All Categories
    View My Stats
    Filters
    Preferences
    جستجو
    خبرخوان

    بلاگ

    0 ثبت رکورد ۱۳۵۳ کیلومتر لوکانو L7 PHEV در ماراتن ۷ کشور

    سیستم سوپر هیبرید SHS، پیشگام جهانی در نوآوری‌های رانندگی

    به تازگی، اکودا و لوکانو نخستین مدل پلاگین هیبریدی خود، L7 PHEV، را در یک شام با حضور سردبیران رسانه‌های بریتانیا معرفی کردند که به لطف سیستم سوپر هیبرید (SHS) که در دنیا پیشگام محسوب می‌شود، توجه گسترده رسانه‌ها را به خود جلب کرد.

    در حالی که نیاز به افزایش بهره‌وری انرژی از یک سو و تقاضا برای سفرهای با کیفیت بالا از سوی دیگر رو به فزونی است، L7 PHEV تجربه رانندگی سوپر هیبریدی (HEV) و تمام الکتریکی (EV) را ارائه می‌دهد تا نیاز کاربران به افزایش مسافت ممکن و همچنین کاهش مصرف انرژی را بر طرف کند. این خودرو قادر است نگرانی‌ها از محدودیت در مسافت را به شکل قابل توجهی از بین برده و تجربه رانندگی کارآمد، سازگار با محیط زیست و راحت را ارائه دهد.

    سوپر هیبرید (HEV): اطمینان در مسافت‌های طولانی با دو برابر قدرت و برد پایدار

    L7 PHEV با تجهیز به فناوری سوپر هیبرید SHS، در هر دو زمینه پاسخگویی سریع و همچنین استقامت دست بالا را دارد.  با بهره‌مندی از موتور هیبریدی اختصاصی ۱.۵ TDGI، L7 PHEV حداکثر گشتاور ۵۱۵ نیوتون متر را فراهم کرده و حتی در سرعت‌های بالا شتاب قدرتمندی را آزاد می‌کند. در این خودرو با WLTP (حداکثر فاصله‌ای که یک وسیله‌ی نقلیه الکترونیکی می‌تواند با یک‌بار شارژ طی کند) بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر روبرو هستیم. این در حالی است که در ماراتن ۷ کشور، L7 PHEV  رکورد ۱۳۵۳ کیلومتر را ثبت کرد که به طور کامل چالش شارژ مکرر در سفرهای طولانی را برطرف می‌کند.

    photo_2_2025-02-24_14-08-48.jpg

    رانندگی نرم برقی: رفت و آمد آسان و تجربه‌ای بی‌نقص

    L7 PHEVفراتر از قابلیت‌های مسافت طولانی، در رفت و آمدهای شهری تجربه‌ای مشابه با یک خودروی تمام الکتریکی را ارائه می‌دهد. سیستم تخصصی DHT سوپر هیبریدی برقی بدون دنده آن، تحویل قدرت نرم و پیوسته را تضمین می‌کند - از شروعی چابک تا کاهش سرعت ملایم. علاوه بر این، L7 PHEV که توسط یک باتری هیبریدی با عملکرد بالا تغذیه می‌شود، امکان طی مسافت ۹۰ کیلومتر بدون هیچ سوختی را فراهم می‌کند که در آزمایش‌های واقعی این مسافت به ۱۲۵.۲ کیلومتر افزایش یافته است. عددی که به این معناست که یک بار شارژ می‌تواند به راحتی تا یک هفته مسافرت شهری را پشتیبانی کند.

    رهبری در زمینه تکنولوژی: سیستم سوپر هیبرید SHS در برابر رقبا

    مزیت رقابتی اصلی L7 PHEV در فناوری سوپر هیبرید SHS پیشرو جهانی آن نهفته است. این سیستم که بر پایه یک موتور هیبریدیTDGI  ۱.۵  نسل پنجم ساخته شده و با یک گیربکس سوپر هیبریدی الکتریکی DHT ترکیب شده است، به طور روانی قدرت بنزینی و الکتریکی را یکپارچه می‌کند و حداکثر توان کلی را به ۲۵۵ کیلووات می‌رسد.

    این امر شتاب انفجاری را ممکن می‌سازد که از مدل‌های HEV سنتی پیشی می‌گیرد. از نظر مصرف سوخت، عملکرد L7 PHEV به همان‌اندازه چشمگیر است – اگر WLTP را به عنوان معیار ارزیابی مصرف سوخت مبنا قرار دهیم، با رقم ۵.۹۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر روبرو خواهیم بود که در دنیای واقعی این عدد ۳.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر را ثبت کرده است.

    در مقایسه، مدل هیبریدی یک برند لوکس دیگر - لندرور ایووک PHEV - تنها برد ۷۶۸ کیلومتر را با مصرف انرژی ۷.۷  لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ارائه می‌دهد. از هر دو منظر برد و بهره‌وری سوخت، L7 PHEV به وضوح مزیت‌های پر شمار در زمینه تکنولوژی را نشان داده و و بر جایگاه پیشرو اکودا و لوکانو در بخش انرژی‌های نو تاکید می‌کند.

    photo_1_2025-02-24_14-08-48.jpg

    تجربه واقعی، برداشت‌های واقعی: تأیید رسانه‌های جهانی

    پس از آزمون مسافت در ۷ کشور، اکودا و لوکانو نمایندگان رسانه‌هایی از بریتانیا، اسپانیا و مالزی را دعوت کرد تا L7 PHEV را از نزدیک تجربه کنند. روزنامه‌نگار بریتانیایی، اولیوا، با تعجب گفت: «قدرت این خودرو فراتر از انتظارات من است!» گزارشگر اسپانیایی، ربکا، خاطرنشان کرد: « رانندگی با این خودرو فوق‌العاده نرم است - انگار یک خودروی برقی می‌رانید، واقعاً اتحادی کامل بین راننده و ماشین است.» در همین حال، میخلیس از رسانه‌های مالزیایی اظهار داشت: «L7 PHEV رویکردی کاملاً جدید به راه حل‌های انرژی‌های نو ارائه می‌دهد؛ سیستم SHS آن انحرافی آشکار از PHEVهای سنتی است.»

    چشم‌انداز آینده: انتظار برای ورود L7 PHEV به ایران و عصر جدیدی از حمل و نقل سبز و کارآمد

    L7 PHEV نه تنها انتظارات مصرف‌کنندگان را از برد و مصرف سوخت در خودروهای مبتنی بر انرژی‌های تجدیدپذیر بازتعریف می‌کند، بلکه عملکرد برجسته آن در «چالش ماراتن ۷ کشور» نیز برتری این خودرو را تثبیت کرد. ما مشتاقانه منتظر عرضه L7 PHEV در بازار ایران هستیم و اطمینان داریم که این مدل، پیشرفت شگفت‌انگیز دیگری برای برند لوکانو خواهد بود و راه را به سوی آینده‌ای سبزتر و کارآمدتر در حمل و نقل هدایت خواهد کرد.

    0 بررسی پورشه پانامرا Turbo S E-Hybrid؛ یک تجربه رانندگی بی‌نظیر

    تا اینجای کار، چیزی جز دردسر برای خودروسازانی که در مسیر تاریک برق رفته‌اند، وجود نداشته است.

    ب ام و M5 جدید تقریباً 3 تن وزن دارد و به سختی سریع‎تر از قبل است. مرسدس-AMG C63S E Performance را فقط می‌توان «ناامیدکننده» توصیف کرد. حتی آخرین ابرخودروهای PHEV، مانند فراری SF90 و مک لارن آرتورا، بلافاصله مورد استقبال قرار نگرفتند. فراری 296 GTB ممکن است تنها استثنا باشد.

