All Categories
    View My Stats
    Filters
    Preferences
    جستجو
    خبرخوان

    نوشته های بلاگ  "1404"  از "اردیبهشت"

    0 رکوردشکنی ب ام و M3 CS تورینگ در نوربورگ رینگ

    در اسناد رسمی رکوردهای پیست نوربورگ رینگ، بخش مجزایی برای خودروهای استیشن واگن وجود ندارد و به همین علت، ب ام و M3 CS تورینگ هم به عنوان یک خودروی میان‌سایز، برای رکوردشکنی در پیست حاضر شده است.

    البته محصول دیگری از ب ام و یعنی M4 CSL کوپه با ثبت زمان 7 دقیقه و 18.137 ثانیه در سال 2023 توانست به عنوان سریع‌ترین خودروی میان‌سایز جهنم سبز دست پیدا کند. یک سال قبل از آن، ب ام و M3 تورینگ اتاق G81 با هدایت همین راننده یعنی Jörg Wiidinger در نوربورگ رینگ به رکورد 7 دقیقه و 35.06 ثانیه دست یافت.

    ب ام و M3 تورینگ G81 در سال 2024 دستخوش تغییرات ظاهری شد، ضمن این‌که قدرت تیپ چهار چرخ محرک نیز از 510 به 530 اسب‌بخار افزایش یافت. اوایل 2025 بود که M3 CS با 550 اسب‌بخار قدرت معرفی شد.

    این مدل با وزن کمتر، می‌تواند شتاب صفر تا صد 3.5 ثانیه و حداکثر سرعت 300 کیلومتر برساعت را ارائه کند.

    اکنون مشخص شده که ب ام و M3 CS تورینگ در 11 آوریل امسال، رکورد تازه‌ای را در نوربورگ رینگ ثبت کرده است. با توجه به عدم حضور استیشن واگن‌های دیگر در بورد رسمی این پیست، به نظر می‌رسد که ب ام و فعلا با خودش رقابت می‌کند.

    توجه داشته باشید که ب ام و M3 CS سدان در سال 2023 تحت هدایت Jörg Weidinger، رکورد 7 دقیقه و 28.76 ثانیه را در نوربورگ رینگ به ثبت رساند.

    ب ام و M3 CS تورینگ در آلمان با قیمت پایه 152,900 یورو به فروش می‌رسد.

    0 معرفی هوندا پریلود 2026

    شرکت هوندا با نمایش یک کانسپت در توکیو اتوسالن 2023، از تولد دوباره پریلود خبر داد. نمونه آزمایشی در سال 2024 معرفی شد و حالا تصاویری از نمونه نهایی به نمایش درآمده است.

    5 نسل از هوندا پریلود در فاصله سال‌های 1978 تا 2001 عرضه شد. این خودرو همواره به عنوان یک کوپه میان‌سایز شناخته می‌شد و نسل ششم نیز همین عنوان را دارد، اما با توجه به بالا رفتن همزمان در صندوق و شیشه عقب، می‌توان آن را تاحدی لیفت‌بک نیز بشمار آورد.

    طراحی هوندا پریلود

    هوندا از نسل جدید پریلود به عنوان «خودروی اسپرت ایده‌آل» یاد می‌کند، که احتمالا به ترکیب همزمان عملکرد فنی و قابلیت کاربردی این خودرو اشاره دارد.

    طراحی هوندا پریلود با فرم خمیده دماغه، دو چراغ بزرگ جلو با نوار بین آن‌ها و چراغ‌های یکپارچه عقب، به سایر محصولات فعلی هوندا شباهت دارد. مشتریان می‌توانند یکی از رنگ‌های سفید، مشکی، خاکستری تیره یا قرمز را انتخاب کنند. ظاهرا تعداد محدودی از این خودرو با ترکیب رنگی بدنه سفید و سقف و آینه‌های مشکی هم به صورت آنلاین به فروش خواهد رسید. با سفارش پکیج Sports Style هم مواردی شامل رینگ‌ها با طراحی متفاوت و آینه‌ها و باله عقب مشکی نیز به بدنه اضافه می‌شود.

    کابین و امکانات هوندا پریلود

    با مشاهده تصویر فضای داخلی هوندا پریلود می‌توان دریافت که بسیاری قطعات از مدل‌های همین پلتفرم یعنی سیویک و ایتنگرا به پریلود منتقل شده است، هرچند که در برخی قسمت‌ها نیز می‌توان استقلال طراحی را تشخیص داد.

