All Categories
    View My Stats
    Filters
    Preferences
    جستجو
    خبرخوان

    بلاگ

    مرسدس ویژن آیکانیک؛ بازگشت ابهت به بنز
    0 مرسدس ویژن آیکانیک؛ بازگشت ابهت به بنز

    یکی از ویژگی‌های ظاهری نسل جدید مرسدس بنز GLC، جلوپنجره بزرگ آن بود که توجه مخاطبان را جلب کرد. حالا به نظر می‌رسد که مرسدس بنز بدون توجه به نظرات موافق یا مخالف، قصد دارد این عنصر طراحی را در سایر محصولات جدید خود نیز تکرار کند. البته این قطعه قرار نیست در تمام خودروها نامتناسب به نظر برسد، چراکه در کانسپت ویژن آیکانیک، ارتباط بصری مناسبی بین جلوپنجره و فرم کلی بدنه ایجاد شده است.

    مرسدس ویژن آیکانیک فعلا یک کانسپت است، اما انتظار داریم که برخی از ویژگی‌های آن را در محصولات بعدی مرسدس مشاهده کنیم از جمله نسل جدید S کلاس برقی که در آینده نزدیک معرفی خواهد شد. البته اگر مرسدس بنز یک پیشرانه V8 جدید را به خط تولید بازگرداند، اصلا بعید نیست که نسخه نهایی مرسدس ویژن آیکانیک را در قالب یک کوپه لوکس به خط تولید وارد کند.

    طراحی مرسدس ویژن آیکانیک

    ابعاد بزرگ جلوپنجره ویژن آیکانیک به محصولات مرسدس بنز در سال‌های گذشته همچون W108 , W111 و مدل تشریفاتی 600 پولمان، اشاره دارد. البته حاشیه کروم، شیشه با زمینه دودی و همچنین اجزای نورانی، می‌تواند برخی انتقادات را به طرف این قطعه روانه کند، ولی به هرحال باید پذیرفت که این قطعه در مقایسه به همتای خود در GLC، تناسب بیشتری با بدنه و هویت ویژن آیکانیک دارد.

    فرم کلی بدنه مرسدس ویژن آیکانیک به مرسدس بنز 540K اتوبان کوریر 1938 شباهت دارد، خودرویی بسیار ویژه که در تعداد کمتر از انگشتان یک دست ساخته شد و نمونه‌ای از آن نیز در ایران حضور دارد. به نظر می‌رسد که بخش انتهایی بدنه ویژن آیکانیک با الهام از 300SL شکل گرفته است.

    در فضای کابین مرسدس ویژن آیکانیک می‌توان تاثیرپذیری از سبک هنر آرت دکو را تشخیص داد. سازه شیشه‌ای معلق روی داشبورد با نام Zeppelin، فرمان لوکس با طرح چهارپره و فضایی برای اجزای هوش مصنوعی، طرحی منحصربه‌فرد را به نمایش می‌گذارد درحالی‌که روکش مخمل آبی صندلی‌ها و کفپوش با نوارهای برجسته، عناصر دکوراتیو دهه 20 میلادی را یادآوری می‌کند که ریشه آن به قرن 17 میلادی بازمی‌گردد.

    ویژگی‌های جذاب مرسدس ویژن آیکانیک

    مرسدس از اعلام مشخصات فنی ویژن آیکانیک خودداری می‌کند، اما می‌دانیم که این خودرو به موتور برقی، سیستم فرمان سیمی و رنگ خورشیدی بدنه، مجهز شده است. این روکش خاص می‌تواند با ذخیره انرژی، برد حرکتی خودرو را افزایش بدهد. بنابر اعلام مرسدس بنز، با استفاده از این روکش برای تزئین بدنه یک کراس‌اور میان‌سایز، می‌توان نیروی لازم برای پیمایش 1200 کیلومتر را در طی یک سال ذخیره کرد. البته این تخمین براساس شرایط ایده‌آل اندازه‌گیری شده است.