    وقتی پانامرا توربو S E-Hybrid جدید وارد جاده شد، ما خود را برای بدترین حالت آماده کردیم. وقتی به سمت ماشین می‌رفتیم، می‌ترسیدیم که پورشه نیز گرفتار ترفند پیچیدگی بیش از حد و  وزن بالا برای سدان اسپرت فوق‌العاده‌اش شود. دکمه استارت را زدیم و هیچ صدایی از پیشرانه هشت سیلندر توئین توربو آن نشنیدیم.

     با استارت متوجه شدیم که سوار چه خودرو شاهکاری از پورشه شدیم. خودروی 771 اسب بخاری با قلب تپنده هشت سیلندر هیبریدی که توانایی‌های بسیاری در جاده می‌تواند از خود نشان دهد.

    مشخصات فنی بررسی پورشه پانامرا Turbo S E-Hybrid :

    پیشرانه  4.0 لیتری توئین توربو هشت سیلندر هیبریدی
    قدرت  771 اسب بخار
    0 تا 100  کمتر از 2.8 ثانیه
    وزن  2400 کیلوگرم
    قیمت پایه  228 هزار دلار و نهایی 250 هزار دلار

    پانامرا راه متفاوتی نسبت به رقبا می‌رود. به طور معمول، یک خودرو سنگین‌تر بدون شک حرکت سخت تری دارد، اما پورشه یک مزیت مشخص داشت: زمان. در حالی که همه در برابر دوران جدید هیبریداسیون مقاومت کردند، پورشه با اولین پانامرا S E-Hybrid در سال 2017 و 918 Spyder در سال 2013 این فناوری را پذیرفت. این بلوغ مهندسی در مدل مورد بررسی هم به کار گرفته شد.

    طبق اعلام شرکت سازنده، این مدل در حالت برقی 187 اسب بخار دارد و می‌تواند برد حرکتی 64 کیلومتری ارائه دهد. اما باتری 25 کیلووات ساعتی با ترکیب یک پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر توربوشارژ قدرتی معادل 771 اسب بخار به ارمغان می‌رود که موجب می‌شود در کمتر از 2.8 ثانیه به 100 کیلومتر برساعت برسد. این آمار قطعا هیجان انگیز است.

    سیستم تعلیق فعال تازه توسعه یافته، اساسی ترین قطعه از مهندسی پانامرا است. این خودرو هنگام باز کردن درب برای ورود و خروج بهتر سرنشینان، 2.2 اینچ به بالا می‌رود و مانند یک خودرو جادویی در جاده عمل می‌کند.

    سپس، طبق معمول، پورشه یک موقعیت صندلی پایین و خمیده با فرمانی که تا جایی که نیاز دارید امتداد می‌یابد، تناسب عالی و فضای داخلی آرام اما مجلل را در مقابل شما قرار می‌دهد.چ

    قسمت جلو به طور عجیبی صاف به نظر می‌رسد تا خنک کننده مورد نیاز پیشرانه 771 اسب بخاری را در خود جای دهد. در داخل کابین، دریچه‌های هوا فقط از طریق سیستم اطلاعات سرگرمی اصلی قابل تنظیم هستند. در غیر این صورت، پورشه هر سیستمی را تا حد کمال کالیبره کرد که به نظر بدون مشکل است.

    رانندگی با پانامرا با موتور الکتریکی که بین موتور و گیربکس هشت سرعته دوکلاچه قرار گرفته، روان و بدون نقص بود، فقط اگر به طرز عجیبی دقت می‌کردیم، متوجه تغییرات ظریف تحت نیروی الکتریکی می‌شدیم و موتور الکتریکی همچنان نیروی خود را از گیربکس عبور می‌دهد.

    اگرچه این تنظیمات معمولی است، اما به پانامرا یک مزیت متمایز می‌دهد. در عمل، موتور الکتریکی همان مزیت چرخ دنده موتور احتراقی را دارد که آن را با باقی پیشرانه همگام نگه می‌دارد. همچنین از ویژگی‌های پیشرانه هیبریدی برخی از خودروهای دیگر مانند موتور دیفرانسیل عقب مرسدس-AMG که در آن منحنی گشتاور موتور الکتریکی به خوبی با موتور احتراقی مطابقت ندارد، جلوگیری می‌کند.

    بدون کیت اگزوز اسپرت آپشنال 3500 دلاری، شما به سختی صدای پیشرانه هشت سیلندر را خواهید شنید. شتاب پانامرا شگفت انگیز است و انتقال قدرت با هماهنگی دقیق بین پیشرانه الکتریکی و احتراقی بسیار قابل توجه است و پورشه توانسته اجرای فوق العاده‌ای داشته باشد. به شکلی که یک پیشرانه هشت سیلندر توربوشارژ را در کنار موتور الکتریکی قرار داده تا بتواند نیاز فردی که به دنبال خودرویی تمام عیار است را برآورده کند.  

    نوآوری از سیستم تعلیق فعال شروع می‌شود، چیزی که تقریباً یک فناوری کاملاً جدید برای خودروهای جاده ای تولید انبوه است. فراری Purosangue تنها همتای پانامرا است و فقط مدل‌های هیبریدی می‌توانند این سیستم را انتخاب کنند. Turbo S E-Hybrid آن را به صورت استاندارد دریافت می‌کند. در حالی که فراری از سیستم تعلیق 48 ولتی با موتورهای الکتریکی برای تنظیم حرکات بدنه استفاده می‌کند، پورشه از پمپ‌های الکتروهیدرولیک متصل به هر دمپر برای تغییر فیزیکی تعلیق پانامرا استفاده می‌کند.

    پانامرا با عبور از یک قطعه آشنا از بزرگراه لس آنجلس، جاده‌ای که تقریباً هر خودرویی در آن تلاش می‌کند حرکت سختی نداشته باشد، همچون یک جاده هموار به حرکت درآمده است. تعداد کمی خودرو توانستند از این موانع به سادگی عبور کنند حتی رولزرویس. اما سیستم تعلیق قابل توجهی که پورشه تعبیه کرده، این مدل را بسیار نرم و راحت ساخته است.

    با این حال، یک رولزرویس هرگز نمی‌تواند مانند پورشه به پیچیدن امیدوار باشد. این محصول پورشه در هر پیچی به طور غیرقابل باوری صاف می ماند، بادی رول دشمن مرگبار پانامرا است!

    تایرها به خوبی ضربه‌ها را در حرکت خودرو دفع کرده و این امر کمک می‌کند تا سرنشینان حس خوبی در سواری داشته باشند. 

    در ترکیب با فرمان چرخ‌های عقب، همه چیز در این خودرو با انسجام باورنکردنی کار می‌کرد. تنها شکایت ما بازخورد فرمان و کالیبراسیون ضعیف یکی از نمایش‌ گرهای پورشه بود.

    این پانامرا یک موفقیت باورنکردنی است و فراتر از چیزهای معمولی پورشه.  پس از راندن تمام خودروهای هیبریدی در کلاس آن، واقعاً تنها خودرویی است که راننده را میخکوب می‌کند. سپس، با تعلیق فعال حتی بیشتر عمل می‌کند. این واقعاً نمونه‌ای از مهندسی ماهیت و متفکرانه در برابر رقبا است.

    در یک کلام پانامرا Turbo S E-Hybrid باعث می شود که به هیبریدی ها ایمان بیاورم.