    با وجود اشتراک کلاستر با سیویک تایپ R، داشبورد هوندا پریلود فرم مدرن‌تر و خلوت‌تری دارد. کنسول میانی که در ارتفاع بالاتری قرار گرفته، اهرم دنده و تعدادی دکمه دیگر را در خود جای داده است. حالت رانندگی S+ Shift که جلوتر از بقیه و تقریبا در بخش میانی کنسول قرار دارد، وظیفه شبیه‌سازی صدای پیشرانه و حالت تعویض دنده را بر عهده گرفته است.

    نشان‌دهنده دیجیتال، نمایشگر لمسی و کنترل‌های تهویه به سیویک و دریچه‌های تهویه به اینتگرا شباهت دارد. البته ابعاد بزرگتر پوشش داخلی درها با زیرآرنجی مناسب خودروهای کوپه به همراه اتصال یکپارچه صندلی‌ها و پشت‌سری‌ها، حال و هوای اسپرت و البته راحت کابین هوندا پریلود را به بیننده انتقال می‌دهد. همانطور که از یک خودروی کوپه انتظار داریم، ردیف عقب چندان جادار نیست، اما با طراحی هاچ‌بک-مانند در صندوق، به نظر می‌رسد که با فضایی بزرگ در محفظه بار مواجه شویم.

    بنابر اعلام هوندا، صندلی راننده با توجه به حمایت از بدن در رانندگی اسپرت و صندلی سرنشین جلو برای تامین راحتی بیشتر، طراحی شده است. گذشته از این باید به متریال نرم رکاب‌های جانبی و همچنین نحوه طراحی درهای جلو اشاره کرد، که از برخورد با پای سرنشین، جلوگیری می‌کند.

    ترکیب رنگی سفید و آبی و همچنین طرح تریم، می‌تواند یادآور مدل‌های قدیمی‌تر باشد. البته صندلی عقب کاملا با مشکی تزئین شده، که با توجه به کاربری محدود آن، منطقی است.

    هوندا پریلود براساس نسخه بروزرسانی شده از پلتفرم سیویک شکل گرفته، هرچند که فاصله محورها کاهش و فاصله عرضی چرخ‌ها و سختی شاسی افزایش یافته است. موقعیت فرمان و تعلیق هم مناسب حال یک کوپه GT-استایل تغییر کرده است.

    مشخصات فنی هوندا پریلود

    بنابر اعلام هوندا، پریلود به سامانه هیبرید شامل پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی همراه با دو موتور برقی، مجهز شده است. یکی از موتورها به عنوان ژنراتور و موتور دیگر برای گردش چرخ‌های جلو، فعالیت می‌کند. هوندا سیویک هیبرید با چیدمان فنی مشابه، 200 اسب‌بخار قدرت و 315 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار دارد. باید  امیدوار باشیم که این اعداد برای پریلود، افزایش پیدا کند.

    هوندا پریلود برخی از ویژگی‌های فنی سیویک تایپ R شامل اتصال دو-ستونی تعلیق جلو و ترمزهای برمبو در محور جلو را به همراه دارد. یک محفظه لوازم نیز در کف این خودرو جاسازی شده است.

    برنامه عرضه و قیمت هوندا پریلود

    با توجه به جایگاه هوندا پریلود، می‌توان اطمینان داشت که قیمت آن از قیمت پایه 31.645 دلار سیویک هیبرید هاچ‌بک 2026، بیشتر تعیین شود.

    بنابر اعلام هوندا، طراحی ظاهری و مشخصات فنی پریلود در تمام بازارها یکسان خواهد بود. طبق خبرهایی از رسانه‌های ژاپنی، احتمال تولید تیپ‌های تایپ R و تایپ S از پریلود نیز دور از ذهن نیست.

    ثبت سفارش برای هوندا پریلود از سپتامبر 2025 و در ژاپن آغاز می‌شود. بنابر اعلام رسانه‌ها، این کوپه ژاپنی اوایل 2026 در ایالات متحده و مدتی بعد در اروپا عرضه خواهد شد.

