All Categories
    View My Stats
    Filters
    Preferences
    جستجو
    خبرخوان

    بلاگ

    0 معرفی دانگ فنگ ام هیرو M817

    برند ام-هیرو (M-Hero) که در چین به نام منگشی شناخته می‌شود، در سال 2022 معرفی شد. منگشی (در زبان چینی به معنای مبارز و جنگجو)، از سال‌ها پیش به ساخت خودروهای نظامی مشغول بود، اما دانگ ­فنگ تصمیم گرفت که این برند را به عنوان سازنده خودروهای بیراهه‌­نورد به بازار خودروهای شخصی وارد کند.

    نخستین محصول ام-هیرو یعنی 917 در چین با قیمت فراتر از 90 هزار دلار به فروش می‌رسد. مشتریان روس هم که این خودرو را با نام ام-هیرو I می‌شناسند، باید نزدیک به 177 هزار دلار برای خرید آن پرداخت کنند. 

    در نمایشگاه خودرو شانگهای 2025، ام-هیرو از یک مدل جدید به نام M817 در دو تیپ شهری و آفرودر رونمایی کرد. اکنون وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT)، تصاویر و مشخصات فنی این خودرو را اعلام کرده است.

    دانگ فنگ قصد دارد تا قبل از پایان 2025، واریور M817 را در چین عرضه کند. این خودرو به بازارهای صادراتی از جمله روسیه نیز ارسال خواهد شد.

     

    طراحی دانگ فنگ ام-هیرو M817

    ابعاد بدنه واریور M817 در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 5.1، 1.998، 1.899 (1.919 با تعلیق بادی) و 3.005 متر اعلام شده است.

    این خودرو با زاویه حمله 30 درجه و زاویه خروج 30/25 درجه، می‌تواند از مسیرهای بیراهه عبور کند.

    تیپ‌های مختلف این خودرو به واسطه طراحی دماغه و جلوپنجره، از یکدیگر متمایز می‌شوند. همچنین مجموعه‌ای وسیع از لوازم اضافه شامل رکاب جانبی برقی، چراغ‌های سقفی، نردبان جانبی، زاپاس روی صندوق و حتی پهپاد با محفظه روی سقف هم برای تیپ‌های مختلف این خودرو عرضه خواهد شد.

    کابین و امکانات دانگ فنگ ام-هیرو M817

    در فضای کابین واریور M817 می‌توان دو نمایشگر دیجیتال، تعدادی دکمه فیزیکی و دو شارژر بیسیم را تشخیص داد. روکش چرم ناپا، صندلی‌های جلو با گرمکن، سردکن و ماساژور و محفظه خنک‌کننده و گرم‌کن در زیرآرنجی با قابلیت حفظ دما تا 24 ساعت پس از خاموش شدن پیشرانه، از مهمترین امکانات رفاهی این خودرو بشمار می‌آید.

    بنابر اعلام سازنده، گنجایش 828 لیتری محفظه بار واریور M817 پس از خم کردن صندلی‌های عقب به 2112 لیتر افزایش می‌یابد.

    مشخصات فنی دانگ فنگ ام-هیرو M817

    دانگ فنگ واریور M817 به سامانه پلاگین-هیبرید شامل پیشرانه 1.5 لیتر توربوشارژ با 197 اسب‌بخار قدرت در نقش ژنراتور، مجهز شده است. بنابر اعلام رسانه‌های چینی، این خودرو بیش از 700 اسب‌بخار قدرت در اختیار دارد.

    چند حالت رانندگی شامل کاملا برقی، سرعت آرام برای افزایش برد حرکتی و هیبرید برای دستیابی به حداکثر خروجی پیشرانه و همچنین سامانه رانندگی هوشمند Qiankun ADS 4.0 ساخت هواوی، از مهمترین ویژگی‌های فنی این خودرو بشمار می‌آید.

    تیپ مجهز به تعلیق بادی، قابلیت فرمانپذیری محور عقب، تغییر ارتفاع تعلیق در بازه 150 میلی‌متر و کاهش 45 میلیمتری ارتفاع برای ورود به پارکینگ را به همراه دارد. در تیپ آفرود، کمک‌فنرهای نیتروژنی و رینگ‌های مقاوم با تایرهای AT اضافه می‌شود.