    مزایا: یکپارچگی هیبریدی عالی، برد مناسب، صدای کم در سرعت بالا، قدرت هیجان انگیز

    معایب: دریچه‌های تهویه الکترونیکی نامناسب، صندلی‌های عقب بیش از حد عمودی 

    0 ام وی ام X55 جدید با نام تیگو کراس و موتور تنفس طبیعی در بازار

    در برخی کشورها تصمیم گرفته شد تا مدل بازطراحی شده تیگو 4 تحت نام تیگو کراس به فروش برسد. به طور کلی، این تصمیم کاملاً منطقی است، زیرا مدل پیش از اصلاح هنوز در حال خدمت است.

     

    بازار نخستین عرضه برای شاسی‌بلند کامپکت چری تیگو کراس، جمهوری آفریقای جنوبی بود که این مدل در پاییز گذشته در آنجا عرضه شد. پس از آن، کراس‌اوور در نامیبیا نیز ظاهر شد. اکنون جغرافیای فروش دوباره گسترش یافته است: تیگو کراس در اندونزی نیز قابل خریداری شده است.

    یادآور می‌شویم که کراس‌اوور، یک مدل کاملاً جدید نیست. نام جدید به نسخه بازطراحی شده چری تیگو 4 داده شده است که قبلاً در روسیه و برخی بازارهای دیگر موجود بوده است. در آفریقا، تصمیم به تغییر نام شاسی‌بلند کاملاً توجیه‌پذیر است، زیرا "چهار" پیش از اصلاح هنوز در آنجا در خدمت است. اما اینکه دفتر چری در اندونزی چه دلیلی برای این تصمیم داشته است، چندان روشن نیست. بله، نسخه پیش از اصلاح کراس‌اوور نیز در آنجا عرضه می‌شود، اما در این کشور به نام تیگو 5x شناخته می‌شود – مشابه با چین. خودروی قدیمی نیز در اندونزی باقی مانده است، اما اگر پنج‌در بازطراحی شده تحت یک نام جهانی عرضه می‌شد، خودروها باعث سردرگمی نمی‌شدند.

     

     

    از نظر ظاهری، چری تیگو کراس تقریباً به طور کامل شبیه تیگو 4 ما است. اگر آن را با نسخه پیش از اصلاح مقایسه کنیم، کراس‌اوور جدید دارای چراغ‌های جلو، سپرها، گریل رادیاتور، درب صندوق و چراغ‌های جدید است. علاوه بر این، بخش‌های شیشه‌ای در ستون‌های سقف عقب ظاهر شده‌اند.

    داخل کابین تیگو کراس اندونزی نیز مشابه نسخه روسی است - شاسی‌بلند آفریقایی کمی طراحی داخلی متفاوتی دارد (برای مثال، در آفریقای جنوبی این مدل دارای واحد کنترل آب و هوا متفاوتی است). در اندونزی، کراس‌اوور در دو نسخه عرضه می‌شود. نسخه پایه دارای نمایشگرهای صفحه داشبورد و مالتی‌مدیا است که در یک بدنه قرار دارند (هرکدام با قطر 10.25 اینچ)، چهار کیسه هوا و مجموعه‌ای از سیستم‌های ایمنی (کنترل کروز، سیستم نگهداری در خط و غیره). نسخه گران‌تر دارای شش کیسه هوا و سانروف پانورامیک است.

     

     

    چری تیگو 4 روسیه و چری تیگو کراس آفریقا هر دو موتور 1.5 لیتری بنزینی توربو با قدرت 147 اسب بخار و گشتاور 210 نیوتن‌متر دارند و به جعبه‌دنده رباتیک شش‌سرعته با دو کلاچ مجهز هستند. اما در اندونزی، این شاسی‌بلند با موتور 1.5 تنفس طبیعی به قدرت 116 اسب بخار و جعبه‌دنده CVT عرضه می‌شود. تکنولوژی مشابهی برای تیگو 5x پیش از اصلاح محلی در نظر گرفته شده است، با این تفاوت که موتور آن کمی ضعیف‌تر است (113 اسب بخار، اما گشتاور یکسان است). در هر صورت، سیستم انتقال نیرو فقط به چرخ‌های جلو است.

     

     

    اولین مشتریان چری تیگو کراس قادر خواهند بود این خودرو را با تخفیف خریداری کنند – از 239,500,000 روپیه اندونزی (حدود 14220 دلار بر اساس نرخ کنونی ارز). تیگو 5x چری از 244,000,000 روپیه (همچنین با تخفیف‌ها، حدود 14875 دلار) به فروش می‌رسد. ممکن است تیگو کراس در آینده در کشورهای دیگر نیز عرضه شود.

    0 RS7 با قلب جدید؛ آیا V6 هیبریدی جانشین شایسته‌ای برای V8 خواهد بود؟

    یک خودرو V-8 قدرتمند دیگر می‌تواند به‌زودی از صنعت خودرو خارج شود. آئودی در حال کار بر روی یک RS7 جدید است که همچنان به عنوان پرچمدار عملکرد بالای این برند عمل می‌کند. البته دیگر خبری از پیشرانه هشت سیلندر در آن نیست.

    به گفته Car، یک پیشرانه V-6 جایگزین موتور هشت سیلندر 4.0 لیتری تویین توربو فعلی خواهد شد. البته این بدان معنا نیست که در این فرآیند قدرت خود را از دست خواهد داد. منابع ناشناس ذکر شده در این گزارش ادعا می‌کنند که آئودی از یک پیشرانه هیبریدی پلاگین 725 اسب بخاری استفاده خواهد کرد. این مقدار بسیار بالاتر از قدرت 621 اسب بخاری RS7 فعلی است و بسته به باتری‌ها و موتورهای الکتریکی مورد استفاده می‌تواند مقیاس بالاتری داشته باشد. این گزارش ادعا می‌کند که نسخه‌های آینده RS7 Performance می‌توانند با تقویت به قدرت 800 اسب بخار برسند.

    ما در حال حاضر هیچ جزئیاتی از پیشرانه هیبریدی محصول آینده آئودی نداریم. اما گمان می‌کنیم که چندین موتور الکتریکی را با موتور 2.9 لیتری توربوشارژ دوقلو V-6 آئودی ترکیب کرده است. آئودی درخواست ما برای اظهار نظر در مورد خودروی آینده را رد کرد، بنابراین در حال حاضر، باید تنها پیش بینی کرد.

    آئودی در حال تغییر خط تولید خود برای ترکیب مدل‌های الکتریکی با نسخه‌های احتراقی و هیبریدی است. A6 فعلی همانطور که می‌دانیم تبدیل به A7 بعدی خواهد شد و فضا را برای یک A6 E-Tron تمام الکتریکی باز می‌کند.

     RS6 Avant به RS7 Avant تبدیل خواهد شد، بنابراین هنوز در مورد نسخه‌های سدان و لیفت بک که در حال حاضر وجود دارند، جای سوال وجود دارد. خوشبختانه، ما نباید برای افشای کامل بیشتر منتظر بمانیم. برای اولین بار RS7 جدید دو سال قبل آشکار شد و به عنوان یک نمونه اولیه با بدنه S6 تغییر یافته تحت تست قرار گرفت. بر این اساس، ما انتظار داریم تا پایان سال جاری رونمایی انجام شود.

    0 جک؛ برترین صادرکننده پیکاپ چین در سال 2024

    از ژانویه تا نوامبر سال گذشته میلادی، جک موتورز در مجموع 49,000 دستگاه پیکاپ صادر کرده است و جایگاه خود را به‌عنوان بزرگترین صادرکننده پیکاپ چین تثبیت کرده است.