    0 اکسید استرا E05؛ نسخه لوکس‌تر اکستریم TXL

    چند روز پس از انتشار تصاویری از کراس‌اور جدید برند اکسید توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT)، حالا چند تصویر هم توسط خودروساز چینی منتشر شده است.

    E05 یکی از اعضای سری استرا بشمار می‌آید، که در روسیه و برخی بازارهای دیگر با نام اکسلانتیکس شناخته می‌شود. البته با خودرویی کاملا جدید طرف نیستیم چراکه این مدل درواقع نسخه تغییریافته از اکسید TXL است که در ایران به نام اکستریم TXL می‌شناسیم.

    رسانه‌های چینی از رونمایی اکسید استرا E05 در سپتامبر خبر می‌دهند. احتمال دارد که این محصول به سایر بازارها از جمله روسیه هم صادر شود، هرچند که معلوم نیست کدام یک از نشان‌های اکسید یا اکسلانتیکس روی بدنه آن قرار می‌گیرد.

    طراحی اکسید استرا E05

    اکسید TXL به عنوان نخستین محصول از برند لوکس زیرمجموعه چری، از سال 2019 تاکنون در بازار حضور دارد.

    اکسید استرا E05 به واسطه طراحی متفاوت چراغ‌های جلو و عقب، سپرها و در صندوق، کاملا از اکسید TXL متمایز می‌شود. البته نمای جانبی به خصوص برجستگی گلگیرهای عقب، همچنان به اکسید TXL شباهت دارد. از طرف دیگر، شباهت نمای جلو به پورشه کاین هم قابل انکار نیست.

    از دیگر ویژگی‌های ظاهری می‌توان به حذف نوار کرومی روی در صندوق، انتقال محل پلاک از سپر به روی در صندوق و طراحی جدید رینگ‌ها اشاره کرد. بنابر اعلام رسانه‌های چینی، لیدار روی سقف این خودرو با تراشه Horizon Robotics Journey 6P فعالیت می‌کند.

    ابعاد بدنه اکسید استرا E05 در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.78، 1.89، 1.725 و 2.8 متر اعلام شده است، که در مقایسه با اکسید TXL فقط 5 میلی‌متر کاهش در ارتفاع را نشان می‌دهد. بدنه این خودرو بر رینگ‌های 18، 19 و 20 اینچ استوار می‌شود.

    فعلا هیچ تصویر واضحی از فضای داخلی اکسید استرا E05 در دسترس نیست، اما در تصاویر موجود می‌توان یک نمایشگر بزرگ در میانه داشبورد را تشخیص داد.

    مشخصات فنی اکسید استرا E05

    اکسید استرا E05 به سامانه هیبرید شامل پیشرانه 1.5 لیتر توربوشارژ با 156 اسب‌بخار، مجهز شده است. این پیشرانه در نقش مولد انرژی عمل می‌کند، اما فعلا از مشخصات موتور برقی و مجموعه باتری، اطلاعی در دسترس نیست.

    مدتی پیش هم نمونه‌ای از این خودرو در چین مشاهده شد که جلوپنجره واقعی برای آن نصب شده بود. بنابراین احتمال دارد که یک تیپ مجهز به پیشرانه درونسوز هم به عنوان نسل جدید اکسید TXL در بازارهای صادراتی عرضه شود.

    0 تنت T8؛ نسخه‌ای تغییر شکل یافته از تیگو 8

    گروه خودروسازی AGR به عنوان مالک تاسیسات سابق هیوندای و فولکس واگن در روسیه، در فوریه 2025 از برند جدید تنت (Tenet) رونمایی کرد. حالا و با انتشار تصاویری از نخستین محصول تنت به نام T8، می‌توان دریافت که این خودرو چیزی نیست جز چری تیگو 8 پلاس که حالا نشان تنت را بر خود دارد.

    تاسیسات سابق هیوندای در سنت پترزبورگ از مدتی قبل به تولید محصولات این برند کره‌ای تحت نام سولاریس مشغول شده است، بنابراین تولید تنت T8 در کارخانه سابق فولکس واگن انجام خواهد شد.

    بنابر گمانه‌زنی رسانه‌های روسی، احتمال دارد که تیگو 7 پلاس نیز به زودی به عنوان دومین محصول تنت معرفی شود.