    یکی دیگر از تجهیزات مرسدس ویژن آیکانیک، سیستم محاسبات عصبی نوروفورمیک است. این سامانه با ساختار محاسباتی مشابه مغز انسان، می‌تواند سریع‌تر و دقیق‌تر از هوش مصنوعی عمل کند. بنابر اعلام مرسدس بنز، این سامانه می‌تواند اعمالی همچون تشخیص علائم جاده، شناسایی سایر خودروها و مدیریت مصرف انرژی را بسیار بهتر انجام بدهد.

    مرسدس ویژن آیکانیک به سطح 4 سامانه خودران مجهز شده است، بنابراین سرنشینان از جمله راننده حتی در هنگام حرکت یا پارک کردن خودرو نیز می‌توانند استراحت کنند.

    بررسی تویوتا لندکروزر پرادو J250 وارداتی
    0 بررسی تویوتا لندکروزر پرادو J250 وارداتی

    جدیدترین نسخه تویوتا پرادو وارد ایران می شود!

    مهر 1404: در روزهای اخیر، خبری تحت عنوان لغو محدودیت حجمی پیشرانه برای واردات خودرو و همچنین حذف محدودیت ارزی برای واردات منتشر شده است. در همین راستا، برخی از شرکت‌ها به سراغ واردات دو مدل محبوب و پرفروش تویوتا، یعنی لندکروزر و پرادو رفته اند و قصد دارند جدیدترین نسخه آن ها را وارد کنند.

    عرضه تویوتا لندکروزر پرادو مدل 2025 برای عموم مردم است و مختص جانبازان نیست. اما ممکن است تعداد محدودی از این خودروهای محبوب وارد شوند.

    نسخه جدید پرادو با کد J250 شناخته می‌شود و بر اساس همان پلتفرم TNGA-F موجود در لکسوس GX و لندکروزر سری ۳۰۰ ساخته شده است. البته ابعاد آن کوچک‌تر از سری ۳۰۰ و قیمتش کم‌تر از لکسوس GX است.

    ارزش گذاری این خودرو در گمرک انجام شده و قرار است به زودی به مرحله عرضه در سامانه برسد.

    طراحی تویوتا لندکروزر پرادو J250 

    ویژگی‌های مربوط به رانندگی لندکروزر شامل حالت‌های رانندگی فول تایم 4WD و جعبه انتقال دو سرعته، فاصله ۸.۷ اینچی خودرو از سطح زمین و زاویه ورود ۳۱ درجه، زاویه خروج ۲۲ درجه و زاویه شکست ۲۵ درجه است‌.

    لندکروزر جدید نیز همانند لکسوس GX، خط پنجره‌های ارتقا یافته دارد؛ اما طراحی این دو محصول مشابه یکدیگر نیست. شیشه جلو هر دو تقریبا صاف است، اما لندکروزر جزئیات بیش‌تر و زرق و برق کم‌تری دارد.

     تویوتا لندکروزر J250 مدل 2024

    در بخش جلو، سپر بسته‌تر و جلوپنجره مستطیلی دیده می‌شود. جالب است بدانید که تریم 1958 و تریم پرچمدار آن، یعنی First Edition، چراغ‌های جلو گرد دارند؛ اما چراغ‌های جلویی تریم سطح متوسط، مستطیلی و شبیه به نسخه FJ62 هستند. نمای جلویی تریم 1958 از حجم زیادی پلاستیک تشکیل شده است، که نسبت به تریم لندکروزر و فرست ادیشن، ارزان‌تر به نظر می‌رسد.

    در بخش عقب خودرو، یک نوار نوری در عرض بدنه قرار گرفته که در دو طرف آن چراغ‌های عقب ساده و مربعی دیده می‌شوند. طراحی این بخش ساده و دلنشین بوده و تایر زاپاس فول سایز آن نیز در قسمت زیرین سپر جای داده شده است. طراحی بخش عقب خودرو، یادآور دورانی است که لندکروزر ابزاری برای انجام کار بود. سری ۲۵۰ LC شیشه عقب دریچه‌ای دارد که می‌تواند خود به خود باز شود. اما قسمتی از در صندوق عقب لندکروزر قدیمی که به سمت پایین باز می‌شد، حذف شده است.