    0 معرفی تویوتا آیگو X مدل 2025

    آیگو X به عنوان کوچکترین محصول تویوتا، پس از قطع تولید فولکس واگن آپ، اشکودا سیتیگو و سئات میی، حالا رقیب چندانی در کلاس A بازار اروپا ندارد. تویوتا آیگو که در سال 2022 از هاچ‌بک به مینی کراس‌اور تغییر ماهیت داد، حالا دستخوش یک بروزرسانی میان‌دوره‌ای شده است.

    مشخصات فنی تویوتا آیگو X مدل 2025

    از مدتی پیش و با حذف گیربکس 5 سرعته دستی، تویوتا آیگو X حالا فقط با گیربکس اتوماتیک عرضه می‌شود. پیشرانه یک لیتری تنفس طبیعی هم جای خود را به نمونه 1.5 لیتر مشترک با یاریس داده، که با 114 اسب‌بخار قدرت، 43 واحد از پیشرانه قبلی نیرومندتر است.

    دستیابی به سرعت صد توسط تویوتا آیگو X هم به جای 14.9 ثانیه قبلی در کمتر از 10 ثانیه اتفاق می‌افتد. این کراس‌اور کوچک به عنوان تنها گزینه هیبرید در این کلاس، آلایندگی کربنی 86 گرم در کیلومتر و مصرف سوخت متوسط 3.8 لیتر در صد کیلومتر را ارائه می‌کند که قابل توجه است.

    طراحی تویوتا آیگو X مدل 2025

    با وجود اضافه شدن 76 میلی‌متر به طول بخش جلویی بدنه، تویوتا آیگو X با طول 3.7 متر همچنان فضای چندانی برای قرار دادن باتری در اختیار ندارد. البته مهندسان تویوتا برای غلبه بر این مشکل، دو مجموعه سلول باتری را در کنار یکدیگر نصب کرده‌اند. به لطف این طراحی، ظرفیت محفظه بار همچون قبل، 231 لیتر است.

    تویوتا آیگو X با طراحی جدید جلوپنجره و همچنین تغییر در چراغ‌های جلو و سقف، نسبت به قبل کمی متفاوت دیده می‌شود. برای نخستین بار، مشتریان می‌توانند تویوتا آیگو X را در تیپ GR اسپرت سفارش بدهند که در بخش فرمان و تعلیق با تنظیمات اسپرت همراه شده است.

     

    کابین و امکانات تویوتا آیگو X مدل 2025

    علاوه بر افزایش ضخامت عایق صوتی، تیپ‌های گرانتر تویوتا آیگو X به شیشه‌های جانبی با ضخامت بیشتر مجهز شده‌اند. نشان‌دهنده آنالوگ با صفحه 7 اینچ تعویض و ترمز پارک برقی هم به صورت استاندارد عرضه شده است.

    از دیگر تجهیزات رفاهی استاندارد تویوتا آیگو X می‌توان به شارژر بی‌سیم، تاشوی برقی آینه‌ها، سیستم تصفیه هوای nanoeX ساخت پاناسونیک، چند درگاه USB تایپ C، امکان دریافت بروزرسانی نرم‌افزاری از راه دور و مجموعه‌ای از سامانه‌های ایمنی و دستیار راننده، اشاره کرد.

    برنامه عرضه تویوتا آیگو X مدل 2025

    فروش تویوتا آیگو X در اروپا از اواخر امسال آغاز خواهد شد. در طول سه سال گذشته، بیش از 287 هزار دستگاه از این کراس‌اور کوچک در اروپا به فروش رسیده است.

    0 معرفی چری آی‌کار V23 رترو ادیشن

    آی‌کار به عنوان یکی از برندهای زیرمجموعه گروه چری، برای عرضه نسخه رترو ادیشن (Retro Edition) از V23 آماده می‌شود. چری قصد دارد با عرضه آی‌کار V23 رترو ادیشن در چند روز آینده، این خودرو را بیشتر از قبل به مدل‌های کلاسیک شبیه سازد.

    طراحی چری آی‌کار V23 رترو ادیشن

    آی‌کار V23 با فرم جعبه‌ای بدنه، چراغ‌های دایره‌ای و کاپوت برآمده، به خودروهای کلاسیک دهه‌های 60 و 70 میلادی شباهت دارد، هرچند که دستگیره‌های مخفی‌شونده و رکاب‌های جانبی آلومینیومی، از هویت مدرن این محصول خبر می‌دهد. در صندوق با محفظه جعبه‌ای روی آن، به طرف کنار باز می‌شود.