    در سال 2024، شرکت JAC همچنان جایگاه خود را به ‌عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده پیکاپ چین حفظ کرده است. براساس داده‌های انجمن خودروسازان چین (CAAM)، پیکاپ‌‌های شرکت جک موتورز در نوامبر 2024 همچنان روند صعودی خود را ادامه دادند و فروش جهانی آن‌ها در این ماه به 5 هزار و 666 دستگاه رسید که در مقیاس سالانه 37.7 درصد افزایش داشته است. شاخص فروش وانت‌های جک در بازار بین‌المللی نیز طی باز زمانی مذکور رشد 57.3 درصدی را نشان می‌دهد.

    گاز ژانویه تا نوامبر سال گذشته میلادی، JAC موتورز در مجموع 49 هزار دستگاه پیکاپ صادر کرده است و جایگاه خود را به‌عنوان بزرگترین صادرکننده پیکاپ چین تثبیت کرده است.

    دستیابی به عنوان «بزرگ‌ترین صادرکننده پیکاپ چین» نتیجه تلاش‌های مداوم شرکت جک موتورز در بازارهای جهانی و توسعه محصولات است. پس از 15 سال توسعه، جک موتورز یک خط تولید کامل و بزرگ ایجاد کرده که تنوع بالای محصولات و قیمت را شامل می‌شود، محصولاتی که به بیش از 130 کشور صادر می‌شوند.

    پیکاپ‌‌های این شرکت در مناطقی مانند آمریکای لاتین، آسیای مرکزی، آفریقا و خلیج فارس با استقبال زیادی روبه‌رو شده‌‌اند. شرکت JAC موتورز به‌ طور فعال در حال گسترش حضور خود در خارج از مرزهای چین است. در سپتامبر 2024، پیکاپ الکتریکی T9 برای اولین بار در نمایشگاه حمل‌ونقل IAA 2024 در هانوفر آلمان که بزرگ‌ ترین و تاثیرگذارترین نمایشگاه خودروهای تجاری در جهان است، به نمایش گذاشته شد.

    این پیکاپ چهارچرخ‌ متحرک و تمام ‌الکتریکی که به‌عنوان اولین پیکاپ الکتریکی چین در اروپا معرفی شد، بر اساس پلتفرم اختصاصی پیکاپ‌‌های هوشمند متوسط رو به بزرگ ساخته شده است. به‌عنوان اولین پیکاپ تمام‌ الکتریکی چهارچرخ‌ متحرک با شاسی نردبانی چین، از زمان عرضه خود توجه و تحسین وسیعی را از صنایع و رسانه ‌های داخلی و بین‌‌المللی جلب کرده است.

    به ‌تازگی، اولین محموله از 300 دستگاه پیکاپ تی9 الکتریکی به ان پی اس چین (China's national power system) تحویل داده شد که گامی مهم در حمایت از توسعه سبز و کم ‌کربن صنعت به‌شمار می‌‌آید. با اضافه شدن مدل‌هایی مانند T9 EV، شرکت جک موتورز امیدوار است تا هدف‌های بزرگتری را در بازار جهانی تا سال 2025 محقق کند.

    در حالی که جک موتورز استراتژی‌های خود را برای بهینه ‌سازی محصولات و بازارهای جهانی به‌کار می‌برد، بالاترین اولویت را به کیفیت و ایمنی محصولات خود اختصاص می‌دهد. پیکاپ تی9 به‌عنوان یک مدل جهانی، بالاترین رتبه ایمنی پنج‌ستاره را در تست ایمنی ANCAP در استرالیا کسب کرده است.

    این پیکاپ همچنین اولین پیکاپ چینی است که تحت مقررات جدید ANCAP موفق به کسب این رتبه شده است و با حفظ بالاترین امتیاز کلی در میان پیکاپ‌های جهانی، استاندارد جدیدی را برای ایمنی و کیفیت در صنعت ایجاد کرده است.

    مسیر پیشرفت هیچ‌گاه متوقف نمی‌شود. دستیابی به عنوان «بزرگترین صادرکننده پیکاپ چین» تنها آغاز راه است. با توجه به فرصت‌ها و چالش‌های مربوط به روندهای حمل‌ونقل مسافری و انرژی‌های نو، شرکت جک موتورز همچنان به اجرای استراتژی بین‌المللی خود ادامه خواهد داد، بر مرکزیت نیازهای کاربران تمرکز خواهد کرد، شراکت ‌های جهانی خود را تقویت خواهد کرد، فرصت‌های جهانی‌سازی را در اختیار خواهد گرفت و برای دستیابی به دستاوردهای جدید در بازار جهانی تلاش خواهد کرد.

    0 ادغام مدل هوشمند شرکت مادر اکودا و لوکانو با دیپ‌سیک

    در بهار سال ۲۰۲۵، DeepSeek، شرکت پیشرو هوش مصنوعی چین، موج جدیدی از تحول تکنولوژیکی را در حوزه هوش مصنوعی برپا کرد و به سرعت به کانون توجه تبدیل شد.

    چندی پیش،شرکت مادر ECODA&LUCANO، اعلام کرد که با شرکت DeepSeek در زمینه سیستم‌های بزرگ زبانی هوشمند، همکاری عمیق فنی برقرار کرده است. در این میان، سیستم هوشمند کابین Lion AI با بهره‌گیری از DeepSeek، به پاسخ‌های دقیق‌تر دستورات صوتی و کاربردهای هوشمندانه‌تری دست خواهد یافت. Aimoga برند زیرمجموعه شرکت مادر ECODA&LUCANO که بر توسعه فناوری‌های تعامل هوشمند متمرکز است، مدل DeepSeek را بر روی پلتفرم ابری رباتیک خود مستقر کرده و امکان تعاملات شخصی‌تر و انعطاف‌پذیرتر را فراهم می‌کند. این یکپارچگی نه تنها آغاز قدرتمندی را برای شرکت مادر ECODA&LUCANO در ابتدای سال ۲۰۲۵ رقم می‌زند، بلکه گامی بلند در حوزه فناوری‌های هوشمند خودرو محسوب می‌شود و پیشرفت آن را در عرصه فناوری‌های هوشمند تسریع می‌کند.

    "اکودا و لوکانو، به عنوان زیربرندی شخصی‌سازی‌شده تحت مالکیت شرکت مادر، در کنفرانس اکو ۲۰۲۴، استراتژی "اکوسیستم هوشمند آینده" خود را رونمایی کرد. این برند با بهره‌گیری از ربات‌های خدماتی مانند ربات انسان‌نمای بیونیک مورنینگ و سگ ربات چهارپا نسل دوم آرگوس، در حال ایجاد زنجیره‌ای از خدمات متصل به هم است که بر خرید هوشمند خودرو، آموزش هوشمند و همراهی مبتنی بر سناریو تمرکز دارد. این چشم‌انداز به طور کامل اکوسیستم "انسان-ماشین-زندگی" آینده را یکپارچه می‌کند. با نگاه به آینده و با ادغام کابین هوشمند Lion و فناوری DeepSeek، اکودا و لوکانو، عصر جدیدی از تحرک هوشمند را آغاز می‌کنند."

    ترکیب طلایی که دنیای فناوری هوشمند را متحول می‌کند!

