All Categories
    View My Stats
    Filters
    Preferences
    جستجو
    خبرخوان

    بلاگ

    0 میتسوبیشی با وضعیت بد فروش رو به رو است

    میتسوبیشی اخیراً به دلیل مشارکت احتمالی در فرایند ادغام نیسان و هوندا، در صدر اخبار بوده و این موضوع باعث تضعیف چشم انداز کمپانی شده و این خودروساز ژاپنی پیش بینی سود خالص نگران کننده ای را برای سال مالی منتهی به مارس 2025 منتشر کرد.

    میتسوبیشی در ارائه نتایج مالی سه ماهه سوم خود، پیش بینی سود خالص سالانه خود را به 35 میلیارد ین یا تقریباً 226 میلیون دلار بر اساس نرخ ارز فعلی تعدیل کرد. این رقم 76 درصد کمتر از پیش‌بینی قبلی 144 میلیارد ینی است که در ماه می 2024 منتشر شده بود.

    به گفته نیکی آسیا، این تعدیل به دلیل فروش کم در بخش فروش شرکت ها، هزینه‌های بازاریابی در آمریکای شمالی و افزایش هزینه‌های تامین کننده به دلیل تورم است.

    میتسوبیشی همچنین اهداف فروش خود را برای سال بعد تعدیل کرد و از 895000 دستگاه به 848000 دستگاه کاهش داد. با این حال، این بیش از 815000 دستگاه خودرویی است که سال قبل فروخته شد. بخش اعظم این زیان ها ناشی از کاهش فروش در بزرگ‌ترین منطقه بازار میتسوبیشی، یعنی آسیای جنوب شرقی است. به طور خاص، این شرکت در تایلند و اندونزی، جایی که قبلاً موفق بود، به سختی در حال مبارزه است.

    به گزارش نیکی آسیا، تاکائو کاتو، مدیر عامل میتسوبیشی روز دوشنبه گفت: "در گذشته تقاضای سالانه یک میلیون خودرو در تایلند وجود داشت. اما در سال های اخیر با وجود عبور از همه‌گیری کووید-19 هم بهبود قابل توجهی در بازار ایجاد نشده و فروش شرکت در سال‌های مالی 2023 و 2024 به دلیل سطح بالای بدهی خانوارها با سرعت بیشتری کاهش یافته است."

    کاتو ادامه داد که نرخ ارز نامطلوب تایلند و افزایش مستمر بدهی خانوارها همچنان تأثیر منفی بر سود خواهد داشت. همه چیز به جایی رسیده است که میتسوبیشی مجبور به تعطیلی دفاتر خود در منطقه شده که شامل بازنشستگی پیش از موعد 300 کارمند می‌شود.

    همه چیز بد نیست اگرچه شایعات قبلاً به کنار گذاشته شدن میتسوبیشی از ادغام هوندا و نیسان اشاره کرده بودند، کاتو می‌گوید بعید است که میتسوبیشی "اصلاً در آن دخالتی نداشته باشد." او گفت که شرکت منتظر خواهد ماند تا قبل از تصمیم گیری در مورد زمان و نحوه مشارکت، نتایج این ادغام را ببیند.

    او گفت: «نقاط قوت ما در خودروهای پلاگین هیبریدی، حضور در بازار و مجموعه محصولات متمرکز بر وانت بارها است. ما در حال بررسی این هستیم که چگونه می‌توان از اینها استفاده کرد و چه نوع حمایتی را می‌توانیم در بازار آمریکای شمالی و توسعه هوش مصنوعی در خودرو انتظار داشته باشیم که در هر دوی آنها چندان قوی نیستیم."

    0 عرضه دو مدل BYD و ونوسیا وی آنلاین DDi توسط تیگارد موتور در سامانه وارداتی

    دور جدید عرضه خودروهای وارداتی از هفته آینده آغاز می‌شود و در این میان، تیگارد موتور به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در این حوزه، دو مدل خودروی BYD به نام‌های BYD Song Plus و BYD Qin L را به بازار عرضه خواهد کرد. این دو خودرو پیش‌تر در نمایشگاه خودروی تهران رونمایی شده‌اند و حالا به صورت رسمی در سامانه وارداتی ها در دسترس مشتریان قرار می‌گیرند. علاوه بر این، کراس اوور ونوسیا وی آنلاین DDi نیز به دلیل استقبال، از این پس از طریق همین سامانه عرضه خواهد شد.

    جدول شرایط عرضه دو مدل خودروی BYD

     

     

    مدل خودرو Song Plus PHEV Qin L PHEV
    قیمت فروش (علی الحساب) 2,300,000,000 تومان 2,200,000,000 تومان
    رنگ های قابل عرضه سفید / مشکی / خاکستری
    نوع خودرو پلاگین هیبریدی
    سود مشارکت سالانه روزشمار 18%
    سود انصراف سالانه روزشمار 12%
    خسارت تاخیر در تحویل ماهانه 2%

    BYD Song Plus و BYD Qin L؛ دو مدل هیبریدی با قابلیت‌های پیشرفته

     

    BYD Song Plus یک کراس اوور هیبریدی است که پیش‌تر توسط برخی شرکت‌ها به فروش رسیده بود، اما BYD Qin L به عنوان یک سدان پلاگین هیبرید، برای اولین بار در ایران عرضه می‌شود. این خودرو از یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری با توان ۱۰۰ اسب بخار و گشتاور ۱۲۶ نیوتن متر بهره می‌برد که با یک موتور الکتریکی ۲۱۵ اسب بخاری و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور ترکیب شده است. این ترکیب قدرتمند، شتاب صفر تا صد ۷.۵ ثانیه‌ای را برای این خودرو به ارمغان آورده است. انتقال قدرت در این خودرو از طریق گیربکس EHS به چرخ‌های جلو انجام می‌شود.