    امکانات تنت T8

    تنت ضمن خودداری از اعلام مشخصات فنی T8، برخی امکانات رفاهی این خودرو را معرفی کرده است که سقف شیشه‌ای پانوراما به مساحت 1.2 متر مربع، رینگ‌های 19 اینچ، دستگیره‌های مخفی‌شونده با قابلیت کار تا دمای منفی 30 درجه، گرمکن و سردکن صندلی راننده، سیستم صوتی سونی با 8 یا 10 بلندگو، صفحه نشان‌دهنده 10.3 اینچ و نمایشگر لمسی 15.6 اینچ را شامل می‌شود.

    تنت T8 به عنوان یک خودروی هفت نفره معرفی می‌شود، هرچند که می‌دانیم از ردیف سوم صندلی‌ها فقط می‌توان برای سرنشینان کودک یا قرار دادن لوازم استفاده کرد.

    فضای 193 لیتری محفظه بار تنت T8 هم پس از خم کردن صندلی‌های ردیف دوم و سوم به 889 و 1930 لیتر افزایش می‌یابد.

    مشخصات فنی احتمالی تنت T8

    چری تیگو 8 پلاس درواقع همان تیگو 8 پرومکس است. این خودرو با طول، عرض، ارتفاع و فاصله محوری به ترتیب 4.715، 1.86، 1.745 و 2.71 متر، در چین با تعلیق مک‌فرسون در جلو و چند اتصالی عقب با انتقال نیروی پیشرانه به محور جلو عرضه می‌شود. البته نشان AWD روی در صندوق تنت T8 از وجود سامانه چهار چرخ محرک در این خودرو حکایت می‌کند.

    چری تیگو 8 پلاس بازار چین با پیشرانه 1.6 لیتر توربوشارژ و گیربکس 7 سرعته دوکلاچه یا پیشرانه 2 لیتر توربوشارژ و جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک با قیمت 109,900 تا 159,900 یوان (15,300 تا 22,300 دلار) به فروش می‌رسد.

    اما چری تیگو 8 پرو مکس بازار روسیه با پیشرانه‌های 1.6 یا 2 لیتر توربوشارژ (با خروجی کمتر از نمونه بازار چین) و فقط گیربکس 7 سرعته دوکلاچه با قیمت 3.04 تا 3.72 میلیون روبل (37,600 تا 46 هزار دلار) در این کشور عرضه شده است. البته برای آگاهی از قیمت تنت T8 فعلا باید منتظر بمانیم.

    You are running a Trial version of Nop Rich Blog
    0 معرفی ولوو XC70

    ولوو V70 XC در سال 1996 وارد بازار شد. نام این خودروی استیشن واگن در نسل سوم به XC70 تغییر کرد. ولوو XC70 در سال 2016 از خط تولید کنار رفت.

    در می 2025 و با انتشار اسناد وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) مشخص شد که ولوو قصد دارد یک کراس‌اور پلاگین-هیبرید را با نام XC70 وارد بازار کند. حالا تعدادی تصویر هم توسط ولوو منتشر شده است.

     

    0 معرفی جتور شانهای L7 پلاس

    جتور که یکی از زیرمجموعه‌های گروه چری است، در سال 2023 یک برند جدید به نام شانهای را معرفی کرد. این برند نوپا فقط خودروهای هیبرید و برقی را تحت سری L برای کراس‌اورها و سری T برای شاسی بلندهای آفرودر، عرضه خواهد کرد.

    جتور در نمایشگاه خودرو شانگهای 2025 از نسخه جدید شانهای L7 با لقب پلاس، رونمایی کرده است. این کراس‌اور هیبرید براساس جتور X70 پلاس شکل گرفته که علاوه بر روسیه، در ایران هم با نام فیدلیتی پرستیژ به فروش می‌رسد.

    طراحی جتور شانهای L7 پلاس

    چهره شانهای L7 پلاس به واسطه چراغ‌های عمودی جلو و عقب با نوار نورانی بین آن‌ها، دستگیره‌های نیمه-مخفی، جلوپنجره بدون منفذ و فرم نعل اسبی دیلایت، به سایر محصولات این برند شباهت دارد. ابعاد شیشه لچکی عقب نیز بزرگتر از قبل به نظر می‌رسد.