    در این مدل با فرم متفاوت جلوپنجره، رنگ سبز مات بدنه با روکش ضدخش، تایرهای 19 اینچ AT و چراغ روی کاپوت، از مدل استاندارد کمی متمایز می‌شود.

    رنگ سبز مات بدنه از یک فرآیند سطحی یخ‌زده (frosted) همراه با پوشش ضد تابش نور استفاده می‌کند، که بنابر اعلام چری با استانداردهای استتار نوری خودروهای نظامی مطابقت دارد.  نورافکن‌های روی کاپوت با قابلیت چرخش و پوشش ضد بخار و ضد تابش، برای استفاده در محیط‌های مختلف آمادگی دارد.

    جلوپنجره این نسخه نیز با ساختار ماژولار و مکانیزم رهاسازی سریع طراحی شده که قابلیت نصب و جداسازی سریع را فراهم کرده است.

    مشخصات فنی چری آی‌کار V23 رترو ادیشن

    مشتریان می‌توانند آی‌کار V23 را با یک یا دو موتور برقی خریداری کنند. در تیپ پایه، یک موتور 100 کیلووات (134 اسب‌بخار) و باتری لیتیوم-آهن-فسفات نصب می‌شود. در تیپ دو موتوره، یک موتور دیگر با 74 اسب‌بخار قدرت اضافه شده است و باتری هم به لیتیوم سه تایی تغییر می‌کند.

    برنامه عرضه چری آی‌کار V23

    به عنوان بخشی از استراتژی حضور در بازار جهانی، چری قصد دارد برند آی‌کار را از سال آینده میلادی در بریتانیا، استرالیا و مالزی عرضه کند. البته از آنجا که شرکت اپل قبلا نام آی‌کار (iCar) را در این کشورها به ثبت رسانده است، برند چری در بازارهای بین‌المللی با نام iCaur عرضه خواهد شد. بنابر اعلام مدیرعامل این برند در نمایشگاه خودرو شانگهای 2025، آی‌کار قصد دارد ظرف سه سال آینده، 2 هزار نمایشگاه در 100 کشور جهان افتتاح کند.

    چری آی‌کار V23 در چین با قیمت 109,800 تا 149,800 یوان (15 هزار تا 20,500 دلار) به فروش می‌رسد. پکیج رترو ادیشن هم با ویژگی‌های مختلف با قیمت 4 تا 10,5 هزار یوان (550 تا 1,450 دلار) قابل سفارش است.

     

    0 معرفی ب ام و اسپید تاپ

    شرکت ب ام و هر سال با دست پر به نمایشگاه کنکورسو الگانزا می‌آید. پس از نمایش کانسپت تورینگ کوپه و مدل کانورتیبل Skytop در دو سال گذشته، امسال با یک کانسپت زیبای دیگر به نام اسپیدتاپ روبرو هستیم، که براساس ساختار مشابه با Skytop شکل گرفته است.

    طراحی ب ام و اسپیدتاپ

    فرم کوسه‌ای دماغه، چراغ‌ها و حتی جلوپنجره نورانی، به کانسپت سال گذشته شباهت دارد. البته فضای داخلی اسپیدتاپ مطمئنا بزرگتر است.

    سقف ب ام و اسپیدتاپ با رنگ خاصی روکش شده است، که از قرمز مارون Floating Sunstone شروع می‌شود و به نقره‌ای Floating Sundown در عقب خاتمه می‌یابد. یک نوار باریک و برجسته روی کاپوت، سقف و باله سقفی به همراه رینگ‌ها با طرح 14-پره ویژه این مدل، از دیگر ویژگی‌های ظاهری ب ام و اسپیدتاپ بشمار می‌آید.

    کابین و امکانات ب ام و اسپیدتاپ

    فضای کابین ب ام و اسپیدتاپ با روکش چرم دو رنگ مارون Sundown و سفید Moonstone تزئین شده، که با بدنه خودرو، هماهنگ است.

    حتی محفظه بار هم با چرم مشابه کابین تزئین شده است. کیف‌های سفارشی برند Schedoni نیز در این بخش دیده می‌شود.