    از جمله امکانات پیشرفته BYD Qin L می‌توان به کروز کنترل تطبیقی، سامانه کنترل حرکت بین خطوط، رادار تابلوخوان، نوربالا اتوماتیک، هشدار برخورد از جلو، رادار نقطه کور، ترمز اضطراری خودکار، سیستم کنترل کشش، اتوپارک، ترمز پارک برقی، فرمان کمکی برقی، ۶ کیسه هوای ده نقطه‌ای، سنسور پارک جلو و عقب، آینه‌های تاشو برقی، نمایشگر سیستم مالتی مدیا، دوربین ثبت وقایع، سیستم تهویه خودکار، سیستم ورود و خروج بدون کلید، صندلی‌های برقی سرنشینان جلو و فناوری LED چراغ‌ها اشاره کرد.

     

    ونوسیا وی آنلاین DDi؛ کراس اووری با پیشرانه ترکیبی

     

    ونوسیا وی آنلاین DDi نیز یکی دیگر از محصولاتی است که توسط تیگارد موتور عرضه می‌شود. این خودرو از یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری توربوشارژ با فناوری GDI بهره می‌برد که توان تولید ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. در کنار این موتور، یک پیشرانه تمام الکتریکی با توان ۲۰۰ اسب بخار و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور نیز وجود دارد. نیروی تولید شده توسط این دو پیشرانه از طریق جعبه دنده E-CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

    از جمله امکانات این خودرو می‌توان به ۶ کیسه هوای ده نقطه‌ای، سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، رادار نقطه کور، سیستم هشدار تصادف از جلو، سامانه پایش فشار باد تایرها، کروز کنترل تطبیقی، دوربین ۳۶۰ درجه، چراغ روشنایی روز، سنسور پارک جلو و عقب، فناوری LED چراغ‌ها، ورود و خروج بدون کلید، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، جلو آمپر دیجیتال، سیستم تهویه اتوماتیک، نورپردازی داخل کابین، شارژر بی‌سیم، تنظیم برقی صندلی راننده، سنسور نور و باران، اتوهلد و سیستم بازیاب انرژی اشاره کرد.

     

    فروش از طریق سامانه وارداتی ها

     

    تمامی این خودروها از طریق سامانه وارداتی ها به فروش خواهند رسید و مشتریان می‌توانند با مراجعه به این سامانه، نسبت به خرید خودروهای مورد نظر خود اقدام کنند. تیگارد موتور به عنوان تنها عرضه‌کننده خودروهای BYD در این دور از عرضه، امکانات و خدمات پس از فروش مناسبی را نیز برای خریداران در نظر گرفته است.

    0 پورشه به دنبال بازگشت به عصر موتورهای درون سوز

    پورشه، مانند بسیاری دیگر از خودروسازان در حال حاضر، نگاه سختی به آینده دارد و در حال ارزیابی دوباره برنامه‌های خود است. به طور خاص، این به این معنی است که فشار الکتریکی شدن را به نفع موتورهای احتراقی کاهش می دهد! اما این کار به آسانی چرخاندن سوئیچ نیست و امری است که برای کمپانی گران تمام می‌شود.

    در مورد پورشه، قیمت می‌تواند بالا باشد. در 6 فوریه، این شرکت برخی از ارقام مالی اولیه را برای انتظارات در سال آینده به اشتراک گذاشت. پیش‌بینی می‌شود که توسعه تولید مربوط به پیشرانه‌های احتراقی و هیبریدی 831 میلیون دلار هزینه داشته باشد. توجه داشته باشید، این فقط برای سال 2025 است!

     این رقم همچنین شامل هزینه‌های مربوط به «فعالیت‌های توسعه باتری» می‌شود، بنابراین صرفاً هزینه‌ای برای موتوهای احتراقی نیست. گفته می‌شود، خودروهای هیبریدی جدید پورشه برای پلتفرم‌های خاص به باتری نیاز دارند.

    طبق گفته پورشه، با بازگشت به موتورهای احتراقی، حاشیه سود بین 10 تا 12 درصد کاهش می‌یابد و این شرکت درآمد فروش 40 تا 41 میلیارد دلاری را پیش بینی کرده است.

    پورشه سال گذشته اعلام کرد که تولید مدل های V-8 را برای کاین و پانامرا پس از سال 2030 نیز ادامه خواهد داد. مدیر مالی پورشه لوتز مسکه به Automotive News Europe گفت که این شرکت بیشتر به دنبال ایجاد نسخه‌های هیبریدی یا احتراق کامل از وسایل نقلیه است که در ابتدا فقط الکتریکی بودند. پیش بینی مالی پورشه در سال 2025 این بیانیه را تقویت می‌کند.

    این خبر در حالی منتشر می‌شود که این خودروساز برای ارایه نسل بعدی 718 پیش از عرضه برنامه‌ریزی شده آن در اواخر سال جاری گام برمی دارد. این خودروی اسپرت جدید از طرح موتور وسط خود صرف نظر کرده تا به یک خودروی برقی تبدیل شود! هرچند نمی‌توانیم تعجب کنیم که آیا برنامه‌هایی برای ارایه نسخه ای با پیشرانه درون ساز یا هیبریدی نیز در حال انجام است یا خیر!

    همچنین گزارش شده که عرضه پورشه کاین برقی جدید نیز با تاخیر مواجه شده و این امر باعث ایجاد شک و تردید در عرضه برنامه‌ریزی شده آن برای سال 2026 شده است. این موضوع در مورد پرفروش‌ترین خودروی پورشه، ماکان EV جدید نیز صدق می کند.