    ابعاد بدنه جتور شانهای L7 پلاس در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.81، 1.93، 1.705 و 2.82 متر اعلام شده که نسبت به مدل قبلی، 61 ، 30 ، 15 و 75 میلی‌متر بزرگتر است.

    کابین و امکانات جتور شانهای L7 پلاس

    در فضای کابین شانهای L7 پلاس با صفحه نشان‌دهنده دیجیتال، فرمان سه شاخه، نمایشگر لمسی با قابلیت 10 درجه تغییر زاویه به طرفین، شارژر بی‌سیم، جالیوانی و محفظه خنک‌کننده در زیرآرنجی، روبرو هستیم. بنابر اعلام سازنده، نمایشگر این خودروی 5 یا 7 نفره به دستیار هوش مصنوعی هم مجهز است.

    مشخصات فنی جتور شانهای L7 پلاس

    بنابر اطلاعات اولیه، شانهای L7 پلاس به سامانه پلاگین-هیبرید شامل پیشرانه 1.5 لیتر توربوشارژ با 156 اسب‌بخار قدرت، یک موتور برقی با 204 اسب‌بخار قدرت و مجموعه باتری 33 کیلووات ساعت مجهز شده است. مجموع خروجی این سامانه به محور جلو منتقل می‌شود.

    بنابر اعلام جتور، برد حرکتی شانهای L7 پلاس در دو حالت برقی و هیبرید برمبنای CLTC به ترتیب 220 و 1500 کیلومتر خواهد بود.

    جتور شانهای L7 پلاس به زودی در چین عرضه خواهد شد. به نظر می‌رسد که نسخه مجهز به پیشرانه درونسوز هم با نام احتمالی X70L در آینده نزدیک عرضه شود.

    0 بروزرسانی هاوال دارگو

    هاوال دارگو از سال 2020 در بازار چین، روسیه و چند کشور دیگر حضور دارد. البته مشتریان چینی این خودرو را با اسامی DaGou یا Big Dog می‌شناسند. با وجود معرفی نسل دوم هاوال دارگو در سال 2023 ، تولید نسل اول همچنان ادامه دارد. البته نسل دوم در برخی بازارها با نام هاوال H7 به فروش می‌رسد. حالا نسل اول هاوال دارگو برای دومین بار از سال 2023، بروزرسانی می‌شود.

    طراحی هاوال دارگو

    جلوپنجره مشکی متشکل از اجزای مستطیلی، نمای جلو را کمی تغییر داده است. چراغ‌های یکپارچه و C-شکل عقب از بروزرسانی دو سال پیش به این خودرو اضافه شد، اما حالا به جای هاوال، نشان GWM (گریت وال موتور) را بر خود دارد. مشتریان همچنین به رنگ‌های جدید دسترسی دارند.

    ابعاد بدنه هاوال دارگو در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.62، 1.89، 1.78 و 2.738 متر اعلام شده است. بدنه این خودرو بر رینگ‌های 19 اینچ، 200 میلی‌متر از سطح زمین فاصله دارد.

    امکانات و تیپ‌های هاوال دارگو

    تحولات فضای داخلی هاوال دارگو بیشتر از تغییرات جزئی بدنه، جلب نظر می‌کند. نمایشگر لمسی ضمن افزایش اندازه از 12.3 به 14.6 اینچ، قابلیت‌های بیشتری به همراه دارد. انتقال اهرم تعویض دنده به ستون فرمان، پلتفرم جدید شارژر بی‌سیم و فرمان دوشاخه جدید، از دیگر ویژگی‌های این بخش به‌شمار می‌آید.

    هاوال دارگو در تیپ پایه به چراغ‌های LED، سقف پانوراما، در صندوق برقی، صفحه نشان‌دهنده 10.25 اینچ، نمایشگر 14.6 اینچ، تهویه مطبوع تک‌منطقه‌ای، دوربین 360، کروز کنترل و امکان انتخاب حالت رانندگی، مجهز شده است.

    تیپ میانی به تهویه مطبوع دومنطقه‌ای، نمایشگر مجازی روی شیشه، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو، کروز کنترل تطبیقی، دستیار حرکت در ترافیک و سیستم توقف/حرکت مجهز است. در تیپ پرچمدار، قفل دیفرانسیل عقب و حالت رانندگی آفرود نیز اضافه می‌شود ضمن اینکه با پرداخت مبلغ اضافه می‌توان پارک ریموتی و چند سامانه دستیار رانندگی را نیز دریافت کرد.

