انتقال قدرت هماهنگ شده که بخشی از آن، جعبه‌دنده هفت سرعته دوکلاچه اتوماتیک است. یک مجموعه باتری کوچک به ظرفیت 1.69 کیلووات ساعت نیز در کنار پیشرانه قرار گرفته است، بنابراین نمی‌­توان این خودرو را یک پلاگین هیبرید دانست.

    امکانات هاوال H6 هیبرید

    طبق کاتالوگ رسمی منتشر شده از سوی بی‌ام‌کارز، این خودرو با تجهیزات زیر در بازار کشورمان عرضه خواهد شد:

    . ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص عابرپیاده و دوچرخه‌سوار
    . پایش نقطه کور
    . رانندگی نیمه خودران سطح 2 با قابلیت کنترل گاز
    . اتوهلد
    . کی‌لس 
    . ایربگ جانبی و پرده‌ای
    . سیستم ضد واژگونی
    . کروز کنترل تطبیقی
    . پایش خستگی راننده
    . رادار هشدار تغییر لاین
    . کنترل کشش و پایداری
    . گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو
    . تنظیم گودی کمر
    . شارژر وایرلس
    . دوربین ثبت وقایع رانندگی
    . نمایشگر 10.3 اینچی مولتی مدیا
    . دوربین 360 درجه
    . نمایشگر 10.25 اینچی صفحه کیلومتر 
    . 4 حالت رانندگی
    . سانروف پانوراما
    . تهویه مطبوع اتوماتیک
    . در صندوق برقی
    . و ...

    همچون سایر محصولات هاوال، خودرو H6 هیبرید نیز با گارانتی هفت ساله بدون محدودیت کیلومتر و خدمات امداد جاده‌­ای رایگان به مدت پنج سال، در بازارهای جهانی عرضه شده است.