     

     
    0 برخورد جدی پلیس با ایجاد صدای ناهنجار و دستکاری خودرو

    رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران اعلام کرد که هرگونه تغییر در ظاهر و مشخصات فنی خودرو بدون مجوز، تخلف محسوب شده و پلیس با متخلفان برخورد خواهد کرد.

    وی با اشاره به مواردی مانند تغییر رنگ، نصب چراغ‌های غیراستاندارد، کاهش ارتفاع و تغییر صدای اگزوز تأکید کرد که این اقدامات علاوه بر غیرقانونی بودن، ممکن است ایمنی رانندگان و عابران را به خطر بیندازد.

    پلیس راهور با استفاده از دوربین‌های نظارتی و گشت‌های نامحسوس این تخلفات را رصد کرده و خودروهای دارای تغییرات غیرمجاز را توقیف خواهد کرد.

    یکی از تخلفات رایج، دستکاری سیستم اگزوز برای تولید صدای ناهنجار است که موجب آزار شهروندان، به‌ویژه در ساعات پایانی شب می‌شود. طبق قانون، جریمه این تخلف برای بار اول ۲۰۰ هزار تومان، بار دوم ۴۰۰ هزار تومان و در صورت تکرار ۶۰۰ هزار تومان خواهد بود.

    0 تنها 1.8 درصد از خودروهای اروپا برقی هستند

    اتحادیه اروپا همچنان می‌خواهد فروش خودروهای جدید با موتورهای احتراقی را از سال 2035 ممنوع کند. نگران نباشید، یک دهه دیگر همچنان می‌توانید با خودروی بنزینی خود رانندگی کنید و اعداد جدید نشان می‌دهند که زمان زیادی طول می‌کشد، احتمالاً دهه‌ها، تا همه به خودروهای برقی روی بیاورند. خیلی‌ها شک دارند که این اتفاق بیفتد. در سال 2023 نزدیک به 249 میلیون خودرو در اتحادیه اروپا در جاده‌ها وجود داشت، اما وسایل نقلیه صرفاً الکتریکی تنها 1.8درصد از کل اتومبیل‌ها را تشکیل می‌دهند.

    اعدادی که اخیرا توسط انجمن خودروسازان اروپا منتشر شده نشان می‌دهد که خودروهای برقی برای گرفتن خودروهای با سوخت فسیلی در تلاش هستند. با وجود سال‌ها مشوق‌های حمایتی دولت‌ها،  کاهش مالیات و سایر مزایا، خودروهای الکتریکی تنها کسر کوچکی از تعداد کل خودروهای ثبت‌شده در اروپا را تشکیل می دهند. بر اساس گزارش ACEA، خودروهای دارای پورت شارژ، با فاکتورگیری از هیبریدی‌های پلاگین، هنوز تنها 3.9 درصد از کل ناوگان خودرو در اتحادیه اروپا را در سال 2023 تشکیل می‌دهند.

    با ادامه افزایش قیمت خودروهای جدید با نرخ‌های عجیب، تعجبی ندارد که اروپایی‌ها برای مدت طولانی‌تری به خودروهای قدیمی خود پایبند باشند. میانگین سنی خودروهایی که در حال حاضر در جاده‌های اروپا در حال تردد هستند 12.5 سال است و مردم یونان با 17.5 سال قدیمی‌ترین ناوگان خودرو را دارند. در انتهای دیگر رتبه بندی، لوکزامبورگ جدیدترین ناوگان خودرو را با تنها 8 سال دارد.

    ACEA تخمین می‌زند که 248824542 خودرو در اتحادیه اروپا در سال 2023 وجود داشته که نسبت به سال قبل 1.4 درصد افزایش داشته است. با در نظر گرفتن کشورهای عضو انجمن تجارت آزاد اروپا (ایسلند، نروژ، سوئیس) و بریتانیا، 294480894 وسیله نقلیه در جاده‌های اروپا در سال 2023 وجود داشته که نسبت به سال 2022 افزایش 1.4 درصدی را نشان می‌دهد.

    ایتالیایی‌ها با داشتن 694 وسیله نقلیه به ازای هر 1000 نفر، بیشترین خودرو را دارند، در حالی که لتونی کمترین تراکم خودرو را دارد، 381 خودرو در هر 1000 نفر. یک اروپایی به طور متوسط ​​سالانه حدود (12346 کیلومتر) سفر می‌کند.

     تا سال 2024، سهم بازار خودروهای الکتریکی در اتحادیه اروپا 13.6 درصد بود که 1 درصد نسبت به سال قبل کاهش داشت. سهم پلاگین هیبریدی ها نیز از 7.7 درصد به 7.1 درصد کاهش یافته است. در منطقه وسیع‌تر اتحادیه اروپا + EFTA + بریتانیا، خودروهای برقی با کاهش جزئی مواجه شدند، از 15.7 درصد به 15.4 درصد، در حالی که سهم هیبریدی ها از 7.7 درصد به 7.3 درصد کاهش یافت.

    خودروسازان در حال حاضر تلاش می کنند تا مدت‌ها قبل از هدف تعیین شده 0 گرم در کیلومتر برای سال 2035، قوانین آلایندگی را که به طور فزاینده‌ای سخت گیرانه تر می شود رعایت کنند. اگر شرکت‌های خودروسازی از اهداف ناوگانی که در سال جاری اجرایی شد، فراتر روند، جریمه‌های هنگفتی را باید پرداخت کنند. فولکس‌واگن اخیراً نگرانی خود را در مورد اینکه احتمالاً باید 1.5 میلیارد یورو برای فراتر رفتن از محدودیت‌ها در سال 2025 هزینه کند، ابراز کرده است.