    مشخصات فنی هاوال دارگو

    همچون گذشته، مدل جدید هاوال دارگو در سه تیپ در چین عرضه می‌شود. تیپ‌های پایه و میانی به پیشرانه 1.5 توربوشارژ با 184 اسب‌بخار قدرت و گیربکس 7 سرعته دوکلاچه مجهز شده است، درحالی‌که تیپ پرچمدار، پیشرانه 2 لیتر توربوشارژ با 238 اسب‌بخار قدرت و جعبه‌دنده 9 سرعته دوکلاچه را به همراه دارد. در تیپ‌های پایه و میانی خروجی پیشرانه به محور جلو و در تیپ کامل، به هر دو محور منتقل می‌شود.

    قیمت هاوال دارگو

    با وجود بروزرسانی هاوال دارگو، قیمت آن با مدل قبلی تفاوتی ندارد، بنابراین همچون گذشته با قیمت 124 تا 150 هزار یوان (17,300 تا 21 هزار دلار) به فروش می‌رسد. نکته جالب این‌که سری نخست مشتریان حتی با قیمت کمتر یعنی 98,900 تا 125 هزار یوان (13,800 تا 17,500 دلار) به این محصول دسترسی خواهند داشت.

    0 کالیفرنیا کوروت؛ پیش نمایشی از نسل آینده

    شرکت جنرال موتورز در روز پنجشنبه از کانسپت جدید شورولت کوروت رونمایی کرد. این خودرو که توسط استودیو طراحی این شرکت در کالیفرنیا طراحی شده، به عنوان «طرحی تامل برانگیز و فراتر از مرزهای فعلی» توصیف شده است.

    کالیفرنیا کوروت کانسپت دومین عضو از مجموعه سه تایی کانسپت‌های کوروت بشمار می‌آید. کانسپت قبلی کوروت توسط استودیو جنرال موتورز در بریتانیا طراحی شده بود و سومین کانسپت هم اواخر امسال رونمایی خواهد شد.

    آقای برایان اسمیت با اشاره به جایگاه کالیفرنیا در طراحی خودرو و همچنین حضور 40 ساله استودیو جنرال موتورز در این ایالت، اعتقاد دارد که کالیفرنیا کوروت کانسپت با توجه همزمان به سلایق مشتریان آمریکایی و جهانی در دوران فعلی و آینده طراحی شده است.

    فرم مواج بدنه کالیفرنیا کوروت کانسپت با محل قرارگیری قوای حرکتی در بخش میانی، از اصول همیشگی کوروت پیروی می‌کند هرچند که دماغه این خودرو، نشانی از هویت آن ندارد.

    بازشوی کناپی بدنه نه تنها ورود و خروج سرنشینان را تسهیل می‌کند، بلکه می‌توان با حذف آن، این کانسپت را به یک خودروی مسابقه‌ای روباز و سبک وزن تبدیل کرد. از دیگر ویژگی‌های جالب می‌توان به فرم بخش انتهایی بدنه و باله عقب فعال اشاره کرد.

    طراحی ساده و در عین حال آینده نگرانه کابین با تمرکز عمده بر راننده، با قرمز روشن تزئین شده است. فضای راننده به واسطه یک دیواره از سرنشین جدا می‌شود، درحالی‌که فرمان دو پره با نمایشگر در میانه آن، کاملا به خودروهای مسابقه‌ای شباهت دارد. یک نمایشگر هداپ نیز در نقش صفحه نشان‌دهنده عمل می‌کند.

    شورولت ضمن خودداری از ارائه اطلاعات درباره مشخصات فنی کالیفرنیا کوروت کانسپت، از نصب موتور برقی و مجموعه باتری T-شکل در شاسی مونوکوک فیبرکربن این خودرو خبر می‌دهد. فرم T به علت امکان نصب در محل پایین‌تر و ایجاد فضای بیشتر در بخش زیرین بدنه، انتخاب شده است.