     کابین هوشمند Lion AI یکی از پنج فناوری کلیدی شرکت مادر ECODA & LUCANO است که با تکیه بر سیستم تحقیق، توسعه و تست‌های پیشرفته جهانی، همواره در مسیر نوآوری و ارتقا هوشمند حرکت کرده است. اکنون، با ادغام مدل پیشرفته DeepSeek، این کابین هوشمند به سطحی فراتر از گذشته دست پیدا کرده و تجربه‌ای شگفت‌انگیز از تعامل هوشمند و پیشرفته را برای کاربران فراهم می‌کند. به لطف توانایی شناختی برتر DeepSeek، کابین هوشمند Lion AI می‌تواند فرمان‌های کاربران را با دقت بی‌نظیری تحلیل کند و عملکردهای داخل خودرو را در سریع‌ترین زمان ممکن اجرا نماید. کافیست تنها یک فرمان صوتی بدهید؛ سیستم به‌طور دقیق دستور شما را شناسایی کرده و بلافاصله آن را اجرا می‌کند! از تنظیم دمای داخل کابین و پخش موسیقی گرفته تا ارائه مسیرهای ناوبری، همه چیز با یک فرمان صوتی ساده انجام می‌شود. با فناوری DeepSeek، کابین هوشمند Lion AI تنها یک دستیار صوتی معمولی نیست! این سیستم قادر است نیازهای شما را بر اساس شرایط داخلی و خارجی خودرو تحلیل کند و خدمات شخصی‌سازی‌شده‌ای را به‌طور خودکار ارائه دهد. مثلاً وقتی وارد خودرو می‌شوید، صندلی‌ها به‌طور خودکار طبق عادات روزانه شما تنظیم می‌شوند، موسیقی مورد علاقه‌تان شروع به پخش می‌کند، و حتی قبل از رسیدن به مقصد، سیستم قرارهای مهم شما را یادآوری می‌کند! ادغام DeepSeek با Lion AI باعث ارتقای سطح درک زبان و تولید محتوای صوتی در کابین خودرو می‌شود. این یعنی ارتباط شما با دستیار هوشمند خودرو کاملاً طبیعی، دقیق و بدون وقفه خواهد بود و دیگر خبری از اشتباهات متداول در تشخیص صدا و اجرای نادرست دستورات نخواهد بود. با این فناوری پیشرفته، کابین هوشمند Lion AI به یکی از هوشمندترین و پیشرفته‌ترین کابین‌های خودرویی در جهان تبدیل خواهد شد و تجربه‌ای کاملاً شخصی‌سازی‌شده، راحت و فراتر از انتظار را برای شما رقم خواهد زد!

    ادغام کامل با DeepSeek برای ورود به عصر جدید تعامل هوشمند

    ارتقای هوشمند کابین Lion AI Intelligent Cockpit، پشتیبانی قدرتمندی برای ECODA & LUCANO در جهت خلق یک تجربه منحصربه‌فرد از رانندگی فراهم کرده است. با تکیه بر تخصص فنی عمیق و سال‌ها تجربه انباشته شرکت مادر، ECODA & LUCANO با رویکردی مبتکرانه و منحصربه‌فرد، به ارائه تجربه‌ای باکیفیت در حمل‌ونقل هوشمند متعهد است که ترکیبی از شخصی‌سازی و تکنولوژی پیشرفته را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در کمتر از دو سال از زمان معرفی، این برند به ۳۴ کشور و منطقه در سراسر جهان گسترش یافته و تاکنون بیش از ۴۴۰,۰۰۰ مشتری را جذب کرده است. همکاری با شرکای برجسته جهانی باعث شده ECODA & LUCANO تجربه‌ای بی‌رقیب و راحت را برای نسل جدیدی از مشتریان، شامل LOHAS و نخبگان مدرن که به دنبال تمایز هستند، فراهم کند. درحالی‌که این برند به سرعت در حال گسترش جایگاه خود در بازار است، همچنان تمرکز ویژه‌ای بر توسعه فناوری و بهبود تجربه کاربران دارد.

    در آینده، ECODA & LUCANO قصد دارد کابین هوشمند Lion را که با فناوری DeepSeek یکپارچه شده است، در مدل‌های بیشتری به کار گیرد. همچنین، در حال بررسی کاربردهای جدیدی از جمله "متاورس درون‌خودرویی" و سیستم‌های پیشرفته کمک‌راننده است. در حال حاضر، ربات Aimoga مدل‌های متن‌باز DeepSeek V3 و R1 را در پلتفرم ابری خود ادغام کرده است. این ادغام، تعامل کاربر با فناوری را شخصی‌سازی کرده و انعطاف‌پذیری بیشتری به ارمغان می‌آورد و تجربه‌ای کاملاً جدید و هوشمندانه را ارائه می‌دهد.

    با ادغام عمیق فناوری‌های پیشرفته DeepSeek، ECODA & LUCANO به مسیر توسعه فناوری‌های خودرویی هوشمند سرعت بیشتری می‌بخشد و سرمایه‌گذاری خود را در بخش تحقیق و توسعه خودروهای هوشمند افزایش می‌دهد. این برند با ارائه تجربه‌ای هوشمندتر، راحت‌تر و ایمن‌تر برای کاربران، استاندارد جدیدی از ارزش را در صنعت خودروسازی هوشمند تعیین خواهد کرد و جایگاه خود را به عنوان یک رهبر در این عرصه تثبیت خواهد نمود. 

    0 بازگشت گیربکس دستی و آینده هیبریدی؛ برنامه‌های استون مارتین

    آدریان هالمارک پس از مدت‌ها مدیریت بنتلی، حدود 5 ماه را به عنوان مدیرعامل استون مارتین سپری کرده و اکنون، او در مورد برنامه‌های خود برای این برند به رسانه‌ها می‌گوید.

     در اصل، او پورشه را به عنوان یک مدل خوب برای نحوه توسعه انواع مختلف برای برند دیده و می‌خواهد استون نیز کاری مشابه انجام دهد.  در اخباری که مطمئناً علاقه‌مندان را خوشحال می‌کند، او به وجود گیربکس دستی در محصولات اشاره کرد.

    هالمارک طی میزگردی در نیویورک به خبرنگاران گفت: « برای اسپرت بودن و تجربه واقعی و خالص خودروهای اسپرت، ما به یک سیستم انتقال قدرت دستی نیاز داریم. ما یکی داریم، اما باید این موضوع گسترش پیدا کند."

    گیربکس دستی که او به آن اشاره می‌کند، 6 سرعته استفاده شده در Valor و Valiant است. استون مارتین از زمان ونتیج AMR 2019 هیچ خودروی گیربکس دستی تولید نکرد و این شرکت تنها 200 نمونه از آنها ساخته است. اما خودروهایی مانند 911 GT3 و S/T ثابت می‌کنند که بازار واقعی برای گیربکس دستی در رده‌های بالاتر بازار خودروهای پرفورمنس وجود دارد.

    هالمارک چیزی بیش از بسته‌های رنگی و تزئینی ساده می‌خواهد، اگرچه این بسته‌ها نیز درکارند و کنار نخواهند رفت. البته کمپانی تصمیم دارد خودروهایی با تمایز سیستم فنی بیشتر عرضه کند. اگرچه رسیدن به این اهداف 1 تا 1.5 سال طول می‌کشد. هالمارک می‌گوید چند کار وجود دارد که ما توانسته‌ایم به سرعت انجام دهیم، اما آن‌ها تزئینی‌تر هستند تا اساسی‌تر. وی بیان داشت "اگر چیزهایی خارج از نمایندگی وجود دارد، باید شما بررسی کنید تا به خواسته‌های خود در محصولات دست پیدا کنید.»