    0 معرفی سوزوکی جیمنی وارداتی راسا موتور

    سوزوکی جیمنی (SUZUKI Jimny) یک خودروی کوچک آفرودی یا همان مینی SUV است که توسط کمپانی سوزوکی کشور ژاپن تولید می شود.

    سوزوکی جیمنی برای نخستین بار در سال 1970 به عنوان نمونه ای شرقی و ارزان قیمت از خودروی محبوب جیپ معرفی شد. این خودرو در دسته خودروهای Kei Car قرار می گیرد، خودروهایی بسیار کوچک با حجم موتوری محدود که برای استفاده در بازار داخلی ژاپن تولید می شوند.

     

    اکنون نسل چهارم سوزوکی جیمنی که از سال 2018 به بازار آمده و به موفقیتی انفجاری در سطح جهان دست پیدا کرده توسط راسا موتور خاورمیانه راهی بازار ایران شده است، این نسل سوزوکی جیمنی با طراحی جعبه ای و توانایی های آفرودی بسیار بالا، قیمت اقتصادی و هزینه های نگهداری پایین در بازارهای بین المللی به موفقیت چشمگیری دست یافته و به گذینه ای محبوب میان دوستداران آفرود و طبیعت گردی بدل شده است.

    0 نقش سیستم ترمز اضطراری (EBA) در افزایش ایمنی خودروهای اکستریم

    در دنیای پرشتاب امروز، ایمنی بالای خودروها نه تنها یک نیاز بلکه یک ضرورت محسوب می‌شود. برند اکستریم با در نظر گرفتن این اصل، سیستم‌های پیشرفته ترمز اضطراری (EBA) را در طراحی های خود جای داده‌ است. این فناوری مدرن نه تنها مکانیسم‌های ترمز سنتی را تکمیل می‌کند، بلکه ایمنی کلی خودرو را افزایش داده و در مواقع اضطراری کمک‌های حیاتی را به رانندگان ارائه می‌دهد.

    شناخت سیستم ترمز اضطراری

    سیستم کمک ترمز اضطراری یک فناوری نوآورانه است که به منظور شناسایی و پاسخ دادن به شرایط گوناگون اضطراری طراحی شده است. در شرایط اضطراری، واکنش طبیعی راننده ممکن است به دلیل تأخیر در واکنش یا اعمال فشار ناکافی روی پدال ترمز، نیروی ترمز لازم را ایجاد نکند. لذا سیستم کمک ترمز اضطراری  می تواند از روش های زیر این خلاء را پر کند:

    • شناسایی فوریت: با استفاده از شبکه‌ای از حسگرها و الگوریتم‌ها، سیستم به طور مداوم ورودی‌های راننده و دینامیک‌های خودرو را پایش می‌کند.
    • افزایش نیروی ترمز: هنگامی که سیستم نیاز به ترمزگیری حداکثری را تشخیص می‌دهد—اغلب پیش از اینکه راننده به طور کامل ترمز کند—کمک ترمز اضطراری وارد عمل شده و نیروی ترمز را به صورت خودکار افزایش می‌دهد.
    • کاهش فاصله توقف: با اعمال نیروی اضافی در لحظات بحرانی، سیستم می‌تواند فاصله توقف را به طور قابل توجهی کاهش دهد و از وقوع حوادث جلوگیری کرده یا شدت آن‌ها را کاهش دهد.

    فناوری سیستم ترمز اضطراری خودروهای اکستریم

    خودروهای برند اکستریم در زمینه یکپارچه‌سازی ویژگی های پیشرفته ی ایمنی در خط مقدم هستند و سیستم کمک ترمز اضطراری آن‌ها بر پایه ترکیبی قوی از سخت‌افزار و نرم‌افزار ساخته شده است. در ادامه به برخی از این ویژگی ها اشاره خواهیم کرد:

    یکپارچه‌سازی حسگرها

    سیستم کمک ترمز اضطراری اکستریم از انواع حسگرها استفاده می‌کند که با هماهنگی یکدیگر، زمان پاسخ‌دهی سریع و دقیق را تضمین می‌کنند. این حسگرها عبارتند از:

    • شتاب‌سنج‌ها و ژیروسکوپ‌ها: این حسگرها شتاب‌گیری و کاهش شتاب خودرو را پایش کرده و تغییرات ناگهانی که ممکن است نشان‌دهنده توقف اضطراری باشد را تشخیص می‌دهند.
    • رادارها و حسگرهای اولتراسونیک: با اسکن مداوم محیط اطراف خودرو، این حسگرها موانع یا خطرات احتمالی که نیاز به ترمزگیری سریع دارند را شناسایی می‌کنند.
    • حسگرهای فشار پدال: این حسگرها شدت و سرعت ورودی ترمز راننده را دنبال می‌کنند تا سیستم بتواند تشخیص دهد که آیا نیروی اضافی لازم است یا خیر.

    واحد کنترل هوشمند

    در قلب سیستم ترمز اضطراری خودروهای اکستریم، یک واحد کنترل هوشمند قرار دارد که داده‌ها را به صورت بلادرنگ پردازش می‌کند. این واحد رفتار راننده را تحلیل کرده و از طریق مقایسه رفتار مورد انتظار با ورودی‌های واقعی، می‌تواند تشخیص دهد که آیا راننده در شرایط اضطراری واکنش کافی نشان می دهد یا خیر. همچنین این واحد در هماهنگی کامل با سیستم ضد قفل ترمز(ABS) عمل می کند تا  از قفل شدن چرخ‌ها جلوگیری کرده و در نتیجه ثبات خودرو حفظ گردد.