     تویوتا لندکروزر J250 مدل 2024

    لندکروزر 2024 در همه تریم‌ها به طور استاندارد با تایرهای مناسب هر چهار فصل عرضه می‌شود. بنابراین برای آفرودهای جدی و سنگین، باید تایرها تعویض شوند‌. طراحی رینگ‌ها نیز جلب توجه نمی‌کند. امیدواریم که برای تریم 1958، رینگ‌های فولادی طرح قدیم به صورت یک آپشن برای آفرود ارائه شوند.

    کابین و امکانات تویوتا لندکروزر پرادو J250 

    لندکروزر جدید فقط به عنوان یک خودرو پنج سرنشینه عرضه می‌شود؛ درست همانند لندکروزر دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی. این خودرو به نظر به اندازه سری ۱۰۰ و ۲۰۰ لوکس نیست؛ اما کابین آن به بهترین نحو ساخته شده و پلاستیک‌های نرم در آن وجود دارد.

    توجه داشته باشید که حتی در تریم پایه 1958، صندلی‌های جلو و فرمان گرمکن دارند و روکش‌های آن پارچه‌ای است. تریم سطح متوسط آن روکش‌های چرم مصنوعی Softex و گرمکن و تهویه صندلی‌های جلو دارد. چرم طبیعی تنها در تریم فرست ادیشن دیده می‌شود.

     تویوتا لندکروزر J250 مدل 2024

    در تریم پایه یک نمایشگر ۸ اینچی لمسی تعبیه شده، که به جدیدترین سیستم اطلاعات و سرگرمی مجهز است‌. اگر تریم سطح متوسط و یا برتر را انتخاب کنید، یک نمایشگر ۱۲‌.۳ اینچی با همان سیستم نصیبتان می‌شود. سایر ویژگی‌ها شامل کروز کنترل تطبیقی، مرکز خطوط، ترمز اضطراری خودکار، سیستم جلوگیری از خروج از خطوط، سیستم ایمنی فعال و نظارت بر نقاط کور، است.

    مشخصات فنی تویوتا لندکروزر پرادو J250 

    لکسوسGX و لندکروز سری300، به پیشرانه V6 توئین‌توربو با حجم پیشرانه ۳.۴ لیتر مجهز شده‌اند.  اما لندکروزر سری ۲۵۰ بازار آمریکا، به موتور پیشرانه سیلندر خطی  توربوشارژ I-Force Max مجهز شده است، که حجم ۲.۴ لیتری دارد، خروجی پیشرانه به ۳۲۶ اسب‌بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد.

    یک موتور الکتریکی ۴۸ ولتی در جعبه دنده هشت سرعته قرار گرفته است، که به لطف آن حتی در سرعت‌های پایین هم صدای پیشرانه به گوش می‌خورد.

     تویوتا لندکروزر J250 مدل 2024

    درست همانند نسل‌های قبلی لندکروزر، این مدل نیز با سیستم چهار چرخ محرک ارائه شده است. علاوه بر آن، دیفرانسیل مرکزی لغزش محدود و قفل دیفرانسیل نیز دارد.

    بسیاری از اجزای حیاتی قسمت زیرین خودرو، در قاب ریلی قرار گرفته‌اند تا به راحتی از مسیرهای سخت و سنگی عبور کند. پایین‌ترین قسمت بدنه لندکروزر، بخش‌های عقبی هستند که کمی آسیب‌پذیر به نظر می‌رسند. اما از آسیب جدی جلوگیری می‌شود.

    ویژگی‌های دیگری نیز وجود دارند تا به قابلیت آفرود کمک کنند. همه مدل‌های لندکروزر، سیستم کنترل خزیدن با سرعت پایین دارند که دریچه گاز و ترمز کنترل می‌شود و راننده می‌تواند بر فرمان تمرکز کند. سیستم کمک حرکت در سراشیبی نیز به فرود از تپه‌ها کمک می‌کند.

     تویوتا لندکروزر J250 مدل 2024

    میله قسمت جلویی قابلیت انعطاف و چرخیدن دارد تا عبور از صخره‌های بزرگ میسر شود.