    او در مورد خودروهایی با سیستم تعلیق متفاوت و قدرت بیشتر صحبت کرد، حتی به "بازگرداندن یک خودرو مسابقه‌ای جاده‌ای" نیز اشاره کرد، اگرچه برخی از انواع ممکن است فقط در بازارهای خاصی در دسترس باشند. برای مدل DBX، هالمارک فکر می‌کند برای این خودرو تجملاتی نیاز است چیزهای بیشتری وجود داشته باشد. در حقیقت استون مارتین می‌خواهد یک رقیب برای کالینان تدارک بیند.

    برای DB12، Vantage و Vanquish، او می‌خواهد به سمت دیگری برود و اعتبار اسپرت آنها را افزایش دهد. اما در حالی که تولید همه این مدل‌ها زمان می‌برد، او نگران این موضوع نیست، زیرا این خودروها به‌علاوه یک DBX بروز شده، همه اخیراً عرضه شده‌اند، بنابراین تازه هستند. Vantage رودستر هنوز کاملاً وارد بازار نشده است و ما هنوز Vanquish Volante رودستر را ندیده‌ایم.

    همچنین هیبریدی‌هایی در راه هستند. هایپرکار والهالا اولین خودرو است، اما هالمارک تایید کرد که خودروهای موتور جلو نیز بزودی الکتریکی می‌شوند.  

    استون مارتین برای قطعات خودروی برقی آینده خود با Lucid شراکت دارد، اما در حال کار کردن روی راه حل متفاوتی برای پیشرانه هیبریدی خود است. یکی از چالش‌ها این واقعیت است که DB12، Vantage و Vanquish همگی از یک گیربکس نصب‌شده در عقب استفاده می‌کنند و یک راه‌حل ساده برای پلاگین و بازی برای این نوع طرح‌بندی پیشرانه در بازار امروزی وجود ندارد.

    خودروی برقی هنوز در دست توسعه است، اگرچه مانند بسیاری از خودروسازان دیگر، استون در حال کاهش برنامه‌های قبلی خود برای محصول برقی است. او گفت: "ما هنوز اولین وسیله نقلیه برقی با باتری را در این دهه، در پنج سال آینده خواهیم داشت، اما به جای تلاش برای تولید هرچه بیشتر در طول پنج سال آینده! هالمارک گفت که انتظار دارد تا پایان دهه 15 درصد از فروش خودروهای برقی را به خود اختصاص دهد، در حالی که 85 درصد باقیمانده را خودروهای احتراقی و هیبریدی تشکیل خواهند داد."

    فراتر از انواع مدل‌های واقعی، هالمارک می‌خواهد لیست گزینه‌های استون مارتین را گسترش دهد و به مشتریان فرصت بیشتری برای شخصی سازی بدهد. او در اوایل دوران تصدی خود، تیمی را مجبور کرد که فهرست کامل گزینه‌ها را از رقبا جمع‌آوری کند و مشخص کند که کدام یک می‌تواند در برند استون مارتین قرار بگیرد. لیست گزینه‌های گسترده باید در ماه های آینده ارائه شود.

    هالمارک به آینده بزرگ‌تر نیز نگاه می‌کند. وی گفت: "از نقطه نظر عملکرد تجاری، این یک شرکت با پتانسیل فوق العاده بالا است و ما باید آن را به یک شرکت با عملکرد بالا تبدیل کنیم و منظور من فقط خودروها نیست. چیزهایی مانند گزینه‌ها، مشتقات و همه این موارد همگی به ارتقای خط مقدم و مشارکت کمک می‌کنند، اما ما همچنین باید به‌عنوان یک سازمان بسیار سازنده‌تر شویم.»

    استون نتایج مالی سال 2024 خود را در پایان این ماه به اشتراک خواهد گذاشت و هالمارک در مورد چگونگی تبدیل شرکت به آن سازمان "با عملکرد بالا" عمیق‌تر صحبت خواهد کرد. "ماموریت من این است که اولین مدیرعامل در 112 سال باشم که آن را به طور پایدار سودآور کنم."

    0 کی‌ام‌سی SR3 رونمایی شد؛ نگاهی به تفاوت هایSR3 و جک S3

    کرمان موتور در نمایشگاه خودرو کرمان 1403 برای نخستین بار از کی‌ام‌سی SR3 رونمایی کرد و این کراس‌اوور جدید را در معرض دید عموم قرار داد. این خودرو به عنوان جایگزینی بالقوه برای جک S3 معرفی شده و قرار است تجربه‌ای به‌روزتر و پیشرفته‌تر را به مشتریان ارائه دهد.