    الگوریتم‌های تطبیقی

    الگوریتم‌های نرم‌افزاری که سیستم کمک ترمز اضطراری را پشتیبانی می‌کنند، از طریق آزمایش‌های گسترده و داده‌های رانندگی واقعی به‌طور مستمر بهبود می یابند. این الگوریتم‌های تطبیقی به سیستم اجازه می‌دهند پاسخی متناسب با حوادث ارائه داده و نیروی ترمز را بر اساس عواملی مانند شرایط جاده، بار خودرو و عملکرد لاستیک‌ها تنظیم کند. همچنین این الگوریتم ها این اجازه را به سیستم هوشمند خودرو می دهند تا بتواند از تجربیات گذشته رانندگی بهره برده و اطمینان حاصل کند که سیستم در شرایط متنوع رانندگی به‌طور مؤثر و دقیق عمل می‌کند.

     مزایای سیستم کمک ترمز اضطراری در خودروهای اکستریم

    استفاده از سیستم ترمز اضطراری در خودروهای اکستریم چندین مزیت قابل توجه به همراه دارد. به طور مثال، واکنش سریع خودرو یکی از این مزیت هاست. سیستم ترمز اضطراری با ورود سریع خود و تکمیل تلاش‌های راننده در لحظات بحرانی، به خوبی می تواند به جلوگیری از برخوردهای احتمالی کمک کند.کاهش فاصله توقف یکی دیگر از این مزیت هاست چرا که کاهش سریع‌ فاصله توقف می‌تواند تفاوت بین یک حادثه جزیی و یک تصادف جدی را رقم بزند. علاوه بر همه ی این ها، سیستم ترمز اضطراری می تواند اعتماد به نفس راننده را نیز بالا ببرد. دانستن این نکته که ویژگی‌های پیشرفته ی ایمنی در خودرو موجود است، به راننده آرامش خاطر لازم را می‌دهد و آن‌ها را به رفتارهای رانندگی ایمن ترغیب می‌کند.

    در مجموع میتوان گفت سیستم کمک ترمز اضطراری در خودروهای اکستریم گامی بلند در جهت پیشرفت فناوری‌های ایمنی خودرویی محسوب می‌شود. با تقویت هوشمندانه ی تلاش‌های راننده در لحظات بحرانی، سیستم ترمز اضطراری نه تنها فاصله توقف را کاهش می‌دهد بلکه به عنوان یک شبکه ایمنی حیاتی در شرایط خطرناک عمل می‌کند. از طریق یکپارچه‌سازی بدون نقص حسگرهای پیشرفته، الگوریتم‌های تطبیقی و سیستم‌های کنترلی، خودروهای اکستریم استاندارد جدیدی در زمینه ی اقدامات ایمنی پیشگیرانه ارائه می‌دهند و اطمینان می‌یابند که راننده و سرنشینان با اطمینان و امنیت بیشتری در جاده‌ها حرکت می‌کنند.در عصری که ایمنی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، نوآوری‌هایی همچون سیستم ترمز اضطراری در واقع نشانگر تعهد برند اکستریم  نسبت به حفاظت از جان‌ سرنشینان و پیشبرد مرزهای فناوری‌های خودرویی است.

    0 ثبت رکورد ۱۳۵۳ کیلومتر لوکانو L7 PHEV در ماراتن ۷ کشور

    سیستم سوپر هیبرید SHS، پیشگام جهانی در نوآوری‌های رانندگی

    به تازگی، اکودا و لوکانو نخستین مدل پلاگین هیبریدی خود، L7 PHEV، را در یک شام با حضور سردبیران رسانه‌های بریتانیا معرفی کردند که به لطف سیستم سوپر هیبرید (SHS) که در دنیا پیشگام محسوب می‌شود، توجه گسترده رسانه‌ها را به خود جلب کرد.

    در حالی که نیاز به افزایش بهره‌وری انرژی از یک سو و تقاضا برای سفرهای با کیفیت بالا از سوی دیگر رو به فزونی است، L7 PHEV تجربه رانندگی سوپر هیبریدی (HEV) و تمام الکتریکی (EV) را ارائه می‌دهد تا نیاز کاربران به افزایش مسافت ممکن و همچنین کاهش مصرف انرژی را بر طرف کند. این خودرو قادر است نگرانی‌ها از محدودیت در مسافت را به شکل قابل توجهی از بین برده و تجربه رانندگی کارآمد، سازگار با محیط زیست و راحت را ارائه دهد.

    سوپر هیبرید (HEV): اطمینان در مسافت‌های طولانی با دو برابر قدرت و برد پایدار

    L7 PHEV با تجهیز به فناوری سوپر هیبرید SHS، در هر دو زمینه پاسخگویی سریع و همچنین استقامت دست بالا را دارد.  با بهره‌مندی از موتور هیبریدی اختصاصی ۱.۵ TDGI، L7 PHEV حداکثر گشتاور ۵۱۵ نیوتون متر را فراهم کرده و حتی در سرعت‌های بالا شتاب قدرتمندی را آزاد می‌کند. در این خودرو با WLTP (حداکثر فاصله‌ای که یک وسیله‌ی نقلیه الکترونیکی می‌تواند با یک‌بار شارژ طی کند) بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر روبرو هستیم. این در حالی است که در ماراتن ۷ کشور، L7 PHEV  رکورد ۱۳۵۳ کیلومتر را ثبت کرد که به طور کامل چالش شارژ مکرر در سفرهای طولانی را برطرف می‌کند.

    photo_2_2025-02-24_14-08-48.jpg

    رانندگی نرم برقی: رفت و آمد آسان و تجربه‌ای بی‌نقص

    L7 PHEVفراتر از قابلیت‌های مسافت طولانی، در رفت و آمدهای شهری تجربه‌ای مشابه با یک خودروی تمام الکتریکی را ارائه می‌دهد. سیستم تخصصی DHT سوپر هیبریدی برقی بدون دنده آن، تحویل قدرت نرم و پیوسته را تضمین می‌کند - از شروعی چابک تا کاهش سرعت ملایم. علاوه بر این، L7 PHEV که توسط یک باتری هیبریدی با عملکرد بالا تغذیه می‌شود، امکان طی مسافت ۹۰ کیلومتر بدون هیچ سوختی را فراهم می‌کند که در آزمایش‌های واقعی این مسافت به ۱۲۵.۲ کیلومتر افزایش یافته است. عددی که به این معناست که یک بار شارژ می‌تواند به راحتی تا یک هفته مسافرت شهری را پشتیبانی کند.