    در دو تریم لندکروزر و فرست ادیشن، حالت‌های Multi-Terrain Select وجود دارد که شامل مسیر گل، سنگ و شن است. این دو تریم، سیستم کنترل زمین دارند که در آن تصاویری از مسیر در بخش‌های زیر خودرو و کناره‌های آن به راننده ارائه می‌شود.

    معرفی استون مارتین DB12 S
    0 معرفی استون مارتین DB12 S

    پس از معرفی تیپ S برای دو مدل DBX و ونتیج در اوایل 2025، حالا استون مارتین DB12 S هم رونمایی شده است. این بروزرسانی به عنوان بخشی از برنامه‌های مدیرعامل جدید استون مارتین برای افزایش تنوع محصولات، هیجان بیشتری به DB12 تزریق کرده است.

    دنزا N8L معرفی شد
    0 دنزا N8L معرفی شد

    برند دنزا در سال 2010 و به عنوان جوینت ونچر میان بی وای دی و مرسدس بنز تاسیس شد. سهم خودروساز آلمانی از این شراکت در سال 2021 به فقط 10 درصد کاهش یافت و در سپتامبر 2024، این شراکت به طور کامل به پایان رسید. 

    این روزها، سهم اصلی فروش دنزا در بازار چین به مینی ون D9 تعلق دارد، درحالی‌که دو کراس‌اور N7 و N8 با استقبال چندانی مواجه نیستند. اکنون دنزا امیدوار است که با عرضه محصولات جدید از جمله N8L ،اوضاع را بهبود ببخشد.

    با نسل جدید جیلی امگرند آشنا شوید
    0 با نسل جدید جیلی امگرند آشنا شوید

    مدتی پس از انتشار چند تصویر از بدنه و فضای داخلی نسل پنجم جیلی امگرند، اکنون این خودرو به نمایندگی‌های جیلی وارد شده است. البته جیلی همچنان قصد دارد به انتشار تصاویر تبلیغاتی از این محصول ادامه دهد، چراکه فعلا فروش این مدل را آغاز نکرده است.

    سوزوکی ایکس‌بی به روزرسانی شد
    0 سوزوکی ایکس‌بی به روزرسانی شد

    سوزوکی ایکس‌بی (Xbee) در سال 2017 معرفی شد. این مدل ویژه بازار ژاپن در سال نخست عرضه در تعداد بیش از 30 هزار دستگاه به فروش رسید. اما با کاهش متوالی، این رقم به 12.592 دستگاه در سال گذشته رسید، درحالی‌که محصول مشابه سوزوکی به نام هاستلر، توانست فروش 92 هزار دستگاهی را در همین مدت به ثبت برساند.

    شاسی بلند جدید جیلی با قیمت پایه 22 هزار دلار
    0 شاسی بلند جدید جیلی با قیمت پایه 22 هزار دلار

    جیلی شینگیو L که اولین بار در سال 2021 معرفی شد، در خارج از چین به نام مونجارو شناخته می‌شود. با گذشت فقط یک سال پس از معرفی نسخه بروزرسانی شده از این خودرو در چین، بازهم نسخه جدیدی از این کراس‌اور معرفی شده است. توجه داشته باشید که تولید این دو مدل به صورت موازی ادامه می‌یابد چراکه مونجارو همچنان از توجه مشتریان چینی برخوردار است. بنابر اطلاعات BestSellingCersBlog، بیش از 181 هزار دستگاه از این خودرو در 7 ماه نخست 2025 به فروش رسیده است.

    تویوتا هایلندر 2026 با طراحی کابین جدید
    0 تویوتا هایلندر 2026 با طراحی کابین جدید

    نسل چهارم تویوتا هایلندر از سال 2019 در بازار جهانی و از سال 2021 در چین عرضه می‌شود. پس از بروزرسانی تویوتا هایلندر در کشورهای مختلف، حالا اتحاد جی‌ای‌سی تویوتا به عنوان عرضه‌کننده این خودرو در بازار چین، نسخه جدیدی از هایلندر را معرفی کرده است.