    مشخصات فنی ب ام و اسپیدتاپ

    بنابر اعلام ب ام و، اسپیدتاپ به نیرومندترین پیشرانه هشت سیلندر نصب شده در محصولات این برند، مجهز شده است. از مشخصات این پیشرانه اطلاعی نداریم، اما احتمال دارد که پیشرانه 4.4 لیتری V8 توئین توربوشارژ مشابه با Skytop با 617 اسب‌بخار قدرت، در این مدل هم نصب شده باشد.

    قیمت و برنامه عرضه ب ام و اسپیدتاپ

    اما خبر خوش برای مشتریان ثروتمند این است که ب ام و اسپیدتاپ در حد کانسپت باقی نمی‌ماند، زیرا 70 دستگاه از آن تولید خواهد شد. البته بنابر دلایل نامشخص، مشتریان آمریکایی از دسترسی به این خودروی زیبا محروم هستند.

    از قیمت ب ام و اسپیدتاپ اطلاعی در دسترس نیست اما مطمئنا این خودرو از دسترس اغلب علاقمندان، خارج است.

    بنابر اعلام قائم مقام برند و مدیر محصول ب ام و، ابراز علاقه مشتریان به کانسپت Skytop در نمایشگاه سال گذشته، به تولید 50 دستگاه از آن منجر شد و حالا 70 دستگاه اسپیدتاپ نیز برای عرضه به مجموعه‌داران، تولید خواهد شد.

    ب ام و اسپیدتاپ در تعطیلات آخر هفته جاری در نمایشگاه کنکورسو الگانزا 2025 در ایتالیا، به معرض نمایش درمی‌آید.

    0 معرفی تویوتا راوفور 2026

    ویوتا راوفور به عنوان یکی از موفق‌ترین محصولات برند ژاپنی، توانست در سال گذشته، آمار فروش 475,193 دستگاه در ایالات متحده را به ثبت برساند و در پشت سر شورولت سیلورادو و سری F فورد قرار بگیرد. اما به واسطه عمر شش ساله و پلتفرم قدیمی، نیاز به معرفی نسل جدید حس می‌شد.

    تویوتا راوفور 2026 با هدف ادامه روند موفقیت، در سه بخش طراحی، فناوری و قوای محرکه با تغییرات اساسی همراه شده است.

    مشخصات فنی تویوتا راوفور 2026

    مهم‌تر از همه، حذف پیشرانه 2.5 لیتر تنفس طبیعی و ارائه پیشرانه هیبرید برای تویوتا راوفور 2026 به صورت استاندارد است. گزینه قدرتمندتر و کارآمدتر پلاگین هیبرید نیز حالا در تیپ‌های بیشتر در دسترس قرار دارد.

    واحد کنترل قدرت و باتری نسل پنجم سامانه هیبرید تویوتا به طور چشمگیری برای بازدهی و قدرت بهتر ارتقاء یافته است.

    تویوتا راوفور 2026 در تیپ دیفرانسیل جلو 226 اسب‌بخار قدرت در اختیار دارد. در تیپ چهار چرخ محرک (AWD) قدرت به 236 اسب‌بخار می‌رسد. تیپ محرک-جلو 23 و تیپ AWD هم 17 اسب‌بخار از نسخه قبلی هیبرید نیرومندتر هستند.

    تویوتا راوفور 2026 پلاگین-هیبرید به عنوان جانشین تیپ پرایم در نسل قبلی، از نسل ششم سامانه پلاگین-هیبرید تویوتا بهره می‌برد، که دو موتور برقی و یک باتری ظرفیت بالا با نیمه‌رساناهای سیلیکون-کربن جدید را به همراه دارد تا بهره‌وری و انتقال قدرت را افزایش دهد. مجموع قدرت تولیدی این سامانه، 320 اسب بخار اعلام شده است، برد حرکتی برقی 80 کیلومتر هم نسبت به 68 کیلومتر در تیپ پرایم نسل قبل، افزایش نشان می‌دهد.

    به لطف باتری بزرگتر، تویوتا راوفور 2026 پلاگین-هیبرید در برخی تیپ‌ها قابلیت شارژ سریع DC دارد هرچند که از شدت جریان اطلاعی نداریم. تیپ‌های XSE و Woodland با درگاه شارژ CCS توانایی شارژ سریع دارند، ولی دو تیپ SE و GR اسپرت از درگاه J1772 پشتیبانی می‌کنند، که توان شارژ سریع ندارد. شارژر 11 کیلووات خانگی در تمام تیپ‌ها ارائه می‌شود.