    رهبری در زمینه تکنولوژی: سیستم سوپر هیبرید SHS در برابر رقبا

    مزیت رقابتی اصلی L7 PHEV در فناوری سوپر هیبرید SHS پیشرو جهانی آن نهفته است. این سیستم که بر پایه یک موتور هیبریدیTDGI  ۱.۵  نسل پنجم ساخته شده و با یک گیربکس سوپر هیبریدی الکتریکی DHT ترکیب شده است، به طور روانی قدرت بنزینی و الکتریکی را یکپارچه می‌کند و حداکثر توان کلی را به ۲۵۵ کیلووات می‌رسد.

    این امر شتاب انفجاری را ممکن می‌سازد که از مدل‌های HEV سنتی پیشی می‌گیرد. از نظر مصرف سوخت، عملکرد L7 PHEV به همان‌اندازه چشمگیر است – اگر WLTP را به عنوان معیار ارزیابی مصرف سوخت مبنا قرار دهیم، با رقم ۵.۹۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر روبرو خواهیم بود که در دنیای واقعی این عدد ۳.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر را ثبت کرده است.

    در مقایسه، مدل هیبریدی یک برند لوکس دیگر - لندرور ایووک PHEV - تنها برد ۷۶۸ کیلومتر را با مصرف انرژی ۷.۷  لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ارائه می‌دهد. از هر دو منظر برد و بهره‌وری سوخت، L7 PHEV به وضوح مزیت‌های پر شمار در زمینه تکنولوژی را نشان داده و و بر جایگاه پیشرو اکودا و لوکانو در بخش انرژی‌های نو تاکید می‌کند.

    photo_1_2025-02-24_14-08-48.jpg

    تجربه واقعی، برداشت‌های واقعی: تأیید رسانه‌های جهانی

    پس از آزمون مسافت در ۷ کشور، اکودا و لوکانو نمایندگان رسانه‌هایی از بریتانیا، اسپانیا و مالزی را دعوت کرد تا L7 PHEV را از نزدیک تجربه کنند. روزنامه‌نگار بریتانیایی، اولیوا، با تعجب گفت: «قدرت این خودرو فراتر از انتظارات من است!» گزارشگر اسپانیایی، ربکا، خاطرنشان کرد: « رانندگی با این خودرو فوق‌العاده نرم است - انگار یک خودروی برقی می‌رانید، واقعاً اتحادی کامل بین راننده و ماشین است.» در همین حال، میخلیس از رسانه‌های مالزیایی اظهار داشت: «L7 PHEV رویکردی کاملاً جدید به راه حل‌های انرژی‌های نو ارائه می‌دهد؛ سیستم SHS آن انحرافی آشکار از PHEVهای سنتی است.»

    چشم‌انداز آینده: انتظار برای ورود L7 PHEV به ایران و عصر جدیدی از حمل و نقل سبز و کارآمد

    L7 PHEV نه تنها انتظارات مصرف‌کنندگان را از برد و مصرف سوخت در خودروهای مبتنی بر انرژی‌های تجدیدپذیر بازتعریف می‌کند، بلکه عملکرد برجسته آن در «چالش ماراتن ۷ کشور» نیز برتری این خودرو را تثبیت کرد. ما مشتاقانه منتظر عرضه L7 PHEV در بازار ایران هستیم و اطمینان داریم که این مدل، پیشرفت شگفت‌انگیز دیگری برای برند لوکانو خواهد بود و راه را به سوی آینده‌ای سبزتر و کارآمدتر در حمل و نقل هدایت خواهد کرد.

    0 بررسی پورشه پانامرا Turbo S E-Hybrid؛ یک تجربه رانندگی بی‌نظیر

    تا اینجای کار، چیزی جز دردسر برای خودروسازانی که در مسیر تاریک برق رفته‌اند، وجود نداشته است.

    ب ام و M5 جدید تقریباً 3 تن وزن دارد و به سختی سریع‎تر از قبل است. مرسدس-AMG C63S E Performance را فقط می‌توان «ناامیدکننده» توصیف کرد. حتی آخرین ابرخودروهای PHEV، مانند فراری SF90 و مک لارن آرتورا، بلافاصله مورد استقبال قرار نگرفتند. فراری 296 GTB ممکن است تنها استثنا باشد.

    وقتی پانامرا توربو S E-Hybrid جدید وارد جاده شد، ما خود را برای بدترین حالت آماده کردیم. وقتی به سمت ماشین می‌رفتیم، می‌ترسیدیم که پورشه نیز گرفتار ترفند پیچیدگی بیش از حد و  وزن بالا برای سدان اسپرت فوق‌العاده‌اش شود. دکمه استارت را زدیم و هیچ صدایی از پیشرانه هشت سیلندر توئین توربو آن نشنیدیم.

     با استارت متوجه شدیم که سوار چه خودرو شاهکاری از پورشه شدیم. خودروی 771 اسب بخاری با قلب تپنده هشت سیلندر هیبریدی که توانایی‌های بسیاری در جاده می‌تواند از خود نشان دهد.