    طراحی و امکانات تویوتا هایلندر 2026

    چهره تویوتا هایلندر جدید با مدل قبلی تفاوتی ندارد و برای مشاهده تغییرات باید به فضای داخلی مراجعه کرد. در این بخش با نمایشگر لمسی 15.6 اینچ روبرو هستیم، درحالی‌که در تیپ‌های مختلف مدل قبلی، نمایشگر 10.25 یا 12.3 اینچ نصب می‌شد. علاوه‌براین باید به شارژر بی‌سیم 50 وات و افزایش کیفیت قطعات اشاره کرد. همچون گذشته، کابین این خودرو به صورت 5 یا 7 نفره چیدمان می‌شود.

    تویوتا هایلندر در تیپ پایه به صفحه نشان‌دهنده 12.3 اینچ، تهویه مطبوع سه منطقه‌ای و سامانه ایمنی Safety Sense با مواردی شامل کروزکنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار و هشدار خروج از خط، مجهز شده است. در تیپ‌های گران‌تر، سقف پانوراما، در صندوق برقی، نمایشگر مجازی روی شیشه، قابلیت شناسایی چهره راننده، گرمکن هر دو ردیف، سردکن ردیف جلو و تعداد بیشتری از سامانه‌های دستیار رانندگی هم اضافه می‌شود.

    مشخصات فنی تویوتا هایلندر 2026

    تویوتا هایلندر بازار چین مثل قبل در دو تیپ درونسوز و هیبرید HEV عرضه خواهد شد. تیپ درونسوز به پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتر توربوشارژ مجهز شده است، که 248 اسب‌بخار قدرت را به گیربکس 8 سرعته اتوماتیک انتقال می‌دهد. تیپ هیبرید نیز سامانه HEV شامل پیشرانه 2.5 لیتر تنفس طبیعی، یک موتور برقی و انتقال قدرت هیبرید را به همراه دارد که در مجموع، 246 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند.

    تویوتا هایلندر با پیشرانه درونسوز فقط به صورت چهار چرخ  محرک عرضه می‌شود. در تیپ هیبرید با پرداخت مبلغ بیشتر و اضافه شدن یک موتور برقی به محور عقب، این قابلیت نیز ارائه می‌شود. البته اضافه شدن این موتور جدید، خروجی سامانه هیبرید را تغییر نخواهد داد.

    قیمت تویوتا هایلندر 2026

    تویوتا هایلندر در چین با قیمت 249,800 تا 325,800 یوان (35 تا 45 هزار دلار) به فروش می‌رسد. بد نیست بدانید که در چین، فاو تویوتا همین مدل را با ظاهر اسپرت و تحت نام کراون کلوگر عرضه می‌کند. بعید نیست که این مدل هم به زودی با داشبورد مشابه با هایلندر عرضه شود.

    ورود ام جی به بازار پیکاپ‌ها با U9
    0 ورود ام جی به بازار پیکاپ‌ها با U9

    برند ام جی برخلاف سال هایی که در زیر چتر گروه سایک قرار نداشت، سبد متنوعی از محصولات را ارائه می‌کند. در میان محصولات این برند می‌توان انواع خودروهای سدان، شاسی‌بلند و کراس‌اور با ابعاد مختلف و پیشرانه درونسوز و برقی را مشاهده کرد. ام جی حتی یک رودستر برقی به نام سایبرستر را هم عرضه می‌کند.

    حالا ام جی قصد دارد تنها جای خالی باقیمانده در سبد محصولات خود یعنی کلاس پیکاپ را هم پر کند و به همین علت، ام جی U9 را معرفی کرده است.

    می‌باخ 12 سیلندر با تزئینات طلا
    0 می‌باخ 12 سیلندر با تزئینات طلا

    مرسدس از سال 2014 تاکنون، محصولات فوق لوکس خود را با برند مرسدس-می‌باخ عرضه می‌کند. از همان زمان تاکنون، مرسدس S کلاس به عنوان گل سرسبد محصولات این برند اشرافی شناخته می‌شود. حالا نسخه ویژه‌ای از این خودرو با لقب V12 Edition معرفی شده است.