    0 معرفی هایپ تک اِرت

    شرکت GAC در آگوست 2024، نام یکی از برندهای زیرمجموعه خود یعنی هایپر را به هایپ تک (Hyptec) تغییر داد. قرار است این برند به عنوان زیرمجموعه یکی دیگر از برندهای گروه گک یعنی آیون، فعالیت کند.

    هایپ تِک در نمایشگاه خودرو شانگهای 2025 از یک کانسپت به نام اِرت (EARTH) به معنای زمین، رونمایی کرد. شرکت سازنده، این مدل در رده «شوتینگ بریک» قرار می‌گیرد، ادعایی که چندان دور از واقعیت نیست، اما با خودروهای فعلی این کلاس نیز کمی تفاوت دارد.

    طراحی هایپ تِک اِرت

    بنابر گزارش رسانه‌های چینی، زبان طراحی هایپ تِک اِرت احساس پویایی و سرزندگی را به بیننده انتقال می‌دهد. فرم H-شکل نمای جلو نیز حرکت گدازه‌های آتش‌فشانی در دریا و رنگ مشکی obsidian بدنه، حس قدرت و ابهت را تداعی می‌کند.

     

    هایپ تِک اِرت براساس پلتفرم Xingling گروه گک شکل گرفته است. گذشته از ساختار مقاوم بدنه، باید به سامانه رانندگی هوشمند ADiGO GSD اشاره کرد، که بنابر اعلام سازنده، ایمنی بیشتر و آسایش خاطر سرنشینان را به همراه خواهد داشت.

    کابین و امکانات هایپ تِک اِرت

    یکی از فناوری‌های جالب هایپ تِک اِرت، حسگرهای بیومتریک روی فرمان است که با تحلیل فشار دست، میزان اصطکاک و سایر داده‌های فیزیولوژیکی، برخی پارامترهای عملکردی خودرو همچون میزان گشتاورو سفتی تعلیق را براساس این داده‌ها و البته شرایط محیط، تنظیم می‌کند.

    سیستم تعلیق الکترونیکی فعال هایپ تِک اِرت با تشخیص شرایط جاده، موقعیت بدنه خودرو را به صورت لحظه‌ای تنظیم می‌کند بنابراین محصول گک در زمینه فناوری هوشمند و کنترل پویای خودرو نیز عملکرد جالبی خواهد داشت.

    همانطور که از نام هایپ تِک اِرت دریافت می‌شود، طراحان این خودرو به توسعه پایدار و حفظ محیط زیست نیز توجه داشته‌اند. بنابر اعلام سازنده، برای تولید قطعات کابین این خودرو از مواد سازگار با محیط زیست شامل چرم-زیستی، نی طبیعی گندم (به عنوان جانشین پلاستیک) و الیاف بلند (برای ساخت پارچه‌های بادوام)، استفاده شده است.

    0 معرفی رنو 4 ساوان 4x4

    پس از 30 سال غیبت، رنو 4 در سال 2024 دوباره به بازار خودرو بازگشت. البته این خودرو حالا از یک درونسوز اقتصادی با طراحی بدون هیجان به یک هاچ‌بک قدبلند برقی تبدیل شده است.

    رنو 4 را می‌توان همتای قدبلند نسل جدید رنو 5 دانست. نسخه استاندارد رنو 4 به صورت محرک-جلو عرضه می‌شود، اما حالا یک کانسپت جدید براساس رنو 4 با لقب ساوان و یک موتور اضافه در محور عقب معرفی شده است.

    طراحی رنو 4 ساوان 4x4

    رنو 4 ساوان 4x4 از نظر ظاهری با رنگ سبز Jade بدنه، سقف مشکی و ارتفاع بالاتر تعلیق، از مدل استاندارد متمایز می‌شود. البته افزایش 15 میلی‌متری فاصله کف تا سطح زمین، نمی‌تواند رنو 4 ساوان 4x4 را به یک آفرودر تبدیل کند، اما نسبت به مدل استاندارد، برای عبور از مسیرهای بیراهه مناسب‌تر است.

    در اینجا باید به رینگ‌های فولادی 18 اینچ با طراحی جدید اشاره کنیم، که تایرهای UltraGrip پرفورمنس پلاس از برند گودیر با ابعاد 225/55 را به همراه دارد.