    مشخصات فنی بررسی پورشه پانامرا Turbo S E-Hybrid :

    پیشرانه  4.0 لیتری توئین توربو هشت سیلندر هیبریدی
    قدرت  771 اسب بخار
    0 تا 100  کمتر از 2.8 ثانیه
    وزن  2400 کیلوگرم
    قیمت پایه  228 هزار دلار و نهایی 250 هزار دلار

    پانامرا راه متفاوتی نسبت به رقبا می‌رود. به طور معمول، یک خودرو سنگین‌تر بدون شک حرکت سخت تری دارد، اما پورشه یک مزیت مشخص داشت: زمان. در حالی که همه در برابر دوران جدید هیبریداسیون مقاومت کردند، پورشه با اولین پانامرا S E-Hybrid در سال 2017 و 918 Spyder در سال 2013 این فناوری را پذیرفت. این بلوغ مهندسی در مدل مورد بررسی هم به کار گرفته شد.

    طبق اعلام شرکت سازنده، این مدل در حالت برقی 187 اسب بخار دارد و می‌تواند برد حرکتی 64 کیلومتری ارائه دهد. اما باتری 25 کیلووات ساعتی با ترکیب یک پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر توربوشارژ قدرتی معادل 771 اسب بخار به ارمغان می‌رود که موجب می‌شود در کمتر از 2.8 ثانیه به 100 کیلومتر برساعت برسد. این آمار قطعا هیجان انگیز است.

    سیستم تعلیق فعال تازه توسعه یافته، اساسی ترین قطعه از مهندسی پانامرا است. این خودرو هنگام باز کردن درب برای ورود و خروج بهتر سرنشینان، 2.2 اینچ به بالا می‌رود و مانند یک خودرو جادویی در جاده عمل می‌کند.

    سپس، طبق معمول، پورشه یک موقعیت صندلی پایین و خمیده با فرمانی که تا جایی که نیاز دارید امتداد می‌یابد، تناسب عالی و فضای داخلی آرام اما مجلل را در مقابل شما قرار می‌دهد.چ

    قسمت جلو به طور عجیبی صاف به نظر می‌رسد تا خنک کننده مورد نیاز پیشرانه 771 اسب بخاری را در خود جای دهد. در داخل کابین، دریچه‌های هوا فقط از طریق سیستم اطلاعات سرگرمی اصلی قابل تنظیم هستند. در غیر این صورت، پورشه هر سیستمی را تا حد کمال کالیبره کرد که به نظر بدون مشکل است.

    رانندگی با پانامرا با موتور الکتریکی که بین موتور و گیربکس هشت سرعته دوکلاچه قرار گرفته، روان و بدون نقص بود، فقط اگر به طرز عجیبی دقت می‌کردیم، متوجه تغییرات ظریف تحت نیروی الکتریکی می‌شدیم و موتور الکتریکی همچنان نیروی خود را از گیربکس عبور می‌دهد.

    اگرچه این تنظیمات معمولی است، اما به پانامرا یک مزیت متمایز می‌دهد. در عمل، موتور الکتریکی همان مزیت چرخ دنده موتور احتراقی را دارد که آن را با باقی پیشرانه همگام نگه می‌دارد. همچنین از ویژگی‌های پیشرانه هیبریدی برخی از خودروهای دیگر مانند موتور دیفرانسیل عقب مرسدس-AMG که در آن منحنی گشتاور موتور الکتریکی به خوبی با موتور احتراقی مطابقت ندارد، جلوگیری می‌کند.

    بدون کیت اگزوز اسپرت آپشنال 3500 دلاری، شما به سختی صدای پیشرانه هشت سیلندر را خواهید شنید. شتاب پانامرا شگفت انگیز است و انتقال قدرت با هماهنگی دقیق بین پیشرانه الکتریکی و احتراقی بسیار قابل توجه است و پورشه توانسته اجرای فوق العاده‌ای داشته باشد. به شکلی که یک پیشرانه هشت سیلندر توربوشارژ را در کنار موتور الکتریکی قرار داده تا بتواند نیاز فردی که به دنبال خودرویی تمام عیار است را برآورده کند.  

    نوآوری از سیستم تعلیق فعال شروع می‌شود، چیزی که تقریباً یک فناوری کاملاً جدید برای خودروهای جاده ای تولید انبوه است. فراری Purosangue تنها همتای پانامرا است و فقط مدل‌های هیبریدی می‌توانند این سیستم را انتخاب کنند. Turbo S E-Hybrid آن را به صورت استاندارد دریافت می‌کند. در حالی که فراری از سیستم تعلیق 48 ولتی با موتورهای الکتریکی برای تنظیم حرکات بدنه استفاده می‌کند، پورشه از پمپ‌های الکتروهیدرولیک متصل به هر دمپر برای تغییر فیزیکی تعلیق پانامرا استفاده می‌کند.

    پانامرا با عبور از یک قطعه آشنا از بزرگراه لس آنجلس، جاده‌ای که تقریباً هر خودرویی در آن تلاش می‌کند حرکت سختی نداشته باشد، همچون یک جاده هموار به حرکت درآمده است. تعداد کمی خودرو توانستند از این موانع به سادگی عبور کنند حتی رولزرویس. اما سیستم تعلیق قابل توجهی که پورشه تعبیه کرده، این مدل را بسیار نرم و راحت ساخته است.

    با این حال، یک رولزرویس هرگز نمی‌تواند مانند پورشه به پیچیدن امیدوار باشد. این محصول پورشه در هر پیچی به طور غیرقابل باوری صاف می ماند، بادی رول دشمن مرگبار پانامرا است!