    جک S3 که سال‌ها در بازار ایران حضور داشت، به دلیل استهلاک پایین و مصرف سوخت اقتصادی، توانست محبوبیت زیادی در میان خریداران پیدا کند. این خودرو در ابتدا به عنوان یک کراس‌اوور شهری مقرون‌به‌صرفه شناخته شد، اما طراحی ساده و پیشرانه ضعیف‌تر آن در برابر رقبا باعث شد که به مرور از جذابیت آن کاسته شود. سرانجام، کرمان موتور با معرفی SR3 قصد دارد نسل جدیدی از این کراس‌اوور را جایگزین مدل قبلی کند. کی‌ام‌سی SR3 با طراحی مدرن‌تر و امکانات بیشتر تجربه‌ای متفاوت را نسبت به مدل قدیمی ارائه می‌دهد. این خودرو با ظاهری به‌روز، فضای داخلی ارتقا یافته تلاش می‌کند سهم بیشتری از بازار کراس‌اوورهای اقتصادی را به خود اختصاص دهد. حال این سؤال مطرح می‌شود که SR3 در مقایسه با S3 چه تغییراتی داشته و آیا می‌تواند جایگزین شایسته‌ای برای مدل قبلی باشد؟ مقایسه طراحی ظاهری کی‌ام‌سی SR3 و جک S3 در بخش طراحی، کی‌ام‌سی SR3 با ظاهری مدرن‌تر و هماهنگ‌تر در مقایسه با جک S3 معرفی شده است. در حالی که S3 از طراحی ساده‌تر و قدیمی‌تری بهره می‌برد، SR3 با تغییراتی در قسمت‌های مختلف، ظاهری اسپرت‌تر و امروزی‌تر پیدا کرده است. کی ام سی SR3 در طراحی ظاهری خود تغییرات عمده‌ای را تجربه کرده است. در نمای جلو، جلوپنجره کوچک‌تر شده و چراغ‌های اصلی به داخل سپر منتقل شده‌اند. این تغییرات همراه با نوار دی‌لایت مشکی که به جلوپنجره متصل شده، جلوه‌ای مدرن و اسپرت به خودرو بخشیده است. در نمای جانبی هر دو خودرو با تغییرات جزئی مواجه شده‌اند. کی ام سی SR3 دارای طراحی جدید آینه‌ها و رینگ‌های 16 اینچی است که دو رنگ شده‌اند، در حالی که سایز و ابعاد رینگ‌ها و لاستیک‌ها تغییر نکرده است. در نمای عقب، طراحی درِ صندوق و چراغ‌ها به صورت عریض‌تر و متناسب با طراحی جدید تغییر کرده است. علاوه بر این، سپر بازطراحی‌شده و دیفیوزر در مرکز سپر عقب، به همراه دستگیره کرومی که به صورت سرتاسری روی درِ صندوق اضافه شده، جلوه‌ای لوکس‌تر به این خودرو بخشیده است. در بخش ابعاد، تفاوت چندانی بین این دو خودرو مشاهده نمی‌شود. تنها تفاوت این است که طول کی ام سی SR3 دو سانتی‌متر بیشتر و ارتفاع آن دو سانتی‌متر کمتر از S3 است. در مجموع، کی‌ام‌سی SR3 از نظر طراحی، هماهنگ‌تر، مدرن‌تر و به‌روزتر از جک S3 به نظر می‌رسد. تغییرات در جلوپنجره، موقعیت چراغ‌ها و باز طراحی سپر عقب، باعث شده SR3 چهره‌ای جذاب‌تر و اسپرت‌تر داشته باشد، درحالی‌که S3 همچنان طراحی ساده‌تر و قدیمی‌تری را ارائه می‌دهد. مقایسه طراحی داخلی و کابین جک SR3 و جک S3 در بخش طراحی داخلی، جک SR3 نسبت به جک S3 تغییرات چشمگیری داشته است که فضای کابین را به‌روزتر و مدرن‌تر کرده است. یکی از عمده‌ترین تفاوت‌ها، تغییر فرم داشبورد است که طراحی جدید جک SR3 بسیار جذاب‌تر و هماهنگ‌تر از مدل قبلی به نظر می‌رسد. در این مدل، سیستم مالتی‌مدیا 10 اینچی در بالای داشبورد قرار گرفته که تجربه کاربری راحت‌تر و مدرن‌تری را به ارمغان می‌آورد. علاوه بر این، کلاستر خودرو در جک SR3 نسبت به جک S3 بروزتر شده و به‌گونه‌ای طراحی شده که اطلاعات را به شکلی واضح‌تر و قابل دسترسی‌تر نمایش می‌دهد. استارت دکمه‌ای و تغییرات در غربیلک فرمان از دیگر تغییرات قابل توجه است که به راحتی و تجربه بهتر رانندگی کمک می‌کنند. در بخش کنسول میانی جک SR3، دکمه‌های جدیدی نظیر گرمکن صندلی‌ها، ای اس پی و سنسور پارک به آن اضافه شده که راحتی بیشتری را برای سرنشینان به ارمغان می‌آورد. همچنین، تغییرات در دسته دنده و طراحی آن نیز برای جذابیت بیشتر خودرو لحاظ شده است. تنظیمات صندلی راننده در جک SR3 کمی محدودتر از جک S3 است، که یکی از نقاط ضعف کوچک این مدل به حساب می‌آید. در بخش راحتی سرنشینان توجه بیشتری به سرنشینان ردیف دوم شده است. این خودرو با اضافه شدن پورت شارژر فندکی و محفظه‌ای برای قرار دادن اشیا، فضای بیشتری را برای سرنشینان ردیف دوم فراهم می‌کند. همچنین، فضای بار در هر دو مدل کاملاً یکسان است و تنها SR3 یک پورت شارژر فندکی با توان 120 وات اضافه دارد که برای شارژ سریعتر دستگاه‌ها بسیار کارآمد است. مقایسه مشخصات فنی جک SR3 و جک S3 در بخش مشخصات فنی، KMC SR3 از همان پیشرانه جک S3 بهره می‌برد. این موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری تنفس طبیعی با سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها (VVT) است که قادر به تولید 107 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن‌متر گشتاور می‌باشد. نیرو از طریق گیربکس اتوماتیک CVT با قابلیت تیپ ترونیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود که تجربه‌ای نرم و کارآمد از رانندگی فراهم می‌کند. در زمینه سیستم تعلیق، در SR3 همانند S3 از سیستم تعلیق مک‌فرسون در محور جلو و نیمه مستقل میل پیچشی در محور عقب استفاده شده است. این ترکیب باعث ایجاد سواری راحت و کنترل بهتر در جاده‌های مختلف می‌شود. همچنین، در هر چهار چرخ خودرو، ترمزهای دیسکی به کار رفته است و این سیستم‌ها به همراه سیستم‌های ترمز ضد قفل (ABS) و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) عملکردی ایمن و مطمئن را ارائه می‌دهند. SR3 با وزن خالص 1260 کیلوگرم تنها 20 کیلوگرم از جک S3 سنگین‌تر است. مقایسه امکانات ایمنی جک SR3 و جک S3 در مقایسه امکانات ایمنی و رفاهی جک S3 و KMC SR3، می‌توان به تفاوت‌های قابل توجهی اشاره کرد که نشان‌دهنده پیشرفت‌های چشم‌گیر در مدل جدیدتر (KMC SR3) است. جک S3 در بازار ایران با دو ایربگ راننده و سرنشین جلو عرضه می‌شود، که در مقایسه با بسیاری از خودروهای هم‌رده، ایمنی محدودی را ارائه می‌دهد. اما در بخش امکانات ایمنی، این خودرو به سیستم‌هایی مانند کنترل حرکت در سربالایی (HAC)، سیستم کنترل پایداری (ESP) و سنسورهای مختلف (نور، TPMS) مجهز است. در مقابل، KMC SR3 با چهار کیسه هوا برای سرنشینان جلو و جانبی، ایمنی بیشتری را نسبت به جک S3 فراهم می‌کند. این خودرو همچنین به سیستم کنترل پایداری (ESC)، سیستم کنترل کشش و سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی (HAC) مجهز است که سطح بالاتری از ایمنی را ارائه می‌دهند. مقایسه امکانات رفاهی جک SR3 و جک S3 در بخش رفاهی، جک S3 به سیستم‌هایی مانند کروز کنترل، فرمان برقی، سانروف، سیستم پخش MP5 و تهویه مطبوع اتوماتیک مجهز است. این خودرو همچنین دارای سنسور TPMS و دی‌لایت برای روشنایی روز است که از جمله امکانات قابل توجه در این بخش هستند. KMC SR3 با ارتقا امکانات رفاهی، به سیستم استارت و ورود بدون کلید، صندلی‌های چرمی با گرمکن، دوربین عقب، سنسور پارک جلو و عقب و تهویه مطبوع اتوماتیک مجهز شده است. از دیگر ویژگی‌های برجسته این خودرو می‌توان به مانیتور 10.25 اینچی لمسی با قابلیت اندروید اتو و اپل کارپلی، آینه‌های جانبی تاشو برقی با گرمکن و سیستم صوتی با 6 بلندگو اشاره کرد. نتیجه‌گیری در نهایت می‌توان گفت KMC SR3 به دلیل طراحی مدرن‌تر و امکانات پیشرفته‌تر نسبت به جک S3 برتری‌های قابل توجهی دارد. طراحی خارجی و داخلی SR3 نسبت به مدل قبلی خود که طراحی قدیمی‌تری دارد، جذاب‌تر و همگام با آخرین ترندهای روز دنیاست. با این حال باید توجه داشته باشیم که KMC SR3 به‌تازگی معرفی شده و باید منتظر ورود آن به بازار و قیمت‌گذاری نهایی آن باشیم تا بتوانیم نظر دقیق‌تری درباره ارزش خرید این خودرو بدهیم.

     

    0 تست و بررسی هاوال H6 HEV

    هاوال H6 هیبرید یکی از جدیدترین خودروهای HEV است که به بازار ایران وارد شده و توسط بازوی وارداتی بهمن موتور یعنی شرکت BM Cars عرضه می‌شود. این کراس‌اور سایز متوسط که با استفاده از سیستم هیبریدی به تولید رسیده، به نوعی نشان‌ دهنده روند پیشرفت صنعت خودروسازی چین در ارائه خودروهای پاک به بازارهای جهانی است. اما آیا این خودرو می‌تواند در رقابت با خودروهای HEV دیگر موجود در بازار ایران موفق باشد؟ برای پاسخ به این سوال، تیم Car.ir به طور موشکافانه این خودرو را مورد بررسی قرار داده است.