    فاصله عرضی چرخ‌های جلو و عقب رنو 4 ساوان 4x4 هم به میزان 10 میلی‌متر افزایش یافته است.

    مشخصات فنی رنو 4 ساوان 4x4

    رنو از اعلام مشخصات فنی 4 ساوان 4x4 خودداری کرده است، اما می‌توان اطمینان داشت که این خودروی دوموتوره، نسبت به مدل استاندارد با یک موتور، قدرت بیشتری در اختیار داشته باشد.

    مدل عادی رنو 4 به یک موتور برقی روی محور جلو مجهز شده است، که 110 کیلووات (148 اسب‌بخار) قدرت و 245 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. شتاب صفر تا صد این خودرو هم 8.2 ثانیه اعلام شده است.

    از ظرفیت باتری رنو 4 ساوان 4x4 هم اطلاعی در دسترس نیست، اما بعید نیست که به جای باتری 40 کیلووات ساعت مشابه مدل استاندارد از نمونه 52 کیلووات ساعت استفاده شده باشد. رنو 4 با باتری 40 کیلووات ساعت، برد حرکتی 400 کیلومتر (برمبنای WLTP) را ارائه می‌کند.

    همچون مدل استاندارد، رنو 4 ساوان 4x4 هم براساس پلتفرم AmpR Small مشترک با رنو 5 و توئینگو شکل گرفته است. نسل جدید نیسان میکرا و آلپاین A290 نیز براساس همین ساختار شکل می‌گیرد.

    رنو 4 ساوان 4x4 احتمالا از نظر مشخصات فنی به آلپاین A290 شباهت دارد. البته رنو هنوز برنامه‌ای برای تولید 4 ساوان 4x4 اعلام نکرده است، اما با توجه به عرضه رنو 5 توربو 3E با قیمت 160 هزار یورو (180 هزار دلار)، اصلا بعید نیست که تیپ چهار چرخ محرک رنو 4 هم تولید شود.

    قیمت رنو 4 ساوان 4x4

    رنو 4 با مجموعه باتری بزرگتر، در فرانسه با قیمت پایه 31.490 یورو (35.300 دلار) به فروش می‌رسد.انتظار می‌رود که در صورت عرضه تیپ چهار چرخ محرک از رنو 4، قیمت بالاتری برای آن تعیین شود.

    0 بازگشت تویوتا C-HR به آمریکا

    تویوتا C-HR در سال 2018 به مشتریان آمریکایی معرفی شد، اما پس از 4 سال، این کشور را ترک کرد. اکنون تویوتا C-HR مدل 2026 به عنوان یک کراس‌اور برقی نیرومند با انبوهی از فناوری‌ها و البته برد حرکتی قابل توجه، به این کشور بازگشته است. توجه داشته باشید که این مدل با تویوتا C-HR پلاس موجود در اروپا تفاوت دارد.

    مشخصات فنی تویوتا C-HR مدل 2026

    به جای پیشرانه 2 لیتری بنزین‌سوز قبلی، تویوتا C-HR مدل 2026 به دو موتور برقی با مجموع خروجی 338 اسب‌بخار قدرت، مجهز شده است و می‌تواند ظرف 5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساعت برسد، که از تویوتا GR86، یک و یک دهم ثانیه سریع‌تر و با GR کرولا یکسان است.

    به لطف مجموعه باتری 74.7 کیلووات ساعت، برد حرکتی تویوتا C-HR مدل 2026 به 466 کیلومتر می‌رسد. با اتصال این باتری به جریان سریع، ذخیره آن در مدت 30 دقیقه از 10 به 80 درصد افزایش می‌یابد. درگاه شارژ این خودرو با استاندارد NACS آمریکای شمالی سازگار است، بنابراین تویوتا C-HR مدل 2026 به شبکه شارژ تسلا هم دسترسی دارد.

    طراحی تویوتا C-HR مدل 2026

    با وجود برخی تغییرات ظاهری، فرم کوپه-مانند و دوست داشتنی تویوتا C-HR مدل 2026 به مدل قبل شباهت دارد. این خودرو با زیرساخت e-TNGA تویوتا و با طول 4.51 متر، از هوندا CR-V و تویوتا راوفور به مراتب کوچکتر است. تویوتا اعتقاد دارد، که ارتفاع 1.62 متری C-HR مدل 2026 می‌تواند فضای کافی برای سرنشینان و محفظه بار، ایجاد کند.