    تایرها به خوبی ضربه‌ها را در حرکت خودرو دفع کرده و این امر کمک می‌کند تا سرنشینان حس خوبی در سواری داشته باشند. 

    در ترکیب با فرمان چرخ‌های عقب، همه چیز در این خودرو با انسجام باورنکردنی کار می‌کرد. تنها شکایت ما بازخورد فرمان و کالیبراسیون ضعیف یکی از نمایش‌ گرهای پورشه بود.

    این پانامرا یک موفقیت باورنکردنی است و فراتر از چیزهای معمولی پورشه.  پس از راندن تمام خودروهای هیبریدی در کلاس آن، واقعاً تنها خودرویی است که راننده را میخکوب می‌کند. سپس، با تعلیق فعال حتی بیشتر عمل می‌کند. این واقعاً نمونه‌ای از مهندسی ماهیت و متفکرانه در برابر رقبا است.

    در یک کلام پانامرا Turbo S E-Hybrid باعث می شود که به هیبریدی ها ایمان بیاورم.

    مزایا: یکپارچگی هیبریدی عالی، برد مناسب، صدای کم در سرعت بالا، قدرت هیجان انگیز

    معایب: دریچه‌های تهویه الکترونیکی نامناسب، صندلی‌های عقب بیش از حد عمودی 

    0 ام وی ام X55 جدید با نام تیگو کراس و موتور تنفس طبیعی در بازار

    در برخی کشورها تصمیم گرفته شد تا مدل بازطراحی شده تیگو 4 تحت نام تیگو کراس به فروش برسد. به طور کلی، این تصمیم کاملاً منطقی است، زیرا مدل پیش از اصلاح هنوز در حال خدمت است.

     

    بازار نخستین عرضه برای شاسی‌بلند کامپکت چری تیگو کراس، جمهوری آفریقای جنوبی بود که این مدل در پاییز گذشته در آنجا عرضه شد. پس از آن، کراس‌اوور در نامیبیا نیز ظاهر شد. اکنون جغرافیای فروش دوباره گسترش یافته است: تیگو کراس در اندونزی نیز قابل خریداری شده است.

    یادآور می‌شویم که کراس‌اوور، یک مدل کاملاً جدید نیست. نام جدید به نسخه بازطراحی شده چری تیگو 4 داده شده است که قبلاً در روسیه و برخی بازارهای دیگر موجود بوده است. در آفریقا، تصمیم به تغییر نام شاسی‌بلند کاملاً توجیه‌پذیر است، زیرا "چهار" پیش از اصلاح هنوز در آنجا در خدمت است. اما اینکه دفتر چری در اندونزی چه دلیلی برای این تصمیم داشته است، چندان روشن نیست. بله، نسخه پیش از اصلاح کراس‌اوور نیز در آنجا عرضه می‌شود، اما در این کشور به نام تیگو 5x شناخته می‌شود – مشابه با چین. خودروی قدیمی نیز در اندونزی باقی مانده است، اما اگر پنج‌در بازطراحی شده تحت یک نام جهانی عرضه می‌شد، خودروها باعث سردرگمی نمی‌شدند.

     

     

    از نظر ظاهری، چری تیگو کراس تقریباً به طور کامل شبیه تیگو 4 ما است. اگر آن را با نسخه پیش از اصلاح مقایسه کنیم، کراس‌اوور جدید دارای چراغ‌های جلو، سپرها، گریل رادیاتور، درب صندوق و چراغ‌های جدید است. علاوه بر این، بخش‌های شیشه‌ای در ستون‌های سقف عقب ظاهر شده‌اند.

    داخل کابین تیگو کراس اندونزی نیز مشابه نسخه روسی است - شاسی‌بلند آفریقایی کمی طراحی داخلی متفاوتی دارد (برای مثال، در آفریقای جنوبی این مدل دارای واحد کنترل آب و هوا متفاوتی است). در اندونزی، کراس‌اوور در دو نسخه عرضه می‌شود. نسخه پایه دارای نمایشگرهای صفحه داشبورد و مالتی‌مدیا است که در یک بدنه قرار دارند (هرکدام با قطر 10.25 اینچ)، چهار کیسه هوا و مجموعه‌ای از سیستم‌های ایمنی (کنترل کروز، سیستم نگهداری در خط و غیره). نسخه گران‌تر دارای شش کیسه هوا و سانروف پانورامیک است.

     

     

    چری تیگو 4 روسیه و چری تیگو کراس آفریقا هر دو موتور 1.5 لیتری بنزینی توربو با قدرت 147 اسب بخار و گشتاور 210 نیوتن‌متر دارند و به جعبه‌دنده رباتیک شش‌سرعته با دو کلاچ مجهز هستند. اما در اندونزی، این شاسی‌بلند با موتور 1.5 تنفس طبیعی به قدرت 116 اسب بخار و جعبه‌دنده CVT عرضه می‌شود. تکنولوژی مشابهی برای تیگو 5x پیش از اصلاح محلی در نظر گرفته شده است، با این تفاوت که موتور آن کمی ضعیف‌تر است (113 اسب بخار، اما گشتاور یکسان است). در هر صورت، سیستم انتقال نیرو فقط به چرخ‌های جلو است.

     

     

    اولین مشتریان چری تیگو کراس قادر خواهند بود این خودرو را با تخفیف خریداری کنند – از 239,500,000 روپیه اندونزی (حدود 14220 دلار بر اساس نرخ کنونی ارز). تیگو 5x چری از 244,000,000 روپیه (همچنین با تخفیف‌ها، حدود 14875 دلار) به فروش می‌رسد. ممکن است تیگو کراس در آینده در کشورهای دیگر نیز عرضه شود.