     

     

    همچون کانسپت قبلی کوروت که در ماه مارس به نمایش درآمد، شورولت به صراحت اعلام کرده است که هیچ برنامه‌ای برای تولید کالیفرنیا کوروت کانسپت ندارد، بنابراین با یک خودروی تک-ساخت روبرو هستیم. البته با توجه به کاهش تقاضا برای خودروهای برقی مخصوصا در کلاس سوپراسپرت، برنامه تولید کوروت برقی نیز کمی دور به نظر می‌رسد.

    با تمام این‌ها، اصلا بعید نیست که بسیاری از ویژگی‌های ظاهری یا حتی فنی کالیفرنیا کوروت کانسپت در نسل بعدی این خودرو بکار گرفته شود.

     

    0 معرفی چری فالوین T11

    دومین عضو از سری فنگیون برند چری با نام T11 PHEV رونمایی شده است. این خودرو به عنوان کانسپت ابتدا در سپتامبر 2023 و بعد در نمایشگاه گوانگژو 2023 به معرض نمایش درآمد. نسخه نهایی با روکش‌های استتاری بدنه هم در دسامبر 2024 در رسانه‌ها معرفی شد.

    طراحی چری فالوین T11

    ابعاد بدنه چری فالوین T11 در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 5.205، 1.998، 1.8 و 3.12 متر اعلام شده است. وزن این خودرو بسته به تجهیزات در محدوده 2.635 تا 2.452 کیلوگرم قرار می‌گیرد.

    در نمای جلوی چری فالوین T11 با جلوپنجره بزرگ مستطیلی و نوارهای کرومی سپر و در نمای عقب با چراغ یکپارچه مواجه هستیم.

    بدنه این خودرو بر رینگ‌های 20 یا 21 اینچ با طرح‌های مختلف و تایرهای 255/45R20، 255/50R20 یا255/45R21  استوار می‌شود.

    کابین و امکانات چری فالوین T11

    در فضای کابین چری فالوین T11 با صفحه نشان‌دهنده LCD، نمایشگر لمسی میانه داشبورد، نمایشگر سرنشین جلو، فرمان دو شاخه و دریچه‌های مخفی تهویه، مواجه هستیم. برای آگاهی از امکانات رفاهی این خودرو فعلا باید منتظر اطلاعات رسمی سازنده باشیم، اما بنابر خبرهای قبلی، مواردی شامل یخچال و نمایشگر سقفی برای سرنشینان عقب نیز در چری فالوین T11 وجود خواهد داشت.

    بسته به مشخصات تیپ، امکاناتی شامل رادار، دوربین‌های جانبی و همچنین گارانتی مادام‌العمر برای این خودرو عرضه خواهد شد.

    مشخصات فنی چری فالوین T11

    چری فالوین T11 به سامانه هیبرید شامل پیشرانه 1.5 لیتر توربوشارژ با 154 اسب‌بخار قدرت و مجموعه باتری لیتیوم-یون تشکیل می‌شود. در حال حاضر از مشخصات فنی این مجموعه شامل ظرفیت باتری و مجموع خروجی اطلاعی در دسترس نیست. البته حداکثر سرعت، 180 کیلومتر برساعت اعلام شده است. برد حرکتی هیبرید نیز بنابر ادعای رسانه‌های چینی به 1500 کیلومتر می‌رسد.

    قیمت چری فالوین T11

    بنابر اطلاعات غیر رسمی که در اختیار خبرنگار رسانه کارنیوز چاینا قرار گرفته است، قیمت پایه چری فالوین T11 احتمالا در محدوده یک میلیون یوان (140 هزار دلار) تعیین خواهد شد.

    0 میتسوبیشی دستینیتور؛ زاده اندونزی برای بازار جهانی

    شرکت میتسوبیشی در اندونزی از یک مدل جدید رونمایی کرده است. دستینیتور براساس کانسپت DST شکل گرفته و برای عرضه در بازار جنوب شرقی آسیا، آفریقا، آمریکای جنوبی و خاورمیانه آماده شده است.

    به نظر می‌رسد که خودروساز ژاپنی با انتخاب نام Destinator، قصد دارد ضمن تاکید بر قابلیت‌های بیراهه‌نوردی محصول جدید، به انتخاب مسیرهای جدید برای بهبود آینده خود هم اشاره کند. میتسوبیشی دستینیتور هفته آینده در نمایشگاه GIIAS 2025 اندونزی رونمایی خواهد شد. این خودرو در اندونزی تولید و از آنجا به سایر کشورها صادر می‌شود.