    از مهمترین ویژگی‌های ظاهری این خودرو می‌توان به فرم بومرنگی چراغ‌های جلو شبیه نسل جدید کمری و پریوس، جلوپنجره کوچک و باریک بالای سپر، چراغ باریک و سرتاسری عقب و رینگ‌های 18 اینچ (20 اینچ در تیپ XSE)، اشاره کرد.

    کابین و امکانات تویوتا C-HR مدل 2026

    در کابین تویوتا C-HR مدل 2026 با طرحی ساده ولی کاربردی مواجه هستیم، که نشان‌دهنده دیجیتال پشت فرمان و نمایشگر لمسی 14 اینچ را به همراه دارد. نمایشگر لمسی این خودرو با رابط کاربری Audio Multimedia، از ارتباط بی‌سیم با اپل کارپلی و اندروید اتو و همچنین هات‌اسپات اینترنت 4G پشتیبانی می‌کند.

    کلیه تیپ‌های تویوتا C-HR مدل 2026 به سامانه ایمنی تویوتا یعنی Safety Sense 3.0 مجهز می‌شوند، که مواردی شامل کروز کنترل تطبیقی، دستیار حفظ حرکت بین خطوط، ترمز اضطراری خودکار و غیره را به همراه دارد.

    قیمت تویوتا C-HR مدل 2026

    فعلا از قیمت تویوتا C-HR مدل 2026 خبری در دسترس نیست، اما بنابر گمانه‌زنی رسانه‌ها، این عدد در حوالی 30 هزار دلار تعیین خواهد شد.

    0 معرفی دتوماسو P72

    برند قدیمی دتوماسو پس از سال‌ها عدم فعالیت، در سال 2019 از نمونه آزمایشی P72 رونمایی کرد.اما شش سال از این اسپرت ایتالیایی خبری نبود، تا حالا که نمونه نهایی آن رونمایی شده است.

    دتوماسو P72 نسبت به نمونه اولیه با تغییر چندانی مواجه نیست. البته این طرح که دتوماسو P70 مدل 1965 را به یاد می‌آورد، به قدری زیبا هست که نیاز به اعمال تغییر نداشته باشد. بد نیست بدانید که دتوماسو P70 تحت همکاری بنیانگذار دتوماسو و کارول شلبی شکل گرفته بود.

    آقای نورمن چوی مدیرعامل دتوماسو، از P72 به عنوان تعهدی برای تولد دوباره یک برند تاریخی، یاد کرده است که با ارائه ترکیبی از احساس ارتباط مکانیکی، زیبایی یادآور گذشته و لذت رانندگی بالا را در قالبی مدرن ارائه می‌کند.

     

    طراحی دتوماسو P72

    بدنه دتوماسو P72 حاضر در تصاویر رسمی با سفید روشن و برخی جزئیات شامل رینگ‌ها، نوار تزئینی و روکش آینه‌ها هم با رز گلد تزئین شده است. طرح حتی رینگ‌های این خودرو نیز به دتوماسو P70 شباهت دارد.

    دتوماسو P72 براساس شاسی یکپارچه مونوکوک از جنس فیبرکربن شکل گرفته است، که تا ساب-فریم‌های جلو و عقب هم ادامه دارد. از آنجا که هیچ پرچ و جوش در ساخت این شاسی بکار نرفته، از طرق سازنده به عنوان یک «دستاورد جدید» توصیف شده است.

    کابین و امکانات دتوماسو P72

    در فضای کابین دتوماسو P72 از نمایشگرهای دیجیتال خبری نیست، چیزی که برای بسیاری از عاشقان خودروهای اسپرت خوشایند خواهد بود. روکش چرم دست‌دوز به رنگ سفید به همراه تریم فیبرکربن، قطعات آلومینیومی روی داشبورد به رنگ رز گلد و اهرم دنده به همین رنگ، فضایی دلپذیر و البته برای تمرکز کامل بر رانندگی، پدید آورده است.