    هاوال H6 هیبریدی که در واقع نسخه سوم این مدل است، در سال 2020 وارد خط تولید شد و به سرعت در بازارهای جهانی مطرح شد. این خودرو به لطف نسخه سوپریم پلاس، در سال 2021 در نمایشگاه اتومبیل چنگدو معرفی شد و حالا با توجه به نیاز به خودروهای هیبریدی در ایران، توسط بهمن موتور به کشور وارد شده است. نسخه هیبریدی این خودرو به یک موتور 1.5 لیتری توربو بنزینی و یک موتور برقی 174 اسب بخاری مجهز است که توانایی تولید گشتاور 300 نیوتن متر را دارد. این ترکیب موتور بنزینی و برقی باعث می‌شود که هاوال H6 HEV در مقایسه با خودروهای هم‌رده، عملکردی قدرتمندتر و اقتصادی‌تر داشته باشد.

    در کنار این قدرت فنی، هاوال H6 هیبرید به تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای مانند سیستم‌های کمک راننده و ایمنی فعال مجهز است. این خودرو موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه ANCAP استرالیا شده است و با تجهیزات مانند سیستم ترمز اضطراری، رادار نقطه کور، کروز کنترل تطبیقی و سیستم هشدار حرکت بین خطوط، خیال راننده و سرنشینان را از ایمنی راحت می‌کند. همچنین، مصرف سوخت این خودرو در آزمایش‌ها تنها 5.2 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر بوده که نشان از راندمان بالای این خودرو دارد.

     

     

    طراحی ظاهری هاوال H6 هیبرید به گونه‌ای است که بیشتر شبیه به دیگر خودروهای چینی موجود در بازار است. جلو پنجره بزرگ و کشیده به همراه چراغ‌های باریک و کشیده، نمای جلو این خودرو را تکمیل کرده است. در نمای کناری نیز طراحی ساده‌ای به چشم می‌خورد، که برخلاف خودروهای اروپایی و آمریکایی، بیشتر به سمت سادگی و هماهنگی با خطوط طراحی مدرن چینی‌ها گرایش دارد.

    در داخل خودرو نیز، فضایی لوکس و مدرن با استفاده از متریال باکیفیت به چشم می‌خورد. صفحه نمایش لمسی بزرگ، فرمان چندمنظوره، و سیستم اطلاعات و سرگرمی پیشرفته، تجربه رانندگی راحتی را برای راننده و سرنشینان فراهم می‌آورد.

    0 لوکانو L7؛ کراس‌اوور جدید در آستانه ورود به بازار ایران

    با نزدیک شدن به زمان رونمایی رسمی، خودروی لوکانو L7 در آستانه ورود به بازار ایران قرار دارد. این کراس‌اوور که به عنوان یک گزینه جدید در بازار خودروهای آفرود و لوکس مطرح شده، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. برخی کارشناسان این خودرو را ترکیبی از قابلیت‌های آفرود و طراحی مدرن توصیف کرده‌اند و ورود آن را به عنوان یکی از تحولات مهم در این بخش از بازار می‌دانند.

    قیمت و موقعیت رقابتی

     

     

    از زمان مطرح شدن ورود لوکانو L7 به ایران، گمانه‌زنی‌هایی درباره قیمت آن شکل گرفته است. تاکنون قیمت رسمی این خودرو اعلام نشده، اما گزارش‌های غیررسمی حاکی از آن است که قیمت آن کمتر از ۵ میلیارد تومان خواهد بود. در صورت صحت این پیش‌بینی، L7 می‌تواند با توجه به ویژگی‌های فنی و امکانات خود، جایگاه رقابتی قابل توجهی در بازار به دست آورد.

     

    بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی مدیران لوکانو، این خودرو با هدف ارائه تجربه‌ای متفاوت به مشتریانی عرضه خواهد شد که به دنبال ترکیبی از قابلیت‌های فنی و طراحی مدرن هستند. با توجه به بازخوردهای اولیه از تست‌های رانندگی و توجهی که در شبکه‌های اجتماعی به آن شده، انتظار می‌رود پس از اعلام قیمت رسمی، این خودرو یکی از گزینه‌های مطرح در بازه قیمتی خود باشد.

    مشخصات فنی و توانایی‌های آفرود

     

    لوکانو L7 به عنوان یک کراس‌اوور آفرودی، به هفت حالت رانندگی مجهز شده است که امکان تطبیق خودرو با مسیرهای مختلف را فراهم می‌کند. این خودرو در آزمایش‌های اولیه، توانایی عبور از مسیرهای کوهستانی و بیابانی را به نمایش گذاشته و عملکرد آن در مناطق سخت‌گذر مورد توجه قرار گرفته است.

    شاسی مقاوم و سیستم کنترل هوشمند ARDIS از جمله ویژگی‌هایی هستند که باعث افزایش قابلیت‌های آفرود این خودرو شده‌اند. حداقل فاصله ۲۰۰ میلی‌متری از سطح زمین، امکان عبور از مسیرهای ناهموار را تسهیل می‌کند. همچنین، L7 قادر است تا عمق ۶۰۰ میلی‌متری در آب حرکت کند که این ویژگی در خودروهای آفرود اهمیت بالایی دارد.

    در ویدیوهای منتشر شده از آزمایش‌های رانندگی، این خودرو در کنار مدل‌هایی مانند هیوندای توسان و تویوتا RAV4 قرار گرفته و عملکرد بهتری در عبور از موانع سخت از خود نشان داده است. این موضوع موجب شده که برخی کارشناسان آن را به عنوان یک گزینه توانمند در مقایسه با رقبا ارزیابی کنند.

     

    طراحی و امکانات داخلی

     

    از نظر طراحی، لوکانو L7 ترکیبی از ویژگی‌های مدرن و المان‌های لوکس را ارائه می‌دهد. خطوط بدنه ساده و یکپارچه طراحی شده و فرم کلی آن، حس پویایی و مدرن بودن را القا می‌کند. این طراحی، L7 را در مقایسه با برخی رقبا مانند هیوندای توسان، کیا اسپورتیج و تویوتا RAV4 متمایز کرده است.

    در فضای داخلی، از متریال باکیفیت استفاده شده و طراحی کابین به گونه‌ای است که تمرکز بر راحتی و تجربه کاربری داشته باشد. برخی منابع غیررسمی اعلام کرده‌اند که مهندس ارشد این پروژه، پیش از این در شرکت جگوار لندرور فعالیت داشته و در طراحی مدل‌هایی مانند رنج روور ایووک نقش داشته است. این سابقه باعث شده که L7 در بخش کیفیت ساخت، مزایای رقابتی ویژه‌ای داشته باشد.

    نسخه‌های مختلف و آینده عرضه

     

    علاوه بر مدل بنزینی، لوکانو برنامه‌هایی برای عرضه نسخه هیبریدی شارژی (PHEV) این خودرو نیز دارد. هنوز اطلاعات دقیقی درباره مشخصات این نسخه منتشر نشده، اما این اقدام نشان‌دهنده همسویی لوکانو با روندهای جدید صنعت خودرو و حرکت به سمت استفاده از انرژی‌های نوین است.

    در مجموع، لوکانو L7 به زودی به صورت رسمی در بازار ایران رونمایی خواهد شد. با توجه به ویژگی‌های اعلام‌شده و موقعیت رقابتی این خودرو، ورود آن می‌تواند گزینه جدیدی را در بازار کراس‌اوورها ایجاد کند.