     

    مشخصات فنی دتوماسو P72

    قوای حرکتی دتوماسو P72 از پیشرانه 5 لیتری V8 سوپرشارژ تامین می‌شود، که بنابر اعلام دتوماسو، به طور انحصاری برای این خودرو طراحی شده است. البته این شرکت قبلا اعلام کرده بود، که پیشرانه V8 کایوتی ساخت فورد را با همکاری راش برای نصب در P72 تقویت کرده است. به هرحال هرکدام از این موارد، می‌تواند نتیجه‌ای جالب داشته باشد.

    700 اسب‌بخار قدرت و 819 نیوتن‌متر گشتاور حاصل از این پیشرانه V8 از طریق گیربکس شش سرعته دستی به محور عقب منتقل می‌شود. البته اطلاعات مربوط به شتاب صفر تا صد و همچنین حداکثر سرعت دتوماسو P72 فعلا منتشر نشده است.

    هرچند از دکمه انتخاب حالت رانندگی خبری نیست، سیستم تعلیق پوشراد دتوماسو P72 به کمک‌فنرهای قابل تنظیم در سه حالت مجهز شده است.

    برنامه عرضه دتوماسو P72

    دتوماسو P72 از اواخر سال 2025 به مشتریان تحویل داده می‌شود. از قیمت این خودرو اطلاعی در دست نیست، اما مطمئنا با خودرویی گران قیمت مواجه هستیم.

    0 معرفی چانگان دیپال S09

    دیپال که با اسامی شنلان یا دیپ بلو هم شناخته می‌شود، در کنار اوشان، لومین، کایسن، اوتار و کیو آن به عنوان زیرمجموعه گروه چانگان فعالیت می‌کند. چندی پیش دیپال کراس‌اور شش نفره و پرچمدار خود با نام S09 را در نمایشگاه خودرو شانگهای 2025 معرفی کرد. این خودرو با هدف رقابت با لی اتو L9 و آیتو M9 عرضه می‌شود.

    طراحی چانگان دیپال S09

    از مهمترین ویژگی‌های ظاهری دیپال S09 می‌توان به دماغه منحنی، چراغ‌های دوقسمتی جلو، دستگیره مخفی‌شونده درها و چراغ سرتاسری عقب اشاره کرد. در مجموع نمی‌توان طراحی بدنه دیپال S09 را خلاقانه دانست.

    ابعاد بدنه دیپال S09 در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 5.05، 1.96، 1.75 و 3.05 متر اعلام شده است.

    کابین و امکانات چانگان دیپال S09

    از مهمترین ویژگی‌های فضای کابین دیپال S09 می‌توان به صفحه نشان‌دهنده مجازی، نمایشگر مرکزی 21.4 اینچ با رابط کاربری HarmonySpace 5 ساخت هواوی، دستیار هوش مصنوعی با قابلیت برقراری ارتباط با کودکان، کنسول میانی با قابلیت حرکت ریلی 700 میلی‌متر، امکان جابجایی صندلی‌های ردیف دوم و ردیف سوم با کفی 360 میلیمتری مناسب برای سرنشینان با قد 1.8 متر، اشاره کرد.

    در پشت صندلی‌های ردیف سوم، فضایی با گنجایش 313 لیتر قرار دارد.

    S09 نخستین محصول برند دیپال است که به سامانه دستیار راننده پیشرفته ADS 3.3 ساخت هواوی مجهز می‌شود. این سامانه از تمام سناریوهای ممکن از جمله پارک خودکار در فضای تنگ و در میان خودروهای بزرگ، پشتیبانی می‌کند.

    مشخصات فنی چانگان دیپال S09

    سری اول دیپال S09 در پنج تیپ RWD مکس، RWD اولترا، RWD اولترا پلاس، AWD اولترا و AWD اولترا پلاس‌ های عرضه خواهد شد.

    دیپال S09 به سامانه هیبرید Super Range Extension 2.0 مجهز شده، که از پیشرانه 1.5 لیتر توربوشارژ و مجموعه باتری LFP تشکیل شده است. بنابر اعلام سازنده، برد حرکتی کاملا برقی این خودرو در دو تیپ RWD و AWD و برمبنای WLTC، به ترتیب 180 و 170 کیلومتر خواهد بود. به لطف ساختار 800 ولتی، نیروی لازم برای پیمایش 300 کیلومتر در مدت 10 دقیقه فراهم خواهد شد.

    قیمت چانگان دیپال S09

    قیمت پیش فروش دیپال S09 بین 239.900 تا 309.900 یوان (32.900 تا 42.500 دلار) تعیین شده است.